To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - BMW 330i Touring E46 by pawela

pawela - 06-05-2014, 20:51

W niedzielę wypatrzyłem na olx i drogą kupna nabyłem 17" na zimę: ori Styling 73 z oponami letnimi 225/45 za niebagatelną cenę złotych 600 :) 2 gumy do spalenia, 2 lepsze od moich, więc na 2015 pójdą na przód.



Oczywiście Styling 68 zostają na lato.
Zorganizowałem też stożek K&N, ciekaw jestem jak się będzie darło 6 garów spod maski.
Rozwiązałem też problem pływania, auto było kompletnie rozbieżne, ustawiliśmy wszystko na fabrykę i teraz mimo gum 245 na tyle wreszcie jedzie jak powinno.
Teraz pomyślimy na zglebieniem przodu, bo S226A to jednak za mało :)

Poza tym kombi zasuwa jak złe. W weekend majowy stuknęło 10tkm na gazie. Bez problemów. Na dniach jadę na pierwszy serwis instalacji.

mkm - 08-05-2014, 23:22

pawela napisał/a:
Teraz pomyślimy na zglebieniem przodu, bo S226A to jednak za mało :)

A jest sens? Ogólnie nie ma co poprawiać BMW w tym temacie - zwłaszcza przy "topowych" silnikach :wink:
Jak zawieszenie jest w dobrym stanie to nie "poprawiaj" :wink:

Galancior94 - 09-05-2014, 00:11

pawela, jeśli chcesz by było zarazem sztywniej i niżej to polecam amortyzatory Bilstein B4 i do tego eibachy -30 i będzie idealnie ;) I najlepiej zrobić tył i przód. Prowadzenie poprawi się i to bardzo ;)
mkm - 09-05-2014, 00:15

Galancior94 napisał/a:
Bilstein B4 i do tego eibachy -30 i będzie idealnie ;)

Brawo!
Usportowione zawieszenie BMW zamienić na Bilsteiny... i to w dodatku najtańsze B4... :roll:

Galancior94 - 09-05-2014, 00:30

mkm napisał/a:
Usportowione zawieszenie BMW zamienić na Bilsteiny... i to w dodatku najtańsze B4... :roll:

Dla Twojej wiadomości. Najtańsze B4 są o wiele lepsze Monroe, bo akurat z tymi mam porównanie :P Nie wiem jakie montowali oryginalnie do tego zawieszenia to z nimi nie mam porównania. A po drugie. To skąd wiesz jakie tam amory siedzą ? Może poprzedni właściciel kupił Kagery albo MaxGeary w focie ? Lecz wiadomo że mogą być i wsadzone oryginalne BMW. Tego nie wiemy. pawela uświadom nas jakie masz amorki wsadzone ;)

mkm - 09-05-2014, 00:37

No to małe masz porównanie - nawet gamy produktów Bilsteina nie znasz...
Kiedy my wreszcie przestaniemy równać do najtańszych gównianych zamienników? :roll:

Galancior94 - 09-05-2014, 00:40

mkm napisał/a:
No to małe masz porównanie - nawet gamy produktów Bilsteina nie znasz...
Kiedy my wreszcie przestaniemy równać do najtańszych gównianych zamienników? :roll:

Okej. B8 pasuje ?
B4 wg. mnie są wystarczające, dlatego nie proponowałem B8. Super że wiesz więcej o mnie, niż ja wiem ;) Pozdro. ;)

pawela - 13-05-2014, 20:45

U mnie w zawiasie wszystko oryginał, wahacze, amory itp, mają oznaczenia BMW AG OEM.
Moje zawieszenie to S226A, czyli opcjonalne 'sportowe nastawy zawieszenia'.
Niżej o 20mm, sztywniejsze nastawy, grubsze stabilizatory.
To druga, z trzech dostępnych wówczas opcji, była jeszcze seria i zawias Mpakowy, czyli kolejne 10mm w dół.
Ojciec mam dwie E46 z seryjnym zawiasem i mam porównanie, seria to typowa kanapa, moje auto jest bardziej zwarte, ale bez przesady. Fajny kompromis.
Natomiast wymienić sprężyny chcę tylko z przodu, tylko i wyłącznie by poszedł w dół, bo i tak stoi jak koza :lol:
Z Eibachem ProKit mam świetne doświadczenia w Hani, ale w E46 czytałem, że obniża mało, właśnie jak S226A.

pawela - 04-06-2014, 22:19

Miałem kilka dni wolnego, to popracowałem sobie przy aucie.
Na pierwszy ogień zlikwidowałem wyciek oleju spod podstawy filtra, czyli standard w M54, oraz wymieniłem przewód olejowy do Vanosa, bo się pocił.

Poszła nowa oliwka Motula 8100, zrobiłem też płukankę, również preparatem Motula.

