To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła

m6riano - 01-04-2012, 11:02

kkkarol napisał/a:
Mam blisko jakis sklep Auto Japan gdzie tarcza 175zł, łozysko 85zł i docisk 400 zł.

Kpl. AISINa 215mm-ok.450zł
Kpl.DAIKIN/EXEDY 225mm-ok.500zł
kkkarol napisał/a:
Czy musze wszystko wymieniać ?

Zawsze sie wymienia komplet...bo jak ci później padnie po 20tkm np. łożysko to koszt taki sam jak przy wymianie całego kpl. sprzęgła

[ Dodano: 01-04-2012, 11:05 ]
np.:
http://allegro.pl/547-spr...2194084816.html

DziadekMirek - 15-04-2012, 15:38

Kolejna osoba powiedziala mi ze prawdopodobnie slizga mi sie sprzeglo. Ale po tym co czytam na forum (a staram sie zawsze przeczytac jak najwiecej o problemie) widze ze przyczyn moze byc kilka.
Jak stwierdzic z cala pewnoscia, ze konieczna jest wymiana calego, kompletnego sprzegla?
Czy mozna wymianic tylko tarcze?
Moje EA2A na drugim biegu przy 4-4,5 tys obrotow juz nie przyspiesza powyzej 85-90 km/h. Silnik wyje jak wsciekly. Mechasnik mowi ze to sprzeglo. Oczywiscie natychmiast przegladalem na alledrogo oferty. I glupi jestemn, bo sa bardzo rozne. Moze moglby ktos polecic odpowiednie? Nie, nie musi byc wyczynowe do rajdow WRC ;) ) Wystarczy dosc solidne i za w miare rozsadna cene.

Kamil_Ziomek - 15-04-2012, 23:10

Sprawdź jaką masz obroty przy 120km/h na 5 biegu. Jeśli nie 3 tyś obr/min to raczej sprzęgło ci ślizga. Na drugim biegu do odcinki jest prawie albo 110 km/h.

Co do tego co polecamy to m6riano napisał. Musisz tylko sprawdzić czy masz tarcze średnicy 215 czy 225 mm. W tym celu podaj nr vin samochodu żeby mieć pewność na 100% albo data produkcji auta 1998 w górę mają 225. ( proponował bym vin bo zmiana była chyba w czerwcu 1998 roku).
Uwierz mi że łożysko oporowe będzie do kosza tarcza też , docisk będzie przysmażony to samo koło zamachowe.

P.S. Przy gwałtownym przyśpieszaniu nie masz uczucia że silnik się wkręcił a auto przyśpiesza "później"?

DziadekMirek - 16-04-2012, 01:25

Dokladnie. Mam wrazenie ze silnik dal wszystko a samochod przyspiesza z opoznieniem i nie do konca.
Moje auto to luty '99. Poliftowy wiec tarcze juz wieksze.
Dzis znow sprawdzilem. Przy 6 tys obrotow mam 95 km/h na drugim biegu.

ps. to co poleca m6riano to zdaje sie wyzsza polka, co? No wlasnie.
ile srednio kosztuje robocizna mechanika przy wymianie sprzegla? Drugie tyle?

fj_mike - 16-04-2012, 06:27

DziadekMirek napisał/a:
ps. to co poleca m6riano to zdaje sie wyzsza polka, co? No wlasnie.

Raz a dobrze, nie baw się w tańsze zamienniki bo:
DziadekMirek napisał/a:
ile srednio kosztuje robocizna mechanika przy wymianie sprzegla? Drugie tyle?

Zrzut skrzyni to jakieś 250zł (zależnie od regionu) i wyżej.

m6riano - 16-04-2012, 18:22

Cytat:
ps. to co poleca m6riano to zdaje sie wyzsza polka, co? No wlasnie.

Nie żadna wyższa półka...tylko taka półka jaka powinna być w galu..wierz mi ja już mam 4 skrzynie w galu i chyba 3 sprzęgło..i powiem ci że nie opłaca sie wstawiać jakichś luków czy innych chińskich taniości..tylko MIJ EXEDY lub AISIN.

[ Dodano: 16-04-2012, 18:24 ]
DziadekMirek napisał/a:
ile srednio kosztuje robocizna mechanika przy wymianie sprzegla? Drugie tyle?

W Warszawie 300-400zł(w normalnym warsztacie, nie ASO)

ukaszo - 18-04-2012, 16:04

DziadekMirek napisał/a:
Dokladnie. Mam wrazenie ze silnik dal wszystko a samochod przyspiesza z opoznieniem i nie do konca.
Moje auto to luty '99. Poliftowy wiec tarcze juz wieksze.
Dzis znow sprawdzilem. Przy 6 tys obrotow mam 95 km/h na drugim biegu.

ps. to co poleca m6riano to zdaje sie wyzsza polka, co? No wlasnie.
ile srednio kosztuje robocizna mechanika przy wymianie sprzegla? Drugie tyle?



