To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Czarna ZARAZA

rosomak1983 - 26-08-2016, 23:49

ładna bestia. :)
szuwar - 24-10-2016, 14:34

... kilka ładnych dni upłynęło ... wypadałoby coś opisać :)

Wymieniłem w końcu zakupiony wcześniej olej Mobile 1 - 0W40.
W trakcie powrotu z Karkonoszy zaczął się odzywać wentylator nadmuchu - przy gorących temp. Olej robi się bardziej rzadki i łożysko ćwierka. Przy obecnych temperaturach zanik problemu, więc ruszę temat zapewne wiosną.
Opatentowano metodę na skrzypiące rączki/plastiki w drzwiach w przyszłym tygodniu załatwię sprawę.

Zadziwiająco dobrze sprawują się plastiki pomalowane płynną gumą na zewnątrz tzn. nerki grilla i blenda z tyłu. Został użyty tan DIP K2 czarny połysk, chyba za 20 pln. Nic się nie złuszczyło, nic się nie wytarło. Wygląda na lakier.

Póki co to tyle z opisu awaryjnego SAABa.

Bartekkita - 24-10-2016, 23:51

szuwar napisał/a:
W trakcie powrotu z Karkonoszy zaczął się odzywać wentylator nadmuchu - przy gorących temp. Olej robi się bardziej rzadki i łożysko ćwierka. Przy obecnych temperaturach zanik problemu, więc ruszę temat zapewne wiosną


U nas chyba to samo :/ Tyle, że co jakiś czas ćwierka zawsze. Szukałeś już sposobu na wyeliminowanie tego?

szuwar napisał/a:
Opatentowano metodę na skrzypiące rączki/plastiki w drzwiach w przyszłym tygodniu załatwię sprawę.


Co to za metoda :D ?

szuwar - 25-10-2016, 09:30

Bartekkita napisał/a:
U nas chyba to samo :/ Tyle, że co jakiś czas ćwierka zawsze. Szukałeś już sposobu na wyeliminowanie tego?


Wyjmujesz i uzupełniasz smar, ale to chwilowe - mówię ze słyszenia. Łożysko siada - wiec w dłuższej perspektywie wymiana nieunikniona, ale jak pisałem u mnie tylko niekiedy.

Bartekkita napisał/a:
Co to za metoda ?


Na bocznych ściankach lub styku dwóch elementów naklejasz izolacyjną taśmę parcianą. Japończycy pomyśleli o tym wcześniej i np. w Galancie miał tak każdy element deski rozdzielczej.

Bartekkita - 26-10-2016, 00:23

szuwar napisał/a:
Bartekkita napisał/a:
U nas chyba to samo :/ Tyle, że co jakiś czas ćwierka zawsze. Szukałeś już sposobu na wyeliminowanie tego?


Wyjmujesz i uzupełniasz smar, ale to chwilowe - mówię ze słyszenia. Łożysko siada - wiec w dłuższej perspektywie wymiana nieunikniona, ale jak pisałem u mnie tylko niekiedy.


A wymiane planujesz na używkę czy jakieś uniwersalne pasuje?

szuwar napisał/a:
Bartekkita napisał/a:
Co to za metoda ?


Na bocznych ściankach lub styku dwóch elementów naklejasz izolacyjną taśmę parcianą. Japończycy pomyśleli o tym wcześniej i np. w Galancie miał tak każdy element deski rozdzielczej.


E to stara metoda, zrobiłem to 2 lata temu + silikon w sprayu kilka razy w to co mi się nie chciało rozbierać. Będziesz Pan zadowolony, dużo to dało :)

szuwar - 26-10-2016, 08:24

Bartekkita napisał/a:
A wymiane planujesz na używkę czy jakieś uniwersalne pasuje?


Regeneracja, jak się uda, albo używka oryginał z dobrego źródła.

Co do kwestii plastików to żadnego silikonu nie będę używał, a tylko taśmę, ale trzeba to zrobić elegancko aby było estetycznie. I dlatego jak będzie więcej czasu.

Bartekkita - 27-10-2016, 14:58

Najlepiej to rozebrać cała deskę i obkleić wszystko. Powiedz mi jaki konkretny powód niechęci do silikonu?
szuwar - 16-11-2016, 23:21

Bartekkita napisał/a:
Najlepiej to rozebrać cała deskę i obkleić wszystko.


