To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Geometria zawieszenia

Hugo - 01-01-2016, 15:50

Powodem u mnie mogą być tylko i wyłącznie amortyzatory KYB Ultra SR. Problem w tym, że nie mam zamiaru z nich zrezygnować...
sampler - 03-01-2016, 20:19

Pytanko. Czy wymiana amorków przy seryjnym zawieszeniu na Ultra SR powoduję jaką kolwiek zmianę wysokości auta?
Tomasz87 - 14-02-2016, 19:30

forumowicze wypowiedzcie się...
zmieniłem dzisiaj górne sworznie wahacza przodu po obu stronach.
Podczas jazdy testowej okazało się, że przednie opony robią teraz dużo hałasu, samochód delikatnie ciągnie w lewo. Czy zmiana sworzni może zmienić zbieżność przedniego zawieszenia i zmienić jego geometrię? Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
Zmieniałem sworznie już wcześniej, ale nie było takich przypadłości....

Krzyzak - 15-02-2016, 13:21

założyłeś na znaczniki?
generalnie nie widzę powodu, dla którego miałaby taka zmiana nastąpić

Tomasz87 - 15-02-2016, 15:06

Krzyzak napisał/a:
założyłeś na znaczniki?
generalnie nie widzę powodu, dla którego miałaby taka zmiana nastąpić


generalne wiem o znacznikach i w jakich ruchach pracuje sworzeń, jednak na wahaczu nie mogłem zlokalizować znacznika. oznaczenie na sworzniu skierowałem na zewnątrz samochodu - jakby pod kątem prostym w stosunku do linii mocowania wahacza....

Krzyzak - 15-02-2016, 15:18

ja w sytuacji gdy nie widać znacznika na wahaczu to po zdjęciu gumki sworznia robię pilnikiem nacięcie na wahaczu tam, gdzie jest znacznik sworznia - wtedy nie ma problemu z założeniem
o ile pamiętam jest on pod kątem innym niż prosty w stosunku do auta (ostatnio robiłem z 2 lata temu)

Tomasz87 - 15-02-2016, 15:42

Krzyzak napisał/a:
ja w sytuacji gdy nie widać znacznika na wahaczu to po zdjęciu gumki sworznia robię pilnikiem nacięcie na wahaczu tam, gdzie jest znacznik sworznia - wtedy nie ma problemu z założeniem
o ile pamiętam jest on pod kątem innym niż prosty w stosunku do auta (ostatnio robiłem z 2 lata temu)


tyle że na starym 555 nie było znacznika, a wydawało mi się że był właśnie zamontowany pod kątem prostym do auta...
zna ktoś poprawny kąt montażu sworznia ?

dochodzi jeszcze kąt obsadzenia samego wahacza - jest możliwość, że ten zmienił się po wyjęciu? Dokręcając śruby wahacza kładły mi się w gniazdach w stronę karoserii - lekko je odpychałem by nakrętka równo centrowała śrubę w otworze... to dobrze?




EDIT

Znalazłem!
Dla potomnych:


Mushkin - 29-02-2016, 19:24

Witam, co oprócz sprężyn, tulei, amortyzatorów może mieć wpływ na KP koła na tylnej osi? górny wahacz wymieniłem, tuleje poliuretany, sprężyny od kombi wstawione tydzień temu, a bez 3,5mm podkładek na lewym kole kąt poszedł >-4 stopni.. przy 3,5mm podkładkach pod górny wahacz jest około, bo nie mam czasu mierzyć -1,5 stopnia na lewym i -1 na prawym (bez podkładek).. co jeszcze mogę próbować eliminować, czego szukać? luzu na piaście, krzywej zwrotnicy? może ktoś poleci jakiś warsztat w lubuskim, wlkp gdzie będę mógł szukać rozwiązania?
Hugo - 29-02-2016, 19:36

Mushkin, zwrotnica może się zgiąć jak auto miało jakieś bum, ale żeby obie były wygięte... Luz na łożyskach tylnych czasami się pojawia, ale wtedy słyszałbyś stuki z zawieszenia na nierównościach.
Mushkin - 29-02-2016, 19:44

stuków brak, auto miało lekkie bum z prawej strony, ale geometria wtedy nie ucierpiała, nic się tam nie pokrzywiło (niska prędkość, uszkodziło się wtedy tylko nadkole..) a z lewej nic, a kąty są tragiczne...
Krzyzak - 01-03-2016, 12:24

Tomasz87 napisał/a:
Dokręcając śruby wahacza kładły mi się w gniazdach w stronę karoserii
dopiero doczytałem - masz na myśli śruby od góry czy na tulejach? bo przy wyjmowaniu nie trzeba śrub na tulejach rozkręcać, ale ustawia się ramię na 87° (lekko w górę)
natomiast od góry to jest tak, że wahacz ma stożki, więc zanim wejdzie na miejsce to może się trochę przesuwać

Tomasz87 - 01-03-2016, 21:20

Krzyzak napisał/a:
Tomasz87 napisał/a:
Dokręcając śruby wahacza kładły mi się w gniazdach w stronę karoserii
dopiero doczytałem - masz na myśli śruby od góry czy na tulejach? bo przy wyjmowaniu nie trzeba śrub na tulejach rozkręcać, ale ustawia się ramię na 87° (lekko w górę)
natomiast od góry to jest tak, że wahacz ma stożki, więc zanim wejdzie na miejsce to może się trochę przesuwać


Nie no, na tulejach nie rozkręcałem, bo i po co?
Gniazda, mam na mysli mocowanie wahacza - pod maską...

Ewcia80 - 21-09-2016, 20:46

Hejka.jak co roku byłam na pomiarze geometrii.Jak to waszym zdaniem wyglada?te kąty PK z tyłu są poza norma.Czy to jest duża odchyłka?autko ma 180000km i jeszce wszystko z tylu ori.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/90d1a141d61ad6f0

sampler - 22-09-2016, 08:12

PK koł tył nie jest złe ale zbieżność na tyle jest różna warto jednym z kół sie zająć czyli ruszyć mimośród. Auto prosto jeździ?
Ewcia80 - 22-09-2016, 08:23

Jeździ prosto i stabilnie nawet przy większych prędkościach. Czy ma te Pk z tyłu mogą mieć wpływ łożyska?bo odkąd mam galanta czyli od 2 lat to mam delikatny luz na łożyska prawym tylnym ale nie huczy itp.auto jak jeździło stabilnie to w sumie dalej jeździ dobrze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group