To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Spryskiwacze reflektorów, lamp przednich

SirSinner - 18-01-2010, 15:56

No właśnie brak dodatkowej instalacji, podejrzewam że skoro było to tylko w anglikach to i instalacje inną miały. Kombinowałem jeszcze z urzyciem manetki od kombi ale też pojawia się problem braku wiązki.

Na upartego zrobię na oddzielnym wyłączniku tam gdzie halogeny.

A co do kupowania specjalnie zderzaka to raczej nie warto, spryskiwacze możesz dać takie:
http://www.allegro.pl/ite...et_renault.html
lub takie jak BMW: http://www.allegro.pl/ite...ow_bmw_e39.html - nie wystają, ładnie wyglądają i robią swoje.
Wystarczy Ci zrobić tylko otwory na nie, a na zderzaku pod listwą jest miejsce na przewód, który wystarczy opaskami podczepić.

A co do zaworka zwrotnego, to po prostu kupię to, jak się nie przyda to zrobię bez: http://www.allegro.pl/ite...ny_zaworek.html

robertdg - 18-01-2010, 16:43

SirSinner, Dasz do dobrego elektryka to zrobic Ci obwod na tym samym właczniku, podepnie dodatkowy przekażnik, bezpiecznik i co najważniejsze, zasada działania (najlepiej jak to bedzie oparte na drobnym ukladzie elektronicznym sterowanym czasami), naciskasz na spryskiwacze szyb, po ok 1sek, gdy nabije sie odpowiednie cisnienie w ukladzie spryskiwaczy reflektorów, spryskiwacz powinien puscic mgle na ok 2s, po czym automatycznie wylaczyc spryskiwacze, calosc akcji z wlaczeniem spryskaniem i wylaczeniem powinno trwac nie dłuzej jak 8s, wszystko zalezy jeszcze jak dzialaja ori spryski Mitsubishi, ja działałem i kombinowalem na spryskiwaczach VAG-owskich, tylko tam to troszke bardziej jest skomplikowane, ze wzgledu na fazy działania: wciskasz spryskiwanie szyb i nastepuje nabijanie cisnienia w spryskiwaczach reflektorów, nastepnie nastepuje wciaz nabijanie cisnienia powodujace wysów spryskiwaczy, faza rozpylenia mgly czyszczaczej reflektory, po chwili wylaczenie pompki i automatyczne schowanie dysz rozpylajacych, w ori Galach ta akcja jest o wiele prostsza i krótsza, ale uklad setrujacy posiada taka sama zasade dzialania.
zuku3210 - 18-01-2010, 20:43

SirSinner napisał/a:
A co do zaworka zwrotnego, to po prostu kupię to, jak się nie przyda to zrobię bez
do czego ten zaworek ?? tylko po to żeby się nie cofał płyn??
robertdg - 18-01-2010, 21:07

zuku3210, tak po to aby płyn nie schodził, oraz napełnianie przewodów układy spryskiwacza było jak najszybsze.
zuku3210 - 18-01-2010, 21:44

robertdg napisał/a:
tak po to aby płyn nie schodził, oraz napełnianie przewodów układy spryskiwacza było jak najszybsze.
może i to ma sens :wink: bo troche denerwujące jest jak minie cię tir i usmaruje całą szybę a spryskiwacz ma opóźniony wytrysk że tak powiem :wink: nie pomyślałem o tak prostym rozwiązaniu :wink: Btw montował już ktoś te dysze z linku wyżej od renault na zderzak??
robertdg - 18-01-2010, 22:08

zuku3210, te pierwsze dysze Renault, sa to dysze do spryskiwaczy szyb ;-) Ja osobiscie mialem możność bawienia sie i montowania tylko dyszami reflektorów do VAG-a, fajny jest bajer wychodzących spryskiwaczy ze zderzaka ;-) , może kiedyś w wolnej chwili zrobie taki patent do Gala, musze tylko popatrzeć nad organizacją miejsca pod zderzakiem i stosowne zamocowanie tych rozpylaczy ;-)
zuku3210 - 18-01-2010, 22:14

robertdg napisał/a:
te pierwsze dysze Renault, sa to dysze do spryskiwaczy szyb
wiem że do szyb, czytałem aukcje :wink: chętnie bym je wmontował w zderzak bo te ori "rogi" galantowe przyprawiają mnie o dreszcze hehe :)
SirSinner - 18-01-2010, 22:19

robertdg napisał/a:
SirSinner, Dasz do dobrego elektryka to zrobic Ci obwod na tym samym właczniku, podepnie dodatkowy przekażnik, bezpiecznik i co najważniejsze, zasada działania (najlepiej jak to bedzie oparte na drobnym ukladzie elektronicznym sterowanym czasami), naciskasz na spryskiwacze szyb, po ok 1sek, gdy nabije sie odpowiednie cisnienie w ukladzie spryskiwaczy reflektorów, spryskiwacz powinien puscic mgle na ok 2s, po czym automatycznie wylaczyc spryskiwacze,


Bardzo to zacne tylko gdzie ja takiego elektryka znajde, że tak powiem z tych co znam to tacy co ...

