To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Instalacja wodorowa

sveno - 04-03-2013, 10:29

micekm napisał/a:
Może kolega ma jakieś doswiadczenie w tej dziedzinie to możesz cos podpowiedzieć.
doświadczenia nie mam, ale podstawy chemii znam i umiem liczyć, poza tym w takich przypadkach jestem bardzo pesymistycznie nastawiony do takich wynalazków.
micekm napisał/a:
Uzasadnij bo rzucasz komentarze niczym nie poparte.
już to robie. Odniosłem wrażenie, że kolega wychodzi z błędnego założenia, jeśli jest inaczej to przepraszam, ale:
micekm napisał/a:
Dlaczego uważasz że samochód spali więcej niż bez HHO?
Przy poborze 20 A czy nawet 25 A ?
Tyle zostaje mniej wiecej mocy po tym jak alternator już doładuje aku i zasili światła i radio itd.
Akumulator 70 Ah - czyli alternator poświęca ok 22 A na ładowanie.
Do dyspozycji mam nadal ok 40 A z czego chcemy zabrać ok 20 - 25 A


po tej wypowiedzi wnioskuje, że kolega myśli, że alternator pobiera stałą moc z silnika, nie ważne ile prądu musi w danym momencie wytworzyć tak? To znaczy, że: czy wysyła 20A czy 80A to z silnika bierze tyle samo?
Co do spalania to już to pisałem w tym temacie, to HHO to jak układ prądnica-silnik elektryczny, Ty micekm, chcesz połączyć je z jednej strony kablami a z drugiej paskiem i chcesz żeby się to kręciło? Mało tego chcesz tym układem zasilić jeszcze kolejne koło pasowe :) ktoś takie coś kiedyś nazwał perpetum mobile II rodzaju i udowodnił, że takie ustrojstwo nie ma prawa bytu, bo energia nie bierze się znikąd, tak samo nie może zniknąć od tak, energia istnieje ciągle, może zmieniać tylko swe postacie.

Tomek - 04-03-2013, 10:36

sveno napisał/a:
jestem bardzo pesymistycznie nastawiony do takich wynalazków.


ja też
dlatego proponuje nie wypowiadać się w tym temacie
kolega chce zrobić rzetelny test, to niech robi i podzieli się wynikami
nie byłoby sensu robić żadnych testów, jakby się znało wyniki na samym początku

sveno - 04-03-2013, 10:43

tomek84, ok, zamilczę i czekam na wyniki testów.
Tomek - 04-03-2013, 13:05

sveno napisał/a:
tomek84, ok, zamilczę i czekam na wyniki testów.


tylko pamiętaj, że i tak nie musisz w nie wierzyć
dopiero jak sam zamontujesz HHO to się przekonasz :badgrin:

micekm - 11-03-2013, 08:09

yam1530 napisał/a:
micekm Wymiary blaszek sprawdzę w następny weekend. Na złomowiskach można dostać czasem dobry materiał.
J, ak zamierzasz sterować natężeniem prądu?


właśnie nad tym rozkminiam jakiś czas. Będzie potrzebny regulator ale wizja kręcenia co chwile mnie nie przekonuje.
Najrozsądniej byłoby zamontować potencjometr na pedale gazu ( ew wpiąć się w istniejący w nowszych autach) ale nie wiem czy w Pajero jest to do zrobienia,,
Zawsze zostaje sterowanie ręczne , co nie jest wygodne ale jest to do przejścia..

RalfPi - 11-03-2013, 08:17

micekm napisał/a:
yam1530 napisał/a:
micekm Wymiary blaszek sprawdzę w następny weekend. Na złomowiskach można dostać czasem dobry materiał.
J, ak zamierzasz sterować natężeniem prądu?


właśnie nad tym rozkminiam jakiś czas. Będzie potrzebny regulator ale wizja kręcenia co chwile mnie nie przekonuje.
Najrozsądniej byłoby zamontować potencjometr na pedale gazu ( ew wpiąć się w istniejący w nowszych autach) ale nie wiem czy w Pajero jest to do zrobienia,,
Zawsze zostaje sterowanie ręczne , co nie jest wygodne ale jest to do przejścia..

Widzę kolega ma zalełości z energoelektroniki (bez obrazy).
Pisałem wcześniej, że program w mikrokontrolerze (zwykła Atmega16 wystarczy) robi całą regulację na PWM'ie (MSI), myślę, że prosty regulator P albo PI da radę.
Nie wiem tylko jaki jest sygnał w torze sprzężenia zwrotnego.. ale pewnie jakiś napięciowy.
Jak będziesz miał pytania, to z pewnością pomogę :)

yam1530 - 16-03-2013, 21:24

micekm, jak tam prace? Jestem w Brzegu więc jak jeszcze Ci potrzebne te blaszki to napisz wymiar i Ci sprawdzę co mam
RalfPi - 25-03-2013, 10:43

yam1530 napisał/a:
micekm, jak tam prace? Jestem w Brzegu więc jak jeszcze Ci potrzebne te blaszki to napisz wymiar i Ci sprawdzę co mam

Kolega od instalacji coś milczy - może mu coś wybuchło.. ;)
Tak niesmacznie żartuję - ale jakiś update by się przydał.
Pozdrowienia i czekamy na informacje.

slawek1001 - 27-03-2013, 10:59

Spokojnie niech temat ogarnia. Myślę, że w granicach miesiąca coś nam powie na temat perpetum mobile.
RalfPi - 21-05-2013, 07:14

Widać nasz kolega od Instalacji wodorowej.. baaardzo spokojnie ogarnia temat :)
Może jakiś update ?

