To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant 2,5 V6 SE 99r

Owczar - 24-07-2016, 14:43

Podstawowe pytanie, jakie masz opony?

Czasem hamowalem ostro i ciężko mi sobie przypomnieć działanie ABS na suchym asfalcie.

marcin_87 - 24-07-2016, 14:48

Nankang xD, nie no zartuje przod 4 letni dunlop 4mm tyl 4 letnie michelin 5mm na zime dwu letnie yokohamy, no oponach moj drogi nigdy nie oszczedzam, a, ze to auto do poruszania sie na codzien nie kupowalem nic bardziej lepiej klejacego...
marcin_87 - 24-07-2016, 14:50

Owczar napisał/a:
Podstawowe pytanie, jakie masz opony?

Czasem hamowalem ostro i ciężko mi sobie przypomnieć działanie ABS na suchym asfalcie.


chodzi mi glownie o dzialanie ABSu przez zime ktore jest strasznie uciazliwe, a duzo gorszym rozwaizaniem jest wyciagniecie bezpiecznika niz montaz korektora sily hamowania,

WreX - 24-07-2016, 15:10

marcin_87, z całym szacunkiem ale wyrzucanie pompy ABS z Galanta jest po prostu głupie ;/

Obym się mylił ale w awaryjnej sytuacji często na youtube można obejrzeć jak ktoś na zakręcie hamuje bez ABS'u raczej kończy sie to na drzewie/rowie przeciwnym pasie albo gorzej...

4mm bieżnika? i Ty sie dziwisz że słabo hamuje auto?

Ostatnio zmieniłem opony z tyłu bo miały 5,5-6mm teraz mam z przodu prawie 8 i z tyłu 7,5mm jak robiłem test awaryjnego hamowania to dziewczyna sobie siniaka nabiła, pomimo że była uprzedzone i trzymała się rączki i była zapięta pasami. Na przeglądzie wyszła mi siła hamowania po 4,4kN na przodzie i po 2,2kN z tyłu to łącznie trochę ponad 13kN siły hamowania. Poza tym galant to dość duże i ciężkie auto i ma sporą bezwładność która może się zemścić na zakręcie bez ABSu w skrajnej sytuacji. Ale no cóż to moje zdanie. A skoro Cie w zimę denerwuje to może jeźdź tak żeby się nie włączał co chwile.

I jeszcze jedno, porównujesz jakiegoś malutkiego Civica który ma masy własnej 960kg i galanta który jest O PÓŁ TONY CIĘŻSZY. Widać że nie wiesz co piszesz. Jeździłem kiedyś matizem i też bez ABSu. I to pewne że tam włączałby się dużo rzadziej niż w galancie, a wiesz czemu? przede wszystkim masa a poza tym moc silnika i prędkości rozwijane przez oba pojazdy. W zimę jazda małym lekkim autem to prościzna, ale galantem już nie, może nie raz Ci ten ABS tyłek w zime ratował a nawet o tym nie wiesz.

marcin_87 - 24-07-2016, 15:32

WreX napisał/a:
marcin_87, z całym szacunkiem ale wyrzucanie pompy ABS z Galanta jest po prostu głupie ;/

Obym się mylił ale w awaryjnej sytuacji często na youtube można obejrzeć jak ktoś na zakręcie hamuje bez ABS'u raczej kończy sie to na drzewie/rowie przeciwnym pasie albo gorzej...

4mm bieżnika? i Ty sie dziwisz że słabo hamuje auto?

Ostatnio zmieniłem opony z tyłu bo miały 5,5-6mm teraz mam z przodu prawie 8 i z tyłu 7,5mm jak robiłem test awaryjnego hamowania to dziewczyna sobie siniaka nabiła, pomimo że była uprzedzone i trzymała się rączki i była zapięta pasami. Na przeglądzie wyszła mi siła hamowania po 4,4kN na przodzie i po 2,2kN z tyłu to łącznie trochę ponad 13kN siły hamowania. Poza tym galant to dość duże i ciężkie auto i ma sporą bezwładność która może się zemścić na zakręcie bez ABSu w skrajnej sytuacji. Ale no cóż to moje zdanie. A skoro Cie w zimę denerwuje to może jeźdź tak żeby się nie włączał co chwile.

I jeszcze jedno, porównujesz jakiegoś malutkiego Civica który ma masy własnej 960kg i galanta który jest O PÓŁ TONY CIĘŻSZY. Widać że nie wiesz co piszesz. Jeździłem kiedyś matizem i też bez ABSu. I to pewne że tam włączałby się dużo rzadziej niż w galancie, a wiesz czemu? przede wszystkim masa a poza tym moc silnika i prędkości rozwijane przez oba pojazdy. W zimę jazda małym lekkim autem to prościzna, ale galantem już nie, może nie raz Ci ten ABS tyłek w zime ratował a nawet o tym nie wiesz.


