Nasze Miśki - Skandynawska siostra dyplomaty czyli Galant Sport 2.0
Hugo - 23-10-2013, 23:19
fj_mike napisał/a: | Odmówiłem | Błąd, no chyba, że podniszczone.
fj_mike - 23-10-2013, 23:21
Hugo napisał/a: | Błąd, no chyba, że podniszczone. |
Proszę Cię o rozwagę. Wolę kupić całe auto ze skórami jak płacić tyle za zestaw.
Hugo - 24-10-2013, 07:48
fj_mike napisał/a: | Wolę kupić całe auto ze skórami jak płacić tyle za zestaw. | No chyba, że tak. Napisałem błąd, bo wiem jak ludzie szukają czarnych skór do EA. Jak swoje sprzedawałem to miałem w tej sprawie telefon o 1.00 w nocy.
fj_mike - 24-10-2013, 10:12
Hugo napisał/a: | Jak swoje sprzedawałem to miałem w tej sprawie telefon o 1.00 w nocy. |
Taki telefon powinieneś odebrać słowami:
fj_mike napisał/a: | Proszę Cię o rozwagę. |
Krystian99 - 28-10-2013, 21:52
fj_mike,widziałem ten twój nowy nabytek masz/macie przy nim troszkę do zrobienia ale przynajmniej nudzić się nie będzie
Pozdrawiam
fj_mike - 09-01-2014, 22:01
Jak to mój brat nazywa nasze auto, misiogal ma się dobrze. Dzisiaj przeszedł przegląd i ma dwa lata dyspensy
Przeszedł gruntowną regenerację. Napiszę więcej jak będzie trochę czasu. Sporo tego
fj_mike - 16-01-2014, 17:58
Czas na update.
Galant gotowy. Przeszedł kurację i już służy.
Zderzaki i blacharka
Zderzaki przedni został odzyskany. Zderzak tylny został odświeżony.
Stan przed
I w trakcie renowacji
   
Halogeny przód zostały naprawione i uszczelnione
Dokładka zderzaka przedniego (handcrafted z glinu) została zamocowana solidnie.
Na koniec konserwacja podwozia
       
Całość została zabezpieczona podkładem epoksydowym Jotuna plus Boll plus masa uszczelniająca.
Do tego listwy i dokładki zosatły odświezone i polakierowane.
Ilość syfu jaki był zagnieżdżony w listwie
Wgniecenie z lewej strony zostało zrobione.

Jak to w Galancie EA nie obyło się bez repreaturek nadkoli tylnych. Pomimo tego, że z zewnątrz nie wyglądały źle, w środku czaiło się zło
 
Silnik
Wymieniony został kompletny rozrząd, wszystkie filtry, uszczelniacze i paski osprzętu.
Napinacz AISIN, rolka balansu NTN, rolki na rozrządzie GMB, oba paski Mitsuboshi, pompa GMB, paski osprzętu Dayco.
Zawieszenie
Wahacze z przodu praktycznie nie ruszone. Wymienione zostały gumki na dwóch wahaczach. Wskoczyły OE Hyundai.
Gumy i łączniki staba zostały wymienione (CTR łączniki, guma Yamato - innych akurat nie było).
Drążki i końcówki

Z tyły wymienione zostały górne tuleje na zwrotnicach oraz śruby mimośrodwe (komplet OEM).
Niestety pożegnałem się z nivomatami.
W czasie ustawiania zbieżności został zauważony wyciek. Początkowo podejrzany był układ hamulcowy. Jak się jednak okazało był to wyciek z nivomatu.
Wskoczyły nowe sprężyny, osłony i używane amorki na tył (były akurat pod ręką).
Nowe amortozyatory wskaczą latem (przód+tył).

Układ hamulcowy
Na przodzie były niemal nowe tarcze. Były bardzo delikatnie zwichrowane. Bicie pochodziło od skrzywionej pisaty (o czym później).
Na przód wskoczyły niezawodne Zimmermany + klocki TRW (chciałem ATE ale akurat nie było). Póki co zestaw sprawdza się wyśmienicie
Jeden z tłoczków wymagał wymiany.

Zestaw na tył to tarcze Brembo oraz klocki i szczęki TRW.
Stan starych tarcz i szczęk hamulca ręcznego.

