To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] bierze olej;/

herr_flick - 22-08-2013, 21:28

Myszon napisał/a:
Ja ma 4g92 i rowniez dolewam litr oleju na 10tysi.

u mnie jest prawie 1L na 1tys a nie 10tys a u siebie nie masz się czym martwić.
Widziałem do płukania silnika, ale nie interesowałem się, może bardziej pod kątem czyszczenia?

Myszon - 25-08-2013, 10:10

Kurde sory bo nie doczytalem.Twoj troche lyka.
Srodek czysci i wyplukuje stary olej.
Przetestuje i zobacze co to da.Gdybym wlal natomiast syntetyk to moze wyjsc tak,ze bedzie bral wiecej oleju prawda.?Chce zeby nie bral i nie wiem jakim olejem zalac.

herr_flick - 18-02-2014, 11:25

To inaczej, nie chcę przechodzić na gęstszy mineralny, który w moim przypadku pewnie uszczelni i nie będzie brał tyle oleju. Planuję pozostać przy półsyntetyku tylko zamiast Mobila chciałbym wlać inny. Niewykluczone, że na innym będzie brał jeszcze więcej, ale chciałbym zaryzykować. Myślę o Shellu, jakieś wrażenia z jazdy na tym oleju albo inne pomysły
mjsystem - 18-02-2014, 11:58

herr_flick napisał/a:
Myślę o Shellu, jakieś wrażenia z jazdy na tym oleju albo inne pomysły

Nie sądzę, aby Shell był lepszy od Mobila. Poczytaj o olejach w dziale lancera X. Może coś znajdziesz. Drastyczne zwiększenie gęstości tez nie przedłuży życia silnika. Może okazać się, że ojej mniej będzie ubywał ale poziom smarowania poszczególnych elementów sporo spadnie. Nie taniej zdiagnozować problem i uzbierać na naprawę?

Krzyzak - 18-02-2014, 12:21

herr_flick napisał/a:
nie chcę przechodzić na gęstszy mineralny, który w moim przypadku pewnie uszczelni i nie będzie brał tyle oleju
nie jest to przesądzone - w przypadku mojego byłego Colta było odwrotnie
tzn. mineralnego brał pół litra na 5000 km a po zmianie na syntetyk przestał... całkowicie

Myszon - 18-02-2014, 16:43

""w przypadku mojego byłego Colta było odwrotnie
tzn. mineralnego brał pół litra na 5000 km a po zmianie na syntetyk przestał... całkowicie''''

Jaki wlałeś ?
Napisz coś więcej o modelu i silniku.

Krzyzak - 18-02-2014, 21:28

silnik 4G15 - 1.5, 8v, olej był 15W40 (Lotos lub Mobil) potem valvoline maxlife 10W40 a na koniec Lotos 5W40
Myszon - 18-02-2014, 21:53

Ja mam 4g92 i również łyka olej do 0,5l na 10000km a może trochę więcej.
Ciekaw jestem czy taka zmiana oleju pomoże.
Świece czyste i nie kopci.Myślałem o wymianie uszczelniaczy ale pomyślę nad wypłukaniem silnika i zalaniu lepszym syntetykiem.Przy przebiegu 250kkm nie będzie problemu?
Dzięki

Obywatel - 18-02-2014, 21:59

Też zamierzam przy najbliższej wymianie przejść na półsyntetyk - Może Lotos, może Shell albo Mobil - w każdym razie coś o lepkości 10W40. Trochę mi bierze olej przez uszczelniacze zaworów :confused3: - nie ma tragedii - jest to ok. 1 litra na 5 tys. km, ale może po zalaniu gęstszego się uspokoi albo przynajmniej będę dolewał tańszy olej :wink:

W każdym razie mechanik po obejrzeniu świec odradził mi na chwilę obecną ingerencję w silnik. Trochę też się dziwię, że padły te uszczelniacze - silnik ledwo przekroczył 100 tys. km.

[ Dodano: 18-02-2014, 22:07 ]
Myszon napisał/a:
Ja mam 4g92 i również łyka olej do 0,5l na 10000km a może trochę więcej.
Ciekaw jestem czy taka zmiana oleju pomoże.
Świece czyste i nie kopci.Myślałem o wymianie uszczelniaczy ale pomyślę nad wypłukaniem silnika i zalaniu lepszym syntetykiem.Przy przebiegu 250kkm nie będzie problemu?
Dzięki


Pół litra na 10 tys. km to granice błędu statystycznego. W ogóle bym się tym nie przejmował i jeśli z autem jest wszystko w porządku nie zmieniałbym oleju. Moje auto od nowości zalewane jest Shell Helix Ultra 5W40. Tylko raz poprzedni właściciel zrobił coś żenującego - zalał go jakimś "syntetykiem" z recyklingu z Lidla #-o Nie wiem czy właśnie tym mu nie zaszkodził.

Myszon - 19-02-2014, 16:49

Ale widzisz.
Krzyżak zmienił z mineralnego na syntetyk i branie oleju ustąpiło.
Może warto spróbować u mnie w takim razie?
Jak dobry mechanik to chyba może wymienić uszczelniacze bez demontażu głowicy i za parę groszy.U Ciebie na 5tysi trochę łyka.Olejem chyba za wiele nie zmienisz przy takich ilościach uciekającej substancji.Ciekawe czy sobie nie zapchasz kata takim oleistymi spalinami?

Obywatel - 19-02-2014, 19:06

Bez przesady. Producenci w instrukcjach dopuszczają nawet spalanie 1l oleju na 1000 km, także takie spalanie jak u mnie to pikuś, a u Ciebie to można przyjąć, że nie bierze oleju.
Krzyzak - 20-02-2014, 08:12

Ja myślę, że oleje mineralne i tzw. półsyntetyki są tak słabej jakości, że szybko tracą swoje właściwości i sporo oleju odparowuje (stąd nagar) lub spala się po zerwaniu filmu.
Syntetyki są najlepsze i najodporniejsze na zużycie stąd brak zjawiska brania oleju.

Oczywiście u siebie zmieniłem uszczelniacze, ale nadal mineralnego mi ubywało. Zaryzykowałem więc i zmieniłem na syntetyk, bo jak powiedział pewien Niemiec: "pomyśl - co złego może się stać, skoro zafundujesz swojemu silnikowi najlepszy z możliwych olejów?"

mjsystem - 20-02-2014, 09:18

Obywatel napisał/a:
Producenci w instrukcjach dopuszczają nawet spalanie 1l oleju na 1000 km

W silnikach HDI ale nie w benzynie? Miałeś na myśli 10000 kilometrów?

Obywatel - 20-02-2014, 19:20

mjsystem napisał/a:
Obywatel napisał/a:
Producenci w instrukcjach dopuszczają nawet spalanie 1l oleju na 1000 km

W silnikach HDI ale nie w benzynie? Miałeś na myśli 10000 kilometrów?


No właśnie nie, wcale się nie pomyliłem o jedno zero :)

Jeden z pierwszych z brzegu wyGooglanych linków:

http://www.autocentrum.pl...oznaka-usterki/

herr_flick - 26-02-2014, 07:23

Myślę o oleju Valvoline i chciałem zapytać gdzie to kupić? Obawiam się kupić w promocji z allegro oleju do smażenia frytek w opakowaniu producenta. W Intercarsie będą oryginalne?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group