To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - NOWY COLT - jaki silnik, jaka wersja, opinie.....

Anonymous - 07-01-2007, 17:05

Fabrycznie średnie spalanie w cyklu mieszanym to 4,6l ON, to co ja moge powiedzieć to na pewno jesli jedzie się w granicy 100-110 pali wg kompa ok. 4 l.
Przy predkości 150 pali 6,7 l. W samochodzie były dwie dorosłe osoby bez bagazu.
W mieście dopóki się nie rozgrzeje to nie oszukujmy się tez połknie nieźle :evil:
Jak na autko z 95 konikami to naprawdę można co niektórych wpędzic w kompleksy heheh

Anonymous - 07-01-2007, 18:46

Odnośnie alarmu to doszedłem do pewnego wniosku, że alarm ma problem z czujka od maski silnika (dzyndzelkiem :wink: ) podnioslem i zamknalem delikatnie i narazie sie zazbraja.
To tyrkanie/tyrczenie próbowałem ustalić wygląda to ten czujnik czy jakies ustrojstwo co jest kolo w wlewu oleju (po prawej od niego) zaraz jak sie konczy listwa zielona która zasila silnik. To "coś" jest wkrecone w blok pod kątem 90 stopni.
No tak ale jedni mi mówią, że nic nie tyrka inni że tyrczy ciekawe jestem jak to jest na prawde :)
A propos spalania to mnie na dystansie 160km spalił na 100km 7,5 litra (BP Ultimate). Jeździłem sporo po mieście w okresie świątecznym. Fakt faktem ale silnika nie "pałowałem" powiedziałbym, że delikatnie, zresztą nie należe do ludzi mających ciężką noge :)
Paliwo liczone na stacji, wlałem coś ponad 12 litrów paliwa. Nie wiem jeszcze jak dokładnie jest z tym wlewaniem paliwa ale wlewałem za każdym razem do drugiego odbicia pistoletu.

Anonymous - 08-01-2007, 14:13

Gorzkim napisał/a:
Ja ostatnio robilem pomiary realnego spalania w 1.3 (bo te katalogowe są bardzo optymistyczne:)
- w baaaaardzo delikatnej jezdzie w miescie wyszlo mi ok 6,5 (ale normalnie raczej wychodzi 7,5-8)
- trasa (w miare dynamicznie) - 6,5
- trasa z autostradą (ok 160km/h) - 8,5

Diesel duzo mniej bierze? (to wersja 95ps?)


Bardzo dużo Wam palą te Colciki :-) , mój:
- 5,8 - 6,0 trasa (100-110 - tutaj nie staram się zbytnio o jak najniższe spalanie)
- 6,2 - 6,5 miasto zimą, 5,3-5,5 latem (mój rekord przy maksymalnie oszczędnej jeździe to 4,7 w mieście latem)
- 6,1 - 6,3 w cyklu mieszanym (50/50)

Silnik 1.3 95 HP

michalp - 08-01-2007, 14:21

Grasshopper napisał/a:

Bardzo dużo Wam palą te Colciki :-) , mój:
- 5,8 - 6,0 trasa (100-110 - tutaj nie staram się zbytnio o jak najniższe spalanie)
- 6,2 - 6,5 miasto zimą, 5,3-5,5 latem (mój rekord przy maksymalnie oszczędnej jeździe to 4,7 w mieście latem)
- 6,1 - 6,3 w cyklu mieszanym (50/50)

Silnik 1.3 95 HP


A jaki masz styl jazdy? Opony? Klima? Ile osób? Przy jakich obrotach zmieniasz biegi? Dłuższe czy krótsze dystanse?

Bo powiem szczerze - dla mnie to są wartości nieosiągalne :) Jeden jedyny raz udało mi się w mieście zejść do 6,6. Ale tak delikatnie i spokojnie nie potrafię jeździć. Poza tym to był Nowy Rok i pusto na drogach. Norma u mnie to 8,5 w mieście, bez szaleństw.

Anonymous - 08-01-2007, 14:57

michalp napisał/a:
Grasshopper napisał/a:

Bardzo dużo Wam palą te Colciki :-) , mój:
- 5,8 - 6,0 trasa (100-110 - tutaj nie staram się zbytnio o jak najniższe spalanie)
- 6,2 - 6,5 miasto zimą, 5,3-5,5 latem (mój rekord przy maksymalnie oszczędnej jeździe to 4,7 w mieście latem)
- 6,1 - 6,3 w cyklu mieszanym (50/50)

Silnik 1.3 95 HP


A jaki masz styl jazdy? Opony? Klima? Ile osób? Przy jakich obrotach zmieniasz biegi? Dłuższe czy krótsze dystanse?

Bo powiem szczerze - dla mnie to są wartości nieosiągalne :) Jeden jedyny raz udało mi się w mieście zejść do 6,6. Ale tak delikatnie i spokojnie nie potrafię jeździć. Poza tym to był Nowy Rok i pusto na drogach. Norma u mnie to 8,5 w mieście, bez szaleństw.


