To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Frankenstein CC5A

harpagan - 29-09-2011, 09:27

rosomak1983 napisał/a:
PS maska Ci sie tak odruznia od błotnika czy tylko sie wydaje ??? :shock:

Taka fotka.
Ideał blacharsko lakierniczy to nie jest, ale poza prawym tylnym nadkolem nie kłuję w oczy


Eaton m62 na elektrosprzęgle
Kompresor, nowa chłodnica i intercooler już siedzą na swoich miejscach.
Trwa walka z orurowaniem

londolut - 30-09-2011, 12:01

Masakra! W jaki power i moment trafiasz? Ile będzie pompował?
harpagan - 30-09-2011, 12:33

londolut napisał/a:
Masakra! W jaki power i moment trafiasz?

Staram się niczego nie zakładać, pożyjemy zobaczymy.
Nie robię tego, aby osiągnąć jak największy wynik, priorytetem jest utrzymanie silnika przy życiu po tej operacji :)

londolut napisał/a:
Ile będzie pompował?

Moje źródło podaję, że przy standardowym kole na wale powinno to być do 0.45

mkm - 01-10-2011, 01:52

Oooo, kolejny kompresor :twisted:
Co to za chłodnicę (wody :biggrin: ) zakupiłeś?

rosomak1983 - 01-10-2011, 07:50

mkm napisał/a:
Co to za chłodnicę (wody ) zakupiłeś?

ewidentnie hondowska. :P

harpagan - 03-10-2011, 11:59

mkm napisał/a:
Co to za chłodnicę (wody :biggrin: ) zakupiłeś?

Mały cały alu grubas od VTi.
Nie było szans zachować orginału przy kompresorze, więc w rozsądnym budżecie trafiła się taka. Trzeba będzie mocno obserwować wskaźniki bo i chłodnica mniejsza i dodatkowo zasłonięta ickiem.

Kleju - 03-10-2011, 13:04

Myślałem że jednak skusisz się na większą chłodnice alu ;) Nie mówię że od razu Mishimoto, ale pare firm w PL robi aluminiowe na wymiar :)

PS. Wentylator jaki montujesz?

harpagan - 03-10-2011, 13:48

Kleju napisał/a:

Myślałem że jednak skusisz się na większą chłodnice alu ;) Nie mówię że od razu Mishimoto, ale pare firm w PL robi aluminiowe na wymiar :)

Przyznam szczerze i z lekkim bólem - nie ten budżet na chwile obecną.
Wysokość i grubość tej której kupiłem jest idealna - fakt mogłaby być 6-8 cm szersza.
Na zimę powinna dać radę, a że mam świadomość, że potem może być różnie to będę czuwał i ewentualnie martwił się na wiosnę.
Kleju napisał/a:

PS. Wentylator jaki montujesz?

Slim 12 cali 80W

rosomak1983 - 03-10-2011, 23:28

Eee no skoro w VTi sie sprawdza to czemu tutaj ma nie wyrobic. Bedzie dobrze. :D
Kleju - 03-10-2011, 23:36

rosomak1983 napisał/a:
Eee no skoro w VTi sie sprawdza to czemu tutaj ma nie wyrobic


Bo ma kompresor, bo chłodnica częściowo jest zasłonięta ickiem, a hondy też się lubią gotować...

harpagan - 04-10-2011, 08:25

Cytat:
Bo ma kompresor, bo chłodnica częściowo jest zasłonięta ickiem, a hondy też się lubią gotować...

Różnica jest taka, że ori VTi ma rdzeń 28mm grubości, moja 50mm.

W planie jest monitorowanie EGT i tu w mojej głowie rodzi się pytanie.
Gdzie przy kompresorze powinienem zamontować termoparę?
Teoria mówi, że jak najbliżej głowicy, tyle że w tym wypadku mogę albo monitorować jeden cylinder albo wsadzić go daaaaaleko od głowicy na złączeniu 2-1 i nawet przy zastosowaniu bandaża mieć zupełnie bezsensowny odczyt.

Bartek - 04-10-2011, 11:11

Cytat:
Teoria mówi, że jak najbliżej głowicy,


i tak ma być. Musisz pogrzebać w necie, który cylinder dostaje najwięcej powietrza i w tym kanale umieszczasz sondę. Oczywiście nie zapobiega to wybuchowi przy zatkanym wtryskiwaczu, ale zakładając sprawne wtryski daje najbardziej pesymistyczne wyniki

rosomak1983 - 04-10-2011, 12:39

Sa dwie szkoły; Jedna radzi na najcieplejszym cylindrze, w 4g63 jest to cylinder 1 od rozrzadu, i mysle ze w 4g93 bedzie podobnie. Wiem dziwne sie wdaje ze najbardziej oddalony cylinder od przepustnicy dostaje najwiecej powietrza ale wbrew pozorom idzie najwiekszym łukiem co wiec pod najmniejszym katem jest miejsze zaburzenie przepływu. I tutaj na najgoretszym cylindrze stosuje sie jakies 5-10zm od głowicy, za blisko tez nie ma byc.
Druga szkoła zaleca EGT zbiorcze, w zaleznosci od kolektora i miejsca zastowowania trzeba dodac jakas tam zblizona wartosc, metoda stosowana ponoc w WRC, ja mam tak u siebie. Zaleta jest informacja z wszystkich cylindrów jako tako. W przypadku EGT z jednego cylindra masz info tylko z jednego.
Najlepiej byłoby miec EGT osobne na kazdy cylinder :wink: i takie rozwiazanie jest stosowane w co lepszych projektach a takze w silnikach lotniczych.

puntspusy - 04-10-2011, 12:57

harpagan napisał/a:
Moje źródło podaję, że przy standardowym kole na wale powinno to być do 0.45

a powiedz jeszcze czy kolo zamachowe ma taka sama srednice jak to z 4G92 ? ori ma zdaje sie fi 140mm

jesli chodzi o chlodnice z vti to u mnie dopiero przy 0,7 bara zaczyna jej powoli brakowac ale i tak nie ma tragedii, taka jaka kupil harp powinna elegancko obrobic

u mnie termopara jest wklejona we wspolna komore dla dwoch cylindrow od strony rozrzadu, mialem wczesniej pomysl zeby zrobic drugie miejsce na laczeniu dwoch pozostalych cylindrow i przekladac czujnik sprawdzajac gdzie jest cieplej

harpagan - 04-10-2011, 13:03

Bartek napisał/a:
i tak ma być

Skoro tak ma być to tak będzie ;)
Ta opcja przemawia do mnie bardziej ze względu na to, że przynajmniej z jednego cylindra mamy dokładny odczyt.
Przy umieszczeniu czujnika w miejscu łączenia się portek nie dość że wynik jest mocno zaniżony to w przypadku problemów na jednym cylindrze i tak wynik jest uśredniony i tak naprawdę nie widać zagrożenia
rosomak1983 napisał/a:
w 4g63 jest to cylinder 1 od rozrzadu, i mysle ze w 4g93 bedzie podobnie.

Wczoraj rzuciło mi się w oczy, że w hondach też podają, że najcieplejszy to ten najdalej od przepustnicy
puntspusy napisał/a:
a powiedz jeszcze czy kolo zamachowe ma taka sama srednice jak to z 4G92 ? ori ma zdaje sie fi 140mm

Zmierzę to przy najbliższej okazji :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group