Przewody hamulcowe na tył były w słabym stanie. Tradycyjnie w okolicy filtra paliwa.
Oba zosatły wymienione.
Piasty
Trzy piasty miały luz. Odchyłka na jedenj z przednich (mierzone wraz ze starą tarczą) osiągała niemal 0,5mm.
Jednym z czynników który się do tego przyczynił to felgi. Nie było w nich pierścieni centujących. Otwór centrujący w feldze miał ok 73mm (o ile dobrze pamiętam).
Ktoś tak beztrosko jeździł :/ Na dodatek na pałę wymienił hamulce bo mu biło.
Z racji, że do wymiany były aż trzy piasty, wybór padł na BTA. Nie ma jednak różowo, jedna z nich posiada bardzo delikatny luz. Chcociaż dwie z nich póki co dają radę

Tulejki w mechaniźmie wycierczek zostały wymienione. Stare miały już dosyć.
Płyn w układzie wysprzęglania został wymieniony.
Wyczyszczona przespustnica.

Wskoczyły nowe plastikowe nadkola na przód wraz z modem do zderzaka Avance, stare były połamane.
Wyczyszczony parownik klimy.
To już chyba będzie tradycja. Tak jak w turkusowym znalazłem jakieś zdechłe ptaszysko tak i teraz nie obyło się bez truchła
Stan dywanika przed wymianą wnętrza
Około tydzień po zakupie zaczęło coraz mocniej śmierdzieć psem
Nowe wnętrze to czarne skóry, oczywiście elektryczne stołki i grzanie.
Wskoczyło także nowe radio, Pioneer DEH-X5600BT. Świetnie się sprawdza z telefon (nawi lub muzyka w końcu śmiga po głośnikach auta).
Od zrobienia serwisu Galant zrobił ok 3000km.
Póki co tylko piasta BTA dała o sobie znać.
Jak coś sobie przypomnę to skrobnę.
Fragu - 16-01-2014, 20:06
fj_mike, świetna robota, fajnie że gal ma się dobrze! Niech śmiga jak najlepiej
fj_mike - 16-01-2014, 20:17
Zapomniałem o przedniej szybie która została wymieniona (stara miała pęknięcie).
Mechanizm wycieraczki tylnej został wymieniony.
Dalej nie pamiętam ale się jeszcze przypomni
sveno - 16-01-2014, 22:00
masakra, prościej było napisać czego nie wymieniłeś/zrobiłeś
fj_mike - 16-01-2014, 22:06
sveno napisał/a: | masakra, prościej było napisać czego nie wymieniłeś/zrobiłeś |
Wiesz co, zastanawiałem się nad tym, było by dużo szybciej ale nie zrobiłem zdjęć rzeczy nie ruszanych a potem na forumie by jęczeli, że "zdjenciufff ni ma"
Srebrny po zakupie okazał się, lekką porażką (mechanicznie). Tak mi się wydaje.
Zaskoczyły mnie rzecz których się nie spodziewałem.
Chociaż z drugiej strony z tych oczekiwanych problemów nie wszystkie się sprawdziły.
Trudno powiedzieć.
Tak czy inaczej budżetowo wyszło w miarę dobrze więc jestem bardziej niż zadowolony
Piwor - 16-01-2014, 23:16
I to mi się podoba. Kupić, zrobić co potrzeba i tankować.
komarsnk - 17-01-2014, 22:33
Tym bardziej, że powychodziły rzeczy, które wychodzą w każdym Galancie po pewnym czasie (przewody hamulcowe, tulejki wycieraczek, ruda w nadkolach, piasty).
Szkoda tylko, że w tym miałeś prawie wszystko na raz
Ale gratuluję uporu
fj_mike - 18-01-2014, 06:19
komarsnk napisał/a: | Szkoda tylko, że w tym miałeś prawie wszystko na raz |
Pozornie dokonałem oszczędności.
Wolę sprawne i pewne auto w Norwegi, bo tutaj poważniejsza awaria może kosztować.
Ważne, żeby auto było w eksploatacji.
Przypomniałem sobie, że aku także został wymieniony
sveno - 18-01-2014, 08:41
fj_mike, powinieneś przekleić ten post z wymianami do działu "chce kupić galanta".Byłby to świetny przykłąd dla tych co chcą kupić auto taniej i ewentualnie "trochę"do niego dołożyć.
|
|
|