Styl jazdy mimo młodego wieku b. łagodny. Minimalna ilość hamowania (głównie silnikiem). Opony to Dunlop WinterSport M3 195/50/15 zimą, a latem Continentale o tym samym rozmiarze (fabryczne). Obroty 2-2,5 tys. i zmiana. Od 50 km/h 5 bieg. Duże znaczenie ma włączone ogrzewanie na obiegu otwartym (zimą) i klima latem. Obieg zamknięty oszczędza paliwo :D

Pozdrawiam

michalp - 08-01-2007, 15:02

Grasshopper napisał/a:
Styl jazdy mimo młodego wieku b. łagodny. Minimalna ilość hamowania (głównie silnikiem). Opony to Dunlop WinterSport M3 195/50/15 zimą, a latem Continentale o tym samym rozmiarze (fabryczne). Obroty 2-2,5 tys. i zmiana. Od 50 km/h 5 bieg. Duże znaczenie ma włączone ogrzewanie na obiegu otwartym (zimą) i klima latem. Obieg zamknięty oszczędza paliwo :D


A, to doszliśmy do ważnych wniosków.

U mnie styl jazdy stosunkowo agresywny.
Opony 175/60R14, zimówki i letnie ten sam model co u Ciebie.
Obroty zazwyczaj 3,5-4,5 tys i zmiana, nigdy nie mniejsze niż 2,0. Czasami kręcę do 5,0-6,0 (wyprzedzanie, czasem dla frajdy).

Klima 90% czasu, obieg otwarty.

No, to teraz każdy będzie się mógł się "spozycjonować".

Anonymous - 08-01-2007, 15:08

To w takim razie się wszystko wyjaśniło. Przy Tobie jestem bojaźliwym dziadkiem na emeryturze :]. Co do obrotów to również mają wpływ na spalanie, nie tak duży jednak jak rozpędzanie się przed czerwonym światłem i hamowanie do "0" w ostatniej chwili (to takie wnioski z praktyki) :) .

Btw. Rekrod kilometrów na 1 zbiorniku do zaświecenia się rezerwy u mnie to 810 ;)

Szerokiej drogi.

michalp - 08-01-2007, 15:19

Grasshopper napisał/a:
To w takim razie się wszystko wyjaśniło. Przy Tobie jestem bojaźliwym dziadkiem na emeryturze :].


Ja to jeszcze jestem przeciętniak :D
Znam takich, co przed 7,0 tys rpm nie zmieniają obrotów. Przy standardowej jeździe paliwo im odcina średnio 4 razy na 1000 km.

Anonymous - 08-01-2007, 15:22

Strach się bać... :) . Mój Colt ma już 10000 i jak na razie silnik nawet nie zasmakował czerwonego pola. Przy wyprzedzaniu 4-6 tys. i zmiana, później i tak autko jest mniej żwawe niż na wyższym biegu :].

Pozdrawiam

Anonymous - 08-01-2007, 16:43

Grasshopper napisał/a:
Od 50 km/h 5 bieg.

To nie jest chyba zbyt dobre dla silnika :roll:

krysstek - 08-01-2007, 17:11

markus78 napisał/a:
Grasshopper napisał/a:
Od 50 km/h 5 bieg.

To nie jest chyba zbyt dobre dla silnika :roll:

Też mi się tak wydaje, nawet instrukcja podaje, że 50 km/h to najlepsza prędkość do "zapięcia" ... 3 biegu. Btw, przez jakiś czas- na szczęście- b. krótki też tak "oszczędzałem" paliwo. Ale tak nie da się jeździć, no chyba, że samemu, z góry i na trasie. Teraz w mieście pali mi ok. 7,5-7,8 l (jazda na zimówkach 175/65/14, z klimą i 2 osoby, krótkie przeloty po 7-10 km), a w trasie (ostatnio do Tomaszowa Lub.- mało płaskich odcinków) 6,2 l (trochę "szaleństwa" w postaci wyprzedzania, 3 osoby, klima). Biegi zmieniam w okolicy 3-3,5 tys. obr., czasem pociągnę do 5,5 tys. - "czerwone" jest od 6000. Aha i paliwko suprema 98 lub verva, cena zbliżona do Pb 95.

Anonymous - 08-01-2007, 17:18

Ludzie nie prześcigujcie się w tych " litrażowych " wypowiedziach bo zaraz dojdziemy do granic paradoksu i okaże się, że misiubuczy to najbardziej oszczędny wóz w Polsce :P
Mój diesel 1,5 DiD też pali mało ale bez przesady

[ Dodano: 08-01-2007, 17:22 ]
Ludzie nie prześcigujcie się w tych " litrażowych " wypowiedziach bo zaraz dojdziemy do granic paradoksu i okaże się, że misiubuczy to najbardziej oszczędny wóz w Polsce :P
Mój diesel 1,5 DiD też pali mało ale bez przesady

krysstek - 08-01-2007, 17:28

radi1965 napisał/a:
okaże się, że misiubuczy to najbardziej oszczędny wóz w Polsce :P

A jaki on tam oszczędny, zobacz ile Niemcom palą Colty .

Anonymous - 08-01-2007, 17:35

Na tym linku nie ma żadnego diesla :lol:
krysstek - 08-01-2007, 17:40

radi1965 napisał/a:
Na tym linku nie ma żadnego diesla :lol:

A bo trza zmienić w ustawieniach "benzin" na "diesel" . Ale cosik ich mało ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group