To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant sreberko, runda 2. Teraz kombi z 2,5v6 A/T

thebloody - 02-11-2015, 19:03

Podziękowała :)
Dario1986 - 03-11-2015, 09:08

thebloody napisał/a:
Podziękowała :)

Polecam się :)

a u mnie tymczasem Check sie zapalił...

Prawdopodobnie jest zbyt ubogo...
Wczoraj odłączyłem akumulator na 2 minuty, później na zimnym silniku chodził przez 10 minut na N. Wystartowałem na PB i zrobiłem 15 km, wszystko ok.
Przełączyłem na LPG i po 1-1,5km wywaliło check.
Objawy podczas jazdy nie występują (jest dynamika, przyspiesza równo, nie dławi się), a jedynie gdy stoję i mam wrzucone D, to falują nieznacznie obroty i tak jakby wypadał zapłon (lekkie szarpnięcia, generalnie to ciężko to opisać..)

jak nauczyć silnik wolnych obrotów?

Generalnie to dopiero za ok 2 tyg będę na pierwszym serwisie LPG i zgłoszę usterkę, do tego czasu fura jest mało używana, gdyż do pracy po 4ch latach rozpusty przesiadłem się do Solarisa przez przeprowadzkę firmy w której pracuje ;/

Dario1986 - 03-11-2015, 09:57

a rzeczy pozytywnych :)

Jak gra seryjne nagłośnienie w Galu? bo tu chyba było coś modzone przez poprzedniego właściciela...

Wczoraj zamontowałem radio. Sony CDX-GT930ui, jeden z najwyższych modeli Sonego które miałem też we wcześniejszym Galardo... tu gra duuuużo lepiej, a we wcześniejszym miałem porobione audio (wygłuszone drzwi+ hertz HSK na przodzie + Wzmacniacz Sinuslive 3505+ Hertz ES200 w bagażniku). Tu pod radiem gra lepiej niż poprzedni zestaw.. aż mnie korci by ściągnąć boczek i zobaczyć co tam siedzi... ale póki co jest za zimno a garażu brak :(

Owczar - 03-11-2015, 11:48

No to słabo z tym lpg. Jeśli nie wystroili od razu jak należy to bym wystroil go u niezależnego gazownika. Z racji tego, że w galancie są sondy napieciowe to stroilbym po AFR, wtedy w open loop będziesz miał pewność że jest ok. Ale najpierw przelozylbym map sensor w jakieś lepsze miejsce.
Dario1986 - 03-11-2015, 11:58

Owczar napisał/a:
Ale najpierw przelozylbym map sensor w jakieś lepsze miejsce.

jakieś polecane? obecnie jest u mnie nieopodal korka chłodnicy? bo to chyba o to ustrojstwo chodzi?

a jak go nauczyć obrotów? generalnie to i tak pierwszy serwis gwarancyjny mam po 1000km, więc zobaczymy co powiedzą, jeżeli nie naprawią to udam się do innego niezależnego gazownika na weryfikację...

Owczar - 03-11-2015, 12:28

Tak o ten element chodzi.

Dziwnie go umieścili.

Jeśli chodzi o regulację. To nawet jak CE się nie zaświeci, to nie masz pewności ze jest ok w pętli otwartej. Tylko z sondą w wydechu można się przekonać. Ja robiłem strojenie w gt4 u carsika.

Co prawda miałem wystrojone idealnie, bo w ol były niskie 12, ale lepiej się upewnić niż gotować głowice.

Dario1986 - 03-11-2015, 13:03

Owczar napisał/a:
Ja robiłem strojenie w gt4 u carsika.


http://www.gt4.com.pl/

o ten zakład chodzi?

Owczar - 03-11-2015, 13:48

No właśnie strona była inna i adres był inny. Ja na Woli gdzieś byłem. Wysłałem Ci numer do niego. Jak Twoi gazownicy nie ogarna dobrze tematu to zrób strojenie po AFR.

Można też w ciemno to zrobic na jako tako ale wymaga to wprawy.

W OL szuka się punktu przełamania lambdy, a potem dodaje się kilka procent na mapie lpg. Ale co AFR to AFR. Sprawdzasz na PB, a potem robisz odpowiednio wyższe na lpg i auto śmiga jak powinno. Przy czym spalanie będzie ok 25-30 procent wyższe niż pb

Dario1986 - 04-11-2015, 10:04

Owczar napisał/a:
to zrób strojenie po AFR.

ile to może kosztować?

Wysłałem @ do tego gazownika co mi montował LPG czy ma jakieś rozwiązanie zdalne.
Póki co i tak się przerzuciłem się na komunikacje bo pod firmą po przeprowadzce nie ma gdzie parkować...

Czy po odłączeniu klemy od aku, jest sens zbierać mapę benzynową i później gazową tyle że bez wcześniejszej autokalibracji?

