To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Volf 2.5T AWD 210KM 320NM

romek atomek - 18-07-2016, 13:58

Owczar napisał/a:
Jeśli przewody są miękkie, a ucieka płyn to na początek wymiana korka.
będą kombinować - bo to nie że codziennie muszę dolewać właśnie - a raz na czas ... i przyuważyłem jak podSSykuje.. i przyuważyłem mokro ..
romek atomek - 02-08-2016, 09:40

olej zalany filtry wymienione - zaś coś zaczęło stukać w zawieszeniu .
klikanie takie .. byłem na szarpakach ( mam znajomą stację okręgową - nie że robią po znajomości, ale raczej bo wszystkie auta tam przeglądam od przeszło 10 lat ) . szarpali / sprawdzali amortyzatory .. wszystko super nic nie wali ... ( jak to u lekarza - nic nie boli ) ... a kliknięcia jak jadę są i z tyłu ( lewy ) i z przodu - prawy .. szukali na prawdę pilnie i długo - amortyzatory 86% sprawności - całość zawiasu super - nawet podnosili go na podnośniku chcąc szarpać kołami - czy zaś nie łożysko etc. następnie 3ch chłopa bujało wolfem na boki - cisza.. i nic nie znaleźli .. a że to się ładnie odpycha z tych 4 łap - no to się odepchnąłem ze stacji i w zakręcie już nie kliknęło - ale walnęło tak - ze aż się im głowy obróciły .. werdykt - górne mocowanie amortyzatorów do sprawdzenia .. ( werdykt był już wcześniej taki - bo to jedyne miejsce gdzie dojść nie mogli - ale potwierdzenie było słyszalne z przynajmniej 20 metrów ) .. dziwne - bo czasem jak się toto ułoży - to nie słychać nic przez setki kilometrów - a czasem jak ma dzień - to klika co pochwila .. - reszta bez zmian - ponad 3,5k mil zrobione.

angelos - 05-08-2016, 12:23

Mam tak samo. Nie ma reguły. :D
romek atomek - 19-08-2016, 10:12

update : pojechałem wymienić podkładki pod macpersony - drogie sa łożyskowane ..
no i się okazało że przód amortyzatory - lewy da się wcisnąć ręką bez zbędnej napinki - a prawy wylany .. po wymianie Volvo przestało się bujać na boki na wietrze - i teraz tak składam sobie to do kupy - latał na samych sprężynach w sumie to musiał się bujać - cud że jechał prosto ... 1800 pln weszło.

Lipa - 27-08-2016, 19:43

Bardzo fajny ten Twój Volf, środeczek miodzio, piękny klasyczny bez udziwnień. Wrzuć więcej fotek.
romek atomek - 17-09-2016, 09:09

najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć wolfem - trasa szczecin warszawa - po za drogami płatnymi przez gorzów wielkopolski - prędkości między 80-120 raczej chillout nie jazda - nie spieszyłem sie wcale - parę wyprzedzeń było - ale ruch sporawy ..



Gaz stroił Struna ze skawiny

czyli po niżej 10l LPG na 100km da sie zejść przy eco drivingu ( jezeli z automatem to jest możliwe ) na złotym gazie - złoty bo jak zobaczyłem cenę na BP to oniemiałem ..

romek atomek - 19-01-2017, 05:41

97k przebieg ..

missfire na 3cim cylindrze .. przy wymianie olejów poprosiłem o zamianę cewek .+ nowe swice ... + wymiana płynu hamulcowego bo się chyba juz gotowal parę razy .. a klocki i tarcze jeszcze na 15 tys spokojnie ... . 10 dni później w między czasie zaczął kaszleć... wywalił po tych mrozach błąd czujnika połozenia wałka . wczoraj wymieniony - śmiesznie bo pracuje na sucho - nie w oleju jak w Pajero .. wymiana 3 minuty - genialny dostęp od góry .. wymieniony wąż od gazu - bo to co syczło przy odpalonym silniku to gaz uciekał jak kabel kuny podgryzly .. poza tym bajka .. spokój .. przycisk ruszania zimowego - robi robotę.. ( raz wypróbowałem ) jak mi się wlącza 4WD to ja lubię - wyłaczam systemy i gniotę gada - jest klimat ) .. wychodząc z auta zawsze sie dziwie że lód był .. oblodzone ... zaśnieżone - a spaloną gumą od "kapcia" czuć ;) . . zawsze mi się wydawało ze czuć będzie tylko po czarnym ..

myślalem że go będe virusował - tak na 260KM jak mówią "stage one" - ale ? chyba już za stary jestem .. i te 210KM wystarczy mi jakoś.. w VOLVO lubię jedną rzecz... kupujesz używkę . i dres nią nie jeździł ;) bokami nie latał .. a czym pojechac jest ... jedynei jedynka i dwójka mogłaby być krótsza... czytałem ze dla bezpieczeństwa wydłużyli te biegi - bo jak już jedzie 100km/h to przyspiesza bardzo fajnie ...

romek atomek - 17-05-2017, 10:12

przebieg obecny 104,5 tys mil -- czyli zrobiłem nim w rok przeszło 38 tys km .

przyczyną moich problemów z silnikiem był zawalony rdzą reduktor gazu - wymiana u gazowych pofesjonalistów - 600 pln od tego czasu skończyły się jakiekolwiek problemy ..

