To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

Sikub - 21-06-2011, 23:15

Witam Kamil_Ziomek,

Nie sprawdze juz bo nie mam czynnika :( jednym slowem proponujesz wymiane osuszacza (nie byl wymieniany min 5 lat) w zakladzie ze wzgledu na srubki, a przedmuchanie calej klimy i sprawdzenie zaworu odpusic gdyz nie ma podstaw ?

Dzieki Chlopaki za szybkie rekacje

Owczar - 21-06-2011, 23:38

Wg mnie osuszacz się psuje w przypadku gdy w układzie jest nieszczelność i dostaje się tam wilgoć, w innym wypadku ta wilgoć w układzie się raczej nie pojawia.

Przede wszystkim sprawdź co powoduje wyłączanie klimy. Czy jest to czujnik dwuciśnieniowy w osuszaczu, czy czujnik oblodzenia parownika, czy czujnik temperatury sprężarki.

Żeby sprawdzić czujnik dwuciśnieniowy najlepiej podłączyć się pod aparaturę pomiarową żeby nie nabić jakiegoś skrajnego ciśnienia. Zwierasz kostkę od strony instalacji, a do czujnika podłączasz tester. Włączasz klimę i sprawdzasz czy będzie się wyłączała. Jeśli nie to obserwujesz ciśnienie i czy na czujniku jest przejście lub czy go nie ma.

Jeśli klima się nie wyłączy, ciśnienia na urządzeniu pomiarowym będą w normie, a czujnik będzie rozłączał, to masz winowajcę.

Jeśli klima bedzie się wyłączała to czujnik dwuciśnieniowy jest ok. Wkładasz kostkę, podłączasz sprężarkę na krótko do aku i procedura od nowa. Obserwujesz ciśnienie na urządzeniu, sprawdzasz wydajność. Jeśli klima się nie wyłączy tzn, że prawdopodobnie czujnik oszronienia parownika ją wyłącza.

Jeśli się klima mimo wszystko będzie się wyłączała to pozostaje tylko jeden winowajca, a mianowicie czujnik temp sprężarki.

Inne scenariusze będzie można rozpatrywać po tej wstępnej diagnozie.

tom17 - 21-06-2011, 23:59

Sikub napisał/a:
Bylem osobiscie w innym warsztacie gdzie stwierdzono ze jest za duze cisnienie gdyz nawet nie dalo sie nalozyc czerwonej koncowki na rurke (ponoc 30 bar bez wlaczonej klimy). Zaproponowalem zeby troche spuscili, ale powiedzieli ze to nic nie da i trzeba wypuscic wszystko. Nastepnie zrobili plukanie i nabili klime. Cisnienie na wlaczonej wyszlo ok 14 i na drugim 2 - sprezarka dobra. Wyszlo ze klima chlodzi na polgwizdka tzn osuszacz do wymiany. Nastepnie niby trzeba przedmuchac uklad i sprawdzic sprawnosc jakiegos zaworu za parownikiem (ponoc spory koszt) ... Zaklad ma dobra renome, ale pytanie czy z tym przedmuchaniem i zaworem nie naciagaja ? Pytam bo za wymiane osuszacza chcieli 60 za 2 srubki :)


1. 30bar nie ma opcji. w spoczynku niezaleznie od tego ile masz czynnika w układzie ciśnienie jest stałe i zależne od temp. ( w zależności od temp. 4,5 - 7,5bar) - wynika to z równania Clapeyrona
2. 14/ 2 bar to są cisnienia poprawne - co masz na myśli że chłodzi na pół gwizdka
3. Miałeś płukany układ przecież więc nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym przedmuchaniem. Niesprawność układu diagnozuje się na podstawie odczytu cisnień podczas jego pracy.

taaakimichal - 22-06-2011, 00:21

Witam!

W moim Mitsu mam manulana klimatyzacje. Jestem ciekawy czy mozna zastapic ja klimatronikiem? duze zmiany sa potrzebne zeby wszystko ladnie dzialalo?

Sikub - 22-06-2011, 01:01

Owczar czy te Testy ktore proponujesz mozna robic na pustej klimie ... ?

tom17 Takie cisnienie moze wynikac z tego ze ktos w tym pierwszym zakladzie uzupelnil klime niewlasciwym gazem ktory ewentualnie mogl wytworzyc takie cisnienie sam lub w mieszance z resztka poprzedniego ... (moze byl nie odpowiedni)
Tak, zgadzam sie ze 14/2 to cisnienia poprawne. Jednak u mnie schodzi prawie 14/1,5-1 dlatego zaproponowana wymiana osuszacza ...

taaakimichal Ponoc jest to kwestia zmiany wiazki kabli i zamontowania panelu do climatronica, ale pewnosci nie mam.

Owczar - 22-06-2011, 08:47

Sikub napisał/a:
Owczar czy te Testy ktore proponujesz mozna robic na pustej klimie ... ?


Tak.

taaakimichal napisał/a:
W moim Mitsu mam manulana klimatyzacje. Jestem ciekawy czy mozna zastapic ja klimatronikiem? duze zmiany sa potrzebne zeby wszystko ladnie dzialalo?


