[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
Tomii - 11-11-2010, 19:31
marcinzam napisał/a: | około 0,5 litra
[ Dodano: 11-11-2010, 14:33 ]
a ja mam pytanie takie: na jakim silniku zimnym czy ciepłym sprawdza się poziom oleju, na stronie castrola wynika że na ciepłym http://www.castrol.com/ca...ntentId=7060729
mi się wydawało że na zimnym ? |
poziom oleju sprawdza się tak jak piszą na stronie Castrola, po ok 5-10 min od zgaszenia samochodu.
........ale wg mnie to to samo co sprawdzenie na zimnym silniku, chyba że się mylę
edit:
olej jak gorący pewnie zwiększa swoją objętość może dlatego sprawdza się jego poziom jak ciepły, ale żeby aż na tyle że ma to jakieś znaczenie...
Arturro-86 - 12-11-2010, 21:57
Staję przed wyborem oleju do swojego miśka... jest tam teraz zalany Castrol 10W40, ale ja chcę mu dać lepszej oliwy i po prześledzeniu tego tematu zawęziłem poszukiwania do 3 olejów:
VALVOLINE MaxLife 5W40 - przemawia za mną to, że jest rzekomo do silników >100kkm. Niestety jest droższy od pozostałych i to dość znacznie.
MOTUL 8100 X-CESS 5W40 - dużo osób tutaj na przemian wymienia się opiniami na temat Motula i Valvoline, ale szczerze mówiąc, to nie zawiele to mówi Słyszałem, że Motule to bardzo dobre oleje, ale ja osobiście na tym nigdy w żadnym aucie nie jeździłem, więc nie wiem, czego się spodziewać Symfoni pod maską nie mam, więc dobrze by było też nie mieć jej również po wymianie
ELF EXCELLIUM NF (LDX) 5W40 - nie jest drogi, podobno z przeznaczeniem "szczególnie dla silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów".
Wybaczcie, że pytam się o takie porównanie, ale chciałbym wybrać najlepszy dla mojego miśka olej, aby sobie jeszcze trochę "pożył"
Jeszcze nurtuje mnie pytanie o to, czy to są pełne syntetyki - do Valvoline nie mam obaw, ale do reszty nie jestem pewien, mógłby ktoś rozwiać moje wątpliwości
Na marginesie:
-czy płukanka LIQUI MOLY: ENGINE FLUSCH różni się jakoś zasadniczo od: LIQUI MOLY:ENGINE FLUSH PRO-LINE Bo cenowo się różnią, a to może być tylko "chwyt marketingowy"
sampler - 12-11-2010, 23:03
Motul Xcess to tez pelen syntetyk. Do tego spisu dorzucilbym pelne syntetyki Liqui Moly i Mobil 1
STomasz7 - 13-11-2010, 11:30
Arturro-86, Na twoim miejscu lałbym Motula, mam z nim doświadczenie, leje go do swojej hondy i jest bardzo dobry, żadnego cykania ani nic.
Na dniach wymieniam olej w Carismie i jak dostane pół syntetyk Motula to właśnie taki wleje, jak nie znajdę w moim małym mieście to wleje Valvoline
Tylko się zastanawiam czy płukać silnik, czy nie...
Arturro-86 - 13-11-2010, 22:52
STomasz7 napisał/a: | Tylko się zastanawiam czy płukać silnik, czy nie... |
Ja Ci nie chcę doradzać w tej kwestii, bo to indywidualnie od stanu silnika myślę, że zależy
Ja nie robiłem tego jeszcze, ale dużo Mitsumaniaków z powodzeniem przechodziło na lepszy olej, więc sobie myślę: czemu i ja nie mogę tego zrobić
Dylematu ciąg dalszy Jeśli nie przekona mnie coś "mocnego" to chyba zaleję Valvoline - nawet na takich serwisach jak "Ceneo" wszyscy sobie to chwalą, ja w poprzednim miśku też miałem, ale półsyntetyk - narzekać nie mogłem
Cena trochę wyższa, ale chyba te 20zł to nie taka różnica, jeśli silnik ma być żyleta
Juiceman - 13-11-2010, 23:38
Chcesz coś mocnego ? Zalej royal purple. Chyba lepszego oleju nie ma Gdzieś na forum jest test różnych olei w pdf'ie. Purple zajął zdaje się1 miejsce:)
m6riano - 14-11-2010, 07:39
http://allegro.pl/olej-si...1306207050.html
cena powala na kolana...;-)
Arturro-86 - 14-11-2010, 09:36
Juiceman napisał/a: | Chcesz coś mocnego ? Zalej royal purple. Chyba lepszego oleju nie ma Gdzieś na forum jest test różnych olei w pdf'ie. Purple zajął zdaje się1 miejsce:) |
A to w sumie nawet nie wiedziałem, że taki olej jest
Jednak do takich marek się chyba nie będę odwoływał - chyba nie za wiele osób miało zalany ten olej w swoim miśku Swoją drogą, to słyszałem też dobre opinie o "Petro Canada"
tosztotomasz - 15-11-2010, 07:57
Arturro-86 napisał/a: | Juiceman napisał/a: | Chcesz coś mocnego ? Zalej royal purple. Chyba lepszego oleju nie ma Gdzieś na forum jest test różnych olei w pdf'ie. Purple zajął zdaje się1 miejsce:) |
A to w sumie nawet nie wiedziałem, że taki olej jest
Jednak do takich marek się chyba nie będę odwoływał - chyba nie za wiele osób miało zalany ten olej w swoim miśku Swoją drogą, to słyszałem też dobre opinie o "Petro Canada" |
To że niewiele osób miało go zalanego w miśku, nie jest wyznacznikiem niczego i w żaden sposób nie świadczy o jakości oleju. Śmiem twierdzić, że RP będzie lepszy nie tylko od wymienionych wyżej trzech ale i od Motula.
