Lancer Ogólne - lancer lpg ?
10wojtek10 - 05-12-2009, 17:32
A ja mam Lacera 2.0 z zamontowaną w Holandii instalacją Vialle i...
Nie ma różnicy czy gaz czy benzyna - jedzie tak samo fajnie.
Spalanie - na typowo miejskie warunki (codzienna jazda ok. 15 km w korkach) - 13l gazu.
Na trasie - z pełnym obciążeniem ( 4 osoby + bagaż) i trasą przez Polskę (nie wolny przejazd ) - poniżej 10l.
Do tego instalacja jest wpisana w książkę serwisową przez sprzedającego dealera z informacją o 5-cio letniej gwarancji (tak - 5-cio letniej), co świadczy ewidentnie, że ten silnik dobrze znosi gaz.
A co do nowego lancera - w Polsce też da się zamówić z silnikiem fabrycznie przystosowanym do instalacji LPG i kosztuje to z tego co wiem ok. 1000zł więcej niż zwykły.
stefanski83 - 05-12-2009, 23:07 Temat postu: lpg a jak nie jest przygotowany do gazu to kicha tak niepolecasz montarzu gazu ? do nowego lancera 1.8
10wojtek10 - 06-12-2009, 14:27
"Outlander czy grandis 2,4 nie mogą mieć instalacji gazowej, bo wypalają się gniazda zaworowe"
Taka jest oficjalna informacja serwisowa.
Ale...
Znam parę takich samochodów z przebiegiem na poziomie 120.000 km i nic się z nimi nie dzieje, chociaż jest to odkupione wymianą oleju co 10.000km, świece co 45.000 i najważniejsze - regulacja zaworów (a przynajmniej sprawdzenie) co 15.000km.
Warto/niewarto - zapewne zależy od użytkownika i traktowania samochodu.
Podejrzewam, że podobnie jest z lancerowskim nowym silnikiem 1,8...
A jeśli cokolwiek się stanie z powodu instalacji gazowej z silnikiem - gwarancja będzie cofnięta tylko na ten element. Reszta gwarancji pozostaje bez zmian. Może warto spróbować? Trzeba z kalkulatorem usiąść i przeliczyć...
krzychu - 06-12-2009, 14:30
Dokładnie tak jak piszesz 10wojtek10. W MIVEC tak to wygląda są to silniki do których się nie zaleca gazowania. A luzy zaworowe się ciężko reguluje. Znaczy wymienia się blaszki które się zamawia na wymiar jedna 55zł z tego co ktoś pisał (w skrajności 16x55zł). Można oczywiście pozamieniać między zaworami jeśli się da i zamówić tylko te co brakuje.
Hubeeert - 06-12-2009, 14:31
bastek1 jak dla mnie możesz zrobić co chcesz ze swoim samochodem. 4G69 MIVEC miał inaczej rozwiązanego MIVECa niż obecnie co wymusiło zastosowanie gniazd zaworowych z innego materiału "miększego" mniej odpornego na temperaturę.
Przy mnie jak kiedyś byłem w MMC odmówiono chyba czakramowi dopuszczenia/rekomendacji najpierw telefonicznie a potem również pisemnie.
Decyzja należy do Ciebie.
10wojtek10 - 06-12-2009, 14:45
przy 2,4 jest to normalna regulacja na śrubce...
W colcie 1,3 i 1,5 (więc także w lancerze 1,5) są to już te "blaszki" za 45zł za szt...
Jak jest w 1,8? - szczerze mówiąc nie wiem...
A przystosowanie do gazu to zgodnie z oficjalną informacją właśnie utwardzenie materiału na gniazda zaworowe.
krzychu - 06-12-2009, 14:49
10wojtek10 napisał/a: |
W colcie 1,3 i 1,5 (więc także w lancerze 1,5) są to już te "blaszki" za 45zł za szt...
Jak jest w 1,8? - szczerze mówiąc nie wiem... |
W tego co wiem w colcie zdaje się jest inny silnik 1,5. A 1,5 i 1,8 z Lancera ta sama rodzina regulacja na blaszkach.
10wojtek10 napisał/a: | A przystosowanie do gazu to zgodnie z oficjalną informacją właśnie utwardzenie materiału na gniazda zaworowe. |
Znaczy mówisz o samochodach która zamawia się pod gaz (jako opcja) w których za pewne jest właśnie inna głowica (z innych materiałów) niż w tych "standard"
Hubeeert - 06-12-2009, 15:56
10wojtek10 napisał/a: | A przystosowanie do gazu to zgodnie z oficjalną informacją właśnie utwardzenie materiału na gniazda zaworowe. |
Nie w tym silniku. Tu można ewentualnie gniazda wymieniac jak ulegna wypaleniu, ale znów na takie same.
tomekrvf - 09-12-2009, 00:45
10wojtek10 napisał/a: | Jak jest w 1,8? - szczerze mówiąc nie wiem... |
Wojtek, cała seria 4B1 ma regulację zaworów poprzez wymianę całych popychaczy szklankowych. Podobnie jest w silnikach z Colta serii 3A9 i 4A9
Trik - 09-12-2009, 07:52
Dla ścisłości nowy Lancer 1,5 ma silnik z rodziny 4A9.
Poza tym, skoro można sobie zamówić silnik 1,8 (4B1) przystosowany do LPG to czemu tego nie robić. Bo 1000pln więcej? Więcej ryzykują Ci, którzy takiej możliwości nie mieli. (hipotetycznie)
charlie80 - 19-05-2010, 22:55
Witam,
Posiadam Lancera X generqacji sprowadzoneo z USA z silnikiem 2,0. Zagazowałem go rok temu, zrobiłem jakieś 30 tyś km. Chodzi wszytko bez zarzutów. Pali mi ok 14 l gazu po mieście z BARDZO ciężką nogą. (w benzynie nie schodzi poniżej 12 l, ale jest to automat) Polecam gazowanie tego silnika bo po 20 tyś km instalacja mi się zwóciła.
pozdrawiam
qbuss - 02-06-2010, 11:49
charlie80 mam identyczną niemalże sytuację, takie samo auto, z tym samym silnikiem, sprowadzone z USA. Przy około 16000 km założyłem sekwencyjną instalację gazową. Zrobiłem już nim około 10000 km i auto jeździ idealnie, nie odczuwam żadnego spadku mocy silnika a pieniędzy w portfelu zostaje sporo (pali mi około 12-13l gazu przy 12 l benzyny). Nikogo nie namawiam bo nie mam takiej potrzeby, dzielę się tylko swoim doświadczeniem co do gazu.
Pozdrawiam!
bastek - 08-06-2010, 08:48
napiszcie proszę jeszcze jakiej firmy instalacje macie
Karwoś - 10-06-2010, 20:26
Ja mam lancera 2004 2.0 SOHC 4G94 - starszy silnik 120KM Zagazowałem w 2005 - zrobilem ok50 000 na LPG - instalacja OMVL DREAM XXI N - to już stara konstrukcja ale poza wymianą filtrów nic wiecej nie robilem - do 15 przy krótkich trasach w miescie a w trasie 10l/100. Skrzynia biegów automatyczna - 4 biegowa.
Anonymous - 14-06-2010, 22:43
do naszych lancerków STAG300 premium:)
|
|
|