To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Jeśli nie Lancer to co czyli jakie inne autka rozważaliście?

Bart2001 - 19-07-2015, 17:00

Cytat:
Mój mechanik jest jednocześnie bliskim kolegą - silniki TSI/TDI to chleb powszedni, praktycznie 50% całego przerobu.

ale należy chyba jeszcze brać pod uwagę ilość w ogóle tych aut na naszych drogach.
Nieprzypadkowo najwięcej sprowadzamy używanych właśnie z grupy VW.
A jak sprowadzony to i przebieg prawie zawsze zaniżony o kilkadziesiąt tysięcy jak nie 100 i więcej.
Ja rozważałem zakup nowego i nie znalazłem w tej cenie jaką zapłaciłem za Leona 1.8 TSI innego auta, który dawałby taką radość z jazdy, dobrze wyglądał z niezłym wyposażeniem, przy rozsądnych kosztach eksploatacyjnych.
Co do wytrzymałości materiałów - w 1.8 TSI właśnie problem pojawiał się z pierścieniami i tłokami które zostały zmodyfikowane po 2011 roku. Nie słyszałem o poważnych awariach silnika związanych z blokiem lub tłokami, a już np.: w niezawodnym japońskim subaru już tak.
Co do zużycia oleju - przez ciekawość sprawdziłem stan oleju po przejechaniu pierwszych 15 tys. km i mieści się w górnym stanie na bagnecie (a nic nie dolewałem przez ten czas :lol: ). Takie same spostrzeżenia mają koledzy z leonclub.pl
Podsumowując kupując samochód trzeba brać wszystkie aspekty po uwagę. Trochę inne są przy zakupie nowego a inne używanego. Sam kupując używany pewnie nie zdecydowałbym się na TSI sprzed 2011, tak samo jak bym nie brał 2.0 Turbo subaru czy 2.0d subaru, albo 1.6 thp z peugeota, 1.5 dci renault i długo by wymieniać.
1.8 Mitsubishi też bym nie wybrał - za dużo pali jak na swoje możliwości i mam przykre wspomnienia z nim związane. :cry:

mjsystem - 19-07-2015, 17:31

l
Bart2001 napisał/a:
za dużo pali jak na swoje możliwości i mam przykre wspomnienia z nim związane.
Ok. Dużo pali, co jest określone w specyfikacji. A dlaczego masz złe wspomnienia?
Bart2001 - 19-07-2015, 17:39

Silnik wymieniałem po awarii rozrządu. :shock:
mjsystem - 19-07-2015, 17:41

Czyli nie dopełniłeś akcji serwisowej? W BMW to standard. W Mitsu to epizody.
Bart2001 - 19-07-2015, 17:44

a była akcja serwisowa na rozrząd czy pasek osprzętu? Samochód regularnie serwisowany w ASO i na akcję na pasek również był.
mjsystem - 19-07-2015, 21:50

Bart2001 napisał/a:
a była akcja serwisowa na rozrząd czy pasek osprzętu?

Na pasek, ale słyszałem, że przy okazji sprawdzali łańcuch, z tym, że nie wszędzie. Miałeś pecha :|

lobuzek - 19-07-2015, 22:03

Macie rację, że awaryjność grupy VW w Polsce wynika z chorego podejścia klienta (każdy chce mieć auto jeżdżone do kościoła) i spełniania tychże marzeń przez handlarzy. Mi chodzi jednak o to, że poważne awarie zdarzają się po mizernym przebiegu a producent nic z tym nie robi. Jak dla mnie wypuszczanie silników o tak niskiej trwałości i wysokiej awaryjności to po prostu skandal, a do tego firmowanie tego hasłem "Przewaga dzięki technice" czy inne "Das auto" to zwykły skandal i nabijanie ludzi w butelkę. Pytanie co dopracowali po drodze i co przy okazji spaprali, bo nie wierzę, że uderzyli się w piersi i stworzyli niezawodny silnik, pozbawiając się lwiej części dochodu z serwisu.
Oby Twój TSI sprawował się dobrze i cieszył przez długie lata :D

Bart2001 - 19-07-2015, 22:05

pożyjemy, zobaczymy...
marcink - 20-07-2015, 11:29

RalfPi napisał/a:
Zapytam tylko - chciałem coś mocniejszego na trasy (oczywiście w gazie!) lepiej wygłuszone i z 6 biegami - może Honda Accord - tylko pytanie jak to gaz znosi..

