To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Spalanie Outlander III 2016, benzyna 2.0, automat

andyg74 - 03-05-2017, 20:35

No i fajnie :D
Tafla - 03-05-2017, 20:37

PiotrKw napisał/a:
Komputer wskazał 12,2 l/100km z dystrybutora wychodzi 12,7 l /100km
I nie żeby się licytować, ale małe silniki przy szybszej jeżdzie nie są oszczędne. Jazda miejska , spokojna jazda do 100 km/h tak . Ale już bardziej dynamiczna i szybsza nie powoduje oszczędności w wręcz straty.


No to mniej więcej tyle ile Outlander. Więc w tym zakresie jest podobnie. Wyżej już na pewno różnica byłaby zdecydowanie większa na korzyść silnika z większą mocą. Tylko że w Polsce (jak i zdecydowanej większości państw) szybciej nie można :)

bodo44 - 06-06-2017, 12:56

Outlandre 2.0, benzyna, AWD, automat
mieszny cykl: 8,5 l
miasto:9,5 l
trasa: 7,5 l

Mike Pustelny - 13-06-2017, 20:46

Witam,

Wyniki zony:
- miasto srednio 10,5l
- trasa 9l

Moje wyniki:
- miasto - 9,5l
- trasa 8,5l

trasy w miescie przy włączonym start/stopie.


BTW czy ktoś zna badania efektywności pracy start/stopu? w sensie ile mniej paliwa Mitsu zużywa przy włączonym start/stopie w porównaniu z jazdą z wyłączonym?

enea - 13-06-2017, 21:01

autostrada Warszawa-Zg predkość okolo [edit], 12l
Zg-warszawa przy spokojnej jeździe mniej wiecej 8-9l

Edit:
MitsuManiaki wspierają akcję Stop Wariatom Drogowym.
Proszę się nie chwalić takimi rzeczami na forum.

Sim1 - 18-06-2017, 10:04

Mike Pustelny napisał/a:
[...]
BTW czy ktoś zna badania efektywności pracy start/stopu? w sensie ile mniej paliwa Mitsu zużywa przy włączonym start/stopie w porównaniu z jazdą z wyłączonym?

Jeśli macie w innych samochodach podawane spalanie l/h przy postoju to proszę podajcie orientacyjne wyniki ;) a wtedy wystarczy pomnożyć przez ilość godzin "oszczędzonych" rocznie lub wskazywanych aktualnie i wyjdzie szydło z worka...
Do tego dołożyć rozrusznik targany parę razy częściej.
Wiem ;) mówią że to specjalna konstrukcja... tylko dlaczego wcześniej nie robili "takiej specjalnej konstrukcji" która wytrzymywałaby jakieś 20 odpalań dziennie (czyli ~ 3000-7000 tyś rocznie) i mogłaby przeżyć samochód i nie kosztuje więcej? No takie rzeczy tylko w erze ;)

Znajomemu pokazuje spalanie na postoju 0,5l/1h... ludzie przy stop&go mają ok 4h na rok "zaoszczędzonych", czyli po prostu 0,5*4 = 2 litry ropy wyszło... na dziś 9 zł rocznie. Warto oszczędzać? :badgrin:

andyg74 - 18-06-2017, 22:02

Znajomemu pokazuje spalanie na postoju 0,5l/1h... ludzie przy stop&go mają ok 4h na rok "zaoszczędzonych", czyli po prostu 0,5*4 = 2 litry ropy wyszło... na dziś 9 zł rocznie. Warto oszczędzać? :badgrin:
0.5 l/h chyba nie możliwe, ja bym obstawiał ok.5-6 l/h ale to moje przypuszczenia

Sim1 - 18-06-2017, 23:00

andyg74 napisał/a:

0.5 l/h chyba nie możliwe, ja bym obstawiał ok.5-6 l/h ale to moje przypuszczenia


Chyba jednak w miarę realne, to dane z ropniaka TDI.

