To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Ogólne - Czy felgi 18" to dobry pomysł?

Marcino - 23-04-2020, 09:34

sla napisał/a:
Czy ASX ma homologację na felgi 19"? Jeżeli nie to narażasz się na kłopoty w razie wypadku.

Ja słyszałem ze generalnie felgi inne niż wpisane w homologacji mogą być problemem np przy odszkodowaniu bo są niehomologowane części.

apikus - 23-04-2020, 13:14

Marcino napisał/a:
Ja słyszałem ze generalnie felgi inne niż wpisane w homologacji mogą być problemem np przy odszkodowaniu bo są niehomologowane części.


Pewnie też opony, tarcze, klocki itp..

Marcino - 23-04-2020, 16:36

homologowaną masz rozmiar felgi i opony. Masz to w wypisie homologacji jak kupujesz nowe auto. W niemczech sprawdzaja to na przegladach. U nas maja w kosmiosie takie bajki byle felga nie wystawała.
sla - 23-04-2020, 20:01

Marcino napisał/a:
U nas maja w kosmiosie takie bajki byle felga nie wystawała.
Nie do końca, ubezpieczyciele coraz częściej kontrolują te elementy, żeby nie wypłacic pieniędzy. W Niemczech trzeba mieć zatwierdzoną każdą małą przeróbkę, nawet wymianę kierunkowskazów na ledy.
apikus - 24-04-2020, 07:55

sla napisał/a:
Nie do końca, ubezpieczyciele coraz częściej kontrolują te elementy, żeby nie wypłacic pieniędzy.

Może zgłosi sie ktoś, kto miał taka sytuację. Ja nie zauważyłem, żeby ktoś sprawdzał rozmiar opony, czy felgi. Stan opon i rodzaj tak, to było zapisane w protokole.
Jeżeli by to była prawda, to byłoby o tym bardzo głośno. Zobaczcie ile aut ma niestandardowe felgi.

Michauek22 - 24-04-2020, 13:12

sla napisał/a:
W Niemczech trzeba mieć zatwierdzoną każdą małą przeróbkę, nawet wymianę kierunkowskazów na ledy.

To prawda, u nas też tak powinno być.

Marcino - 25-04-2020, 00:04

Cytat:
Zobaczcie ile aut ma niestandardowe felgi.

Niestandardowe czyli nieoryginalne ale może rozmiarowo
Zgodne.
Ale fakt w pl jeździmy na tym co się założy aktualnie a nie co jest zalecane.

jaros_wro - 25-04-2020, 08:39

Zanim wprowadzi sięjakąkolwiek przeróbkę do swojego samochodu trzeba upewnić się, że nie będzie, to stanowiło problemu podczas kolizji.

Rzeczoznawca działający z ramienia TU bardzo wnikliwie ocenia stan samochodu. by tylko zmniejszyć kwotę ubezpieczenia lub uniknąć wypłaty. Sugerowałbym trzymanie się tego co jest dopuszczone przez producenta.

Warto też uważać podczas wymiany oświetlenia na niestandardowe. Słyszałem o przypadku, w którym osoba, która wymusiła pierwszeństwo powiedziała, że została oślepiona przez reflektory samochodu z niestandardowym oświetleniem i winę spadła na samochód z przeróbką. Nie jestem w stanie potwierdzićautentyczności tych doniesień, ale warto o tym pamiętać.

apikus - 25-04-2020, 12:43

Marcino napisał/a:
Ale fakt w pl jeździmy na tym co się założy aktualnie a nie co jest zalecane.


Nie mówie tylko o Polsce.

Marcino napisał/a:
Niestandardowe czyli nieoryginalne ale może rozmiarowo
Zgodne.

Jak ET inne to zgodne, czy niezgodne?

sla - 25-04-2020, 22:13

apikus napisał/a:
Nie mówie tylko o Polsce.
W Niemczech robiąc przróbki bez certyfikacji przez TUV trzeba mieć dużo odwagi lub jeszcze więcej pieniędzy. Tak więc tam większość modyfikacji ma homologację.
lichy - 30-04-2020, 10:40

apikus napisał/a:
Może zgłosi sie ktoś, kto miał taka sytuację. Ja nie zauważyłem, żeby ktoś sprawdzał rozmiar opony, czy felgi. Stan opon i rodzaj tak, to było zapisane w protokole.
Jeżeli by to była prawda, to byłoby o tym bardzo głośno. Zobaczcie ile aut ma niestandardowe felgi.

grudzień 2012 - seicento mojej żony po stłuczce nie z jej winy - pierwsze, co rzeczoznawca oglądał, fotografował i notował - rozmiar i stan opon.
październik 2015 - mój lancer po stłuczce nie z mojej winy - pierwsze, co rzeczoznawca oglądał, fotografował (nie notował) - rozmiar i stan opon.

Michauek22 - 30-04-2020, 13:33

lichy napisał/a:
grudzień 2012 - seicento mojej żony po stłuczce nie z jej winy - pierwsze, co rzeczoznawca oglądał, fotografował i notował - rozmiar i stan opon.
październik 2015 - mój lancer po stłuczce nie z mojej winy - pierwsze, co rzeczoznawca oglądał, fotografował (nie notował) - rozmiar i stan opon.

Co by było gdyby dopatrzył się jakiś nieprawidłowości?

Fredi1 - 30-04-2020, 21:01

Michauek22 napisał/a:
sla napisał/a:
W Niemczech trzeba mieć zatwierdzoną każdą małą przeróbkę, nawet wymianę kierunkowskazów na ledy.

To prawda, u nas też tak powinno być.


Ja obecnie mieszkam we Włoszech i tutaj też założenie innego rozmiaru felg niż jest w karcie pojazdu grozi mandatem
i zatrzymaniem karty pojazdu podczas kontroli policyjnej. Badań technicznych też nie podbiją ,jak by tego było mało to w wulkanizacji nie chcą zakładać opon o innym indeksie prędkości i rozmiarze jakie są w karcie pojazdu. Ja u siebie mam 18" letnie i zimowe i opcjonalnie 16". A Miśki wychodziły z fabryki też na 17" i niestety niemam tej opcji.Co kraj to obyczaj .

Michauek22 - 04-05-2020, 14:58

Fredi1 napisał/a:
Ja u siebie mam 18" letnie i zimowe i opcjonalnie 16". A Miśki wychodziły z fabryki też na 17" i niestety niemam tej opcji.Co kraj to obyczaj .

Tak bywa, zresztą nawet Outlander ma tylko 16 i 18, o 17 zupełnie zapomnieli, ciekawe dlaczego?

zbyszek_AG - 21-09-2020, 13:31

Moj jezdzi na 19'' i prezentuje sie tak






Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group