To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Jaki zestaw polecacie przy wymianie rozrządu ?

robertdg - 04-05-2014, 11:14

cefaloid napisał/a:
To wymieniaj co 100km i sprawa zamknięta ;-) , każdy robi jak uważa ja planuję "w razie zużycia lub uszkodzeń".
Naprawde konieczna ta złosliwość :?: Może wystarczy jednak przeczytać ze zrozumieniem :?:
Cytat:
Książkę zeskanuję w tygodniu - przyda się na pewno...
Ksiązka jest na forum, my poprosimy jedynie o tabele przeglądową dla silnika 2.0 ze wskazaniem wymiany pompy wodnej co drugą wymianę rozrządu.
cefaloid - 04-05-2014, 11:31

A ja Ciebie poproszę o merytoryczne uzasadnienie konieczności wymiany pompy z paskiem, jeśli producent tego nie uznaje za konieczne - co sam przyznajesz.
To że Ty uznajesz za konieczne jest Twoją własną opinią a nie zaleceniem producenta. Masz prawo do takiego zdania, ale jest ono TYLKO twoim własnym widzimisię (w neutralnym tego słowa znaczeniu), a nie regułą którą inni mają zaraz stosować.

Tyle w temacie

robertdg - 04-05-2014, 11:53

Jak wcześniej napisałem wymieniasz pompe wody bo albo jest wyeksploatowana/uszkodzona albo nie jesteś pewny jej stanu kupując używane auto, a licząc się z kosztami taniej wydać 150zł za pompe wody niż liczyć na to, że przejedziesz interwał rozrządu bez problemów, robocizna i częsci kosztują. Ja nie nakazuje tylko pisze jak to mniej więcej wygląda, kazdy zrobi i tak po swojemu, dlatego podpowiadam, że do wymiany pompy w silniku 2.0 trzeba rozbierać rozrząd (skoro ktoś się o to pyta), a to czasochłonne i kosztowne zadanie - droższe od samej pompy wody.
Zatem podkeślam to nie moje widzimisie, to nie reguła, proszę o wyraźne czytanie ze zrozumieniem.
Proszę o wklejenie informacji z ksiązki serwisowej o konieczności wymiany pompy wody co drugą wymianę rozrządu - a może to informacja, zasłyszana i/lub zaczytana.
Na stronie Mitsubishi jest dostępny pdf z interwałami przeglądowymi, informacja jest ogólnodostepna.

cefaloid - 04-05-2014, 12:07

Ok, faktycznie tam takiej informacji nie ma. Nie ma w ogóle informacji o wymianie pompy z paskiem pierwszym drugim i jakimkolwiek. Nie wiem skąd moje przekonanie że tak tam było napisane.
Niemniej jednak nie ma też informacji że należy ją koniecznie wymienić.

Cóż przyznaję że jest to informacja tak samo "zasłyszana i/lub zaczytana" jak Twoja że nie wymieniona pompa być może rozleci się za "100km, 1000km, 10000km ;-) " a wymieniona już nie.

robertdg - 04-05-2014, 12:22

cefaloid napisał/a:
Cóż przyznaję że jest to informacja tak samo "zasłyszana i/lub zaczytana" jak Twoja że nie wymieniona pompa być może rozleci się za "100km, 1000km, 10000km ;-) " a wymieniona już nie.
To zdanie jest przez Ciebie źle zinterpretowane, cytując sam siebie:
robertdg napisał/a:
cefaloid, zrób zrzut ekranu z tego wpisu, bo z tego co ja kojarze to jest jedynie nota inspekcyjna aby wymienić w razie zużycia lub uszkodzeń, a co do zużycia to nie jesteś w stanie przewidzieć czy nastąpi to za 100km, 1000km, 10000km ;-)

Tłumacze, że na mysli miałem fakt, iż nie jesteś w stanie przewidzieć czy w używanym aucie pompa wytrzyma 100, 1000, 10000km, może więcej, może mniej, nie ma na to reguły, dlatego, tez niektórzy podejmują wymiane uznając to za rozwiązanie neutralne - jednorazowa wymiana w zestawie. Czy zabieg jest konieczny czy nie to już zalezy od świadomości i podejścia użytkownika do tematu, dużo zalezy tez od wiarygodności pojazdu, oraz trybu uzytkowania, co innego 50tyś km przejechanych po mieście, a co innego taki sam dystans w trasie ;-) Tryb uzytkowania znacząco wpływa na stan wyeksploatowania elementów. Coraz częsciej spotkac się można z notami uzalezniającymi wymianę danych elementów od trybu uzytkowania.

