To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Zawór recyrkulacji spalin (EGR)

wester - 20-05-2014, 11:25

Witam
Wyczyściłem zawór ale nie chodzi.
Wnioskuje ze padł elektrozawór?
Jaki jest nr części elektrozaworu?
Ma ktoś na zbyciu?

DMK_PL - 24-08-2017, 20:14

Witam
Jakiś czas temu zaczęła mi się zapalać kontrolka "dynks się stegesował" tj check engine. Dwa razy resetowałem i od raz błąd się pojawiał. Znajomy fachowiec podpiął mnie pod interfejs diagnostyczny i wyszło że coś z recyrkulacją spalin czyli EGR. Ja zupełnie zielony przeczytałem pół internetu i na 90% miał to być zawór(1 na zdj.). Więc zdemontowałem i "profesjonalnie" wyczyściłem, błąd do kasacji i przez jeden dzień był spokój. Drugiego dnia wyskoczyło to samo, znajomy doradził że jak nie zawór to na 90% przepustnica(2 na zdjęciu). Ja pierwsze słyszę więc pół internetu przeczytałem i zabrałem się za demontaż i dokładne czyszczenie, kasacja błędu i odziwo spokój ale tylko na 3 dni. Więc wracam do znajomego, pokazuje że ten sam błąd i że na 90% elektro-zawór(3 na zdj.), a dlaczego. Otóż słychać co jakiś czas cykanie i jak odpiął tą czarną wtyczkę to przestaje cykać.

Moje pytanie czy taki elektrozawór jest gdzieś dostępny bo nie mogę znaleźć. A przede wszystkim czy to jest to bo już tracę wiarę w mojego specjalistę.

Krzyzak - 25-08-2017, 08:19

Żeby znać przyczynę trzeba wiedzieć, kiedy komp zgłasza błąd EGR - czyli jakie obwody testuje. A jest to dokładnie elektrozawór - nr.... niestety nie 3 bo to jest zawór od czegoś innego, ale chodzi o ten z brązową wtyczką obok.
Na początek wyczyść dokładnie wtyczkę i gniazdo bo kiedyś też tak miałem i u mnie pomogło.

wester - 01-09-2017, 16:41

Zagnij wężyk od elektrozaworu tak aby odciąć przepływ i dodawaj powoli gazu zatrzymując się na 1500-2000 obr. i popuszczaj powoli. Jeżeli zawór EGR ruszy ( będziesz widział po membranie) to elektrozawór na 100%. Pasuje od lancera benzyna np. 1.8
bialyjayz - 14-07-2018, 05:01

cały temat przeklepany i niema żadnego zdjęcia który to właśnie EGR pod maską w V6?
Proszę o pomoc

Bizi78 - 14-07-2018, 09:37

bialyjayz napisał/a:
cały temat przeklepany i niema żadnego zdjęcia który to właśnie EGR pod maską w V6?
Proszę o pomoc

https://www.youtube.com/watch?v=BOSKmOQ_jTk


xander41 - 14-11-2018, 10:37

Witam wszystkich
Pacjent: Galanta 2.0 benzyna z 2000r (model EA2ASNJESL6) i mam od dawna problem z EGR'em (sterowanym podciśnieniem) lub czymś co w kodach błędów wskazuje na zawór EGR. Zapala mi się kontrolka Check Engin i w programie diagnostycznym odczytałem:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Układ recyrkulacji spalin (system EGR) "A" - obwód
Możliwe przyczyny pojawienia się usterki
-Uszkodzony zawór EGR
-Przewody dochodzące do zaworu EGR są rozwarte lub zwarte
-Zaśniedziałe styki połączeniowe dochodzące do EGR
-Obwód oraz czujnik temperatury systemu EGR

Przyczyny pojawienia się kodu błędu
Sterownik silnika ECM zarejestrował niepoprawne napięcie na zaworze EGR

Możliwe objawy
-Zaświecenie się kontrolki silnika MIL
-Nierównomierna praca silnika

Zasadza działania podzespołu
Układ recyrkulacji spalin (system EGR) służy do zmniejszenia emisji spalin do atmosfery. Jego zadaniem jest dostarczenie części spalin powodując obniżenie emisji tlenków azotów NOx i HC.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sam zawór czyściłem już kilka razy. Niedawno wymieniem go na inny używany wg mnie sprawny (zassanie powietrza powoduje otwarcie zaworu i odbywa się to płynnie bez żadnych zacięć). czyściłem przewody doprowadzający odprowadzający spaliny z zaworu EGR. Czyściłem przepływomierz powietrza (program diagnostyczny nie wskazuje żeby pracował nieprawidłowo). Wymieniłem przewody podciśnienia. Podejrzewałem że byc może sonda lambda podaje niewłaściwe wartości więc również wymieniłem na nową (najpier wymieniłem tą przed katalizatorem a po pewnym czasie wymieniłem tą za katalizatorem).

