To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

RalfPi - 17-10-2014, 12:09

Hejaho,
jako, że wymieniam niebawem świece (przy przebiegu 80kkm) to pomyślałem, że przy okazji zakupię olej na za jakiś czas - bo cena dobra i ilość też odpowiednia ( no i chęć wsparcia polskiego przemysłu :) ).


4L+0,5L; Synt. olej siln. PLATINUM CLASSIC SYNTHETIC 5W-40, SL/SJ/CF, A3/B3/B4, MB 229.1; ORLEN

Czy taki olej polecacie? czy może nie bardzo?

Jarulas - 28-10-2014, 09:40

Przez pierwsze 100.000 km używałem Motul 8100 X-clean 5W-30 i było ok do momentu zainstalowania LPG kiedy to silnik zaczął nieznacznie brać olej.

Następnie przejechałem 40.000 km na Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 i oleju nic nie ubyło.

Mika - 23-11-2014, 17:40

Co lepsze do lancera 1.6 2011:
Millers xf longlife C3 5w-30 vs. Millers xf longlife 5w-30 ?

Przez dwa lata stosuje ten pierwszy, ale widzę że w specyfikacji w necie nie spełnia A3/B4, a na butelce sprzed roku to oznaczenie widniało...

Lucas123w - 23-11-2014, 19:30

Mika napisał/a:
Co lepsze do lancera 1.6 2011:

Millers xf longlife C2 5w-30

Mika napisał/a:
ale widzę że w specyfikacji w necie nie spełnia A3/B4

Może już spełnia nowsze normy.

mmachaj - 29-11-2014, 09:52

Troszkę odświeżę temat.
Nurtuje mnie aktualnie temat wyboru oleju. Z sugestii forum na tą chwilę padło na shella i dobierając olej po zaleceniach producenta padło na Shell Helix Ultra 5W40 lub Shell Helix Ultra 5W30. Wg teorii lepszy jest ten pierwszy ze względu na zakres optymalnych temperatur do pracy. Natmiast cena produktu wygląda ciut inaczej, czyli 5W30 jest droższy od 5W40. W tym momencie mam mentlik. Co wybrać.
Ktoś może pomoże??

michaello - 29-11-2014, 12:20

Kazdy ma metlik po przebrnieciu przez wszystkie strony :D . Producent zaleca 5W30, od 5 lat leje Shell Helix Ultra Extra 5W30 i jest git. W zimie przy minus 24 czy upalnym lecie, nigdy nie mialem problemow z odpaleniem lub innymi niepokojacymi objawami.
tyku - 29-11-2014, 14:00

michaello napisał/a:
nigdy nie mialem problemow z odpaleniem lub innymi niepokojacymi objawami.
Kolego michaello, myślę, że olej to nie ma znaczenia przy odpalaniu w zimie samochodu, ale mogę się mylić. :P
Ja wybrałem Amsoil 5W30 Signature Series - silnik pracuje jak trzeba,oleju nie ubywa. :wink:

michaello - 29-11-2014, 15:31

Chyba jednak ma znaczenie i to zasadnicze, o ile mnie pamiec nie myli oznaczenie (przed) W okresla lepkosc zimowa, a niska temperatura prowadzi do gestnienia oleju.
tyku - 29-11-2014, 16:40

michaello napisał/a:
Chyba jednak ma znaczenie i to zasadnicze,
Tak ma.
Mi chodzi o to, że stosujemy oleje 0W (-40°C);5W (-35°C);10W (-30°C);15W (-25°C) i uwierz mi, że w naszym klimacie jak wlejesz 15W to i tak nie będzie problemu z odpaleniem.
Osobiście miałem wlany 10W60 i odpalał bez problemu w zimie.

michaello - 29-11-2014, 21:47

tyku napisał/a:
uwierz mi, że w naszym klimacie jak wlejesz 15W to i tak nie będzie problemu
Jakos tak sie składa, ze w kraju w którym mieszkam temperatury wahaja sie od -35 do +35 wiec klimat jest bardzo specyficzny i dobor oleju ma zasadnicze znaczenie.
tyku napisał/a:
Osobiście miałem wlany 10W60 i odpalał bez problemu w zimie.
zapewne... i do tego jeszcze przy -25. :mrgreen:
Beny_s - 30-11-2014, 08:45

michaello napisał/a:

tyku napisał/a:
Osobiście miałem wlany 10W60 i odpalał bez problemu w zimie.
zapewne... i do tego jeszcze przy -25. :mrgreen:


Odpalał to będzie, jakie to ma znaczenie to musiałby się większy specjalista wypowiedzieć, pewnie wzrosną opory przy rozruchu i tyle. Przy turbinie, albo kompresorze mialby to wieksze znaczenie.

Zauważ, że do C1, 107, już nie wspomnę o starych CC zalecaja mineralne 15w40 i tez odpadają.

tyku - 30-11-2014, 13:37

michaello napisał/a:
zapewne... i do tego jeszcze przy -25. :mrgreen:
Dokładnie, tak jak napisałeś. :)
Kolega Jalal_79 zalał ciekawy olej, może być warty polecenia Eneos Sustina 5W30 producent JX Nippon Oil & Energy (API SN/RC;ILSAC GF-5). :roll:

michaello - 01-12-2014, 13:36

Beny_s napisał/a:
Zauważ, że do C1, 107, już nie wspomnę o starych CC zalecaja mineralne 15w40 i tez odpadają.

Nie wiem kto zaleca, wydaje mi sie ze do C1 i 107 zalecaja wlasnie 5W40...
Owszem, sa tacy ktorzy olej w silniku wymieniaja co kilka lat i tez jezdza, ale to nie znaczy, ze jest to odpowiednie dla silnika.
Ale, koledze mmachaj chyba nie o taka polemike chodzilo :wink:

mmachaj - 01-12-2014, 17:40

dokładnie :)
No ale cóż dowiedziałem się przy okazji jaki olej można lać do C1 haha
A tak serio to chyba zdecyduje się na tego shella 5W30. I teraz znów pytanie:
Gdzie w Warszawie można kupić w dobrej cenie dobry olej tak żeby nie naciąć się na "okazje" z aukcji internetowej. Chyba że aukcje są okej w tym temacie a w sklepach się przepłaca??

Beny_s - 01-12-2014, 18:02

michaello napisał/a:
tyku napisał/a:
uwierz mi, że w naszym klimacie jak wlejesz 15W to i tak nie będzie problemu
Jakos tak sie składa, ze w kraju w którym mieszkam temperatury wahaja sie od -35 do +35 wiec klimat jest bardzo specyficzny i dobor oleju ma zasadnicze znaczenie.

I z tego wynika, że pomimo bardzo specyficznego :mrgreen: klimatu naszego kraju, problemów nie będzie nawet z 15w40 (przy -30 tez odpadają) a co dopiero z pelnymi syntetykami. Chociaż norma teoretycznie przekroczona. Po tylu stronach w temacie, kolejne to w większości polemika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group