To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problemy z LPG

kaczka81s - 27-12-2016, 15:25

Są tańsze w IC ale nie mają podkładek pod świece, spytaj u Japaneze.
Można jeszcze spróbować zdjąć, wymyć te oczka do świec jakimś płynem do mycia silników, przetrzeć delikatnie benzyną ekstrakcyjną, posmarować dobrym sulikonem i poskładać, ale to jest takie pudrowanie syfa i może pomóc na chwilę. O ile uszczelki nie są stare, spękane i stwardniałe.

bartek16 - 27-12-2016, 15:37

tak byly tansze ale nie chcialem tych najtanszych brac wiec zamowilem te a mowil ze do gazy zaczynaja sie od 30 swiece... wlasnie tez o tym myslalem tym silikonie i jutro ma wszystko byc wiec bede kombinowal i zobaczymy co z tego wyjdzie czy cos pomoze a przerwe na swiecy zmniejszac czy zostawic taka jak bedzie??
Anonymous - 27-12-2016, 22:27


kaczka81s - 27-12-2016, 23:04

bartek16 napisał/a:
a mowil ze do gazy zaczynaja sie od 30 swiece...

Ja miałem swego czasu irydowe, ceny nie pamiętam, ale na pewno od 30zł wzwyż. Jak mi "wymieniacze" zaczęli w aucie grzebać to wyleciały, choć nic im nie jest, ale wpakowali mi najzwyklejsze za 10zł, auto chodzi i nie widzę różnicy między jednymi czy drugimi.
Wniosek jak nie widać różnicy to po co przepłacać.
Ale na temat świec niech się jeszcze ktoś wypowie bo nie mam jakiegoś większego doświadczenia na ten temat.

b@rto - 27-12-2016, 23:49

Dedykowane świece do LPG to z lekka naciąganie na kasę. Owszem, mają jakieś tam dodatki sratki, zmniejszoną przerwę ale nie jest to warte wydawania 4 czy 5x więcej niż za normalne. Jak coś jest źle wyregulowane, to żadna świeca tego nie zniweluje. Nowe i sprawne (to ważne, bo trafiła mi się nowa i od razu niesprawna świeca (dodam że z NGK)) będą odpowiednie w 100%.
plecho1 - 28-12-2016, 07:42

Zmniejszanie przerwy, nawet przy nowym układzie wysokiego napięcia ma sens przy LPG bo wydłuża jego sprawne działanie, głównie dłużej pożyją cewki zapłonowe.
Świece irydowe czy platynowe są o tyle lepsze, że pożyją znacznie dłużej niż tradycyjne. Warto jest je montować w autach gdzie ich wymiana jest utrudniona i wymaga sporej rozbiórki aby się do nich dostać.
Świece dedykowane do LPG od tradycyjnych różnią się głównie właśnie przerwą po między elektrodami i jeśli są dużo droższe to oczywiście że nie warto przepłacać.
Osobiście z NGK już dawno zrezygnowałem bo na naszym rynku można znaleźć głównie produkowane we Francji a te nie mają już jakości japońskich. Czasem potrafią się urywać przy wykręcaniu a nawet zdarzało się, że fragmentu wpadały do cylindra... Jeśli ma ktoś możliwość kupienia japońskich, to jak najbardziej polecam ale francuskich lepiej nie kupować.

bartek16 - 28-12-2016, 07:48

a jaka ta przerwe ustawic czy zostawic fabrycznie?? szukalem tez w internecie i zdania sa podzielone na ten temat,pisali zeby ustawic np 7,8 itd a slyszeliscie moze o smarowaniu fajek od wewnetrznej strony tam gdzie wchodzi swieca smarem np tawotem badz smarem silikonowym??
b@rto - 28-12-2016, 19:56

bartek16 zostaw tak, jak fabryka przewidziała. Oczywiście kup dokładnie takie jakie są przewidziane do Twojego modelu auta.
plecho1 - 28-12-2016, 22:05

Jeśli oryginalna przerwa jest 1mm lub więcej to zmniejszam na 0,8mm.
kaczka81s - 29-12-2016, 20:37

b@rto napisał/a:
Dedykowane świece do LPG to z lekka naciąganie na kasę.


Też mi się tak wydaje, bo mam teraz najtańsze i jeździ tak samo. Nie wiem tylko jak długo, ale choćby nawet to 40 zł nie majątek, a miedzy 120 zł , a 40 zł różnica spora.
Druga japońska firma produkująca świece to Denso, ale nie wiem w jakim kraju produkują.

bartek16 napisał/a:
a slyszeliscie moze o smarowaniu fajek od wewnetrznej strony tam gdzie wchodzi swieca smarem np tawotem badz smarem silikonowym??


Nie słyszałem o takich rzeczach, być może jacyś "mądrzy" mechanicy wymyślili żeby łatwiej było gumową fajkę na świecę założyć, ale do tej pory nie miałem nigdy problemu ściągnąć lub założyć fajkę ze świecy, a trochę ich wymieniłem.

bartek16 - 09-01-2017, 22:13

wymienilem to wszystko podczas jazdy szarpie w ogole nie chce na obroty wchodzic nie ma sily jechac i dzieje sie to na gazie tylko wiec chyba nie mam wyjscia i musze wymienic te wtryski bo tylko te z tych lepszych mi moga podejsc jaki kolor byscie polecali bo tych niebieskich chyba nie ma sensu zakladac bo i tak nie mam tyle mocy
teedy600 - 09-01-2017, 23:31

Siemka moja cari też szarpała
Zmieniłem świeczki na NIEPOLECANE francuskie NGK nic to nie pomogło...
Zmieniłem przewody zapłonowe nic to nie pomogło...
Kupiłem fajki do cewek które idą pionowo od cewki w dół po 24zeta sztuka i SUKCES!
Cóż do trzech razy sztuka

bartek16 - 10-01-2017, 05:43

a masz jakis link odnosnie tego??
plecho1 - 10-01-2017, 06:47

Wpisz w wyszukiwarkę na Allegro "fajki Carisma" i znajdziesz bez problemu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group