Outlander I GEN Techniczne - błąd czujnik o2 kod P0135 oraz P0420
luk2501 - 10-11-2017, 21:50
Wie ktoś może jaka ma być rezystancja grzałki?
elektryk - 10-11-2017, 21:51
plecho1 napisał/a: | Jeśli przewody lutowane to może połączenie puściło bo tego nie powinno się lutować bo z powodu temperatury lut może puścić. | Problemem nie jest temperatura a same przewody które są zrobione z drutów nierdzewnych których cyna nie zwilża. Niby cyna się trochę przylepia do nich ale podczas ruchu lub wibracji zaraz odpada. To już lepiej skręcić druty i dobrze zaizolować.
luk2501 napisał/a: | Wie ktoś może jaka ma być rezystancja grzałki? | Rzędu omów, jak ma więcej niż 1000 to jest uszkodzona.
Bizi78 - 10-11-2017, 21:58
elektryk napisał/a: | To już lepiej skręcić druty i dobrze zaizolować. |
Z uniwersalnymi sondami przeważnie są tulejki do zaciśnięcia łączonych przewodów .
Bzyk_R1 - 11-11-2017, 11:00
luk2501, wstawienie opornika 10 ohm w obwód grzałki skutecznie gasi CE. Trzeba to wpiąć w dwa czarne przewody od grzałki właśnie. Niestety powoduje to silne nagrzewanie się opornika ceramicznego i trochę lipa. Zwiększyłem opornik do 20ohm i nadal się grzało. Można wpiąć jakąś inną sondę uszkodzoną ale ze sprawną grzałką ale to takie druciarstwo już.
luk2501 - 12-11-2017, 16:13
Dziękuję za info Bzyk_R1 , kolega też mi o tym mówił ale on w czasie testów doprowadził do rozwalenia opornika rozgrzał się do czerwoności i go roz... . Zamówiłem Denso dox-0109 zobaczymy jak będzie. Wracając do sondy NTY ciekawy jestem jak długo by to podziałało, na plus to to że jest dedykowana a Denso uniwersalna. Po wykręceniu mojej okazało się że jest czymś uderzona i zagięta, prawdopodobnie to było powodem jej uszkodzenia. Nty z przesyłką 130 a Denso 150 wolałem nie eksperymentować, choć komentarze na plus kusiły.
Skromny84 - 13-11-2017, 09:40
Po założeniu Denso napisz proszę, czy P0135 zniknęło i czy nie wyskakuje teraz P0420.
luk2501 - 13-11-2017, 11:55
Jak wyskoczy p0420 to dam emulator.
Skromny84 - 13-11-2017, 13:32
Ok, ale chodzi mi o sam fakty, czy się pojawi.
Jestem ciekaw czy założenie DENSO da lepszy efekt niż uniwersalna BOSCH, po której P0420 wyskakuje.
luk2501 - 14-11-2017, 13:10
Okazało się że przewód był tylko izolowany z powodu gryzonia pod maską a sonda na całej długości miała oryginalny nie sztukowany przewód. Sonda była Denso 234000 8861 i chyba 11e19 ten nr jest nieczytelny. W jej miejsce poszła Denso Dox-0109. Po wykasowaniu błędu i zamontowaniu sondy na razie nic nie świeci. Jak zrobię kilkaset km to dam znać czy wszystko w porządku. Można wnioskować że stara sonda była jeszcze oryginalna i tylko przez grzałkę trzeba było ją wymienić.
Bzyk_R1 - 14-11-2017, 13:25
luk2501, wniosek słuszny, to samo u mnie było, stara oryginalna sonda była okej, tylko padła grzałka. Szkoda że tylnej diagnostycznej nie da się w prosty sposób wyłączyć np poprzez bezpiecznik lub przekaźnik tylko trzeba kupić sprawną która w modyfikowanych outlanderach jest bezużyteczna.
luk2501 - 18-12-2017, 17:42
Po wymianie minęło już ponad miesiąc pierwsze spostrzeżenia niższe spalanie i to około litry. W tamtym roku miałem o tej porze ok 12 litrów lpg a teraz jest 11. Głównie dojazd do pracy 7 km w jedną stronę. Błędów żadnych nie wyrzuca. Tylko niedawno były założone nowe świece, więc one też mają jakiś wpływ na spalanie.
Gembu - 21-02-2018, 15:48
Cześć,
Luk2501, jak tam błąd 420, nadal się nie pojawia? Jaki masz przebieg samochodu?
Ja miałem oba błędy z tematu w ubiegłym roku. Ten od katalizatora pojawiał mi się w zasadzie od kiedy kupiłem ( w 2014 ), na jesieni ub. roku doszedł mi 0135. Wymieniłem sondę na Boscha i 135-ka już się nie pojawia, niestety w dalszym ciągu nie pozbyłem się 420-ki. Teraz nasuwa się pytanie czy to kwestia sondy Bosch, czy jednak katalizator. Mam już ponad 200k na liczniku więc ma prawo być już co najmniej zmęczony. Tym bardziej, że częstotliwość występowania błędu się nasila. Na początku kasowanie wystarczało na ponad 100 km, obecnie CE potrafi się zaświecić już po 20 km od kasowania ( na stałe mam wpięty ELM+Torque lite). Ogólnie szykuję się do wymiany całego wydechu i zastanawiam się czy robić z katem. ( Przy okazji, warte coś te zestawy dedykowane z alle... za około 300 pln? )
Pozdrawiam.
luk2501 - 21-02-2018, 23:00
Żadne błędy nie wyskakują, spalanie teraz przy większych mrozach ok 12l . Przebieg samochodu 179tkm. Co do błędu 420 najlepiej zastosować emulator za ok 15zł i będzie po problemie. Jeżeli chodzi o wydech to dawno temu ok 10 lat kupiłem wydech do innego auta za ok. 130zł i te 10 lat wytrzymał. Więc nie ma tragedii.
Skromny84 - 28-02-2018, 08:41
Witam.
U mnie po uporaniu się z P0135 i wymianie sondy na Bosch zaczął wyskakiwać P0420.
Jakiś czas temu byłem na stacji diagnostycznej na teście spalin, żeby zobaczyć czy rzeczywiście katalizator jest uwalony - nic z tych rzeczy - wszystkie parametry wyszły bardzo ładnie - diagnosta powiedział, że katalizator działa perfekt.
Wniosek z tego taki, że Bosch nie nadaje się do naszych samochodów. Trzeba zmienić na Denso i powinno pomóc albo załozyc emulator na drugą sondę.
Generalnie spalanie u mnie ok, silnik działa ok, spaliny na tescie wyszły ok, czyli P0420 to wina, wychodzi na to, sondy Boscha. Niestety nie mam czasu aby bawić sie teraz w zamianę na Denso, więc jeżdżę ze świecącym chekiem.
luk2501 - 28-02-2018, 19:51
Najtaniej i najszybciej wyjdzie emulator
|
|
|