DziadekMirek, wg mnie ślizga ci się sprzęgło i przydałoby się je wkrótce wymienić. Słyszałem, że niektórzy zbyt długo przeciągali a efekt był taki, że nie mogli ruszyć z miejsca. Mi jest ciężko w to uwierzyć bo ostatnio przejechałem na takim sprzęgle 800km (ale w Corsie) i nie było tragedii.
Przed wizytą w serwisie zrób sobie jeszcze test na 5 biegu, tzn podczas postoju ustaw się w jakimś bezpiecznym miejscu, żebyś miał kilka dobrych metrów zapasu przed sobą, wciśnij pedał sprzęgła, wrzuć 5, troszeczkę przygazuj a następnie puść nagle pedał sprzęgła. Jak ci natychmiast zgaśnie to tarcza i docisk powinny być ok. Ja ostatnio wymieniałem komplet sprzęgła, ale powodem były same łożyska , 1 w sprzęgle i 2 w skrzyni, więc ten test wypad mi akurat pozytywnie a i tak nie obeszło się bez wizyty w warsztacie.

Cezar - 18-04-2012, 17:46

Mam juz nowe sprzeglo Exedy, plyn do skrzyni MT90 75w90 ok.2l i wyczytalem ze jeszcze brakuje mi plynu hamulcowego DOT4 - ile go kupic?
0,5l starczy?

m6riano - 18-04-2012, 20:21

Cezar napisał/a:
DOT4 - ile go kupic?
0,5l starczy?

do sprzęgła..?
weź litra..najwyżej troche zostanie..

Krzyzak - 18-04-2012, 22:12

Cezar, jak do sprzęgła, to wchodzi jakieś 150-200 ml
Cezar - 19-04-2012, 00:20

m6riano napisał/a:
do sprzęgła..?

Krzyzak napisał/a:
Cezar, jak do sprzęgła,

Oczywiscie ze do sprzegla, bo temat o czym jest? :P

Krzyzak napisał/a:
wchodzi jakieś 150-200 ml

Darku podziekowal :wink:

Kamil_Ziomek - 19-04-2012, 10:53

Ja już widziałem auto co ruszało tylko na prostej a na ostatnim biegu miało może 20 km/h Tarcza tak się spaliła, że w trakcie jazdy leciał tylko dym spod silnika.
m6riano - 19-04-2012, 20:54

Cezar napisał/a:
Oczywiscie ze do sprzegla, bo temat o czym jest? :P

wiem..ale jak sie czyta wszystkjie tematy po kolei to można później kociokwiku dostać..;-)
ps. weź więcej bo jak chcesz przepłukać układ to ci "połówka" może zbraknąć a po co później latać do "nocnego";-)

Maciey - 11-05-2012, 11:23
Temat postu: Szarpanie na pierwszym biegu po wymianie sprzęgła
Witam, jak w temacie ,po wymianie sprzęgła (komplet ) mam objawy takie, że nie dam rady płynnie ruszyć z miejsca :( normalnie telepie mi całym Galem że aż boli . Sprzęgło wymieniał mi znajomy mechanik ale jak na złość teraz jest na mazurach i dwa tygodnie bedę musiał się z tym bujać bo ma mi to poprawić w ramach gwarancji . Dodam , że jak już ruszę wszystko działa jak trzeba , zbiera się jak rakieta , pedał chodzi jak powinien a biegi wchodzą bez walki . Pytanie brzmi : czy ma ktoś pojęcie co może być przyczyną takiej telepaczki? i czy mogę z tym jeździć bez poważniejszych konsekwencji przez dwa tygodnie?
ziutoon - 08-06-2012, 11:29
Temat postu: Odpowietrzanie grwatacyjne
Witam
Mój problem polegał na tym że podczas zmiany biegów potrafił szarpnąć. Więc postanowiłem zając się wysprzęglikiem.

Podmieniłem na inny używany i teraz mam problem z odpowietrzeniem.

Cały czas pedał opada w podłogę.
Jak odpowietrzam (dwie osoby):
-pompuje pedałem sprzęgła aż zacznie twardnieć (około 5 min),
-trzymam pedał w podłodze,
-odkręcam odpowietrznik na wysprzęgliku i dociskam jeszcze ręką trzpień aby wycisnać cały płyn,
-zakręcam odpowietrznik i puszczam pedał sprzęgła,
-pedał zostaje w podłodze,
-powtarzam procedure około 20 razy i nic,

przepompowałem już cały płyn przez układ.

Próbowałem metody grawitacyjnej ale u mnie jakoś się to nie sprawdza, straszenie słabo przelewa się ten płyn - kropelkami.

Czy u was też tak słabo leci ten płyn? Przewód mam dziwnie połączony najpierw metalowa rurka później gumowa rurka a później znowu metalowa. To wszystko wygięte w chińskie S .
Czy tak ma ten przewód wyglądać?

pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group