Nasze Miśki - Powrót do przeszłości EA3W AT 2001
robertdg - 12-06-2015, 23:27
Oni nie byli od zgłaszania uwag Tobie tylko studentom, zacznijmy od tego, że kazde koło na tył ma być zbiezne na 9 minut w tolerancji ±9minut, czyli od 0 do 18minut na koło, sumarycznie od 0 do 36 minut. U Ciebie lewe koło jest rozbieżne na 4 minuty, a prawe jest zbiezne na 31 minut, fakt faktem zbieznośc sumaryczna wynosi 27minut (zalecana 18minut) czyli jest w tolerancji (maksymalnie dopuszczalnej zbiezności), ale jednostkowo prawy tył jest za mocno zbiezny, co będzie prowadzić do noszenia tyłka na niepewnym gruncie w lewą stronę, bo koło znajduje się poza tolerancją aż 13 minut (poza maksymalnym dopuszczalnym założeniem, przy uśrednionym jest to aż 22 minuty).
Dodatkowo dorzuce do pieca, jeżeli auto było w stanie np 1/3zbiornika paliwa i pusty bagaznik, to dodatkowo niepocieszający jest fakt, że sytuacja pogłebia się znacznie przy dodatkowych kilogramach, zatankuj do pełna weż 2 osoby na tył i kilka torebek, a na kazdym łuku będziesz się modlił aby wyciągnąc auto gdy trafi się niestabilny grunt.
inq - 12-06-2015, 23:52
W momencie badania auto było dość mocno dociążone - prawie cały zbiornik paliwa i jakieś 60kg w bagażniku. Nie pytajcie tylko co ja tam wożę
O ile dobrze pamiętam to ustawianie zbieżności z tyłu jest dość problematyczne, ale nie pamiętam w czym jest problem. Dobrze kojarzę?
Oprócz tego i średnich hamulców coś jeszcze rzuca się w oczy na podstawie tych wyników?
mjsystem - 13-06-2015, 08:45
inq napisał/a: | Staram się parkować z daleka od innych aut teraz. | Też tak robię. Albo na dwóch miejscach parkingowych
robertdg - 13-06-2015, 08:46
Z reguly trzeba wycinac sruby regulujące tylną zbiezność oraz wstawiać nowe śruby z tulejkami
Hamulce przedniej osi niewiele lepsze od tylnej, ogólnie do przeglądu zaciski, klocki, etc, wynik możnaby poprawić o około 1kN na koło, wyregulowac hamulec postojowy w prawym tylnym kole
inq - 13-06-2015, 08:57
Dzięki bardzo. Hamulce to zdaje sobie sprawę że słabe bo to czuć. Prawdopodobnie pójdzie komplet tarcz, klocków i płyn do wymiany.
sveno - 13-06-2015, 16:35
inq, hamulce masz tragiczne. Ja mam teraz sumaryczną siłę około 10,7kN i jakoś to hamuje, jakoś, szału nie ma, aż się boję pomyśleć co jest u Ciebie.
Dorzucę jeszcze 2 kwestie:
-amortyzatory przód, moje były wylane i miały po 70%.
-nacisk osi. Nie wiem jakim cudem Twój Galant waży tylko 1100kg?
inq - 13-06-2015, 17:04
sveno napisał/a: | inq, hamulce masz tragiczne. Ja mam teraz sumaryczną siłę około 10,7kN i jakoś to hamuje, jakoś, szału nie ma, aż się boję pomyśleć co jest u Ciebie. |
Wiem, wiem, wiem Czekam na paczkę i będziemy działać. Hamuje słabo, ale da się jeździć po mieście. Na pewno stary płyn swoje robi.
sveno napisał/a: | amortyzatory przód, moje były wylane i miały po 70%. |
Moje są suche i prowadzi się dobrze.
sveno napisał/a: | nacisk osi. Nie wiem jakim cudem Twój Galant waży tylko 1100kg? |
Może ruda go zjadła
inq - 16-06-2015, 19:08
sveno, wygląda na to, że miałeś rację. Dziś pojechałem zmienić płyn hamulcowy i po podniesieniu auta okazało się, że amortyzatory rzeczywiście wylane. W jeździe w żaden sposób tego nie było czuć, na stacji diagnostycznej wtedy też nie zauważyli. Niestety, ale dziś kurier mi przyniósł:
więc wymiana amortyzatorów po kolejnej wypłacie. Dodatkowo filtr paliwa i kabinowy bo klima uzupełniona, ale trzeba jeszcze odgrzybić.
robertdg - 16-06-2015, 19:10
To ja polecam odrazu zrobić przegląd zacisków w kontekście rozebrac, poczyscić w razie koniecznosci zmienić tłoczki bo mogą być skorodowane, no i oczywiście wymiana płynu hamulcowego
inq - 16-06-2015, 19:17
Taki jest plan. Gorzej z czasem.
sveno - 17-06-2015, 07:02
inq, tylko przypomnij sobie jak zachowuje się ABS przy niesprawnych amortyzatorach.
inq - 17-06-2015, 21:04
Zdaję sobie sprawę i może jeszcze w tym tygodniu zamówię. Na pewno przed wakacjami będą wymienione.
Dziś odebrałem Galanta po wymianie płynu hamulcowego - jest sporo lepiej, ale nie idealnie. Wymieniłem też filtr paliwa - poprzedni był praktycznie zatkany.
Jest tylko dziwna sytuacja z napinaczem paska. Majster stwierdził, że jest śrubowy i od czasu do czasu trzeba będzie go podkręcać. Nie mam pojęcia jak to tam wygląda, ale to trochę bez sensu co trzy miesiące naciągać pasek.
robertdg - 17-06-2015, 21:26
Słabej jakości pasek albo koło pasowe wału korbowego trzebaby zweryfikować
inq - 17-06-2015, 21:33
Pasek Gates, przebieg 5000km wymieniany pół roku temu.
inq - 06-07-2015, 14:29
Wczoraj zrobione ponad 200 km w trasie i z klimatyzacją, kompletem osób i sporym kawałkiem mocno szybkim - spalanie około 8 litrów. Jak dla mnie jest dobrze. Jutro jadę do mechanika z tarczami bo sam nie mogę odkręcić kilku śrub. Długi okres w bezruchu daje się we znaki.
Poza tym wymieniony filtr kabiny i odgrzybiona klimatyzacja. Wymieniłem też błotnik lewy - lekko nie było bo trzy śruby się zerwały. Błotnik ten który zakładałem też był wygięty w rogu przy lusterku i dopasowanie jest średnie.
Zderzaki zostają takie jakie są bo przy moim szczęściu ktoś znów je poprawi.
|
|
|