Z moich obserwacji doszedłem do wniosku że wpływ ma być może temperatura ale też już nie jestem tego pewien gdyż kiedyś kontrolka check engin zapalała się tylko przy ponownym rozruchu silnika gdy jest on jeszcze gorący a nigdy na zimnym silniku. Teraz błąd pokazuje się już nawet na zimnym silniku.

Po zapaleniu się kontrolki nie ma odczuwalnych zmian w pracy silnika - nie traci on na mocy ale wydaje mi się że wzrasta spalanie gdy silnik nie jest jeszcze dobrze rozgrzany.

Do głowy przyszło mi że może problemem jest czujnik temperatury spalin (gdzieś o tym przeczytałem) ale nie wiem gdzie go zlokalizować i ewentualnie wykręcić go i wyczyścić o ile to coś pomoże.

Czy ktoś spotkał sie z podobnym lub takim samym problemem???

vrangsinn - 14-11-2018, 11:37

ja mam u siebie to samo w V-ce...identyko i tez nie moge zlokalizowac...generalnie nic sie nie dzieje z silnikiem ale ten check mnie irytuje...poza sondami zrobiłem to co Ty i tez nie pomoglo...^^
Krzyzak - 14-11-2018, 14:04

zdarzało mi się to gdy 3x pod rząd odpaliłem auto na bardzo krótko - tak żeby przestawić
wyczyściłem wtyczkę od elektrozaworu EGR i przeszło

Faza - 14-11-2018, 14:50

MR127520 Elektrozawór EGR
Bierzesz miernik i patrzysz jaki ma opór (Ma mieć 36-44ohm przy 20 stopniach temperatury)
2 razy miałem problem z Check Engine i EGR i za każdym razem był inny opór niż podałem. Po wymianie na sprawny zawór z prawidłowym oporem, problem znikał.

Hugo - 14-11-2018, 20:33

Faza, a po wymianie przestał cykać ten elektrozawór na wolnych obrotach? To typowe w V6 po II lifcie, podobne do cykania popychacza hydraulicznego.
Lucek_37 - 14-11-2018, 22:22

xander41 napisał/a:
Do głowy przyszło mi że może problemem jest czujnik temperatury spalin

Powiem Ci że pierwsze słyszę o takim czymś w Galu. Nowoczesne diesle z DPF takowe czujniki posiadają ale żeby ta jednostka ją miała to wątpię (oczywiście mogę się mylić). Tak jak Krzyzak, pisał wyczyść wtyczki od EGR i sond lambda. Ja bym jednak obstawiał problem z sondą. Sprawdź jeszcze raz kod błędu i napisz nam to coś może pomożemy.

vrangsinn - 15-11-2018, 09:47

kod błędu to 403 :wink:
Faza - 15-11-2018, 12:03

Hugo napisał/a:
Faza, a po wymianie przestał cykać ten elektrozawór na wolnych obrotach? To typowe w V6 po II lifcie, podobne do cykania popychacza hydraulicznego.

Raczej dalej cyka (no ale chyba tak ma być, skoro się otwiera i zamyka w zależności jak mu ecu każe) ale czy to ten ezaworek czy ten drugi to teraz nie powiem bo auto u lakiernika. Mi jedynie przeszkadzał ten checkengine.

xander41 - 26-11-2018, 11:42

W końcu udało mi się znaleźć trochę czasu i zlokalizowałem ten elektrozawór EGR. Wyczyściłem styki i sprawdziłem multimetrem zgodnie z sugestią jaki ma opór i okazało się że jest "0Ω" - czyli wygląda na to że zepsuł się całkowicie... Co prawda pomiar był wykonywany w takich warunkach jakie mamy czyli około 0°C
W pierwszej chwili myślałem, że może nie do końca dobrze wykonuję pomiar ale przetestowałem to na drugim elektrozaworze, który jest obok i tamten po ustabilizowaniu pokazał 32Ω więc pomiar raczej był prawidłowy.

Zamówiłem drugi zawór (niestety używany ponieważ ciężko znaleźć nowy tego samego typu) i okaże się czy będzie wszystko ok



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group