To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - regulacja zaworów

tdi1982 - 14-06-2008, 13:31

Ja byłem w serwisie Mitsu i też na zimnym robili mimo że sugerowałem że na gorącym tak jak jest napisane w manualu.
Anonymous - 14-06-2008, 13:37

tdi1982 napisał/a:
Ja byłem w serwisie Mitsu i też na zimnym robili mimo że sugerowałem że na gorącym tak jak jest napisane w manualu.

żeby sie jezcze poparzyli ? :D :badgrin:

Anonymous - 14-06-2008, 18:16

dużo osób twierdzi że na rozgrzanym regulacja wypada lepiej ale to tak samo jak ze zlewaniem zużytego oleju i twierdzeniem iż trzeba "zakręcić" żeby olej na dnie wypłynął :lol:
Anonymous - 14-06-2008, 22:28

Cichanos napisał/a:
dużo osób twierdzi że na rozgrzanym regulacja wypada lepiej ale to tak samo jak ze zlewaniem zużytego oleju i twierdzeniem iż trzeba "zakręcić" żeby olej na dnie wypłynął :lol:

Nie do końca, w przypadku luzów zaworowych
w Workshop Manualu wydanym przez Mitsubishi Motors Europe jest jasno i jednoznacznie sprecyzowane jakie wartości są zalecane
oraz że regulacji wykonuje się na gorącym silniku (hot)

Sądzę, że nie podawali tego dla żartu, ale ma to swoje uzasadnienie.

Procedura wymiany oleju nie jest już tak wymagająca a różne techniki nie maja zbytnio wpływu na pracę silnika. Jeżeli jednak ktos z tym też ma problem... proces ten również jest opisany krok po kroku :lol:

siwek - 14-06-2008, 23:05

leser napisał/a:
Nie do końca, w przypadku luzów zaworowych
w Workshop Manualu wydanym przez Mitsubishi Motors Europe jest jasno i jednoznacznie sprecyzowane jakie wartości są zalecane
oraz że regulacji wykonuje się na gorącym silniku (hot)


czyli co? mam zaproponować mechanikom regulacje na gorącym silniku? Bo skoro tak napisali to coś w tym jest

tdi1982 - 15-06-2008, 11:41

Na gorącym tzn ile powinien mieć silnik st C. bo samo rozkręcanie żeby dostać się pod pokrywę trochę trwa więc już nie będzie gorący.Gość w serwisie sprawdzał według ich książek serwisowych i pisały tylko wartości nic nie było mowy o tym czy ciepły czy zimny.Widziałem to na własne oczy.Ten manual co jest na forum dostępny może mieć odniesienie do np.początku produkcji.Wiadomo że samochód w trakcie kolejnych lat produkcji przechodzi zmiany konstrukcyjne nie widoczne gołym okiem.Proponuje przed regulacją podzwonić poo serwisach popytać ewentualnie Mitsubishi Polska są uprzejmi i pomagają wiem bo kiedyś dzwoniłem do nich.Pozdro.
Anonymous - 16-06-2008, 07:54

W Cari mam tylko NGK w innych autach wcześniej robiłem "testy" i zakładałem inne niż NGK i zawsze do nich wracałem - są naprawdę dobrymi świecami.
slawek st - 16-06-2008, 21:42

Przepraszam że się powtarzam ale nigdzie nie znalazłem nic na ten temat.Koledzy a jak jest z regulacją zaworów w DiDach. Ktoś pisał ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi , co ile km. Może ktoś wie ile kosztuje taka regulacja właśnie w DiD. Rozumiem że świece są bardzo ważne ale dlaczego w tym temacie. :(
rysiekxj - 09-12-2008, 14:53

[quote="slawek st"]Przepraszam że się powtarzam ale nigdzie nie znalazłem nic na ten temat.Koledzy a jak jest z regulacją zaworów w DiDach....

też mnie interesowała ta sprawa a tu brak odpowiedzi na twoje liczne posty : w salonie Renault ustaliłem,że w wresji F9Q do regulacji slużą tzw. "szklanki" / luzy kasowane chydraulicznie/ które się wymienia w razie potrzeby i kosztowna sprawa związana z roboziną -jest to czasochłonna czynność , mierzenie po ściagnięciu paska rozrządu oraz wałków najepiej ją wykonać przy wymianie rozrządu. Mowa tylko o profilaktycznym badaniu gdyż jak mi przekazał serwisant taką czynność w warsztacie przeprowadzali tylko w 1 Lagunie która miała dość znaczny przebieg a i tak nie było potrzeby ingerowania w wymianę szklanek.

kris80 - 14-01-2009, 09:04

Chłopaki jak to w koncu jest z tymi zaworami bo byłem dzis w renomowanym warsztacie i powiedzieli mi ze w tym silniku sie nie reguluje zaworów. Mam 1.8 16V SOHC z 97 roku. Co o tym sądzicie? Moze poprostu chcieli sie mnie pozbyć, czy mają rację. Mówili mi ze tam są zawory hydrauliczne czy cos w tym stylu.
phixius - 14-01-2009, 10:28

nie wiedzą co mówią.
Mam ten sam model co Ty i zawory są regulowane.
0,2-ssące i 0,3.
Nie chciało im się robić pewnie.
Zmień warsztat ;)

kris80 - 14-01-2009, 14:51

Dzieki musze pojechać gdzieś indziej.
docencik87 - 14-01-2009, 14:57

Bo oni myślą, że to GDI. Jak widzą Carismę to od razu odsyłają z kwitkiem ;/
Anonymous - 14-01-2009, 18:19

Witam.
Ja też nie wiedziałem czy reguluje się zawory w mojej Cari. Przy wymianie rozrządu dowiedziałem się że w tym modelu zaworów się nie reguluje bo są hydrauliczne popychacze zaworów. Pomimo że to dobry mechanik postanowiłem to sprawdzić i zadzwoniłem do ASO w Częstochowie, gdzie dowiedziałem się że trzeba je regulować. Postanowiłem jechać na regulację, ale pomyślałem że odkręcę korek oleju i zobacze czy przypadkiem ich nie widać. No i zobaczyłem że nie ma żadnych śrub regulacyjnych na popychaczach więc stwierdziłem że w ASO w Częstochowie za dużo to nie wiedzą na temat Carism po 2000 roku. Proponuje samemu zobaczyć czy u Was też widać klawiaturę i popychacze.
Pozdrawiam.

krzysztofek3 - 22-01-2009, 19:27

Witam.Czy moglby ktoś wypowiedzieć się jak jest z regulacją zaworów w TD ? Oraz prosil bym o polecenie dobrego warsztatu w okolicy oleśnicy z góry dziękuje. :?:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group