ASX Techniczne - LPG w ASX 1.6
RaVciO - 07-08-2015, 20:24
Odnośnie liczenia kosztów, to mam przejechane moim MSS prawie 40.000km.
Instalacja: 2700zł
Kasa wydana na LPG: 5723,47zł
Kasa wydana na Pb95: 1843,44zł
Przy średnim spalaniu Pb95 8L/100km, na benzynę przez ten czas wydałbym 15.979,62zł
(tankuję za zniżkami 8gr/litr na Orlen i powyższe koszty to uwzględniają.
Dodatkowa kasa na przeglądzie 62zł rocznie
Przegląd instalacji i wymiana filtrów 80zł na 15tys.
Świece wymieniam tak czy siak co 15tys. a komplet kosztuje poniżej 20zł
Żadnych awarii związanych bezpośrednio lub pośrednio z gazem na razie nie miałem.
Czy się opłaca, można wywnioskować
hedrik - 07-08-2015, 20:44
mazzi81 napisał/a: |
Czy należy stosować tzw. lubryfikację ?
|
Działanie lubryfikacji (w tym przypadku BRC) jest poparte testami przeprowadzonymi przez producenta i polecane do montażu w przypadku samochodów z „grupy ryzyka” tj tam gdzie silnik może ulec uszkodzeniu w przypadku przerobienia na LPG (zależy to zarówno do producenta silnika, jego stanu technicznego, indywidualnych uwarunkowań). Oparte to jest na doświadczeniu instalatorów z takimi silnikami. Płyn podawany jest przez specjalne urządzenie dozujące do kolektora ssącego, a następnie dostaje się do komory spalania obniżając temperaturę podczas spalania mieszanki. Tak więc zakładanie lubryfikacji uzależnione jest w dużej mierze od stanu w jakim jest silnik. Każdy instalator będzie chciał się zabezpieczyć przed ewentualnymi awariami, które mogą wynikać np z tego że silnik jest już mocno wyeksploatowany, a nie z samej instalacji. Bo jak nie wiadomo co się dzieje to najłatwiej winę zrzucić na zły montaż instalacji. Wniosek z tego taki, że jak w niektórych sytuacjach lubryfikacja jest niepotrzebna, a w innych niezbędna zarówno dla czystego i spokojnego sumienia instalatora, jak i spokoju klienta. Ale każde auto należy rozpatrywać indywidualnie
RalfPi - 07-08-2015, 23:36
hedrik napisał/a: | mazzi81 napisał/a: |
Czy należy stosować tzw. lubryfikację ?
|
Działanie lubryfikacji (w tym przypadku BRC) jest poparte testami przeprowadzonymi przez producenta i polecane do montażu w przypadku samochodów z „grupy ryzyka” |
Jakieś twarde dane?
Moja prywatna statystka mówi (a dotyczy fiata 125, poloneza, fiata pandy i Lancera.. a i Nissana Primera 1.6 kumpla (100KM?) i Astry 1.4 Teścia/Szwagra), że bez lubryfikacji wszystko działa - żaden silnik się nie popsuł (sumaryczny przebieg wymienionych samochodów jakieś 750kkm na gazie).
RaVciO - 08-08-2015, 10:54
Nie wiem ile kosztuje lubryfikacja, ale jeśli już wybrałeś gazownika i on zaleca lubryfikację, zamontuj, nie będzie później sytuacji "a mówiłem Panu, że trzeba lubryfikację"
RalfPi - 11-08-2015, 09:28
RaVciO napisał/a: | Nie wiem ile kosztuje lubryfikacja, ale jeśli już wybrałeś gazownika "... |
to zmień gazownika - ja bym sobie to odpuścił.
mazzi81 - 13-08-2015, 22:21
To już jestem trochę mądrzejszy dzięki Wam i rozmową z kilkoma warsztatami.
