To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Lancera! - [Lancer X] Czy to jest drogi samochód? Przymiarka do zakupu

RalfPi - 18-02-2014, 17:43

miksell - poszukaj na Forum - w konkretnych wątkach znajdziesz konkretne odpowiedzi.
Ceny są akceptowalne.
Oponki 16'' komplet nówek zima około 1400zł, lato pewnie podobnie (moim oponom idzie 4 sezon i jeszcze z 2,3 dadzą radę).
Spalanie 1.8 to między 8-11 zależnie od nogi i pokonywanych dystansów. (ja mam 10l LPG).
1.8 143KM wolnossący MIVEC, bez turbiny (znaczy pochodzi długo bez remontu).

mjsystem - 18-02-2014, 17:52

Cytat:

Wysłany: Dzisiaj 17:38     
Mam jeszcze kilka pytanek odnośnie Lancerów:

1. A jak rozkładają się koszty:
- komplet sensownych opon lato i zima
- wymiana hamulców - klocki i tarcze
- wymiany filtrów,
- wymiany amortyzatorów?

2. Może to głupie, ale czy motor 1,8 ma Turbo?
3. ile realnie/rzetelnie trzeba przyjąć że lancer pali przy umiarkowanej jeździe. 50% trasa/miasto

Koszt utrzymania Lancera jest stosunkowo tani.
Co do opon, to akurat mnie rozbawiłeś, co ma marka auta do opon??? :mrgreen:
Klocki i tarcze oraz filtry w granicach wszystkich pozostałych marek.
Amorki ori czy zamienniki?
A widziałeś gdzieś turbo w lancerach cywilnych? :shock:
Spalanie w stosunku do innych benzyniaków podobne. Pamiętaj, że lancer ma silnik wysokoobrotowy typu Mivec.

miksell - 18-02-2014, 18:47

mjsystem napisał/a:
Koszt utrzymania Lancera jest stosunkowo tani.

Cieszy mnie to, jak już wcześniej pisałem zależy mi na zadkim odwiedzaniu serwisu/mechanka. Z moim obecnym autem jezdżę co 2-3mc a rocznie na naprawy poświęcam średnio 4tyś zł. Z drugiej strony to sporo jezdżę a moje obecne auto ma przejechane 300kk

mjsystem napisał/a:
Co do opon, to akurat mnie rozbawiłeś, co ma marka auta do opon???

Chodziło mi o rząd wielkości. Kolega powyżej napisał 1400 i to mi wystarcza.

mjsystem napisał/a:
Amorki ori czy zamienniki?

A jaka różnica w cenie? Czy opłaca się ori, z może zamienniki.

Czy do Lancera jest sporo zamienników? Czy tylko ASO?

mjsystem napisał/a:
A widziałeś gdzieś turbo w lancerach cywilnych?

Aolę się upewnić. Teraz mam auto z turbo, niby fajne jednak trzeba je zrobić za min 1300zł. (regeneracja) :roll:

mjsystem napisał/a:
Spalanie w stosunku do innych benzyniaków podobne. Pamiętaj, że lancer ma silnik wysokoobrotowy typu Mivec

Jakoś specjalnie trzeba dbać o taki silnik? Teraz mam diesla, a tym się jeździ 2-3 000 obrotów max. Jak jeździć ekonomicznie taka benzyna?

mkm - 18-02-2014, 18:51

miksell napisał/a:

mjsystem napisał/a:
Spalanie w stosunku do innych benzyniaków podobne. Pamiętaj, że lancer ma silnik wysokoobrotowy typu Mivec

Jakoś specjalnie trzeba dbać o taki silnik? Teraz mam diesla, a tym się jeździ 2-3 000 obrotów max. Jak jeździć ekonomicznie taka benzyna?

Dobry olej i wystarczy.
Przejedź się może najpierw Lancerem, bo niektórym przeszkadza, że silnik trzeba kręcić wysoko.
Jak się przesiadasz z diesla to tym bardziej może być to dla Ciebie uciążliwe :wink:

miksell - 18-02-2014, 19:10

mkm napisał/a:
Przejedź się może najpierw Lancerem, bo niektórym przeszkadza, że silnik trzeba kręcić wysoko.


A jak takim silnikiem jeździć ekonomicznie?

Obserwuję Lancery i mam wrażenie, że bagażnik w sedanie jest gorzej wykończony od sportbacka. Jak to wygląda w praktyce?

RalfPi - 18-02-2014, 20:22

Krótko mówiąc - ekodriving.
A w trasie, to zauważyłem, ze lepiej potrzymać go trochę wyżej (np. 100km/h) jak niżej (80km/h) i przyspieszać dynamicznie - kiedyś do gdańska złapałem spalanie 8.5l LPG przy bardzo dynamicznej i przepisowej jeździe w trzy dorosłe osoby z bagażami..

sla - 18-02-2014, 20:52

mkm napisał/a:

Przeoczyłeś tytuł gazety, która robiła to zestawienie.