akurat moja civica ma 860kg zwazone, napedza sie duzo szybciej jak galant i jezdzi na oponach ktore nowe maja 5,5mm bieznika, w oponie bardziej chodzi o rok produkcji i rodzaj mieszanki a nie o ilosc bieznika, chce zakonczyc ten temat, ja mam swoje racje wy swoje i tego bedziemy sie trzymac :) zycze wszystkim jak najmniej potrzeby uzywania wszystkich systemow bezpieczenstwa, a sobie fajnej zabawy i wyczucia pedalu hamulca :)

marcin_87 - 24-07-2016, 15:34

ps. galant jak na swoj rozmiar nie jest ciezkim autem
Owczar - 24-07-2016, 15:42

marcin_87 napisał/a:
przod 4 letni dunlop 4mm tyl 4 letnie michelin 5mm


marcin_87 napisał/a:
oponach moj drogi nigdy nie oszczedzam,


To jakim cudem na felgach z tego roku są 4 letnie opony?

marcin_87 - 24-07-2016, 15:46

felgi z tego roku? a kupilem je 3 lata temu jako uzywki, razem z tymi oponami ;>
Owczar - 24-07-2016, 16:21

W tym roku je zalozyles. Gdybyś nie oszczędzal to byś założył nowe opony. Stare jeździły na innym aucie, nie wiadomo jak były użytkowane, jak przechowywane.

Ale to Twoje auto, Twoje mody. Auto prezentuje się świetnie, widać że dbasz, ale akurat ta przeróbka to jak dla mnie drut :)

marcin_87 - 24-07-2016, 18:13

Gdyby huczaly, bily czy mialy jakies uszkodzenia mechaniczne to logiczne ze bym ich nie uzywal, ale spisuja sie naprawde dobrze, pozatym ze autem strasznie nosi na koleinach :( nie mowie, ze nie zalozole ABSu spowrotem, narazie zrobilem 170km na tym rozwiazaniu i to na suchej drodze jeszcze wiekszosc powolutku z racji nowego sprzegla i hamulcy, gdy okaze sie ze na mokrym cos jest nie tak przy hamowaniu na lukach to pompa absu wleci spowrotem, ale nie sadze zeby tak bylo. Dbam ile moge, chcialbym bardziej, ale wiecie jak jest xD
robertdg - 24-07-2016, 21:32

marcin_87 napisał/a:
Gdyby huczaly, bily czy mialy jakies uszkodzenia mechaniczne to logiczne ze bym ich nie uzywal, ale spisuja sie naprawde dobrze, pozatym ze autem strasznie nosi na koleinach nie mowie, ze nie zalozole ABSu spowrotem, narazie zrobilem 170km na tym rozwiazaniu i to na suchej drodze jeszcze wiekszosc powolutku z racji nowego sprzegla i hamulcy, gdy okaze sie ze na mokrym cos jest nie tak przy hamowaniu na lukach to pompa absu wleci spowrotem, ale nie sadze zeby tak bylo. Dbam ile moge, chcialbym bardziej, ale wiecie jak jest xD
Za logiką musi iść swiadomość, ze z braku ABS nie jestes w stanie wykonywac bezpiecznych manewrow przy gwałtownym zatrzymaniu, dodatkowo jezeli uwazasz, ze na jakośc opony nie wpływa wysokosc bieznika to przejedz sie na torze testowym wykorzystujac nowa i zuzyta opone przy mokrej/wilgotnej nawierzchni. nagle róznica 3,5mm na wysokosci bieznika robi ogromna roznice.
Powodzenia w dalszych dzialaniach, bylebys pamietał ze cos jest zrobione/wykonane z jakims pomyslem/ukierunkowaniem

wyderka - 24-07-2016, 22:14

Jak ja podziwiam kierowców "ufających elektronice" tylko jakoś dziwnym trafem większość nich ląduje w rowie na naszych cudownych podhalańskich patelniach....
w sumie po widoku porsche cayenne z napędem na 4 koła iiii cudowną elektroniką blokującym zakopiankę w zimie nie radzącą sobie z podjazdem za Nowym Targiem nic mnie już nie zdziwi...

Juz nawet nie wspominam wyczynów "ceprów" u nas...



marcin_87 nie przejmuj się iii działaj dalej....

WreX - 24-07-2016, 22:21

wyderka, mylisz nadmiar mocy brak doświadczenia i wyłączoną kontrole trakcji z podstawowym systemem zwiększającym bezpieczeństwo i komfort hamowania.

Jaki jest sens popadać z jednej skrajności w drugą? rozumiem TCL np ale można zazwyczaj tą funkcję wyłączyć. A ABS raczej w znacznej większości jak nie prawie wszystkich przypadków pomaga niżeli szkodzi. To ta jak z pasami, ktoś nie zapina bo ojciec, kuzyna, zięcia szwagra matki, brata siostry przeżył wypadek z drzewem bo miał niezapięte...

wyderka - 24-07-2016, 22:24

dodam że u mnie bezpiecznik od ABS leży w schowku.... od zeszłego roku po pewnym zdarzeniu spowodowanym przez turystę....
robertdg - 24-07-2016, 22:41

WreX napisał/a:
ABS raczej w znacznej większości jak nie prawie wszystkich przypadków pomaga niżeli szkodzi
ABS przede wszystkim wydłuza droge hamowania, ale pozwala sterowac autem podczas hamowania, to taka podstawowa i subtelna róznica, świadomość tego wiele zmienia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group