Galant - Ogólne - Jakie opony?
Anonymous - 04-04-2007, 12:46 Temat postu: matador 215/45R17 Ja z kolei mogę polecić po jednym sezonie testowania ok. 25000km Matador mp45
215/45R17. Wiele właśnie czytałem o kierunkowych oponach (najlepszych producentów), bardzo szybko ulegają ząbkowaniu nawet przy 100% sprawnym zawieszeniu, dlatego zdecydowałem się na asymetryczne. Jak narazie jestem bardzo zadowolony.
JaGrab3 - 04-04-2007, 15:04
Też mi tak gadałe moj oponiarz, że opony powyżej 200 szerokości sie bardzo łatwo ząbkują, no i tu niestety jest ból jak ktoś chce kupić używki, bo ząbkowania od razu można nie widzieć, dopiero jak grają to tak wychodzi.
Anonymous - 04-04-2007, 18:12
Witam
A co sadzicie o Firestone TZ200 ?
Firestone
Chce zakupic takie o profilu 195x60xR15, mial juz ktos te opony , jak sie sprawowaly ?
futro68 - 04-04-2007, 21:32
axg napisał/a: | Witam
A co sadzicie o Firestone TZ200 ?
? |
własnie dziś takie (205/60/15) zmontowałem w moim miśku - facet w zakladzie stwierdził że do takiej fury to tylko michelin - ale był jedynie 200 zeta droższy na sztuce więc szybko się wyleczyłem, powiedział też że są głośne i marnie trzymają na wodzie.....
Ale że już je miałem kupione gdzie indziej więc sie za mocno nie dziwię narzekaniom. na początek stwierdzam, że są nieco głośniejsze od wcześniejszych , co do wody nie powiem bo jeszcze nie miałem okazji. Bieżnik wygląda ok., firma dość zacna a cena wyjątkowo dobra kupiłem komplet za 830 złociszy
Anonymous - 06-04-2007, 12:01
swees napisał/a: | Han Solo, przeszedłem przez temat zarówno Dębicy Furio jak i Barum Bravuris. Owszem, Bravuris to dno, ale Furio to mniej więcej 2 metry mułu poniżej...
pozdr |
No i kwestia Furiuf rozwiązana Ja je pamiętam jeszcze z Poloneza więc to nie bardzo miarodajne doświadczenia.
Swoją drogą skoro Dębi ma Ultra Gripy-5 w swojej ofercie i sprzedają się jak woda to czemu Good Year nie podrzuci im jakiegoś "letniego" bieżnika??? Np. Excellence Mogłyby nazywać się "Ekselencja" albo jakioś ciut oryginalniej np Dębica "Schizio!" albo też Dębica "Psycho!"
W kwestii Firestone-ów to są to (od BFGoodrich) tak jak Kleber-y (od Michelin-a) konkurencja dla Uniroyal-i (Continental). Poprawcie mnie jeśli się mylę. BFgood... i Fire.. to scierają się expresowo jak wyścigowe a trzymają w zakrętach tylko poprawnie. Michel.. nie znaczy "IDEAŁ", wiele modeli z ich oferty, za kupę forsy nie oferuje niczego prócz widocznego(i jeszcze na biało korektorem pociągniętego )z daleka napisu MICHELIN..
Należy być czujnym w przypadku wszystkich "nobilitujących" marek.
Co do ząbkowania to nie zauważyłem jakiegoś związku między szerokością opony a jej podatnością na to zjawisko. Podejrzewam jednak, że proporcje w profilu opony mogłyby być tym czymś "na rzeczy". Przecież 205-tka z profilem 70% wygląda jak balon, a z 50% jak równiutki walec. Styk bieżnika z podłożem jest drastycznie różny.
I jeszcze o jeździe po wodzie.. Jeśli opona ma niski i szeroki profil, to w naszych warunkach klimatycznych lepiej aby miała 4-5 konkretnych rowów na całej szer.bieżniaka lub 2 na środku, a od nich, równie konkretne wycięcia "jodełki".Pierwszy układ, dość popularny w asymetrycznych "papciach"(np Nokian NRV), w drugim u opony kierunkowej (np Brarum Bravuris, czy Uniroyal "raintyre" 550 rally). Za dużo mamy dni deszczowych by bawić się w slick-i latem i za dużo mamy śniegu by jeździć po nim na letnich lub zimowych-light.