Ogarnąłem wreszcie PDC, 2 czujniki były padnięte, wymieniłem na nowe, z początku nie chciało załapać, ale potraktowałem wszystkie styki Contact Cleanerem i pika jak powinno :)


Wziąłem się za generalne sprzątanie, powyciągałem fotele, siedzisko kanapy, znalazłem parę ojro :)


Podczas jednego z deszczowych dni miałem niemiłą niespodziankę:

Klosz złapał w trasie kamieniem w górnym rogu, i do lampy dosłownie lała się woda. Na szczęście miałem lampę po dawnej stłuczce ojca, z połamanymi zaczepami, ale całym kloszem, więc wysuszyłem, podmieniłem i na razie wilgoci nie widać.

I dziś rano polutowałem płytkę od przełącznika świateł, pobawiłem się NCSem i na pokładzie DRL jak w polifcie :)


Dodam tylko, że wyszły jaja gdy postępowałem zgodnie z instrukcją z linku:
https://www.youtube.com/watch?v=bL72vmAMZ6E
bo zamiast długich ciągle palił się ksenon...
W końcu zakodowałem spodobem który dostałem kupując kabel do INPY, który nieco się różni, ale jak widać, działa.

Dodatkowo wertując auto w INPIE, nastrafiłem na błąd 103 - system alarmowy, którego przecież nie mam. Doczytałem, wyrzuca go gdy zakoduje sobie mrygnięcia kierunkami przy zamykaniu/otwieraniu. Z resztą, alarm mi niepotrzebny, bo i tak w oknie stoi i pilnuje najgłośniejszy wyjec w domu :)

Marcino - 04-06-2014, 22:52

Brawo!! podoba mi się.
pawela - 02-05-2015, 12:52

matko, prawie rok ciszy.
Przez ten czas uwinąłem się z chałupą, a turas nawijał kilometry, czas więc się nim zająć. Na początek wpadł Eibach Pro-Kit:


i tak siadła:


IMO mało, w Civiku ten kit powodował, że opona siedziała w nadkolu, tu jest jeszcze póltora palucha. Ale wystarczy, szukam mpakowych zderzaków, więc i tak będzie nisko.

przy okazji wymieniłem tuleje wahaczy na Meyle HD oraz łączniki staba - tu wleciał RTS.



Wymieniłem też sonde lambda, i od pół roku koniec z błędami ubogiej mieszanki. Jeszcze w tym miesiącu zainterweniuje lakiernik - po zimie pojawiły się bąble na przednich błotnikach i klapie bagola.

Chętnie sprzedam też swoje stylingi 68 - chcę wrócić do 18" na lato. Problem w tym, że nic nie mogę znaleźć. W zalewie stylingów 32 i 72, nie ma nic ciekawego...

EDIT:
nudziłem się wczoraj, więc wymodziłem takie coś:


do tego stożek i adapter K&N (docelowo kupię nowy, ten pamięta jeszcze czasy Colta), silikon Fmic i mamy soczyście brzmiący i chłodny dolot:

z dźwięku jestem bardzo zadowolony, i pocieszony, bo po 3500 włącza się dudnienie a'la VTEC - vanosy więc działają :)

natomiast nie jestem do końca zadowolony ze sprężyn Pro-Kit. W porównaniu z zawiasem S226A siadł może 2cm

i na zimowych


wczoraj z kolei widziałem turinga kumpla na Sportlinach i też nie było szału, siedział może 1cm niżej niż mój.
Szukam 18", zobaczymy czy podratują sytuację...

Przy okazji wynikła konieczność wymiany błotnika... Stary był już pełen bąbli. Za to po zdjęciu ucieszyłem się, bo jak na niemal 300tkm autko wygląda na nie bite i zdrowe:

sveno - 02-05-2015, 19:31

pawela napisał/a:
chłodny dolot:
jak na mój gust to jest to ciepły dolot. Na bank temperatura zasysanego powietrza jest wyższa niż w serii. Jestem prawie pewny, że poza dźwiękiem to nic to nie dało, a nawet zabrało parę KM.
pawela napisał/a:
W porównaniu z zawiasem S226A siadł może 2cm
a kiedy montowałeś? Daj im trochę czasu, ułożą się.
pawela - 04-05-2015, 19:44

posiadam termometr laserowy, wczoraj po przejażdżce zmierzyłem sobie pokrywę zaworów (76'C)
kielich(59'C) i sam stożek - 42'C. Osłona dział więc wyśmienicie, zrobiłem ją zresztą na wzór dedykowanej K&N. Poza tym, czego nie widać na zdjęciu, na stożek zostawiłem 2 fabryczne nawiewy powietrza, jeden z lewej 'nerki' widoczny na zdjęciu i drugi od spodu obok halogenu - dlatego zostawiłem dół seryjnej puszki.

Co do sprężyn - miałem już wiele sprężyn obniżających w życiu, i uwierz - tak jak chcę to się nie uklepią ;)

Fele Styling 68 zostały wczoraj sprzedane...
I kupiłem cztery osiemnastki :D pochwalę się na dniach

Rafal_Szczecin - 04-05-2015, 19:56

z x6 ? :P
W@sio - 04-05-2015, 21:50

Zdradzę tylko, że kupował je przy mnie i są to BBS'y. Pomelo pochwali się jak już będzie miał je w chałupie ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group