Nikoś - 04-06-2013, 10:27

Instalacja HHO to wielka ściema i strata kasy a później naprawa silnika. Przykładem jest mój kolega i jego biedny golf 4. Zapłacił 1300zł za instalację która narobiła tylko problemu. Mówił, że spalanie się nie obniżyło a moc nie wzrosła ani troszkę. Powiedział, że tylko dzięki tej instalacji silnik zasysa dużo wilgotnego powietrza. Efekt był taki, że zaśniedział mu kolektor dolotowy i strupiał wydech, a śruby kolektora tak przerdzewiały, że tylko nieliczne wykręciły się w całości :D :D . Instalacja "HHO" na dzień dzisiejszy leży na śmietniku i dodaje mocy sama sobie. A ja mu jeszcze dokopałem mu i powiedziałem, że teraz ma te 1300 w :butthead: i bo za tą kasę mógł by mieć benzynę :finga: . Jeśli jest ktoś zainteresowany zakupem to instalacja jest na sprzedaż :mrgreen:



Z chemi miałem tróje ale wiem, że wodór uzyskany z pojemnika który miałby nawet 20l pojemności nie obniży nam spalania o 10-20%. Teraz doliczając zużycie energi ( alternator musi dać z siebie więcej czyli dodatkowa benzyna) potrzebnej do wytworzenia prądu zasilającego instajację HHO .

Morał
Za HHO zapłacisz kartą master card.
Za golfa zapłacisz kartą master card.
A efekt jest BEZ CENNY :mrgreen: :mrgreen:

Przepraszam ale ze śmiechu spadłem z krzesła :D . Przepraszam nie chcę być przez jakiś użytkowników aut z turbo wodorowym motorem pod maską :axe:

Myszon - 03-08-2013, 22:03

Trzeba miec troche o tym pojecia zeby dograc instalacje tak aby przynosila zyski.Nie ma potrzeby niczym sterowac.Amperaz ustawiamy raz i tak zostaje.Zasniedzial kolektor poniewaz nie zostosowal bublera ktory oczyszcza gaz hho z oparow elektrolitu.
RalfPi - 03-08-2013, 22:34

Myszon napisał/a:
rzeba miec troche o tym pojecia zeby dograc instalacje tak aby przynosila zyski.

A skąd ta wiedza...?
Kolega miał instalować... a od jakiegoś roku ni widu ni słychu - znam dwie osoby, które ten shit instalowały... Jedna mówiła, że nic nie dało, a druga miała robić z tego pieniądze.. Z całym szacunkiem, ale czasami mijam tą osobę na przystanku autobusowym... Czyli chyba bogactwa nie zrobiła :P

Myszon - 04-08-2013, 11:11

Ralf Pi opierasz sie na dwoch gosciach ktorzy pewnie nie mieli o tym zielonego pojecia.Bardzo chce to przetestowac ale nie mam na tyle kasy zeby sobie 1000-1500zl wyrzucic na raz bo nie mam pewnosci jak mitsu to zniesie dlatego szukam takie osoby ktore maja i jezdza.Nasze mitsu moga miec taka elektronike ktorej nie oszukamy.Jesli mamy obdI lub ObdII to naszymi autami steruja komputery.Japonia slynie z elektroniki dlatego moze byc ciezko.Na oszczednosci wplywa wiele aspektow:stan silnika,wydajnisc celi,sterownik pwm,jesli mamy komputer to sterownik do niego a nawet filtr powietrza.

[ Dodano: 04-08-2013, 11:13 ]
Nikos.Podaj namiary na ta instalacje.Zdjecie,opis,gdzie kupil,co wchodzi w zestaw.Jak cena i zestwa bedzie ok to kupie.

RalfPi - 05-08-2013, 09:02

Myszon - nie wierz w te rzeczy.. bądź jak niewierny Tomasz :P
Naprawdę - do takich wynalazków trzeba podchodzić z pesymizmem - może się okazać, że faktycznie ze względu na lepsze spalanie ( tzn. bardziej równomierne i "pełniejsze") spalanie paliwa spadnie np. o 10%, ale przez uboższą dawkę (bo tak to rozumiem - oszukanie elektroniki, czyli sondy lamba + sterownika od dawkowania paliwa) zwyczajnie zepsujesz sobie silnik po 50kkm ( nie znam się specjalnie na silnikach spalinowych, ale ktoś o tym pisał w tym wątku..).
Pozdrowienia i udanych decyzji..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group