To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła

m6riano - 12-03-2012, 07:24

sipex napisał/a:
skrzynia była robiona ponad dwa lata temu przez poprzedniego właściciela ale co dokładniej to niestety nie wiem..

no to masz odpowiedź..znając życie to łożyska na wałku..

sipex - 12-03-2012, 10:21

m6riano, lożysko kulkowe w skrzyni o to chodzi? można z tym jeździc?
znalazlem na alledrogo cos takiego..
http://allegro.pl/mitsubi...2192760890.html

Kamil_Ziomek - 12-03-2012, 11:36

sipex, Firma dobra i moim zdaniem NTN jest lepsze od skf. Ja jednak bym z tym za długo nie jeździł.Następne padnie drugie łożysko i wałek zacznie mieć luz osiowy i promieniowy w wyniku czego zębatki na obu wałkach będą się o siebie ocierać i powoli wyłamywać. Proponował by zmienić komplet łożysk na wałki bo skrzynie rozkręcać co jakiś czas to się mija z celem i nowe uszczelniacze.
m6riano - 13-03-2012, 19:24

sipex napisał/a:
można z tym jeździc?

można jeździć z myślą że sie nabruździ jeszcze bardziej jak napisałKamil_Ziomek, zadzwoń do Japaneze i zapytaj po ile on ma te łożyska..może będzie miał KOYO w lepszej cenie..

boogie uk - 15-03-2012, 13:15

Pomocy prosze
padło mi sprzegło, po wymianie oczywiscie wyszedł problem z wysprzeglikiem , załozylem nowy, potem padła pompa sprzegła, wymienilem uszczelki i dalej sprzegło jest zapowietrzone. caly czas idą bąbelki powietrza w sprzegle, auto juz drugi tydzien stoi u mechanika i nie daje rady odpowietrzyc układu , nie ma zadnych wycieków , skąd moze brac sie powietrze w układzie?
Próbowalismy wszystkich metod odpowietrzania i nie wychodzi, prosze o jakies wskazówki bo rece do ziemi mi opadają, a na mechanika to juz patrzec nie moge bo albo on taki bałwan albo Galant go przerasta .

milo - 15-03-2012, 15:07

boogie uk napisał/a:
Próbowalismy wszystkich metod odpowietrzania i nie wychodzi,

Tak jak odpowietrzasz procedura .....plus jak naciskasz pedał sprzęgła i w jednym czasie jak puszczasz to naciskasz- wciskasz dodatkowo dzwignię (łapę ) sprzęgła przy skrzyni do końca czyli prawie cały płyn idzie spowrotem do zbiorniczka tak kilka razy, w moim przypadku pomogło i szybko odpowietrzyłem a tylko chciałem wymienić płyn :D

Krzyzak - 15-03-2012, 16:38

jest lepszy sposób - tylko brudniejszy - wykręcasz całkowicie odpowietrznik przy wysprzęgliku i lejesz do zbiorniczka aż zacznie wyciekać płyn dołem
metoda grawitacyjna, pewna w 100%
jak dalej będą bąble, to szukaj nieszczelności

boogie uk - 17-03-2012, 06:06

wreszcie zrobione, problem tkwił w tlumiku drgaN plynu ( takie male coś zaraz za wysprzeglikiem) zrobiłem obejscie i problem zniknął, widać membranka w tlumiku juz sie skończyła . Teraz sprzegło chodzi jak nówka...
Krzyzak - 17-03-2012, 23:28

boogie uk napisał/a:
problem tkwił w tlumiku drgaN
jest rozkręcalny, więc może warto zajrzeć :)
m6riano - 26-03-2012, 03:59

Ostatnio znalazłem taki komplet sprzęgła do przedliftowej 2litrówki:
http://allegro.pl/sprzegl...2229734104.html
montował to ktoś u siebie?
zrobiło to chociaż ze 30tysi?

kkkarol - 31-03-2012, 02:04
Temat postu: sprzęgło się konczy ?
Witam
Ostatnio Gal dziwnie mi sie zachował, mianowicie na wyższym biegu i przygazowaniu (nie dotykając sprzegła) obroty szły w góre pożniej w dół i znowu w góre. Wniosku ze sprzegło zaczyna sie ślizgać.
Mam blisko jakis sklep Auto Japan gdzie tarcza 175zł, łozysko 85zł i docisk 400 zł. Czy musze wszystko wymieniać ? Czy może najpierw niech mechanik rozbierze i dopiero zakup zrobić ?
Dopisze jeszcze zę pedał musze wciskać do samej podłogi ale ze mam długie nogi to jakoś mi to nie przeszkadzało.
Przeczytałem cały watek i nie wiem czy jest sens w moim przypadku kombinować z wysprzeglikiem, pompką i siłownikiem ? A propo gdzie jest ten siłownik i co to jest ?

Jutro może tylko podreguluje pedał zeby wyżej brał ale czy to pomoże ?
Pozdrawiam

robertdg - 31-03-2012, 08:38

kkkarol, sprzęgło się konczy, najlepiej wymieniać cały komplet bo wymiana też nie nalezy do tanich, wysprzęglik jest zamontowany na skrzyni od strony wentylatora chłodnicy
kkkarol - 31-03-2012, 10:44

Czyli jak ktoś pisze siłownik to ma na myśli wysprzęglik :) rozumiem teraz.
Ktoś tutaj w opisie wymiany sprzegła dodał
cytuje "- jezeli masz wene tworcza, to luzujesz kolo zamachowe, demontujesz je i w razie potrzeby wymieniasz simmering wału korbowego"
Też to zlecić mechanikowi ?

Ogólnie to w kaliszu nie mam zaufanego mechanika a z opisu widze że poważna sprawa sie kroi, bez urazy do mechaników ale z moim doświadczenieniem to na pewno coś zepsują <cenzurowano> :( . Oddasz samochód do znajomego mechanika to pózniej "nie pasuje reklamować" odasz do obcego to jest chybił trafił ale przynajmniej możesz wymagać zganić<cenzurowano> i reklamować. Najlepszym rozwiązaniem byłoby po wymianie oddać do drugiego mechanika żeby sprawdził czy poprzedni dobrze zrobił :shock: :lol:

Hugo - 31-03-2012, 15:26

kkkarol napisał/a:
Też to zlecić mechanikowi ?
Jak nie masz weny to tak.
satsun - 31-03-2012, 22:51

Takie info, łożysko oporowe u japaneze 65zł NSK, a łożysko na wałek sprzęgłowy da się kupić NSK za jakieś 60zł ( u japaneze około 100zł widziałem).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group