To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Tomii - 11-11-2010, 19:31

marcinzam napisał/a:
około 0,5 litra

[ Dodano: 11-11-2010, 14:33 ]
a ja mam pytanie takie: na jakim silniku zimnym czy ciepłym sprawdza się poziom oleju, na stronie castrola wynika że na ciepłym http://www.castrol.com/ca...ntentId=7060729
mi się wydawało że na zimnym ?


poziom oleju sprawdza się tak jak piszą na stronie Castrola, po ok 5-10 min od zgaszenia samochodu.
........ale wg mnie to to samo co sprawdzenie na zimnym silniku, chyba że się mylę :?:

edit:
olej jak gorący pewnie zwiększa swoją objętość może dlatego sprawdza się jego poziom jak ciepły, ale żeby aż na tyle że ma to jakieś znaczenie...

Arturro-86 - 12-11-2010, 21:57

Staję przed wyborem oleju do swojego miśka... jest tam teraz zalany Castrol 10W40, ale ja chcę mu dać lepszej oliwy i po prześledzeniu tego tematu zawęziłem poszukiwania do 3 olejów:

    VALVOLINE MaxLife 5W40 - przemawia za mną to, że jest rzekomo do silników >100kkm. Niestety jest droższy od pozostałych i to dość znacznie.

    MOTUL 8100 X-CESS 5W40 - dużo osób tutaj na przemian wymienia się opiniami na temat Motula i Valvoline, ale szczerze mówiąc, to nie zawiele to mówi :P Słyszałem, że Motule to bardzo dobre oleje, ale ja osobiście na tym nigdy w żadnym aucie nie jeździłem, więc nie wiem, czego się spodziewać :roll: Symfoni pod maską nie mam, więc dobrze by było też nie mieć jej również po wymianie :twisted:

    ELF EXCELLIUM NF (LDX) 5W40 - nie jest drogi, podobno z przeznaczeniem "szczególnie dla silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów".


Wybaczcie, że pytam się o takie porównanie, ale chciałbym wybrać najlepszy dla mojego miśka olej, aby sobie jeszcze trochę "pożył" 8)
Jeszcze nurtuje mnie pytanie o to, czy to są pełne syntetyki - do Valvoline nie mam obaw, ale do reszty nie jestem pewien, mógłby ktoś rozwiać moje wątpliwości :?:

Na marginesie:
-czy płukanka LIQUI MOLY: ENGINE FLUSCH różni się jakoś zasadniczo od: LIQUI MOLY:ENGINE FLUSH PRO-LINE :?: Bo cenowo się różnią, a to może być tylko "chwyt marketingowy" :roll:

sampler - 12-11-2010, 23:03

Motul Xcess to tez pelen syntetyk. Do tego spisu dorzucilbym pelne syntetyki Liqui Moly i Mobil 1
STomasz7 - 13-11-2010, 11:30

Arturro-86, Na twoim miejscu lałbym Motula, mam z nim doświadczenie, leje go do swojej hondy i jest bardzo dobry, żadnego cykania ani nic.
Na dniach wymieniam olej w Carismie i jak dostane pół syntetyk Motula to właśnie taki wleje, jak nie znajdę w moim małym mieście to wleje Valvoline :)
Tylko się zastanawiam czy płukać silnik, czy nie... :roll:

Arturro-86 - 13-11-2010, 22:52

STomasz7 napisał/a:
Tylko się zastanawiam czy płukać silnik, czy nie... :roll:

Ja Ci nie chcę doradzać w tej kwestii, bo to indywidualnie od stanu silnika myślę, że zależy :lol:
Ja nie robiłem tego jeszcze, ale dużo Mitsumaniaków z powodzeniem przechodziło na lepszy olej, więc sobie myślę: czemu i ja nie mogę tego zrobić :?:

Dylematu ciąg dalszy :roll: Jeśli nie przekona mnie coś "mocnego" to chyba zaleję Valvoline - nawet na takich serwisach jak "Ceneo" wszyscy sobie to chwalą, ja w poprzednim miśku też miałem, ale półsyntetyk - narzekać nie mogłem :mrgreen:
Cena trochę wyższa, ale chyba te 20zł to nie taka różnica, jeśli silnik ma być żyleta :P

Juiceman - 13-11-2010, 23:38

Chcesz coś mocnego ? Zalej royal purple. Chyba lepszego oleju nie ma ;) Gdzieś na forum jest test różnych olei w pdf'ie. Purple zajął zdaje się1 miejsce:)
m6riano - 14-11-2010, 07:39

http://allegro.pl/olej-si...1306207050.html

cena powala na kolana...;-)

Arturro-86 - 14-11-2010, 09:36

Juiceman napisał/a:
Chcesz coś mocnego ? Zalej royal purple. Chyba lepszego oleju nie ma ;) Gdzieś na forum jest test różnych olei w pdf'ie. Purple zajął zdaje się1 miejsce:)