POZYTYWY AUTA :

wczoraj zrobiłem traskę kraków - warszawa - poznań - warszawa - kraków : 1370km
wyszedłem z uta i tylko się otrzepałem - fotele mega duży plus .

spalanie : 140km/h na tempomacie - bierze 9,7l gazu na 100km
spalanie kraków - warszawa dynamicznie : czas 3h przez częstochowę. - w częstochowie 150km - 20l gazu

silnik : fajny - ale już po roku 210KM zaczyna brakować mocy .. bo żeby je mieć - trzeba wcisnąć.


minusy :
hamulce .. zdecydowanie za małe tarcze do tego auta - gdyby nie to że to słóżbowy - bardzo chętnie wymieniłym mu tarcze i zaciski od wersji R.

promień skrętu : jak pisałem wcześniej - on NIE skręca .. - na nawigacji "zawróć" = skręć w lewo i sobie tam już kombinuj.


pozytywne zaskoczenie : autmat, na który wszyscy narzekają - po przekroczeniu 200km/h włącza sobie overdrive'a

ps. spalanie gazu mierzone ( bak do pełna - wykończony do zera ) + Interface OBD II podłączony do auta zz odczytami online z aplikacją Torque Pro.

MartynkaWAW - 17-05-2017, 10:20

Mało Ci pali, kiedyś miałam S80 z T6 i takie spalanie w benzynie byłoby marzeniem.
10 litrów LPG to byłoby z 8 litrow benzyny - w 2.5T i 4wd w takim samochodzie to wynik godny pozazdroszczenia dla 140km na tempomacie.
Choć ogólnie to do tras wolałabym diesla.

romek atomek - 17-05-2017, 11:48

MartynkaWAW napisał/a:
Mało Ci pali, kiedyś miałam S80 z T6 i takie spalanie w benzynie byłoby marzeniem.
10 litrów LPG to byłoby z 8 litrow benzyny - w 2.5T i 4wd w takim samochodzie to wynik godny pozazdroszczenia dla 140km na tempomacie.
Choć ogólnie to do tras wolałabym diesla.
zrobiłem dieslem 140 tys km, nie wrócę do diesla. gaz mnie przekonał bo to volvo jest pierwszym na LPG - oczywiście korek wstydu posiadam schowany ;) choć w 8 letnim 2,5l uturbionym to już nie wstyd a na prawdę ekonomia przy przebiegach 40 tys rocznie.

w piątek muszę jechać do białej podlaskiej - z krakowa .. ustawię mu tempomat na 140 i przelecę 100km na benzynie - choć tam przez Tarnów będzie płasko - krk - częstochowa są górki ..

Jutro wymieniam olej i musi m mechanik zrobić kosztorys hamulców - przeszło 40--45 tys zrobił na jednym zestawie - choć jak piszę 90% trasa, ale biją już choć tarce wytarte są równiutko.

z ciekawych rzeczy - dziwnie reaguje / jest wrażliwy - na niższe ciśnienie w kołach . gdzieś na jakimś forum kanadyjskim zalecali niższe ciśnienie celem podniesienia komfortu po niezbyt równej nawierzchni ( no logiczne ) - ale przy prędkościach 160 + zaczynał dziwnie myszkować po drodze .. wyczułem to mocno po zmianie opon na letnie .. po dobiciu na książkowe autostradowe -- jest tak jak lubię czyli "roller coaster"

Owczar - 17-05-2017, 16:30

Pomiary torque przy lpg nie mają sensu.

Dobrze ustawiona instalacja to spalanie wyższe o 25-30%. Trochę ciężko uwierzyć w spalanie rzędu 7.5l pb

romek atomek - 17-05-2017, 17:26

Owczar napisał/a:
Pomiary torque przy lpg nie mają sensu.

Dobrze ustawiona instalacja to spalanie wyższe o 25-30%. Trochę ciężko uwierzyć w spalanie rzędu 7.5l pb


masz fotkę na górze ze stacji benzynowej
200 mil = 322 km
zrobione na 31,5 litrach gazu .. przed wymianą reduktora ..
wg wskazania komputera 31.4 mil na galon co daje 9l
ale to była delikatna jazda - nie 140 na tempomacie.

to jest to co pisałem z serii "zaskoczyło mnie"

zobacz tutaj - szukałem dla Ciebie innej niż moja odpowiedzi ..

https://www.autocentrum.p...10km-2002-2010/

Galancior94 - 18-05-2017, 22:18

romek atomek napisał/a:
promień skrętu : jak pisałem wcześniej - on NIE skręca .. - na nawigacji "zawróć" = skręć w lewo i sobie tam już kombinuj.


W S60 II tego nie poprawili, dalej słabo skręca. Po przesiadce z e39 sie troszke wystraszyłem, gdy przyszło mi zawracać ;)

romek atomek - 19-05-2017, 12:48

Galancior94 napisał/a:
romek atomek napisał/a:
promień skrętu : jak pisałem wcześniej - on NIE skręca .. - na nawigacji "zawróć" = skręć w lewo i sobie tam już kombinuj.


W S60 II tego nie poprawili, dalej słabo skręca. Po przesiadce z e39 sie troszke wystraszyłem, gdy przyszło mi zawracać ;)


ja mu to wybaczyłem - jedynie wszystkim mówię, że jak zobaczą VOLVO jak mu "nie idzie" parkowanie czy właśnie zawracanie - to na prawdę niech będą wyrozumiali .. ot wyobraź sobie swój promień skrętu zwykle oscylujący w granicach 10,5m .... i dodaj do niego jeszcze 2

Owczar - 20-05-2017, 01:10

Coś za coś. Napęd awd i fwd ma pewne ograniczenia. W tej kwestii rwd jest zdecydowanie lepszy.


PS Fotka się nie wyświetla.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group