A może zamiast gazu hybryda? Mój kolega planuje zakup Aurisa kombi w hybrydzie (przesiada się z Accorda) i jakie było zdziwienie gdy okazało się, że w tej samej cenie można mieć.. Lexusa CT200h.

RalfPi - 22-07-2015, 08:00

marcink napisał/a:

A może zamiast gazu hybryda? Mój kolega planuje zakup Aurisa kombi w hybrydzie (przesiada się z Accorda) i jakie było zdziwienie gdy okazało się, że w tej samej cenie można mieć.. Lexusa CT200h.

Powiem Ci, że też to rozważałem - nawet przejechałem się Aurisem Hubrid (tym krótkim) i zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie - ale tak czy siak.. realne 5-6l Pb vs 10-11l LPG - i jeszcze do Aurisa musiałbym dopłacić z 10-20kzł, (choć miałbym lepsze wyposażenie i automat) - póki co zostaję przy Lancerze :)

Wojti75 - 23-07-2015, 14:46

Witam,

Na rynku w Europie jak również w Polsce pojawia się fajny wózek moim zdaniem. Niestety cena :shock: ma się zaczynać od 28 000 EUR nie mniej jednak chyba znajdzie nabywców.

http://www.auto-swiat.pl/...cy-kombi/k0h8hx

Subaru Levorg - zamiast Legacy kombi



Subaru zawsze chodziło swoimi ścieżkami – wciąż było wierne bokserowi i napędowi 4x4. Levorg podtrzymuje tę tradycję, choć jeździ spokojniej, niż sugeruje to egzotyczna nazwa

Levorg bazuje na Foresterze i XV i ma zastąpić Legacy kombi. Jego nazwa to skrótowiec od: Legacy, Revolution i Touring. Trochę karkołomne, ale nazwa wpada w ucho, egzotycznie brzmi i budzi ciekawość.

Levorg mierzy 4,69 m długości i jest przyjazny rodzinom. Jego bagażnik nie ustanawia rekordów w klasie (522-1446 l), ale to i tak więcej niż np. w Audi A4 B8 (490-1430 l). Kanapę składa się wygodnie przyciskiem w boczku bagażnika. Tworzy się równa powierzchnia, a roletę można łatwo schować pod podłogą. Funkcjonalność – wzorowa!

Pod maską pracuje nowy 1,6-litrowy bokser, który osiąga maksymalny moment obrotowy 250 Nm już przy 1800 obr./min i rozwija moc 170 KM. Na papierze wygląda to całkiem nieźle, jednak auto waży 1531 kg i dlatego do „setki” potrzebuje 8,9 s, natomiast fabryczne średnie spalanie wynosi niecałe 7 l/100 km.

Automatyczna skrzynia CVT ma 6 zaprogramowanych (symulowanych) przełożeń i tryb manualnej zmiany biegów (łopatki przy kierownicy są seryjne). Levorg z tym układem napędowym woli jednak spokojniejszy sposób jazdy. Gdy mocno wciska się gaz, skrzynia niepotrzebnie trzyma silnik na wysokich obrotach.

Bardziej dopracowane jest zawieszenie. Nawet na 18-calowych kołach Levorg sprawnie wybiera nierówności i prowadzi się go bardzo precyzyjnie w slalomie, a także podczas gwałtownej zmiany pasa ruchu. ESP bardzo wcześnie reaguje, wszelkie zapędy do dynamicznej jazdy są tu ukracane.

Auto pojawi się w Polsce na przełomie września i października i będzie dostępne tylko w jednej kombinacji skrzyni i napędu – Subaru nie przewiduje w Levorgu na razie ani diesla, ani też ręcznej skrzyni.

mjsystem - 23-07-2015, 14:53

Wojti75, Ok, ale to już klasa D. Cenę porównuj z autami tego segmentu. :wink:
Bart2001 - 23-07-2015, 14:59

No tak, ale jest wyposażony w silnik 1.6 turbo, a przecież mitsumaniaki mówią downsizigowi NIE :D
lobuzek - 23-07-2015, 17:05

Dla Levorga zrobiłbym wyjątek. Strasznie mi się podoba.
Wojti75 - 23-07-2015, 23:13

lobuzek napisał/a:
Dla Levorga zrobiłbym wyjątek. Strasznie mi się podoba.


No, Mi również :) tylko skąd na to brać kasę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group