Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
volve - 22-06-2012, 12:53
Strona 13 z tego tematu i tamtejszy post arena. Wszystko ładnie wyjaśnione
racenty - 22-06-2012, 15:20
volve, dzięki
Czy mógłby ktoś rzucić okiem na ten log? TUTAJ Auto to Cari 1.8 85kw.
korwet - 22-06-2012, 16:39
No to pojeździłem już trochę - od poprawki ustawień TPS minęło już ok 250km...na paliwie 98 przejeździłem już ok 500-600km...
Zerknijcie proszę co o tym sądzicie:
logi:
http://www.sendspace.pl/f...aa3f25466d3ad9c
Octan level niby się poprawił...
ale trimy krótkoterminowe dalej są tak jak były (-9,9), z tym że teraz czasami zmieniają się na ok -7...
aren195612 napisał/a: | krótkoterminowe uparcie trzymają się w wartościach ujemnych. Wg mądrych ruskich „bukw” jest to nie zalecane. Swoja drogą rzadko spotykane. W sumie chyba można z tym żyć……. |
Aren...co sądzisz o tych trimach
spadek z -7 do -9 następuje przy przejściu na mieszankę stechiometryczną...ma to jakiś związek z fixedSAS - a może ogólnie jeszcze coś z przepustnicą
Ciekawi mnie dlaczego w logu z jazdy zaraz po odpaleniu Air flow sensor pokazuje 150Hz - nie dodawałem gazu przy odpalaniu...
Później ładnie się trzyma w okolicy 25-30Hz dla jałowego.
Co jeszcze da się zauważyć w logach ?
Przy ustawieniu skrzyni na 3 i jeździe ze stałą prędkością daje się jeszcze wyczuć...takie jak by galopowanie auta...nie są to szarpnięcia a takie delikatne przyspieszenia
Przyspiesza normalnie i przy hamowaniu silnikiem też niczego takiego nie czuć...tylko przy jeździe ze stałą prędkością...
malysz86 - 23-06-2012, 13:30
witam
Wczoraj gdy odpaliłem cari i ruszyłem silnik zaczął wariować na obrotach tzn sam przyspieszał i zwalniał. Takie kangurki robił i zaczął migać check engine. Gdy się zatrzymałem to zaczął falować a raczej skakać na obrotach. Później słabo reagował na gaz. Na postoju szybko się zagrzał i gdzieś z okolic chlodnicy zaczął wyciekać płyn. Po chwili przestał. Z okolic przepustnicy wydobywa się dziwny świst.
Dzisiaj podłączyłem pod kompa i wyskoczyły mi 2 błędy.
P0170 Fuel Trim Bank 1.
P1221
Z tym pierwszym męczę się już od paru miesięcy, ale nie mogę zlokalizować przyczyny
Ten drugi jest nieopisany
Co to za błąd i co może być przyczyną tych objawów:?:
Cari 1,8 GDI 2001' 90KW
kkmaslowski - 23-06-2012, 14:08
Czy da się połączyć EvoScanem z Carismą 1.6 SOHC 90km '97r.? Mam kabel VAG KKL USB.
plecho1 - 23-06-2012, 19:25
Jak masz kabel i Evoscan, to zmostkuj piny pierwszy i czwarty i próbuj. W mojej trochę młodszej działa ok.
kkmaslowski - 23-06-2012, 22:46
plecho1 napisał/a: | Jak masz kabel i Evoscan, to zmostkuj piny pierwszy i czwarty i próbuj. W mojej trochę młodszej działa ok. |
Dokładnie tak robiłem jak piszesz. 1 i 4 mam zwarty, mruga mi check engine i abs jak podłączę kabel, ale nie da się nawiązać połączenia. Spróbuję jeszcze na XPku 32bitowym, wcześniej próbowałem na siódemce 64bit...
Bizi78 - 24-06-2012, 00:50
malysz86 napisał/a: | P1221 |
P1221 throttle valve position feedback system
ahael - 24-06-2012, 14:56
[ Dodano: 24-06-2012, 15:04 ]
Pierwsze spotkanie z EVOscanem.
Jak to wygląda ??
Cari 99r po lifcie - 16V GDI engine
Pozdrawiam
Michał
http://youtu.be/yYXEutg1NU4
MPR - 25-06-2012, 23:40
Witam
Jestem nowym użytkownikiem na forum i z uwagą przeglądałem wątki diagnostyki i naprawy. Mój misiek to Pinin z silnikiem 1.8MPI, ale w dziale Pajero nie znalazłem takiego wątku. Więc tutaj zwracam się o pomoc.
Odczytałem programem EvoScan 2.6 (kabel KKL Line) informacje z komputera i otrzymałem dwa błędy:
1. Iniector circuit
2. EGR Sensor
W pierwszym przypadku jest to prawdopodobnie błąd pierwszego czujnika poziomu paliwa (mam uszkodzony ten czujnik) Ale nie wiem co znaczy ten drugi błąd.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
korwet - 25-06-2012, 23:58
MPR napisał/a: | 1. Iniector circuit |
MPR napisał/a: | W pierwszym przypadku jest to prawdopodobnie błąd pierwszego czujnika poziomu paliwa |
Skąd taki pomysł
w wolnym tłumaczeniu jest to obwód wtryskiwacza...
zaznaczam że mogę się nie znać...ale zaintrygowała mnie ta diagnoza...a właściwie interpretacja
MPR - 26-06-2012, 16:20
Pytanie nieaktualne. Poszukałem w serwisówce i trochę w internecie. Mam problemy z cewką i prawdopodobnie z sondą lambda
savior - 26-06-2012, 19:47
Witam
Poradzi mi ktoś co muszę zrobić, aby połączyć się z carismą kablem FT232RL ??
Wgrałem sterowniki ze strony i nie trybi. Czytałem w tym temacie, że trzeba zrobić jakiś update ustawień kabla ale nie wiem skąd pobrać te ustawienia.
A może problemem jest Windows 7 x64 ??
Pozdrawiam
wichura1 - 26-06-2012, 21:09
Ściągnij te sterowniki: www.e-elektron.pl/work/ca...wniki_kabla.zip Mi dołączone do kabla nie działały.
savior - 27-06-2012, 07:53
A posiadasz może plik .ept (z Mprog) lub .xml (z FTProg) do skonfigurowania kabelka ??
Jeśli ktoś byłby tak miły i mi go podesłał byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
edit:
Dzięki @wichura1 i @aren195612
udało mi się podłączyć do komputera.
wymienię przewody hamulcowe i wrzucę logi takie jak potrzeba to byście zobaczyli czy coś trzeba poprawić.
Pozdrawiam
|
|
|