Ja ze swojej strony polecę natomiast coś czego też niewielu zna - Amsoil. producent chyba najlepszego na świecie full syntetyka 0W30. Padłem na kolana po zalaniu tego oleju i już go nie zmienię. Marka znana użytkownikom autoamtów, ponieważ Amsoil ATF jest zamiennikiem dla DiaQueena.
A cena? Za jakość i pełną, prawdziwie syntetyczną bazę trzeba zapłacić. A najlepszy możliwy olej to podstawa przy hydraulicznych popychaczach.
Ale to tylko moje skromne zdanie
marcinzam - 15-11-2010, 10:40
rzeczywiście Amsoil ma świetne parametry, zastanawiam się nad tym http://www.amsoil.com/catalog.aspx?code=ASLQT-EA, ciekawe czy można go dostać w Polsce
zobaczcie jakie parametry ma 10w40
https://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx
tosztotomasz - 15-11-2010, 11:06
marcinzam napisał/a: | ciekawe czy można go dostać w Polsce |
Można. Ja od miesiąca latam na SSO 0W30.
Puknij na PW jeśli jesteś poważnie zainteresowany.
A AMO 10W40 właśnie zamówiłem ojcu do Rovera 75 ;]
m6riano - 15-11-2010, 19:31
tosztotomasz napisał/a: | marcinzam napisał/a: | ciekawe czy można go dostać w Polsce |
Można. Ja od miesiąca latam na SSO 0W30.
Puknij na PW jeśli jesteś poważnie zainteresowany.
A AMO 10W40 właśnie zamówiłem ojcu do Rovera 75 ;] |
ile "piątka" stoi?
tosztotomasz - 15-11-2010, 20:44
m6riano napisał/a: |
ile "piątka" stoi? |
Amsoil nie jest blendowany w Europie, sprzedawany jest więc w galonach i kwartach.
Ja nie ściągam tego oleju, służę jedynie kontaktem (no chyba, że kontakt sam się odezwie ) Zapraszam na PW lub gg.
Arturro-86 - 16-11-2010, 17:17
Jeszcze apropos płukanki, bo nie uzyskałem odpowiedzi ostatnio...
Arturro-86 napisał/a: | czy płukanka LIQUI MOLY: ENGINE FLUSCH różni się jakoś zasadniczo od: LIQUI MOLY:ENGINE FLUSH PRO-LINE Bo cenowo się różnią, a to może być tylko "chwyt marketingowy" |
Do tego zestawienia dodałbym Valvoline Engine Flush.
Czy w zestawieniu tych dwóch, ktoś może na bazie swych doświadczeń powiedzieć, czy któryś z tych środków jest lepszy
Co do samej procedury:
Cytat: | Stosuje się go poprzez wlanie do miski olejowej przed wymianą oleju. Następnie uruchamia się silnik na 5 minut, po czym spuszcza się i wymienia olej. |
Wlanie do miski olejowej mam rozumieć jako wlanie przez korek wlewu oleju i odczekanie kilku chwil, żeby specyfik spłynął do miski olejowej
Chciałem się zapytać, czy takie środki, z racji tego, że rozpuszczają osady nie mają jakiegoś negatywnego wpływu np. na panewki - ale jeśli tylu forumowiczów to stosuje, to chyba nie mam się o co martwić
jacekxx - 16-11-2010, 18:08
Wlewasz ją przez korek przez który wlewasz olej, następnie zapalasz silnik i czekasz 5 minut(silnik powinien chodzić na wolnych obrotach). Napewno wymiesza się przez ten czas ta płukanka z olejem. Następnie gasisz silnik i wypuszczasz cały olej. Zresztą wszystko jest napisane na etykiecie tej płukanki. U mnie pomogło, popychacze przestały stukać.
|
|
|