To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Akumulator w Galancie EAxx

marcinzam - 16-12-2015, 11:42

wyderka napisał/a:
Hugo centra? :roll: , to juz lepiej Varta albo Westa :wink: [/b]


Potwierdzam w 100 % miałem wcześniej centrę Futura 7 lat kręcił jak szalony .

Shockwave - 16-12-2015, 16:08

Podłączyłem tego boscha do prostownika i wskazówka od amperażu latała jak szalona po całej podziałce...
Kupiłem aku centra futura 61ah bo nic innego nie było na miejscu a ja muszę mieć sprawny samochód.
A panowie w sklepie powiedzieli jak 4 lata jak na boscha to i tak dużo.
Sklepowy programik pokazał ze do ea2a można dać 52Ah jak i 70Ah ale ja nie zawsze robię długie trasy wiec kupiłem ten po środku ;)
Po podłączeniu galant ładnie zakręcił, ładowanie przy pełnym obciążeniu(wszystkie światła itp) 14.4v wiec spoko.
Dziękuje za wskazówki dotyczące zakupu ;) mam nadzieje ze rano galant zakręci ;)
Cena za nowa baterie to 265zl

inq - 17-12-2015, 09:59

Dobry wybór. Alternator spokojnie go doładuje, a i zapas mocy będzie spory.
Ewcia80 - 30-12-2015, 21:17

Hejka.Jutro bede wymieniać akumulator.Czy po wymianie należy pzrejść jakąs procedurę ustawiania komputera/ecu?Jesli tak to jak to ma wyglądać?Gdzie znaleźć info?
Krzyzak - 30-12-2015, 21:42

Odpal go na kwadrans na wolnych obrotach (nie dotykając gazu) - wystarczy.
Bizi78 - 30-12-2015, 22:48

http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
mastach - 31-12-2015, 09:46

Bizi78 napisał/a:
http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690


Skąd ta procedura pochodzi? Jakieś wiarygodne źródła czy tylko "widzimisię/wydajemisię" autorów BigTomala i Owczar?
Przydałaby się taka informacja...

Napisał bym to zapytanie w tym FAQ ale jest zablokowane :P

robertdg - 31-12-2015, 09:53

mastach napisał/a:
Bizi78 napisał/a:
http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690


Skąd ta procedura pochodzi? Jakieś wiarygodne źródła czy tylko "widzimisię/wydajemisię" autorów BigTomala i Owczar?
Przydałaby się taka informacja...

Napisał bym to zapytanie w tym FAQ ale jest zablokowane :P

Procedura pochodzi z SERVICE MANUAL'a

Skończ z wypowiedziami o takim zabarwieniu, bo poza tym tematem było ich jeszcze kilka. Masz problem do wyżej wymienionych userów, to bij piane przez PW.

mastach - 31-12-2015, 10:14

robertdg napisał/a:

Procedura pochodzi z SERVICE MANUAL'a


tylko o to konkretnie mi chodziło, dzięki :shock:

Owczar - 31-12-2015, 10:33

Jak komuś brakuje argumentów merytorycznych to pojawia się ból pewnej części ciała.

Procedura, tak jak napisał Robert jest przepisana z serwisowki.

WreX - 31-12-2015, 12:25

Owczar napisał/a:
Jak komuś brakuje argumentów merytorycznych to pojawia się ból pewnej części ciała.

Procedura, tak jak napisał Robert jest przepisana z serwisowki.



A tak z ciekawości, załóżmy że ktoś nie zrobi tej procedury, co wtedy się dzieje? a raczej czym różni praca silnika itd... czy w ogóle to jakoś wpływa na jazdę/spalanie/AT osiągi itd?

Owczar - 31-12-2015, 12:35

Prędzej czy później sam się nauczy w warunkach drogowych. Ale jeśli chcesz mieć obroty jak należy to lepiej przeprowadzić procedurę. To tak naprawdę ustawienie korekt ltft w różnych warunkach.

Gdybyś wyjechał z ASO autem, które nie trzyma równo obrotów to za chwilę byś wrócił. Dlatego przewidziano taką procedurę.

cybuch - 10-02-2017, 22:19

Panie i panowie, muszę zakupić nowy akumulator - http://allegro.pl/akumula...6706921454.html - taki będzie w porządku? To tylko link, będę kupował ze sklepu stacjonarnego blisko siebie. Kolejne pytanie i chyba ważniejsze. Robię tylko trasy weekendami i nie każdy weekend, więc w takich temperaturach jak teraz (~-10) wystarczy jak co 2-3 dni odpalę gala na 10-15 minut żeby nowego nie zajechać?
Tomasz87 - 11-02-2017, 00:22

cybuch napisał/a:
Panie i panowie, muszę zakupić nowy akumulator - http://allegro.pl/akumula...6706921454.html - taki będzie w porządku? To tylko link, będę kupował ze sklepu stacjonarnego blisko siebie. Kolejne pytanie i chyba ważniejsze. Robię tylko trasy weekendami i nie każdy weekend, więc w takich temperaturach jak teraz (~-10) wystarczy jak co 2-3 dni odpalę gala na 10-15 minut żeby nowego nie zajechać?


niedawno przerabiałem wybór aku.
okazuje się, że te wszystkie bosche, warty i nawet exide to jeden chłam.
kupiłem TAB Topla - niby noname, podobno niezłe. na razie nie straszne mu mrozy... nawet te kilkunastostopniowe...
Kiedyś wybrałem podobnie, nie pamietam nazwy - ukraiński, taki żółty... gdyby, go nie ukatrupił na własnezyczenie po czterech latach, pewnie i tej zimy dawałby nadal rade... także z tymi popularnymi markami to chyba nie zawsze warto...

Czy co 2-3 dni wystarczy ładowanie? Pewnie nie, ale producent mówi co jaki czas podłączyć prostownik, by utrzymać aku w dobrej formie... choć ja też tego nie robie...

Pawlacz - 11-02-2017, 10:38

Cytat:
okazuje się, że te wszystkie bosche, warty i nawet exide to jeden chłam.

czy poza takimi uogólnieniami możecie pochwalić się SWOIMI doświadczeniami z konkretnymi firmami?
Ja mam Boscha S4 540A 60Ah, w styczniu stuknęło mu 6 lat,dalej kręci bez problemu. Napięcie nawet na mrozie 12,3 - 12,5V.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group