Wg instrukcji:
3.1.
Autokalibracja
Przed rozpoczęciem autokalibracji należy uruchomić silnik i poczekać aż sonda lambda zacznie pracować. Podczas wykonywania autokalibracji silnik powinien pracować na wolnych obrotach, nie należy zwiększać obrotów, trzeba wyłączyć klimatyzację, światła, nie należy wykonywać ruchów kierownicą gdyż może to spowodować błędne działanie procesu autokalibracji. Podczas przeprowadzania autokalibrac ji należy obserwować czasy wtrysku benzyny i gazu. W przypadku, gdy czasy wtrysku gazu są mniejsze od czasów wtrysku benzyny dysze wtryskiwacza mogą być zbyt duże
i należy wtedy zmniejszyć średnice dyszy. Po zakończeniu procesu autokalibracji, mapa mnożnika będzie wstępnie ustawiona. Wartość mnożnika dla punktu pracy silnika na biegu jałowym powinna zawierać się w granicach pomiędzy 1.2 a 1.8. W przypadku gdy jest on większy od 1.8, przy dłuższych czasach wtrysku benzyny, czyli przy większym obciążeniu i przy dużych obrotach może wystąpić
sytuacja nakładania się czasów wtrysku gazu na siebie tzn. podczas trwania czasu wtrysku gazu przychodzi następny wtrysk (zapętlenie się czasów wtrysku).
W takim przypadku należy upewnić się, że sonda lambda jest bogata.
3.2.
Zebranie mapy czasów wtrysku benzyny na benzynie (mapa benzynowa)
Po wykonaniu procesu autokalibracji należy przełączyć samochód na benzynę i przejechać się nim odcinek około 4 km w celu zebrania mapy benzynowej. Przy zbieraniu mapy należy starać się jechać na jednym biegu np. na 4 i należy jechać w ten sposób, aby sonda lambda pracowała tzn. zmieniała swój stan z ubogiej na bogatą. Podczas zbierania mapy powinny pojawiać się niebieskie punkty.
W celu szybszego zebrania mapy należy tak dobierać obciążenia samochodu, aby zbierać punkty w tym miejscu gdzie mamy puste miejsca. Zbieranie map odbywa się bez udziału programu diagnostycznego, dlatego można to wykonywać bez podłączonego komputera. Jednak wykonując tą czynność z podłączonym komputerem i programem diagnostycznym możemy to zrobić dużo szybciej
i dokładnie widzimy, co się dzieje z samochodem. Gdy sterownik stwierdzi, że została
zebrana wystarczająca ilość punktów mapa zostanie wyrysowana linią ciągłą. W tym momencie zbieranie mapy benzynowej zostaje zakończone.
3.3.
Zebranie mapy czasów wtrysku benzyny na gazie (mapa gazowa)
Po zebraniu mapy benzynowej przełączamy samochód na gaz i zaczynamy analogicznie jak wcześniej zbierać mapę gazową. Mapę gazową należy zbierać w identycznych warunkach drogowych z podobnymi obciążeniami jak zbierana była mapa benzynowa. Mapa gazowa rysowana jest zielonymi punktami. Po zebraniu wystarczającej ilości punktów mapa zostanie wyrysowana linią ciągłą. Przy
prawidłowo ustawionym sterowniku (dobrze dobrana charakterystyka mnożnika) mapa benzynowa i gazowa powinny się pokryć. W przypadku, gdy mapy nie pokrywają się w miejscu gdzie mapy nie nachodzą na siebie należy skorygować charakterystykę mnożnika (dla danych czasów wtrysku dolna oś mapy). W trakcie zbierania mapy gazowej, gdy mamy podłączony komputer i uruchomiony program diagnostyczny, kiedy widzimy, że zbierane zielone punkty nie pokrywają się z mapą benzynową możemy na bieżąco korygować charakterystyką mnożnika. Jest to nawet zalecane,
ponieważ w sytuacji, gdy charakterystyka mnożnika jest mocno odchylona od charakterystyki, jaka powinna być sterownik samochodowy zaczyna się przestawiać i w skrajnym przypadku może zapalić kontrolkę check. Korygując na bieżąco charakterystykę mnożnika, punkty mapy gazowej powinny pokrywać się z mapą benzynową. Po doprowadzeniu do takiej sytuacji, że mapy się pokryją można
uznać, że charakterystyka jest dobrze dobrana.

Później oczywiście jest jeszcze weryfikacja map i mnożnika, z tym że bez kompa i tak nic z tym nie zrobię...

McCoy - 04-11-2015, 11:02

Znajomy ktory montuje instalacje lpg juz z 15 lat stroi auto na drodze lub na hamowni.Zbieranie mapy benzynowej ma sens ale jak pozniej ktos z laptopem na drodze lub hamowni wystroi lpg.Nie znam sie na tym ale mysle ze gazownik ktory kase przyjal za montaz inst.wypuscil auto na sztuke.Jezeli pojedziesz do innego fachmana to ten moze nie uznac ci gwarancji na klamoty jakby sie cos zepsulo.Poza tym tak jak pisano wyzej ten mapsensor powinien byc w chlodniejszym miejscu co moze swiadczyc ze montazysci po prostu to zamontowali.Jedz do niego i niech to poprawia.
Owczar - 04-11-2015, 11:23

Zbieranie mapy najlepiej wykonać w ten sposób.