Fajny patent jest w pasatach, spryskiwacze reflektorów działają co trzecie pśniknięcie na szybę, gdyby udało się coś takiego zajstrować było by rewelacyjnie. I nie trzeba by było kombinować przy mantce od spryskiwaczy, tylko wpiąć się gdzieś w wiązkę.

Zuku - ja mam je, są uniwersalne, wystarczy trochę izolacją je owinąć żeby nie latały i się doberze trzymały. A co do ich działania, to powiem tak niebo a ziemia :D w porównaniu z oryginalnymi. Naprawdę warto wydać kasę. Psikniesz raz i szyba czysta.

deejay - 18-01-2010, 22:26

Ja u siebie zamontowałem oryginalne dysze spryskiwaczy lamp od Renault Scenic koszt ok 110 zł za 2 sztuki :wink:



do tego oryginalny zbiorniczek z Galanta z pompką wysokociśnieniową jeden trójnik za 2,5 zł , 30 min roboty i całośc ładnie pracuje i nawet myje szkło leflektora :wink:


robertdg - 18-01-2010, 22:31

deejay, elegancko, fajnie byłoby jakbys przytoczył do tego jeszcze filmik pokazowy, jak to rozpyla, itp., no i jeszcze jedno jak spinales pompke wysokocisnieniowa, na osobnym obwodzie, czy na tym samym co spryskiwacze (czy zalacza Ci sie z kazdym spryskiwaniem na szybe)
SirSinner - 18-01-2010, 22:35

deejay napisał/a:
do tego oryginalny zbiorniczek z Galanta z pompką wysokociśnieniową jeden trójnik za 2,5 zł , 30 min roboty i całośc ładnie pracuje i nawet myje szkło leflektora


Dobrze rozumiem że trójnik do węży od spryskiwaczy?
A spryskiwacze połączone razem ze spryskiwaczami szyb?

zuku3210 - 18-01-2010, 22:36

deejay napisał/a:
a u siebie zamontowałem oryginalne dysze spryskiwaczy lamp od Renault Scenic koszt ok 110 zł za 2 sztuki
o i takich na gwint właśnie potrzebuje :twisted: btw deejay, ładne soczewki w chromie :twisted: pasują do srebrnego lakieru :twisted: ja nie mogłem znaleźć z takimi oprawkami więc zabudowałem trochę głębiej i wszystko w macie czarnym, soczewka x4 :twisted:

[ Dodano: 18-01-2010, 22:38 ]
A jeszcze miałem pytanie coś jak wyżej, pompkę wysokociśnieniową rozumiesz jako ori z galanta czy jakąś inną masz?? a jak system na trójniku masz to tak jak ja to wymysliłem, szybko i prosto, naciskasz wajche :wink: i leci tu i tu :P

Hugo - 19-01-2010, 08:16

Podczas pierwszych dużych mrozów zamarzł mi płyn w zbiorniczku spryskiwaczy. Po odmrożeniu go mam tak, że muszę z 2 razy podpompować wajchą płyn i dopiero za trzecim razem płyn leci na szybę. Przed zamarznieciem tego nie było. Jest to trochę uciążliwe. Co może być tego powodem? Jest w tym układzie jakiś zaworek trzymający ciśnienie czy nie? Jeśli tak to gdzie on się znajduje? A może pompka przy zbiorniczku trzyma ciśnienie i się uszkodziła? Przyznam, że na zamarzniętym płynie próbowałem kilka razy prysnąć na szybę oczywiście bez skutku (tylko pompka buczała).
PabloGal - 19-01-2010, 09:19

Cytat:
Ja u siebie zamontowałem oryginalne dysze spryskiwaczy lamp od Renault Scenic koszt ok 110 zł za 2 sztuki

Ja też nie montowałem oryginalnych dyszy z galanta. Kupiłem dysze od skody octawii, które z wyglądu przypominają te galantowskie. Co więcej były dostępne w kolorze czerwonym takim jak mój galant. A kosztowały wtedy coś ok. 60zł.
Wygląda to tak

lub większe zdjęcie bo nie wiem czy tamto sie da powiększyć
[IMG=http://img251.images...1.th.jpg][/IMG]
Tylko zbiorniczek musiałem kupić z pompką do spryskiwaczy.
Pozdrawiam.

deejay - 19-01-2010, 10:16

pompka oryginalna z Galanta wysokocisnieniowa , pompka jest podlaczona pod ta sama wiozke co pompka spryskiwacza szyby , czyli razem sika z szybami :) filmik zapodam jak znajde chwile czasu bo mam nagrane :wink:


Filmik który nagrałem to auto kolegi GRUBY , który ma takie same spryski jak ja zamontowałem, działanie identycznie jak u mnie :wink:

http://img52.imageshack.us/i/spryski.mp4/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group