Sterownik ECU, wiązka klimy (do wymiany w zasadzie cała wiązka pod deską, chyba, że chce Ci się przekładać kabel po kabelku). Silniczki sterujące nawiewem i temp. Nie wiem jak obudowa nagrzewnicy. Ale pracy jest na jakieś 2 dni w 1 osobe, przy zalozeniu ze zna sie na elektryce.

Sikub - 22-06-2011, 08:56

Owczar dzieki, zdam relacje jak przetestuje. Tylko jesli mozesz powiedz mi jakim cudem ona bedzie dzialac jak jest pusta ? Jesli nie bedzie dzialac, czy pomiar tych czujnikow bedzie prawidlowy ?

Dodam jeszcze bo zapomnialem ze to przedmuchanie ma byc zwiazane z przepchaniem ewentualnych zatorow w ukladzie ktore moga powodowac podnoszenie cisnienia czyli nie sprawna klime.

Owczar - 22-06-2011, 08:59

Kurde, miałęm na myśli tylko na nabitej :/ Zaspany jestem :P
jarzyna - 22-06-2011, 11:15

Ostatnio zabrałem się za odgrzybianie klimatyzacji
Postępowałem zgodnie z instrukcją na opakowaniu preparatu - ale teraz już wiem, że lepiej to zrobić po swojemu :)

Napsikałem pianki do kanałów na desce rozdzielczej (ok. 10 minut poleżało) a następnie włączyłem nawiew.
Analogicznie wykonałem czyszczenie pozostałych kanałów również od strony filtra kabinowego.

Kiedy już wszystko ogarnąłem - wymieniłem filtr kabinowy.
Z nawiewów dmuchało świeże, pachnące (nawet trochę zbyt cytrynowe) powietrze.

Wydawało się, że misja zakończyła się powodzeniem - ale jednak tak tylko mi się wydawało.

Zapaliłem silnik i się zdziwiłem - obrotomierz nie mógł utrzymać stabilnych obrotów a z rury wydechowej strasznie kopcił.
Okazało się, że pianka która się skropliła wydostała się jakimś sposobem z kanału w postaci wody i gdzieś zrobiło się chyba zwarcie.

Kable i przekaźniki w okolicy bezpieczników pod kierownicą były delikatnie wilgotne.

Włączyłem ogrzewanie na dłuższy czas żeby się osuszyło wszystko, ale to nie pomogło. Samochód postał przez noc i na szczęście wilgoć odparowała i silnik pracuje już prawidłowo.

Nie daje mi jednak spokoju co spowodowało problem. Czy przy bezpiecznikach jest jakiś element odpowiadający za mieszanie paliwa z powietrzem, a może to jeszcze coś innego?

Jak ktoś pierwszy raz przeprowadza operację odgrzybiania to polecam włączanie nadmuchu z ciepłym powietrzem i to na dłuższy czas niż podają na opakowaniu preparatu.

pipi_ja - 22-06-2011, 17:05

jarzyna to był preparat do odgrzybiania czy do odświeżania?
Kiedys miałem piankę, którą właśnie tak się stosowało ale ona tylko odświeżała kanały. Na poczatku efekt fajny, niestety trwał kilka dni i zapachy wracały.

milo - 22-06-2011, 20:49

Dzisiaj coś mnie zakorciło i zajrzałem za schowek w panel środkowy i tak od klimatronika idzie rurka karbowana leci sobie na dół trójnik i puste wejscie zdjęcie pokaże tak powinno być?
Kamil_Ziomek - 22-06-2011, 22:17

taaakimichal, Jak się nie mylę to nagrzewnica jest inna ( w manualnej są linki a w klimatorniku są serwa do sterowania klapkami)
Owczar - 23-06-2011, 00:49

milo napisał/a:
i puste wejscie zdjęcie pokaże tak powinno być?



Tak, tak jest w każdym.

kkriss - 23-06-2011, 07:04

jarzyna napisał/a:

Kiedy już wszystko ogarnąłem - wymieniłem filtr kabinowy.
Z nawiewów dmuchało świeże, pachnące (nawet trochę zbyt cytrynowe) powietrze.

Kolego - powinno walić chemią jak cholera.
Więc coś tej pianki albo za mało, albo to nie do odgrzybiania.

arturj123 - 23-06-2011, 14:52

Koledzy od jakiegoś czasu borykam się ze swoją klimatyzacją. Objaw jest taki. Gdy odpalam auto (może to istotne - stoi na parkingu w dużym słońcu), od razu załączam klimę to leci ciepłe powietrze. Bez znaczenia czy ustawie 17 czy 22 stopnie. Gdy ustawię na auto czy manualnie nie ma różnicy. Zazwyczaj przejadę się kawałek i dopiero po paru km zaczyna coś dmuchać klimatyzowane powietrze. Czasami akurat stoję na światłach i wyłączę i włączę silnik i także zaczyna dmuchać klimatyzowane powietrze. Miał ktoś podobny problem?
W najbliższym czasie przejadę się do serwisu klimatyzacji.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group