To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

Marcino - 14-12-2013, 23:44

Nie obserwuję bicia
polaff - 15-12-2013, 00:14

U mnie bicie sie pojawia czasem no indziwny skok pedalu hamulca.
wester - 22-05-2014, 09:36

A próbował ktoś wydać trochę kasy i założyć np. Black Diamond tarcze i klocki HAWK HPS?
arturj123 - 22-05-2014, 09:51

Fakty są takie, że zamiast testować kolejne tarcze lepiej zrobić SWAP hamulcy na zaciski od Outlandera, tarcza 291.
Więcej informacji w tematach deejay, Fragu

Fragu - 22-05-2014, 09:57

arturj123, tarcza 294mm :wink: :P
wester - 22-05-2014, 13:14

Hmm swap z Outlandera... Jakoś wiercenie w tarczach mnie nie przekonuje.
No to ja będę pierwszy. Zamawiam wspomniany zestaw jak trochę przejadę to napisze.

Fragu - 22-05-2014, 14:05

Czekamy na relacje w takim razie :wink:

I uściślijmy:

rozstaw jarzma 130mm -> zaciski od Outlandera (swap w Galancie przedliftowym)
rozstaw jarzma 159mm -> zaciski od VR4 (swap w Galancie poliftowym)

tarcza 294/24 mm, nawierty na 4x114,3 - Outlander
klocki - Outlander

przewody hamulcowe P&P.

Marcino - 22-05-2014, 15:52

Ja bym powiedział że kto ma tarcze 276mm to podszlifować jarzmo aby weszła na styk tarcza 26mm gruba, bedzie lepiej.
arsiser - 17-09-2014, 17:06

Fragu napisał/a:
Czekamy na relacje w takim razie :wink:

I uściślijmy:

rozstaw jarzma 130mm -> zaciski od Outlandera (swap w Galancie przedliftowym)
rozstaw jarzma 159mm -> zaciski od VR4 (swap w Galancie poliftowym)

tarcza 294/24 mm, nawierty na 4x114,3 - Outlander
klocki - Outlander

przewody hamulcowe P&P.


czy dobrze rozumiem że do starego gala 97 przed liftem można założyć zaciski z Outlandera bo ma taki sam rozstaw śrub jarzma ?

malina_drizzt - 17-09-2014, 19:33

W normalnym galu z tarczami 276mm przód podczas ostrego hamowania nurkuje i abs włącza się wcześniej niż powinien, dlatego droga hamowania ze 100km/h przekracza 40m.
Teraz tak na chłopski rozum jeśli wstawimy większe tarcze z przodu, jeszcze bardziej proporcje siły hamowania obu osi przesuną się na przód.
W rezultacie poprawi się wytrzymałość tarcz i reakcja na naciśnięcie pedału hamulca, ale moim zdaniem podstawowy parametr hamulców czyli skuteczność ogólna z racji pogorszenia proporcji zostanie obniżona w wyniku czego wydłuży się droga hamowania.
Poprawcie mnie jeśli jest inaczej.

Witek vel Mysza - 17-09-2014, 20:42

Nie chodzi o skuteczność, a o przegrzewanie się tarcz przednich i w efekcie krzywienie.

Co do nurkowania, zauważyłem to również w moim. Jest tam jakiś dławik na tylne rurki?

arturj123 - 17-09-2014, 23:00

Witek vel Mysza napisał/a:
. Jest tam jakiś dławik na tylne rurki?

korektor siły hamowania, znajduje się pod maską z prawej strony (pasażer) na dole.

polaff - 18-09-2014, 06:14

arturj123 napisał/a:
korektor siły hamowania
to występuje np. w Pajero. Montowany jest w okolicach tylnej osi i jego zadaniem jest zmniejszanie siły hamowania tylnej osi zależnie od pochylenia nadwozia ku przodowi auta po to by ograniczyć siłe hamowania na tylnej mniej dociążonej osi gdy podczas zjawiska "nurkowania" jest ona mniej dociążona.
W EA występuje zawór proporcjonalny ze stałą nastawą ciśnienia dla tylnej osi - nie zależnie od zjawiska tzw. nurkowania.

Witek vel Mysza - 18-09-2014, 06:38

polaff napisał/a:
W EA występuje zawór proporcjonalny ze stałą nastawą ciśnienia dla tylnej osi - nie zależnie od zjawiska tzw. nurkowania.
Więc trzeba z nim powalczyć.
polaff - 18-09-2014, 06:41

Witek vel Mysza, Już zostałem na forum zrugany, że jeździć nie umie, ale powiem tak - w poprzednim galu (1998) miałem swap na drugi lift i zawór zastąpiony rurkami z przelotem. Zjawisko nurkowania zmniejszyło się znacznie, jednak wystarczyło raz może dwa razy wyhamować ze 160-180 do 40-50km/h i bicie wracałao.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group