Wg mnie LPG się nie kalkuluje, dlatego że:
- komputer trzeba tak ustawić aby dawkować także benzynę (do 25% wg warsztatów).
- sprawdzać luzy zaworowe co 30 000km a nie co 100 000km (wg warsztatów).
- dodatkowe paliwo na zimnym silniku.
- ew. koszty lubryfikatora (brak zdania na ten temat - wydaje się że to ściema).
- przeglądy co roku i trochę droższe (na razie mam przegląd na 3 lata a potem na 2)
- brak miejsca na koło dojazdowe. (jak już dokupiłem to wożę )
Dla mojego przypadku i wg mnie nie jest to najlepszy pomysł.
U mnie średnie spalanie z 40 000km (1,5 roku) to 6.5l/100
plecho1 - 15-08-2015, 00:06
LPG spalił by o te 20% więcej a przy właściwie ustawionej instalacji żadne dotryski benzyny nie były by potrzebne. Sprawdzenie luzu zaworowego wcale nie jest jakieś drogie, regulacja już bardziej ale jeśli instalacja będzie ustawiona OK i jeśli wtryski będą dobre, to luz zaworowy powinien zachowywać się jak na benzynie Przy około 20 tys km przy Twoim przebiegu rocznym instalacja powinna się zwrócić po około 9 miesiącach czyli następne 9 to oszczędność około 2500zł.
mazzi81 - 15-08-2015, 09:00
plecho1 napisał/a: | LPG spalił by o te 20% więcej a przy właściwie ustawionej instalacji żadne dotryski benzyny nie były by potrzebne. Sprawdzenie luzu zaworowego wcale nie jest jakieś drogie, regulacja już bardziej ale jeśli instalacja będzie ustawiona OK i jeśli wtryski będą dobre, to luz zaworowy powinien zachowywać się jak na benzynie Przy około 20 tys km przy Twoim przebiegu rocznym instalacja powinna się zwrócić po około 9 miesiącach czyli następne 9 to oszczędność około 2500zł. |
Problem w tym, że gazownicy "muszą" ustawiać dotrysk benzyny bo tłumaczą to zaleceniami mitsubishi. Inaczej nie dadzą gwarancji. Wydaje się to dmuchaniem na zimne.
plecho1 - 16-08-2015, 09:10
Tak jak napisałeś, jest to takie zabezpieczenie na wszelki wypadek. Niestety ale tak to już jest z coraz to nowszymi konstrukcjami robionymi w coraz bardziej oszczędny sposób oraz tak aby po pewnym czasie uległy uszkodzeniu. Musisz sam przekalkulować czy montaż LPG Ci się opłaca.
hedrik - 16-09-2015, 19:55
Jeśli chodzi o lubryfikację to podaje link do lpg-forum, gdzie czasami toczą się dyskusje na ten temat. http://lpg-forum.pl/brc-l...nia-t25681.html Do RalfPi - do twardych danych nie dotarłem, ale może to coś wprowadzi do tematu. Jeśli chodzi o dylematy mazzi81 to przy dobrze założonej instalacji oszczędności wynikające z użytkowania LPG są w 99% większe niż przy jeździe na Pb. (brak twardych danych:) wynika z praktyki . Wiem, że liczysz kwestie techniczne, przeglądy itp. Ale na dłuższą metę tankujesz przy LPG bak za powiedzmy 80 zł, a nie za 160-200 zł i tak kilkanaście razy w ciągu roku i przez kilka lat. Z nawiązką Ci się zwróci instalacja i zostanie na przeglądy inne tego typu rzeczy i jeszcze coś zostanie. To "coś" zależy od tego ile jeździsz, może być tylko większe.
mrdread - 19-09-2015, 21:38
Mam LPG założone i zrobione prawie 30 tys km.
mazzi81 napisał/a: |
- komputer trzeba tak ustawić aby dawkować także benzynę (do 25% wg warsztatów).
|
Nie potrzeba żadnych dotrysków. (Auto na gwarancji i nie ma problemu z tym )
mazzi81 napisał/a: |
- sprawdzać luzy zaworowe co 30 000km a nie co 100 000km (wg warsztatów).