Chłopaki, macie fury dynamiczne i dość masywne. Pewnie jak ja lubicie po szybkich i ostrych 3 zakrętach zostawić z tyłu cykora w pseudo-sportowym bolidzie Jesli tak, to osobiście nie widzę sensu w zakładaniu opon turystycznych np Yokohama A-drive wyłącznie dlatego, że są nieco tańsze niż S-ka.
pyt: To ma ktoś w końcu te 205/55,15 czy jestem sam jeden?
W morde ... najdłuższy post w moim plugawym żywocie
[ Dodano: 06-04-2007, 12:26 ]
axg napisał/a: | Witam
A co sadzicie o Firestone TZ200 ?
Firestone
Chce zakupic takie o profilu 195x60xR15, mial juz ktos te opony , jak sie sprawowaly ? |
Zaraz zaraz 195/60,15 to chyba mój rozmiar.. Czy nowszy Galant nie ma przypadkiem większego koła niż te prod. 1993-1997r.
195/60,15 wyglądają niczego sobie .. ale tylko z boku No cóż, to typowa opona. Trzymała mi auto poprawnie, jest też dość komfortowa. Do Twojego rekina bez kozery zainwestowałbym w felgi 16'. Byleby mocne. Oponę dałbym 205 (choć znam opinie że prawdziwe opony to od 215się zaczynają- bzdura!), jednak nie mniej niż 50% profil. Najlepiej policz sobie co Ci przypasuje z tych, na które pozwala kalkulator zamienników opon (znajdziesz go na stronach sprzedawców opon) Oczywiście wszystkie opony w tym samym rozmiarze a najlepiej wogóle takie same Szerokie i/lub różne rozmiarowo gumy, mają zastosowanie jedynie w autach RWD (raczej Porsche Carrera niż BMW 320) o mocy pow. 200KM lub też wyścigowe(np szeroki przód w starcie na 1/4 mili przy napędzie FWD) pzdr
Anonymous - 06-04-2007, 15:47
Przeglądam niemiecką instrukcję obsługi Gala z 97" i według niej widnieją następujące rozmiary opon (w postach przewijały się pytania dot. wielkości):
- 2000 - 195/65R14 89V i 195/60R15 88V
- Diesel - 185/70R14 88H i 195/60R15 88V
- 2500 - 195/60R15 88V i 205/60R15 91V, a do tego zima 185/70R14 88Q i 195/65R15 88T.
Słyszałem, że 205 źle się prowadzi w naszych koleinach (szczególnie na przodzie), więc chyba zapodam takie jak mam zimówki, czyli 195/60R15. Zastanawiam się tylko, czy na nasze terenowe drogi nie będzie lepsza 195/65?
A i jeszcze widziałem w Norauto ich własne opony!? Ciekawe co to za ustrojstwo, pewnie żółte małę rączki to wykonały...
Anonymous - 06-04-2007, 16:12
Daj spokój 65 to balon Jazda jest jak na wersalce Cioci Feli.. Skoro 205 jest złe na przód to i na tył bo w Galu nie ma różnicy przód tył. Poza tym, napęd na przód choćby intuicyjnie rzecz biorąc lepiej pociągnie na szerszej oponie. Z tymi koleinami to przesada Kwestia tygodnia żeby się przyzwyczaić do nowości. Zmian istotnych nie ma:) Za to po powrocie na większą średnicę koła którego opona to wysoki balon bujający prawo-lewo, okrutnie dokucza (nawet ten minimalny) spadek elastyczności, a brak wyczucia jezdni i ogólna miękkość staje się nie do zniesienia.. SERIO!!!! PRZYSIĘGAM WARTO!
Czy był temat gum dystansujących poszczególne zwoje sprężyn zawieszenia, mających na celu uniknięcie obsiadania auta na nadkolach czy jak u mnie "gaszenie" przechyłów w zakretach. To nie OT po prostu nie chcę dawać nowego tematu bez potrzeby PZDR
ps. Jakie Norauto?>?? Stary omijaj takie rzeczy. Kumplowi się bierznik odkleił w jakimś gównie i się nauczył że na gumach (i oleju) nie da się oszczędzić...