A to w sumie nawet nie wiedziałem, że taki olej jest :)
Jednak do takich marek się chyba nie będę odwoływał - chyba nie za wiele osób miało zalany ten olej w swoim miśku :twisted: Swoją drogą, to słyszałem też dobre opinie o "Petro Canada" :lol:

tosztotomasz - 15-11-2010, 07:57

Arturro-86 napisał/a:
Juiceman napisał/a:
Chcesz coś mocnego ? Zalej royal purple. Chyba lepszego oleju nie ma ;) Gdzieś na forum jest test różnych olei w pdf'ie. Purple zajął zdaje się1 miejsce:)

A to w sumie nawet nie wiedziałem, że taki olej jest :)
Jednak do takich marek się chyba nie będę odwoływał - chyba nie za wiele osób miało zalany ten olej w swoim miśku :twisted: Swoją drogą, to słyszałem też dobre opinie o "Petro Canada" :lol:


To że niewiele osób miało go zalanego w miśku, nie jest wyznacznikiem niczego i w żaden sposób nie świadczy o jakości oleju. Śmiem twierdzić, że RP będzie lepszy nie tylko od wymienionych wyżej trzech ale i od Motula.
Ja ze swojej strony polecę natomiast coś czego też niewielu zna - Amsoil. producent chyba najlepszego na świecie full syntetyka 0W30. Padłem na kolana po zalaniu tego oleju i już go nie zmienię. Marka znana użytkownikom autoamtów, ponieważ Amsoil ATF jest zamiennikiem dla DiaQueena.

A cena? Za jakość i pełną, prawdziwie syntetyczną bazę trzeba zapłacić. A najlepszy możliwy olej to podstawa przy hydraulicznych popychaczach.

Ale to tylko moje skromne zdanie :wink:

marcinzam - 15-11-2010, 10:40

rzeczywiście Amsoil ma świetne parametry, zastanawiam się nad tym http://www.amsoil.com/catalog.aspx?code=ASLQT-EA, ciekawe czy można go dostać w Polsce

zobaczcie jakie parametry ma 10w40 :)

https://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx

tosztotomasz - 15-11-2010, 11:06

marcinzam napisał/a:
ciekawe czy można go dostać w Polsce


Można. Ja od miesiąca latam na SSO 0W30.

Puknij na PW jeśli jesteś poważnie zainteresowany.

A AMO 10W40 właśnie zamówiłem ojcu do Rovera 75 ;]

m6riano - 15-11-2010, 19:31

tosztotomasz napisał/a:
marcinzam napisał/a:
ciekawe czy można go dostać w Polsce


Można. Ja od miesiąca latam na SSO 0W30.

Puknij na PW jeśli jesteś poważnie zainteresowany.

A AMO 10W40 właśnie zamówiłem ojcu do Rovera 75 ;]


ile "piątka" stoi?

tosztotomasz - 15-11-2010, 20:44

m6riano napisał/a:

ile "piątka" stoi?


Amsoil nie jest blendowany w Europie, sprzedawany jest więc w galonach i kwartach.
Ja nie ściągam tego oleju, służę jedynie kontaktem (no chyba, że kontakt sam się odezwie ;) ) Zapraszam na PW lub gg.

Arturro-86 - 16-11-2010, 17:17

Jeszcze apropos płukanki, bo nie uzyskałem odpowiedzi ostatnio...
Arturro-86 napisał/a:
czy płukanka LIQUI MOLY: ENGINE FLUSCH różni się jakoś zasadniczo od: LIQUI MOLY:ENGINE FLUSH PRO-LINE Bo cenowo się różnią, a to może być tylko "chwyt marketingowy"

Do tego zestawienia dodałbym Valvoline Engine Flush.
Czy w zestawieniu tych dwóch, ktoś może na bazie swych doświadczeń powiedzieć, czy któryś z tych środków jest lepszy :?:

Co do samej procedury:
Cytat:
Stosuje się go poprzez wlanie do miski olejowej przed wymianą oleju. Następnie uruchamia się silnik na 5 minut, po czym spuszcza się i wymienia olej.

Wlanie do miski olejowej mam rozumieć jako wlanie przez korek wlewu oleju i odczekanie kilku chwil, żeby specyfik spłynął do miski olejowej :?:

Chciałem się zapytać, czy takie środki, z racji tego, że rozpuszczają osady nie mają jakiegoś negatywnego wpływu np. na panewki - ale jeśli tylu forumowiczów to stosuje, to chyba nie mam się o co martwić :mrgreen:

jacekxx - 16-11-2010, 18:08

Wlewasz ją przez korek przez który wlewasz olej, następnie zapalasz silnik i czekasz 5 minut(silnik powinien chodzić na wolnych obrotach). Napewno wymiesza się przez ten czas ta płukanka z olejem. Następnie gasisz silnik i wypuszczasz cały olej. Zresztą wszystko jest napisane na etykiecie tej płukanki. U mnie pomogło, popychacze przestały stukać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group