Nie to była ta najbardziej wraża dla koncernu Mitsubishi.
Ceny w ASO tez mi się przyśniły.
Tak w ogóle to jest to chyba spisek światowy, świetna marka, cudowne samochody tylko ludziska nie mogą się na nich poznać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

miksell - 18-02-2014, 21:10

RalfPi napisał/a:
kiedyś do gdańska złapałem spalanie 8.5l LPG przy bardzo dynamicznej i przepisowej jeździe w trzy dorosłe osoby z bagażami..


A jaki jest koszt instalacji LPG? Musi być z lubrykacja?

Luk - 18-02-2014, 22:55

miksell napisał/a:
A jaki jest koszt instalacji LPG? Musi być z lubrykacja?

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37991

mkm - 18-02-2014, 23:09

sla napisał/a:
Ceny w ASO tez mi się przyśniły.

Nie stać to druga ręka lub zamiennik :wink:

sla, jesteś tu dłużej niż ja.
Czytasz tematy.
Widzisz jakie usterki przewijają sie przez te lata? Mam kilka innych marek, korzystam też z ich for. Tam zdarzają się petardy, gdzie ludzie zastanawiają się czy kredytów na naprawę nie brać.

Gdy powstawał ten dział wszystkie tematy były o tzw. bzdetach.
A to bagażnik nie bardzo, a to sie lakier porysował itp. itd.
Gdy zastanawialiśmy się jak ograniczyć spam napisałem, że jeszcze rok/dwa i zaczną się prawdziwe usterki... cóż szósty rok idzie, a tu nic...
Obserwując dział CS -a (też praktycznie bezawaryjny) mogę zaryzykowac, że o poważnych usterkach jeszcze długo nie przeczytamy. :wink:

krzychu - 19-02-2014, 06:54

sla - pytanie za 100 punktów. Pokaż mi miskę olejową do Twojego Audi....
mkm - 19-02-2014, 07:15

krzychu, ale po co? Żeby pokazał i zawstydził nas materiałem z jakiego ma tą (lub tę :roll: ) miskę?
krzychu - 19-02-2014, 07:26

No ale widzisz z ciekawości z rana naszła mnie ochota na sprawdzenie tego faktu... Nie znalazłem. Znalazłem do starszych wersji silnika niż chyba ma sla. A używkę w dobrym stanie można zapłacić nawet 600zł... Taka drobna informacja... Może źle szukam, ale tą do Lancera znalazłem szybciej. A materiał? Znaczy rozumiem, że można głowicę zrobić z lekkiego materiału, żeby obniżyć środek ciężkości, ale miska jest nisko i nie ma takiego parcia....

Swoją drogą właśnie skończyłem czytać fajny artykuł gdzie, że ten silnik 2.0 TFSI potrafi spalić 4litry oleju na 15 tys km.... (ilość oleju przy stanie minimum 3,5l) Czyli w sumie można nie wymieniać tylko dolewać... :twisted: Przy takim stanie ASO nawet nie tyka palcem (wymienia odmy, korbowody, tłoki, pierścienie dopiero przy zużyciu 7,5l na 15 tys km). Sla ile Ci spala? Dolewasz? Zapłacić ponad 2 razy więcej niż za zwykłego kompakta, marka premium, a zmusza klientów do częstej kontroli oleju i dolewania....

miksell - 19-02-2014, 07:44

Ja mam teraz audi i powiem, ze się rozczarowalem. Co prawda auto ma spory przebieg, jednak co chwile cos w nim się psuje. Ostatnio padł czujnik airbag, nagle jakimś cudem przestało działać wyłączenie ASR. Widzę ze muszę oddać maglownice do regeneracji, nie wspomina o turbo. Audi jeździ fajnie jednak kupując je miałem wrażenie ze nie będzie tylu usterek.

Audi kupilem pewne, nie bite z realnym przebiegiem. W tamtych czasach była to nawet jedna z droższych a4 na rynku używek. Gadalem z kilkoma znajomymi właścicielami audi i każdy mówi to samo: następne auto to nie będzie audi.
Zrobiłem listę napraw. Wyszło mi ze przez 5 lat na bieżące naprawy w audi wydalem 16000zl (przejechane 100 000km). Zastanawiam się czy to ma sens:-) Doszwdlem do wniosku iz trzeba kupić maksymalnie młode auto z małym przebiegiem za większą kwotę.
I WLASNIE DLA TEGO ZACZALEM INTERESOWAC SIE LANCEREM;-)

ps: czy 1.8 ma rozrząd na pasku czy łańcuchu?

krzychu - 19-02-2014, 07:47

miksell napisał/a:

ps: czy 1.8 ma rozrząd na pasku czy łańcuchu?


Łańcuch.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group