I zapewne tak się stanie :)

Bartekkita napisał/a:
Powiedz mi jaki konkretny powód niechęci do silikonu?


hmmmm .... nie będę brudził żadnego elementu :)

A posta piszę bo dla Zarazy przyszły zimowe buty 215/55R16 93H NEXEN WINGUARD SNOW'G WH2, jutro lądują na alu 16' które okazyjnie zakupiłem na wiosnę :)

szuwar - 19-11-2016, 14:56

Zimowe oponki na "ubrane".

Dodatkowo byłem u specjalisty odnośnie klimatyzacji, bo sprężarka mi lekko "terkotała" - moim zdaniem :) okazało się że mało czynnika, sprawdzenie czy szczelna, niby tak, dobę jeździłem pod większym ciśnieniem z azotem. Doładowano czynnik i olej i ucichła :)

I spostrzeżenie odnośnie opon, jeżeli ktoś mówi, że są mało ważne to nie wie co mówi. Odpowiednio dobrana i odpowiedniej jakości to przepaść !!! Sprawdziłem osobiście.

vrangsinn - 19-11-2016, 15:52

szuwar napisał/a:
Zimowe oponki na "ubrane".
I spostrzeżenie odnośnie opon, jeżeli ktoś mówi, że są mało ważne to nie wie co mówi. Odpowiednio dobrana i odpowiedniej jakości to przepaść !!! Sprawdziłem osobiście.



co masz konkretnie na myśli?? dobranie - jakość..??

szuwar - 19-11-2016, 23:36

Dobranie rozmiaru felgi i opony do mocy i charakterystyki pojazdu oraz parametry samej opony. Założyłem zimówki teoretycznie o podobnych parametrach do letnich i zbliżonej jakości. Opony tzw z niższej półki i na rondzie miałem prawie pirueta. Na letnich nawet nie było przechyłu, nie mówiąc o chęci zerwania przyczepności.

Letnie 17 215/45 Falken
Zimowe 16 215/55 Nexen,

oba komplety nowe.

Wiem, że inny rozmiar, ale jazda na jednych i na drugich to zupełnie inne auto. Plus na korzyść 16 to balon, który na prawdę amortyzuje dużo lepiej i komfort na gorszej drodze odczuwalnie wyższy. Ale tu koniec plusów .... Na zakrętach czuć że auto się przechyla, na 17 przyklejona jak gokart .....

Bartekkita - 08-12-2016, 23:33

szuwar napisał/a:
Bartekkita napisał/a:
Najlepiej to rozebrać cała deskę i obkleić wszystko.


I zapewne tak się stanie :)

Bartekkita napisał/a:
Powiedz mi jaki konkretny powód niechęci do silikonu?


hmmmm .... nie będę brudził żadnego elementu :)

A posta piszę bo dla Zarazy przyszły zimowe buty 215/55R16 93H NEXEN WINGUARD SNOW'G WH2, jutro lądują na alu 16' które okazyjnie zakupiłem na wiosnę :)


Nic nie ubrudzisz, bo silikon w sprayu jest bezbarwny. Nadmiar zbierzesz sobie mikrofibrą i po sprawie. Ale rozbieraj deskę, powiesz mi ile zeszło i jak się zabrać :P :)

5eba - 26-12-2016, 22:36

To trochę Saab'ów tu mamy na forum - moj to polift 2008r, 1,9ttid :)
szuwar - 29-01-2017, 18:00

W końcu coś napiszę, bo taka cisza :)

Znaczek z przodu stracił kolory, odpadła wierzchnia warstwa, muszę zgłosić reklamację, bo wymieniałem je z niebieskich na czarne. Jeżeli reklamacja nie zostanie uznana, pomaluję na czarno :)

Znika powoli płyn chłodniczy. Sucho w środku, w oleju brak oznak. Po obserwacji wyciek/pocenie następuje na "wpince" gazownika (skrystalizowane resztki), uzupełniłem stan, i dokręciłem obejmy, zobaczymy czy to tu problem.

To by było na tyle usterek.

Owczar - 29-01-2017, 22:34

Wymienić przewody np na Parkera i dać aluminiowa laczke jeśli jest z tworzywa. Inaczej będziesz musiał skrecac co chwilę :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group