To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T

Hugo - 26-11-2013, 22:37

deejay napisał/a:
objaw "bujania" objawia sie złą dawką paliwa ( zalewa go ) Najlepiej by było odczytać parametry podczas jazdy na zimnym silniku ,
To dlatego jak popracuje ok 5 min. usterka sie nie ujawnia , bo mieszanka jest dopalana dokładniej na ciepłym silniku
Kurcze zalewa go i pali 9l/100 km Pb w cyklu mieszanym? Ale dobrze to ująłeś, nie ma mowy o szarpaniu, to jest bujanie.
deejay - 26-11-2013, 22:42

Hugo napisał/a:
deejay napisał/a: objaw "bujania" objawia sie złą dawką paliwa ( zalewa go ) Najlepiej by było odczytać parametry podczas jazdy na zimnym silniku ,

To dlatego jak popracuje ok 5 min. usterka sie nie ujawnia , bo mieszanka jest dopalana dokładniej na ciepłym silniku Kurcze zalewa go i pali 9l/100 km Pb w cyklu mieszanym? Ale dobrze to ująłeś, nie ma mowy o szarpaniu, to jest bujanie.


Do spr jeszcze czujnik temp. silnika wg manuala . To on jest odpowiedzialny za ssanie , moze oszukuje i ma juz dosyć po 10 latach pracy :wink: :?:

Marcino - 26-11-2013, 23:02

deejay napisał/a:
Do spr jeszcze czujnik temp. silnika wg manuala . To on jest odpowiedzialny za ssanie , moze oszukuje i ma juz dosyć po 10 latach pracy

Dzieki za tropy... ja niby taka nie mam ale dlaczego nie sprawdzić..:)

deejay - 26-11-2013, 23:09

Marcino napisał/a:
deejay napisał/a: Do spr jeszcze czujnik temp. silnika wg manuala . To on jest odpowiedzialny za ssanie , moze oszukuje i ma juz dosyć po 10 latach pracy

Dzieki za tropy... ja niby taka nie mam ale dlaczego nie sprawdzić..:)


Dla ścisłości to czujnik dwupinowy .

http://t.noweczesci.pl/24...dzacego-fae.jpg

Hugo - 27-11-2013, 10:03

Sprawdzę ten czujnik 2 pinowy, tylko powiedzcie czy dobrze go zlokalizowałem (na zdjęciu w czerwonym kółku)?
http://zapodaj.net/41e85a1bad4db.jpg.html

Masakra, ale dostęp. Przypomnicie jaką oporność powinien mieć na zimnym i ciepłym silniku (chyba ok. 20 st. C, tak?).

fj_mike - 27-11-2013, 20:35

Hugo, na zdjęciu zakreśliłeś dwa czujniki. Wymieniasz ten do którego dochodzą dwa przewody (jest większy).
Hugo - 27-11-2013, 21:50

fj_mike napisał/a:
Hugo, na zdjęciu zakreśliłeś dwa czujniki
Eee, jeden dwupinowy :wink: Teraz sobie przypomniałem, że przecież mam jeszcze blok silnika V6 z dawcy, czyli Elegance'a i będzie w nim też ten czujnik 2 pinowy, bo napewno go nie odkręcałem. Z ciekawości wykręcę go i pomierzę zgodnie z manualem (trzpień zanurzony w wodzie, termometr i grzejemy wodę). Później spróbuję pomierzyć czujnik w Avance na aucie, nawet jak wskazania wyjdą w normie to zamienię czujniki na próbę i już.
Hugo - 28-11-2013, 22:59

