[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe
Remik - 30-06-2010, 22:06
Ciekawy jestem czy pasowałaby taka z motoru 2.0?
Koyocik - 30-06-2010, 22:08
Remik, silnik nie ma znaczenia, jedynie rozmiar tarcz, czyli data produkcji - przed 1998/po 1998.
Owczar - 30-06-2010, 22:08
Remik, ważne by była od tego samego rozmiaru tarczy. Otwory w zwrotnicy powinny być takie same.
Remik - 30-06-2010, 22:10
Ano właśnie, czyli do tarczy 276mm fajne jesteście chłopaki że tyle wiecie. Dzięki! Teraz kwestia znalezienia tej blaszki.
robertdg - 30-06-2010, 22:31
Różnią się oslony ze względu na mocowanie jarzma zacisku, jest albo 140mm, albo 160mm, jakbym poszukał to bym znalazł kontakt do gościa co ma ori osłonki, ale ze zwrotnic o rozstawie mocowania jarzma 160mm, a u Ciebie Remik, jak dobrze się orientuje jest 140mm, więc wielka lipa.
Remik - 30-06-2010, 22:35
Czyli to tarcz 276mm są dwa różne rozmiary rozstawu śrub? A to Ci dopiero... W takim razie jutro zmierzę.
robertdg - 30-06-2010, 22:45
http://forum.mitsumaniaki...winks&start=120
swinks_UK napisał/a: | Tytułem uporządkowania całego zamieszania pozwolę sobie na następujące zestawienie.
I. W Galantach EAxx/ECxx występowały 2 rodzaje zwrotnic:
1. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 140mm (1996 - ok. 1999) zwane zwrotnicami przedliftowymi (PFL)
2. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 160mm (ok. 1999 - 2003) zwane zwrotnicami poliftowymi (FL).
II. W Galantach EAxx/ECxx występowały następujące rodzaje zacisków:
A. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (głownie Galanty EAxx PFL)
B. zacisk 2 tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (Galanty ECxx PFL)
D. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx FL przejściowego okresy produkcji)
E. zacisk 2-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx i ECxx FL)
F. zacisk Brembo 4-tłoczkowy na rozstaw 160mm (Lancer Evo 5 - 9)
III. Można stosować następujące wielkości tarcz hamulcowych w zależności od zacisków (wielkość i kształ zacisków determinuje wielkość tarcz):
- tarcze 256mm (zwrotnica 1 i zacisk A = 1A; 2D)
- tarcze 276mm (1B; 2D; 2E)
- tarcze 294mm (1B; 2E) - tarcze 5-śrubowe
- tarcze 320mm (2F) - tarcze 5 śrubowe
Niestety opcja przejścia na duże tarcze wymaga przejścia na piasty 5 śrubowe... |
Remik - 30-06-2010, 23:02
Wszystko wskazuje na to, że mam FL. 2 tłoczki, tarcza 276mm... czyli 160mm.
[ Dodano: 30-06-2010, 23:04 ]
Sprostowanie...zapewne chodzi o punkt 2b. Jutro zmierzę to wszystko będzie jasne.
[ Dodano: 30-06-2010, 23:29 ]
A czy po numerze Vin można by to stwierdzić?
Zhan - 30-06-2010, 23:34
robertdg napisał/a: | w przypadku pulsowania samego pedału wina leży po stronie tarcz osi tylnej |
Teoretycznie tak ale ja miałem taką sytuację, byłem na 200% przekonany, że to tył, mechanik też obstawiał tył bo na kierownicy nie było czuć tylko na pedale... wymieniłem tylne tarcze i się zdziwiłem bo nie było poprawy. Dopiero wymiana przednich tarcz pomogła.
Remik - 30-06-2010, 23:35
W razie co...
Kod VIN: JMBSNEA5AXZ000246
Tytuł: GALANT salon (EUR)
Model: 2500/2WD [EA5A]
Klasyfikacja: V6-1924 (MPI), 5FM / T (CENTRAL-EU/D3) LHD [SNGEDL6C]
Opcje: U02
Kolor z zewnątrz: T08C
kolor wewnętrzny: 86x
Częstotliwość wydania: 01.03.1999
Region: Europa
[ Dodano: 30-06-2010, 23:38 ]
U mnie i pedał/ za przeproszeniem i kierownica pulsuje/wibruje.
robertdg - 30-06-2010, 23:41
Remik, Zmierz rozstaw otworów montażowych jarzma docisku, bedzie pewniej.
Zhan, a czy na tarczach były widoczne coś ala czarne pręgi, jakby odciski od klocka, albo wżery
Remik - 30-06-2010, 23:43
Robertdg - zmierzyłem otwory montażowe jarzma. Mam 160mm między otworami. Czyli ewidentnie FL. Także jestem bardzo zainteresowany lewą osłoną tarczy!
[ Dodano: 01-07-2010, 13:22 ]
Tarcze założone. Wszystko fajnie tylko jak już wspomniałem wcześniej nie jestem w stanie zmieścić w zaciski 2 nowych kloców i do tego jeszcze tarczy. Nie mieści mi się to. Jedyna możliwość to para nowy i stary klocek. Ale ten stary przy hamowaniu nie dociska całą powierzchnią tarczy tylko częścią. I teraz się boję czy mi w tych miejscach w których stare klocki dociskają tarcze znowu się ta nowa nie przegrzeje. Mieł ktoś może podobny problem? Tarcze standardowe 24mm, klocki też... O co tu kaman...
Juiceman - 01-07-2010, 22:49
Przeszlifuj jeden klocek(leciutko) i powinno wejść : )
robertdg - 01-07-2010, 23:04
Remik, nie działają linki, jak masz zamiar szlifować okładziny klocków, to zrób to na gładkiej powierzchni z użyciem papieru ściernego, o odpowiedniej granulacji, aby nie zjechać krzywo klocka, bo może go kantować w jarzmie, albo tłok zaciska będzie kantować i będzie się koło blokowało i tarcza grzała.
Tomek - 01-07-2010, 23:19
a jakie klocki i tarcze na tył do mojego cuda??
bo będę wymieniał za 5-10 tys, a to bedzie juz niedługo
|
|
|