lolipop - 05-05-2014, 12:48

Czy przy silniku 1,6 też trzeba demontować rozrząd aby wymienić pompę wody? (jestem przed wymianą rozrządu i też się zastanawiam czy przy okazji to zrobić).
smk - 05-05-2014, 13:07

Tak trzeba.
lolipop - 05-05-2014, 13:38

A jak wygląda z jakością tych pomp (mówię o zamiennikach), bo na allegro widziałem dość duży rozstrzał cenowy: od 70 zł. do 150-160zł.
Jakie polecacie?

smk - 05-05-2014, 22:37

Ja mam japońska GMB płaciłem ok 200pln, podobno szły takie na pierwszy montaż. Póki co przejechałem na niej 12 tyś a na ori 178tyś :)
lolipop - 16-05-2014, 09:46

A jeśli chodzi o sam rozrząd to które się sprawdzają? Mechanik mówił że zestawy INA są OK. Znalazłem coś takiego - http://allegro.pl/rozrzad...4206157814.html

Chodzi oczywiście o 1.6 2006r.

b4rt3k91 - 17-05-2014, 14:43

lolipop napisał/a:
A jeśli chodzi o sam rozrząd to które się sprawdzają? Mechanik mówił że zestawy INA są OK. Znalazłem coś takiego - http://allegro.pl/rozrzad...4206157814.html

Chodzi oczywiście o 1.6 2006r.


Napisz maila do Japaneze, (japaneze@tlen.pl), ma bardzo dobre ceny, sam u niego teraz zamawiam, co prawda do silnika 2.0. U mnie nawet w hurtowni, w której zawsze biorę części mają dużo wyższe ceny.

rudi88 - 13-06-2014, 19:45

Zbieram się do wymiany rozrządu. Pisałem do Japaneze i zaproponował taki zestaw:
Pasek Bosch 65,-zł
Rolka GMB 95,-zł
Pompa Aisin 150,-zł
Będzie dobry, czy szukać innych części?

smk - 13-06-2014, 23:44

rudi88 Powiem Ci tak:
Gdybym miał wybierać dla siebie to bym wziął:
Pasek: Dyco
Rolkę: GMB lub NTN
Pompę: GMB lub NTN
Do tego uszczelniacze bym wymienił, bo to dobra okazja (zależy jeszcze która to wymiana rozrządu i czy puszczają czy nie).
Japaneze bez problemu powinien taki zestaw skompletować.

Pod żadnym pozorem nie bierz tego co napisałem jako wyroczni, bo upodobania co do marek są przeróżne i to nie jest jedyny dobry zestaw!!!!
Można skompletować jeszcze wiele dobrych zestawów.

Widzę, że jesteś z rejonu warszawskiego, więc chyba najlepiej będzie jak pojedziesz do warsztatu mitsumaniaków na ul. Oliwskiej, tam na pewno chłopaki zrobią dobrze twojej maszynie :lol: dobiorą i zamontują wszystko jak trzeba.

yaru23 - 16-06-2014, 21:43

Mam pytanie do doświadczonych mitsumaniaków.

W zeszlym roku mechanik robil mi rozrzad, wymienil pasek, rolki i napinacze do niego + pompe ale nie wymienił mi paska od alternatora. Pasek zaczal mi piszczec i trzeba go wymienic

Teraz musi rozbierac znowu rozrzad zeby zalozyc nowy pasek. Pytanie czy moge zalozyc tylko nowy pasek od alternatora czy jeszcze cos powinienem wymienic?

rudi88 - 16-06-2014, 21:58

Do wymiany paska alternatora nie rozbiera się rozrządu. Ja wymieniałem jakieś 3 miesiące temu sam pod sklepem. Zajęło mi to około 40 minut, a było by szybciej jak by mi parownik od gazu nie przeszkadzał. Wymieniasz sam pasek.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group