Jeśli założyć że równiutka jazda z prędkością 100km/h wykazuje spalanie na poziomie 6l/100km... to oznacza 6 l spalane jest podczas 1h jazdy z prędkością 100km/h (i przejeżdzamy 100km) - wszystko się trzyma kupy...
Samochód godzinę stojący raczej nie spali tyle co jadący godzinę z prędkością 100km/h ;)

Niech będzie dla benzyny 1l na godzinę przy postoju ;)

artisan - 19-06-2017, 09:14

Mi się wydaje, że ten system start/stop po prostu pomaga producentom wykazać w testach (laboratoryjnych), że ich samochody mniej palą i mniej wydzielają co2. Taki jest sens wciskania tego systemu konsumentom.
Sannjas - 26-06-2017, 20:12

Ja mam problem ze spalaniem gazu - wychodzi przy trybie miejsko-wiejskim 14 litrów gazu. Już komputer auta zdążył się zbuntować i wywalił błąd mieszanki paliwa... Za dużo gazu, za mało czy w sam raz?
SK666 - 01-07-2017, 13:03

artisan napisał/a:
Mi się wydaje, że ten system start/stop po prostu pomaga producentom wykazać w testach (laboratoryjnych), że ich samochody mniej palą i mniej wydzielają co2. Taki jest sens wciskania tego systemu konsumentom.


Całe szczęście, że istnieje jeszcze możliwość dezaktywacji tego psuja rozruszników. U mnie to już nawyk po odpaleniu we wszystkich użytkowanych przeze mnie samochodach. Jak to zlikwidują, to trzeba będzie ustawić się w kolejce do tokyo :roll:

artisan - 15-07-2017, 22:42

Dziś po zatankowaniu wyszło mi spalanie obliczone przy dystrybutorze na poziomie 8,7 l. Przejechany dystans 480 km, w tym 80 km trasa po drodze krajowej, reszta miasto. Komputer pokazuje mi średnie zużycie 9,5 - 10 l. Czyli pali mniej niż pokazuje komputer :)

[ Dodano: 23-07-2017, 14:26 ]
Właśnie zrobiłem trasę, ok 200 km, 10 % droga szybkiego ruchu, reszta droga krajowa, spalanie zmierzone przy dystrybutorze - 6,8 l/100. Nie muszę chyba dodawać, że jeżdżę w okolicach przepisowych prędkości ? :)

mamitsu - 28-07-2017, 13:08

2.0 CVT
u mnie na razie po pierwszych 300km jazdy mieszanej, trochę miasta więcej trasy, 4wd auto bez eco, start-stop, do którego nie mogę się przyzwyczaić :) , do 140km/h na trasie, wyszło mi 8,5L na dystrybutorze, czyli pod korek 300km i pod korek ...
Uwazam, że jak na taki mały silnik przy takiej masie - spalanie bajka. Miałem sprawdzić tryb eco jeździć delikatniej, ale nie mogę się nacieszyć i nie lubię tak jeździć :)
Miłego piątku wszystkim

SK666 - 28-07-2017, 18:57

mamitsu napisał/a:
4wd auto bez eco


Ja też jeżdżę na stałe w tym trybie. Chwilę temu Tomoman podpowiadał, żeby na długich prostych i suchych trasach zmieniać tryb w 4WD ECO, ma wtedy mniej palić i lepiej się zbierać. Dla jasności mówimy o ustawieniu napędu do potrzeb, czyli wyborze pomiędzy 4WD ECO, 4WD AUTO, 4WD LOCK. Testowałem w trasie, ale nie mogę dojść czy to moje odczucia czy faktycznie coś się zmienia. Trzeba zawierzyć Tomomanowi że tak jest :D

Samo ECO jako funkcja dająca możliwość bardziej proekologicznego stylu jazdy, zamula samochód, miesza coś w ustawieniu biegów, reakcji na pedał gazu, dodatkowo zmniejsza wydajność klimatyzacji. Spróbowałem ze dwa razy i omijam ten przycisk.

Trzeba "butować" i nie przesadzać z delikatnym traktowaniem, bo auto się przyzwyczai do emeryckiego stylu jazdy :mrgreen: .....i zamuli się jak w ECO.

sla - 28-07-2017, 21:03

SK666 napisał/a:
w 4WD ECO, ma wtedy mniej palić i lepiej się zbierać.

Raczej jedno wyklucza drugie. Jeszcze nie słyszałem , żeby jakikolwiek samochód w trybie eco był żwawszy, może z górki i z wiatrem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group