swees - 09-04-2007, 20:43
ja mam w EA5 205/60/15 i żadnych problemów z koleinami nie odczuwam (oczywiście jeżeli można powiedzieć, że w ogóle się nie czuje problemu kolein ;P )
z tym spadkiem elastyczności to chyba tylko i wyłącznie efekt placebo. gdyby nikt nie powiedział, że w aucie zostały zmienione opony na takie o innej średnicy, nie poczulibyśmy różnicy. czasami wystarczy dokręcić jedną śrubkę albo wypolerować samochód i już się wydaje, że lepiej jeździ. nie dajmy się zwariować...
pozdr
Anonymous - 09-04-2007, 23:13
Racja. Dlatego napisałem odczuwalna, a nie faktyczna zmiana:) Zmiana jednak nastą[i jeśli różnica w średnicy koła wyniesie 5% w górę lub w dól i wiem to z doświadczenia (zmieniałem koledze kola Golfa I na te małe szerokie blaszaki)
futro68 - 10-04-2007, 07:53
axg napisał/a: | Witam
A co sadzicie o Firestone TZ200 ? |
no już wiem nieco więcej zrobiłem na firestonach c-ca 600 km - i powiem jedno opony ogólnie są ok trzymają nieźle na suchym i wodzie ale cholernie głośne - przynajmniej w moim rozmiarze, będę składał reklamację huczy jakby się wysypały wszystkie łożyska.nie polecam
Anonymous - 10-04-2007, 09:56
A coś może w temacie opon HANKOOK K104? Slyszał ktoś coś a może używa??
Anonymous - 10-04-2007, 10:48
Wiecie co? Też przekopuje temat opon. O Hankook-u wiem tylko tyle że jest z Korei. Nie jest to mistrz świata i tylko parę modeli jest ok. Info b.oględne ale dlatego że mnie osobiście nie interesują.
Słuchajcie! W tygodniku Motor był test opon letnich. Trzecie miejsce zajął Nokian, który redakcję "pozytywnie zaskoczył" buahahahha!! Znajomy zdziera końcówkę całego kompletu od tego producenta. Włożył trochę mamony ale gumy są jakości tych naj.. czyli Dunlop, Michelin, GoodYear, Yokohama. Zaraz za nim w tym teście jest Dębica Furio.. Może teraz coś czarują (magia tylko pomoże tym oponom!) bo ja nie widziałem parę lat temu w nich żednego pozytywu!! Nie warto czytać. Bzdury, a nie TEST!!!
Jak coś dobrego znajdziecie to dzielcie się bo mi na przednich do znaczka zurzycia został milimetr
Anonymous - 10-04-2007, 16:56
Osatanio kupilem sobie dwie Dunlopy SP9000 215/45 R17.
Jezdzi sie bajka.Na tylnej osi mam dokladnie te same ale juz stare i juz je lekko slychac.Chetnie wymienilbym i te ale skad te fundusze brac. Ten rozmiar troche kosztuje a i tak kupilem je w dobrej cenie.
pozdr.
Anonymous - 10-04-2007, 20:23
bokciu napisał/a: | Osatanio kupilem sobie dwie Dunlopy SP9000 215/45 R17.
Jezdzi sie bajka.Na tylnej osi mam dokladnie te same ale juz stare i juz je lekko slychac.Chetnie wymienilbym i te ale skad te fundusze brac. Ten rozmiar troche kosztuje a i tak kupilem je w dobrej cenie.
pozdr. |
A dobra cena tzn jaka jeśli możesz zdradzić tajemnicę??
Przeszukałem dziś troszkę sieć i znalazłem kilka opini nt Hankook'a opon i źle to wcale nie wygląda a i cena przystępna bo już od 338brutto za 215/50/17.
kupował może ktoś u nich?? www.oponytanio.pl ?
[ Dodano: 10-04-2007, 20:29 ]
A i czytam właśnie o jakiś Nankang'ach i również przynajmniej z opini nawet chwalą.
Kurde ale nazwy nie pomyślałbym że bede szukał takich opon i ze wogóle coś takiego jest. No ale cóż cena czyni cuda
Anonymous - 10-04-2007, 23:37
drout napisał/a: | A dobra cena tzn jaka jeśli możesz zdradzić tajemnicę |
dokladnie 437 PLN/szt.
Za te pieniadze nie kupisz nic lepszego albo nawet porownywalnego.
Praktycznie wszedzie wolaja powyzej 500 PLN
DOT z koncowki roku 2006 a dokladnie z pazdziernika ,produkcja Made in Japan
|
|
|