To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Skandynawska siostra dyplomaty czyli Galant Sport 2.0

Hugo - 23-10-2013, 23:19

fj_mike napisał/a:
Odmówiłem
Błąd, no chyba, że podniszczone.
fj_mike - 23-10-2013, 23:21

Hugo napisał/a:
Błąd, no chyba, że podniszczone.

Proszę Cię o rozwagę. Wolę kupić całe auto ze skórami jak płacić tyle za zestaw.

Hugo - 24-10-2013, 07:48

fj_mike napisał/a:
Wolę kupić całe auto ze skórami jak płacić tyle za zestaw.
No chyba, że tak. Napisałem błąd, bo wiem jak ludzie szukają czarnych skór do EA. Jak swoje sprzedawałem to miałem w tej sprawie telefon o 1.00 w nocy.
fj_mike - 24-10-2013, 10:12

Hugo napisał/a:
Jak swoje sprzedawałem to miałem w tej sprawie telefon o 1.00 w nocy.

Taki telefon powinieneś odebrać słowami:
fj_mike napisał/a:
Proszę Cię o rozwagę.

:mrgreen:

Krystian99 - 28-10-2013, 21:52

fj_mike,widziałem ten twój nowy nabytek :P masz/macie przy nim troszkę do zrobienia :wink: ale przynajmniej nudzić się nie będzie :mrgreen:
Pozdrawiam

fj_mike - 09-01-2014, 22:01

Jak to mój brat nazywa nasze auto, misiogal ma się dobrze. Dzisiaj przeszedł przegląd i ma dwa lata dyspensy :wink:
Przeszedł gruntowną regenerację. Napiszę więcej jak będzie trochę czasu. Sporo tego :mrgreen:

fj_mike - 16-01-2014, 17:58

Czas na update.
Galant gotowy. Przeszedł kurację i już służy.


Zderzaki i blacharka
Zderzaki przedni został odzyskany. Zderzak tylny został odświeżony.
Stan przed


I w trakcie renowacji


Halogeny przód zostały naprawione i uszczelnione


Dokładka zderzaka przedniego (handcrafted z glinu) została zamocowana solidnie.


Na koniec konserwacja podwozia

Całość została zabezpieczona podkładem epoksydowym Jotuna plus Boll plus masa uszczelniająca.

Do tego listwy i dokładki zosatły odświezone i polakierowane.
Ilość syfu jaki był zagnieżdżony w listwie


Wgniecenie z lewej strony zostało zrobione.


Jak to w Galancie EA nie obyło się bez repreaturek nadkoli tylnych. Pomimo tego, że z zewnątrz nie wyglądały źle, w środku czaiło się zło :mrgreen:



Silnik

Wymieniony został kompletny rozrząd, wszystkie filtry, uszczelniacze i paski osprzętu.
Napinacz AISIN, rolka balansu NTN, rolki na rozrządzie GMB, oba paski Mitsuboshi, pompa GMB, paski osprzętu Dayco.



Zawieszenie

Wahacze z przodu praktycznie nie ruszone. Wymienione zostały gumki na dwóch wahaczach. Wskoczyły OE Hyundai.
Gumy i łączniki staba zostały wymienione (CTR łączniki, guma Yamato - innych akurat nie było).


Drążki i końcówki



Z tyły wymienione zostały górne tuleje na zwrotnicach oraz śruby mimośrodwe (komplet OEM).


Niestety pożegnałem się z nivomatami.
W czasie ustawiania zbieżności został zauważony wyciek. Początkowo podejrzany był układ hamulcowy. Jak się jednak okazało był to wyciek z nivomatu.
Wskoczyły nowe sprężyny, osłony i używane amorki na tył (były akurat pod ręką).
Nowe amortozyatory wskaczą latem (przód+tył).


Układ hamulcowy
Na przodzie były niemal nowe tarcze. Były bardzo delikatnie zwichrowane. Bicie pochodziło od skrzywionej pisaty (o czym później).


Na przód wskoczyły niezawodne Zimmermany + klocki TRW (chciałem ATE ale akurat nie było). Póki co zestaw sprawdza się wyśmienicie ;)


Jeden z tłoczków wymagał wymiany.


Zestaw na tył to tarcze Brembo oraz klocki i szczęki TRW.


Stan starych tarcz i szczęk hamulca ręcznego.


Przewody hamulcowe na tył były w słabym stanie. Tradycyjnie w okolicy filtra paliwa.