- dodatkowe paliwo na zimnym silniku.
|
Tu jest racja ale co z tego - w każdej instalacji tak jest (Pomijam najnowsze generacje LPG wtrysku ciekłego)
mazzi81 napisał/a: |
- ew. koszty lubryfikatora (brak zdania na ten temat - wydaje się że to ściema).
- przeglądy co roku i trochę droższe (na razie mam przegląd na 3 lata a potem na 2)
- brak miejsca na koło dojazdowe. (jak już dokupiłem to wożę )
|
- Lubryfikator - masz racje ściema
- przeglądy i tak po założeniu LPG będziesz musiał robić co rok
- dojazdówka nie mam - zestaw naprawczy wystarczy.
Średnie spalanie wg kompa 8.5 , rzeczywiste LPG 9.5 z całego okresu.
juras2013 - 23-09-2015, 09:18
Widze, ze nie zawsze gaz tak bardzo oplaca się
Mnie wychodzi roznica średnio rocznie ok. 700 zl pomiędzy kosztami LPG a benzyna 95 - sredna roznica tylko na paliwie, nie wliczałem dodatkowych kosztów przegladow instalacji LPG itp. bo to już inna bajka.
Koszt gazu szacowałem na 50% ceny benzyny - roznica jest tez w przybliżeniu, będzie tego rzedu ...
Tankuje teraz paliwo raz na miesiąc do pelna (ok. 55 litrow) a wyjezdzam na baku średnio 800 km jezdzac glownie (95%) po miescie
Wydaje się, ze mam zbyt male przebiegi żeby LPG była oplacalna - dla mnie.
@mrdread
Jakie masz dodatkowe koszty związane z LPG ?
Czy Twoja instalacja pobiera jakas ilość benzyny? (w przybliżeniu, jeśli pobiera)
Ile Cie kosztowala cala instalacja LPG, jeśli to nie tajemnica (całkowity koszt) ?
Pzdr.
wiewcio - 11-06-2016, 12:43
Witam
ja u siebie założyłem LPG zaraz po przejechaniu pierwszych 3 tys. km. obecnie przebieg niewiele ponad 15tys i zero problemów (bo co miało by sie zepsuć przy tak niewielkim przebiegu)
instalacja jaką wybrałem to BRC w konfiguracji jaka była oferowana kiedyś w salonach włącznie z lubryfikacją automatyczną. Żadnych dotrysków benzyny tylko LPG.
W moim przypadku kiedy auto robi rocznie 35-40 tys km jest to jak najbardziej opłacalne.
Dmuchając na zimne postanowiłem dodatkowo dokupić ubezpieczenie na wypadek jakiegoś uszkodzenia spowodowanego LPG (oferowane przez BRC) ale czy będzie potrzebne? -czas pokaże.
Średnie spalanie przy normalnej jeździe (do 120) oscyluje na poziomie 8,5 l/100km.
Pozdrawiam użytkowników podtlenku LPG
matusieniek - 29-01-2017, 14:08
witam serdecznie
interesuje mnie założenie lpg do asx'a 1,6 117 km 2015 r imam takie pytanie jak te silniki znoszą LPG ? czy faktycznie jest problem z szybkim kasowaniem luzów zaworowych ? są osoby na forum, które mają przebieg na lpg po 30 - 50 tys km i wyrażą swoją opinie ?
enea - 16-02-2017, 21:29
Troche tego jest, i nie zauwazylem nadmiernych luzow zaworowych jezeli instalacja jest zalozona profesjonalnie jak i profesjonalnie wyregluowana
misiek niby preferuje co 40 tys posluchanie i kontrole luzow jezeli trzeba, a co 100 tyś nakazuje zrobienia kasacji
|
|
|