Outlander I GEN Techniczne - Outlander 2.0T miga check engine i nierowno pracuje
grzesiopol - 07-11-2016, 17:49
W@sio czyli to co nie działa w tym działa w twoim, rozumiem że cały komplet przełożyliście
Jaro1974 - 07-11-2016, 19:03
Tak Grzegorzu było zrobione jak napisałeś. U Piotrka w aucie wszystko działa a w zepsutym założyliśmy Piotrka komputer i tak samo jest jak na komputerze z zepsutego. Dlatego ja przypuszczam że jeszcze jest coś co ma wpływ na działanie przepustnicy niezależnie od tego czy silnik pracuje czy też nie. I to właśnie ten element może nam psuć całą robotę. Pytanie tylko co jeszcze? Podciśnienia bym wykluczył bo na nieodpalonym silniku też nie ma reakcji przepustnicy na naciskanie pedału gazu. Czy może jest w całej tej układance jakiś przekaźnik który nie działa?
[ Dodano: 07-11-2016, 19:42 ]
Pytanie za sto punktów: co to jest ECM Czy to jest to samo co ECU
Bo mam nowe podejrzenie
grzesiopol - 07-11-2016, 19:52
A powiedzcie czy przy zbiorniczku wyrównawczym płynu wspomagania w tym Outlanderze jest jakieś złącze poniżej czujnika ciśnienia klimatyzacji, tak jak na tym foto, dochodzi tam chyba linka, czy to jest "linka od gazu"
Wg manuala jest tam Accelerator pedal position sensor, czy to coś też sprawdzaliście. W tym linku co Jarek wstawiał jest to na stronie 13B-391 tam jest jak go sprawdzić dodatkowo na stronie 13B-397 też jest sposób sprawdzenia.
Jeżeli jest tak jak napisał Piotrek, że części z tego Outka działają u niego to znaczy, że musi coś być z połączeniami bo innej przyczyny raczej nie będzie. Ewentualnie uszkodzenie mechaniczne linki gazu. Sam mówiłeś że coś tam słychać jak by stukanie, pykanie. Może po prostu Innej możliwości nie widzę.
Sprawdzenie jedna osoba do środka wcisnąć gaz, i ręcznie sprawdzać, wszystkie wtyczki ale nie tylko wyjąć i wsadzić ale dodatkowo każdy przewodzik poruszać.
Czy ręcznie sprawdzaliście czy przepustnica sie rusza? Czy w przypadku zmiany położenia jest reakcja na ruch przepustnicy?
A gdzie jest ten ECM, gdzie go wynalazłeś.
[ Dodano: 07-11-2016, 20:06 ]
Dla upewnienia się: podmieniliście numer 4 ze strony 13B-404, numer 2 ze strony 13B-406, i to coś z rysunków AK400227 AB i AK303650 AB ze strony 13B-391 i u Piotrka działało a tutaj nie?
Jaro1974 - 07-11-2016, 20:14
Grzesiu przetłumacz sobie ten wpis tego użytkownika: k_olson_08 z linku poniżej:
http://forums.edmunds.com...lerator-problem
Linka gazu jakby była uszkodzona mechanicznie to bęben na jej końcu wywlókł by ją całą z pancerza a tak nie jest. Wszystkie miejsca połączeń przewodów z elementami są przemyte elektrosolem. Przepustnica jedna jak i druga porusza się mechanicznie
Pytanie moje jeszcze jedno: co odpowiada za wyłączenie tzn. ssania? W momencie gdy obroty spadają zaraz po uruchomieniu (wiadomo temperatura rośnie) w okolicach 1100 obr/min następuje nagły skok obrotów na prawie 1700-1900 obr/min i rosną do wspomnianych 2200 i zaczynają falować.
W@sio - 07-11-2016, 20:15
Grzesiu, za prawą lampą tam gdzie kończy się linka gazu jest czujnik położenia pedału przyspieszenia, czyli dokładnie to, o czym piszesz, podpinalismy sam potencjometr, do którego to podpięta jest wiązka elektryczna, z drugiej strony podpieliśmy całąprzepuatnicę i komputer silnika - wszystko w moim aucie i wszystko działało - tzn ruch potencjometru czujnika położenia pedału gazu wywoływał ruch przepustnicy.
W aucie uszkodzonym - nic takiego się nie działo mimo podłączenia nowego potencjometru i przepustnicy i nawet kompa z mojego auta
Bzyk_R1 - 07-11-2016, 20:26
Przyznam że śledzę z ciekawości Wasze poczynania. Kojarzy mi się jeden temat turbiaka który miał problemy z masą i występowały podobne objawy sugerujące brak przepływu sygnału z A do B. Bo widzę że poszczególne elementy układu zmienione na nowe/działające i nic. A gdyby tak zrobić wielopunktową masę żeby zrobić awaryjne obejście?
W@sio - 07-11-2016, 20:27
Gościk pisze, że znaleźli u niego wysoki opór na pinie 7 koski ZB115, a ten opór był spowodowany niezabezpieczonym uziemieniem/0 w ECM - czymkolwiek to jest
Wydaje mi się, że Bzyku może mieć rację - jest problem z masą, przynajmniej wg. Tego co pisał gość z US
Jaro1974 - 07-11-2016, 20:31
AK303650 nie było wymieniane pozostałe trzy tak.
[ Dodano: 07-11-2016, 20:35 ]
Mówicie o awaryjnej masie z aku na budę i silnik?
Bzyk_R1 - 07-11-2016, 20:44
Tak na budę silnik a nawet osprzęt gdzie się da. Widziałem to u Sxizo prawdziwa pajęczyna kabli. Ale problem z masą zażegnany na wieki.
Jaro1974 - 07-11-2016, 21:21
No to trzeba będzie to przetestować, jak mnie ktoś podpuści to jeszcze dziś to zrobię
Bizi78 - 07-11-2016, 21:29
Jarek no weź idź sprawdź bo nie będziesz mógł zasnąć .
Jaro1974 - 07-11-2016, 21:34
Za pół perły idę Bo tyle mi zostało do wypicia
staszq2 - 07-11-2016, 21:36
Dużo razy padło stwierdzenie, że przepustnica a ja chciałem byłem był napisać, że moja przepustnica w 100% sprawna
Jaro1974, nie siedź na forum tylko motaj kable
grzesiopol - 07-11-2016, 21:36
Te dwa długie numery to to samo tylko z innej perspektywy, o to jest w całości
A masy to chyba w Outku to są ze trzy na silnik. Ale cós może w tym być.
Jaro1974 napisał/a: | Grzesiu przetłumacz sobie ten wpis tego użytkownika: k_olson_08 z linku poniżej: | raczej się uśmiałem czytając tłumaczenie google
To twoje ECM to ang. ECU – Engine Control Unit lub ECM – Engine Control Module. Prosze bardzo, nie ma za co.
Z tego co się już zorientowałem to gościo ma 4G69 czyli 2.4. Złącze B-112 (4-GR) to No.2, 3 cylinder oxygen sensor (Front) i to złacze nie występuje w 4G63 turbo i bez turbo, złącze B-115 (3-B) to Vehicle speed sensor. Tak wynika z manuala dostępnego tutaj http://mmc-manuals.ru/man...00000100-80.pdf strona wg numeracji manuala 80-13 dla B-115 i dla 80-17 dla B-112
Jaro1974 - 07-11-2016, 21:43
Czyli nic co by nas interesowało w sumie. Idę do metalowej jamy - wrócę niebawem. Idę klecić masy
|
|
|