Jeździmy na PB w danych warunkach w każdym zakresie obrotów. Normalna jazda, raz szybciej raz wolniej - sterownik powinien raportowac jakiego zakresu mu brakuje. Zanim zaczniemy zbierać mapę pb po resecie ecu należy pojeździć min 15 min.
Potem w identycznych warunkach jeździmy na lpg. Zbieramy cały zakres z mapy i wyłączamy auto adaptacje. W tej kwestii super działa lpg tech. Bo tam zbieram mapy jedno kliknięcie i mapy w close loop się pokrywają. Nie wiem jak w przypadku tego sterownika.

To już połowa sukcesu. Oprogramowanie na podstawie mapy aproksymuje mnożnik w OL, ale bez sondy szerokopasmowej nie mamy wiedzy na ile mu się to udało. W tym zakresie konieczne jest skorygowanie ręczne.

Zdalnie raczej wiele nie zrobią. Kiedyś robiłem znajomemu przez pulpit zdalny, ale upierdliwa sprawa. Strojenie po AFR to ok 150zl.

Dario1986 - 04-11-2015, 14:03

McCoy napisał/a:
.Poza tym tak jak pisano wyzej ten mapsensor powinien byc w chlodniejszym miejscu co moze swiadczyc ze montazysci po prostu to zamontowali.Jedz do niego i niech to poprawia.

To zgłoszę oczywiście, by przenieśli mapsensor i ponownie wyregulowali, tylko mam do nich 250 km w jedna stronę. Będę u nich gdy będzie już do odbioru twardy dowód rejestracyjny, także to ogarniemy :) wtedy też zapewne będą go stroić, a teraz szukam, tymczasowego rozwiązania gdyż w Zamościu będę za ok 2 tygodnie;

Owczar napisał/a:
Zbieranie mapy najlepiej wykonać w ten sposób.

Jeździmy na PB w danych warunkach w każdym zakresie obrotów. Normalna jazda, raz szybciej raz wolniej - sterownik powinien raportowac jakiego zakresu mu brakuje. Zanim zaczniemy zbierać mapę pb po resecie ecu należy pojeździć min 15 min.
Potem w identycznych warunkach jeździmy na lpg. Zbieramy cały zakres z mapy i wyłączamy auto adaptacje. W tej kwestii super działa lpg tech. Bo tam zbieram mapy jedno kliknięcie i mapy w close loop się pokrywają. Nie wiem jak w przypadku tego sterownika.

ok, czyli bez kabelka i programu do autokalibracji ani rusz w zasadzie :?
chociaz z drugiej strony producent podaje
"Zbieranie map odbywa się bez udziału programu
diagnostycznego, dlatego można to wykonywać bez podłączonego komputera"
wiec spróbuję sobie dziś wieczorem przejażdżkę i zobaczymy czy cokolwiek się poprawi.

Owczar napisał/a:
Strojenie po AFR to ok 150zl.

jeżeli będzie śmigać bezproblemowo to myślę że się zdecyduje :) na gwarancję instalki niema wpływu to ze tak zostało wystrojone?

i z innej strony kolejne pytanie, ma ktoś może sprawdzony link do zakupu ELM 327 który łączy się z Galem po bluetooth? może być tez po kablu lub bluetooth do iPad,

Owczar - 04-11-2015, 14:38

Zbieranie map bez wprowadzenia korekty nie ma sensu. Jeśli chodzi o kwestie gwarancji, to już zależy od warunków. Niektóre warsztaty odmawiają serwisu gdy tylko znajdą info ze ktoś się podpinal do sterownika. Ale większość nie zwraca nawet na to uwagi.
mati_z - 04-11-2015, 15:32

Owczar ma rację, samo zbieranie map, bez ustawienia mnożnika nic nie da, chyba że masz włączoną adaptację po obd (pytałem o to we wcześniejszym poście). Kiedyś była taka aplikacja Stag BT Remapper na Androida, która nie zapisywała faktu podpięcia się do sterownika i umożliwiała usunięcie wcześniejszych podpięć, ale autor się wycofał z jej rozwijania i ciężko ją znaleźć. Oczywiście dla chcącego nic trudnego, bo jak to mówią w Internecie nic nie ginie ;)
Dario1986 - 04-11-2015, 15:35

mati_z napisał/a:
samo zbieranie map, bez ustawienia mnożnika nic nie da, chyba że masz włączoną adaptację po obd (pytałem o to we wcześniejszym poście)


tego niestety nie wiem :( można to samemu sprawdzić?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group