Oba zosatły wymienione.

Piasty
Trzy piasty miały luz. Odchyłka na jedenj z przednich (mierzone wraz ze starą tarczą) osiągała niemal 0,5mm.
Jednym z czynników który się do tego przyczynił to felgi. Nie było w nich pierścieni centujących. Otwór centrujący w feldze miał ok 73mm (o ile dobrze pamiętam).
Ktoś tak beztrosko jeździł :/ Na dodatek na pałę wymienił hamulce bo mu biło.

Z racji, że do wymiany były aż trzy piasty, wybór padł na BTA. Nie ma jednak różowo, jedna z nich posiada bardzo delikatny luz. Chcociaż dwie z nich póki co dają radę :D


Tulejki w mechaniźmie wycierczek zostały wymienione. Stare miały już dosyć.


Płyn w układzie wysprzęglania został wymieniony.


Wyczyszczona przespustnica.


Wskoczyły nowe plastikowe nadkola na przód wraz z modem do zderzaka Avance, stare były połamane.


Wyczyszczony parownik klimy.


To już chyba będzie tradycja. Tak jak w turkusowym znalazłem jakieś zdechłe ptaszysko tak i teraz nie obyło się bez truchła :D


Stan dywanika przed wymianą wnętrza :D

Około tydzień po zakupie zaczęło coraz mocniej śmierdzieć psem :P

Nowe wnętrze to czarne skóry, oczywiście elektryczne stołki i grzanie.


Wskoczyło także nowe radio, Pioneer DEH-X5600BT. Świetnie się sprawdza z telefon (nawi lub muzyka w końcu śmiga po głośnikach auta).

Od zrobienia serwisu Galant zrobił ok 3000km.
Póki co tylko piasta BTA dała o sobie znać.

Jak coś sobie przypomnę to skrobnę.

Fragu - 16-01-2014, 20:06

fj_mike, świetna robota, fajnie że gal ma się dobrze! Niech śmiga jak najlepiej 8)
fj_mike - 16-01-2014, 20:17

Zapomniałem o przedniej szybie która została wymieniona (stara miała pęknięcie).
Mechanizm wycieraczki tylnej został wymieniony.

Dalej nie pamiętam ale się jeszcze przypomni :wink:

sveno - 16-01-2014, 22:00

masakra, prościej było napisać czego nie wymieniłeś/zrobiłeś :)
fj_mike - 16-01-2014, 22:06

sveno napisał/a:
masakra, prościej było napisać czego nie wymieniłeś/zrobiłeś

Wiesz co, zastanawiałem się nad tym, było by dużo szybciej ale nie zrobiłem zdjęć rzeczy nie ruszanych a potem na forumie by jęczeli, że "zdjenciufff ni ma" :D

Srebrny po zakupie okazał się, lekką porażką (mechanicznie). Tak mi się wydaje.
Zaskoczyły mnie rzecz których się nie spodziewałem.
Chociaż z drugiej strony z tych oczekiwanych problemów nie wszystkie się sprawdziły.
Trudno powiedzieć.

Tak czy inaczej budżetowo wyszło w miarę dobrze więc jestem bardziej niż zadowolony :wink:

Piwor - 16-01-2014, 23:16

I to mi się podoba. Kupić, zrobić co potrzeba i tankować. ;)
komarsnk - 17-01-2014, 22:33

Tym bardziej, że powychodziły rzeczy, które wychodzą w każdym Galancie po pewnym czasie (przewody hamulcowe, tulejki wycieraczek, ruda w nadkolach, piasty).
Szkoda tylko, że w tym miałeś prawie wszystko na raz :D
Ale gratuluję uporu ;)

fj_mike - 18-01-2014, 06:19

komarsnk napisał/a:
Szkoda tylko, że w tym miałeś prawie wszystko na raz

Pozornie dokonałem oszczędności.

Wolę sprawne i pewne auto w Norwegi, bo tutaj poważniejsza awaria może kosztować.
Ważne, żeby auto było w eksploatacji.

Przypomniałem sobie, że aku także został wymieniony :mrgreen:

sveno - 18-01-2014, 08:41

fj_mike, powinieneś przekleić ten post z wymianami do działu "chce kupić galanta".Byłby to świetny przykłąd dla tych co chcą kupić auto taniej i ewentualnie "trochę"do niego dołożyć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group