Sprawdziłem dzisiaj ten czujnik 2 pinowy i powinien być OK. Silnik był ciepły i pokazało 2,85 kOhma. Dojście do niego jest masakryczne :? Przy okazji sprawdziłem czujnik powietrza w przepływomierzu (zgodnie z manualem oporność pomiędzy 5 a 6 pinem) i w normie. Na razie nie wymieniam, ani nie podmieniam żadnych czujników tylko pierwsze co to wymiana kopułki aparatu zapłonowego i palca, bo są w opłakanym stanie.
Do tego wpadł nowy gadżet od maskę, kto znajdzie? :wink: Obawiałem się, że może nie pasować, ale pasuje idealnie, wykonany z aluminium, ciężki, chyba oryginał, w każdym razie jakość wykonania miód-malina. Ma mniejszą średnicę niż oryginał i fajnie wygląda po przykręceniu, bo widać te podwyższenie na pokrywie zaworów. Planuję jeszcze jeden smaczek pod maską, ale zobaczymy. Na razie tyle, aha przerzuciłem sobie z powrotem oryginalne wahacze na lewy przód (banana i górny) oraz widelec amortyzatora, skoro "brzdękanie" powodował amorek to wracamy do oryginału. Teraz tylko zbieżność, bo koła nie chcą wracać do jazdy na wprost po skręcie i auto się buja jadąc wolno na mocno skręconych kołach (pojawiło się to od razu po montażu oryginalnych sprężyn z przodu).
Znowu nie zdążyłem założyć zimówek :twisted:

WreX - 28-11-2013, 23:09

Hugo, koreczek wlewu oleju ;> :twisted:

Co nie zmienia faktu, że (tak tak bo wcześniej nigdy nie miałem okazji się czepić :twisted: ) Rozpórka jednak wygląda dużo lepiej w oryginalnych barwach, oczywiście każdy ma swoje zdanie i swój punkt patrzenia ;p

Zielu - 29-11-2013, 00:14

Hugo, co zerknę do Twojego tematu, to ciągle czytam o tym że coś Ci stuka, puka..
Czytam dalej i widzę że równie intensywnie zmieniasz te elementy zawieszenia, zamieniasz parami, stronami..masz zdrowie chłopie :D

A tak poważnie, Galant prezentuje się świetnie. Srebrny Avance.. :wink:
Btw. wydaje mi się że rozpórka lepiej wyglądałaby w fabrycznych kolorach..

Fragu - 29-11-2013, 07:23

Ta rozpórka jest w fabrycznym kolorze. To rozpórka Ralliarta :wink: Jest mega i miała być moja :evil:

Hugo, nawet podobnie zafajdane kielichy masz :mrgreen:

Hugo - 29-11-2013, 07:58

WreX napisał/a:
koreczek wlewu oleju ;>
Bingo :mrgreen:
Zielu napisał/a:
Hugo, co zerknę do Twojego tematu, to ciągle czytam o tym że coś Ci stuka, puka..
No właśnie wszystko ogarnąłem. Jest cisza (pozorna), bo jeszcze nigdy w życiu nie jechałem autem, w którym nic nie stuka :wink: Rozumiesz o co chodzi?
Zielu napisał/a:
masz zdrowie chłopie
Zdrowie to raz, a dwa jestem strasznie uparty.
Fragu napisał/a:
Hugo, nawet podobnie zafajdane kielichy masz
Też poleciałeś woskiem Noxudola?
Fragu - 29-11-2013, 08:06

Hugo, też, i brunoxem z zewnątrz, i trochę podkładowej mi wybiło górą...ogólnie podobnie wyglądają :lol:
Hugo - 29-11-2013, 08:27

Fragu napisał/a:
Hugo, też, i brunoxem z zewnątrz, i trochę podkładowej mi wybiło górą...ogólnie podobnie wyglądają
Dobre sobie. Teraz jak Noxudol podeschnął to pomalowałbym to na szaro, bo mam farbę pod kolor komory silnika, ale chyba dopiero na wiosnę to zrobię, bo kiepsko z czasem i zimno się robi. Nie podoba mi się to, na zdjęciach wygląda jak korozja :wink:
Fragu - 29-11-2013, 08:34

Hugo, a ja mam to gdzieś w sumie :D Narazie tak zostaje, za jakiś czas dam wymieszać farby pod kolor komory bo i tak chcę ogarnąć pas przedni :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group