To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.9TD] carisma 1.9 td 90 km vs vw golf III kombi 1.9 t

xluki - 28-03-2013, 13:13

runi, a jak wygląda spalanie? Wzrosło czy jest w normie? :roll:
runi - 28-03-2013, 17:26

xluki napisał/a:
runi, a jak wygląda spalanie? Wzrosło czy jest w normie? :roll:
szczerze powiem ze wydaje mi się że pali dużo ale nie wiem bo posiadam auto od stycznia i objawy cały czas takie same . powiem że odpala bez problemu nie widziałem żadnego dymu z tyłu choć ostatnio kolega jechał za mną pod górkę i mówił ze mi wtryski leja bo niebieski dym mi leciał. hmm czy te końcówki są w ogóle wymienne bo nie mogłem nigdzie znaleźć końcówek . a wydaje mi sięze pali dużo bo jak zatankuje ok 32 litrów to zrobie jakies ok 400 km i jest na zero. ale dziwi mnie to ze jak zaleje za te 200 zł czyli te ~ 32 l to pokazuje pełny zbiornik ( i jeszcze jedno pytanie czy wskazówka po wyłączeniu zapłonu powinna opadać czy nie bo u mnie cały czas pokazuje stan paliwa )
misibiczi - 28-03-2013, 17:59

Wskazówka po wyłączeniu zapłonu nie opada.
Niebieski dym to spalony olej, gdyby wtryski przelewały to kopciłby na czarno.

runi - 28-03-2013, 18:35

raczej oleju nie bierze . a jak sprawdzić czy wtryskiwacze leja
Jaro1974 - 28-03-2013, 18:44

Trzeba je wykręcić i dać do sprawdzenia na maszynę. I wtedy albo tylko regulacja a na pewno wymiana końcówek wtrysków. Zaletą tych wtrysków jest to że regeneracja jest w miarę tania w porównaniu do wtrysków z DID.
runi - 28-03-2013, 18:45

Jaro1974 napisał/a:
Trzeba je wykręcić i dać do sprawdzenia na maszynę. I wtedy albo tylko regulacja a na pewno wymiana końcówek wtrysków. Zaletą tych wtrysków jest to że regeneracja jest w miarę tania w porównaniu do wtrysków z DID.
czyli tak czy siak auto do mechanika a jak sie zbiera Twoj td
Jaro1974 - 28-03-2013, 18:49

Moja zbiera się całkiem nieźle. Nie miałem porównania z jakimś vag-iem ale uważam że nie jest źle.
PINO87 - 28-03-2013, 19:04

1.6 i 1.8sohc więc jeśli carisme to tylko i wyłącznie z tymi silnikami
ja moją bylem już w Anglji i nawet nie piernala po drodze przez calą Polske nie mialem żadnych problemów z wyprzedzaniem a w jedną strone to jechalem jak warjat z powrotem jechalem normalnie to zaoszczędzilem zbiornik paliwa :shock:
1.6 przyredukujesz do trójki to ciągnie do odcinki jak przecinak i bardzo mi sie to podoba :mrgreen:

runi - 28-03-2013, 19:13

PINO87 napisał/a:
1.6 i 1.8sohc więc jeśli carisme to tylko i wyłącznie z tymi silnikami
ja moją bylem już w Anglji i nawet nie piernala po drodze przez calą Polske nie mialem żadnych problemów z wyprzedzaniem a w jedną strone to jechalem jak warjat z powrotem jechalem normalnie to zaoszczędzilem zbiornik paliwa :shock:
1.6 przyredukujesz do trójki to ciągnie do odcinki jak przecinak i bardzo mi sie to podoba :mrgreen:
teraz to moze i bym kupil benzyniaka ale juz mam diesla i chcem aby to jakos chodzilo przyzwoicie
Jaro1974 - 28-03-2013, 21:05

PINO87, ja nie twierdzę że 1.6 jest złym silnikiem. Ale nie miałem z nim do czynienia i nie mogę mieć w tym momencie jakiejkolwiek skali porównawczej między 1.6n a moim 1.9. Kupując ją wiedziałem jakie mogę mieć problemy i pomimo tego uważam że dokonałem dobrego wyboru. Przejechałem się 1.8 GDI i szczerze powiem rewelacji nie było. ale to też nie może być ocena obiektywna.
Piwor - 29-03-2013, 18:24

GDI pewnie też jest tragiczny, prawda PINO87?
runi - 29-03-2013, 20:37

Jaro1974 a jakie jest spalanie w Twoim aucie

[ Dodano: 30-03-2013, 17:11 ]
dziś zauważyłem ze przy średniej górce jak sie zatrzymałęm i chciałęm ruszyc i dałem dosc sporo gazu to auto zgasło , dodam ze nie jestem jakas lebiodą ktora nie potrafi ruszyc pod górke

Anonymous - 30-03-2013, 22:00
Temat postu: Do runi
weź go zdiagnozuj i napraw bo niedługo wszyscy bedą narzekać na te motory, coś w tym jest bo narzekają Ci którzy albo ich nie znają albo kupują zajeżdżone za 3-4 tysiace, brak im kaski na naprawy- o tankowaniu do pełna nie wspomnę. Końcówki wtrysków nowe oryginały kosztuję 60-70 zeta z 1szt.
Jeśli chodzi o 1,9 td z grupy VW......to zależy czy chodzi o td czy o tdi bo to dwie bajki.
Reasumując zaletą klekoczących diesli z pośrednią komorą wirową jest możliwa jazda na alternatywnym paliwie oraz znacznie tańsze naprawy układu wtryskowego.
Runi, sprawdzałeś w jakim stanie jest Twój LDA?
PS jeśli chodzi o dynamikę w Carismie 1,9 TD naprawdę nie ma co narzekać, przy apetycie 6-6,5 l ropki na setkę można dynamicznie poruszać się po drodze. Znam silnik 1,6 i jest to dobry motor, na starcie diesel 90-konny nie ma startu, ale w trasie benzynka nie ma najmniejszych szans- znam to z autopsji. Pozdrawiam

ReaperEzg - 31-03-2013, 09:45

a może motor ma przedmuchy na uszczelkach przy kolektorze jednym lub drugim ? Zapchany kat ? A jak tam głowica i uszczelka ? Turbinę też sprawdzałeś, może lubi puścić dymek.
runi - 31-03-2013, 10:20

ReaperEzg napisał/a:
a może motor ma przedmuchy na uszczelkach przy kolektorze jednym lub drugim ? Zapchany kat ? A jak tam głowica i uszczelka ? Turbinę też sprawdzałeś, może lubi puścić dymek.
jak juz wcześniej wspominałęm nie mam żad ych dymków uszczelka chyba ok nie widac przecieków przedmuchów

[ Dodano: 02-04-2013, 13:56 ]
Dziś byłem u mechanika od diesli stwierdził że kąt wtrysku musi być dobrze ustawiony po ogledzinach auta , powiedizał ze mogą się pobawić w ustawianie czy też sprawdzenie ale nie daje pewności ze to cos da , teraz moje pytanie czy LDA może powodować objawy mulenia ? dziś wkręciłem śrubę dość mocno gdyż była wykręcona ok 1.5 cm ale objawy takie same nawet jakby mi sie wydawało jak raz ujżałem biało niebieski dymek ale tylko raz

[ Dodano: 02-04-2013, 16:40 ]
Zdjęłęm węźyk z LDA i nie ma różnicy tak samo muli jutro szukam klucza 34 i 36 bo nie wiem jaki jest i rozbieram mam nadzieje ze te mulenie to tylko zapieczony trzpień



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group