To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

volve - 22-06-2012, 12:53

Strona 13 z tego tematu i tamtejszy post arena. Wszystko ładnie wyjaśnione ;)
racenty - 22-06-2012, 15:20

volve, dzięki :D

Czy mógłby ktoś rzucić okiem na ten log? TUTAJ Auto to Cari 1.8 85kw.

korwet - 22-06-2012, 16:39

No to pojeździłem już trochę - od poprawki ustawień TPS minęło już ok 250km...na paliwie 98 przejeździłem już ok 500-600km...
Zerknijcie proszę co o tym sądzicie:
logi:
http://www.sendspace.pl/f...aa3f25466d3ad9c
Octan level niby się poprawił...
ale trimy krótkoterminowe dalej są tak jak były (-9,9), z tym że teraz czasami zmieniają się na ok -7...
aren195612 napisał/a:
krótkoterminowe uparcie trzymają się w wartościach ujemnych. Wg mądrych ruskich „bukw” jest to nie zalecane. Swoja drogą rzadko spotykane. W sumie chyba można z tym żyć…….

Aren...co sądzisz o tych trimach :?:
spadek z -7 do -9 następuje przy przejściu na mieszankę stechiometryczną...ma to jakiś związek z fixedSAS :?: - a może ogólnie jeszcze coś z przepustnicą :?:
Ciekawi mnie dlaczego w logu z jazdy zaraz po odpaleniu Air flow sensor pokazuje 150Hz :?: - nie dodawałem gazu przy odpalaniu...
Później ładnie się trzyma w okolicy 25-30Hz dla jałowego.
Co jeszcze da się zauważyć w logach ?
Przy ustawieniu skrzyni na 3 i jeździe ze stałą prędkością daje się jeszcze wyczuć...takie jak by galopowanie auta...nie są to szarpnięcia a takie delikatne przyspieszenia :roll:
Przyspiesza normalnie i przy hamowaniu silnikiem też niczego takiego nie czuć...tylko przy jeździe ze stałą prędkością...

malysz86 - 23-06-2012, 13:30

witam
Wczoraj gdy odpaliłem cari i ruszyłem silnik zaczął wariować na obrotach tzn sam przyspieszał i zwalniał. Takie kangurki robił i zaczął migać check engine. Gdy się zatrzymałem to zaczął falować a raczej skakać na obrotach. Później słabo reagował na gaz. Na postoju szybko się zagrzał i gdzieś z okolic chlodnicy zaczął wyciekać płyn. Po chwili przestał. Z okolic przepustnicy wydobywa się dziwny świst.
Dzisiaj podłączyłem pod kompa i wyskoczyły mi 2 błędy.
P0170 Fuel Trim Bank 1.
P1221

Z tym pierwszym męczę się już od paru miesięcy, ale nie mogę zlokalizować przyczyny :cry:

Ten drugi jest nieopisany

Co to za błąd i co może być przyczyną tych objawów:?:

Cari 1,8 GDI 2001' 90KW

kkmaslowski - 23-06-2012, 14:08

Czy da się połączyć EvoScanem z Carismą 1.6 SOHC 90km '97r.? Mam kabel VAG KKL USB.
plecho1 - 23-06-2012, 19:25

Jak masz kabel i Evoscan, to zmostkuj piny pierwszy i czwarty i próbuj. W mojej trochę młodszej działa ok.
kkmaslowski - 23-06-2012, 22:46

plecho1 napisał/a:
Jak masz kabel i Evoscan, to zmostkuj piny pierwszy i czwarty i próbuj. W mojej trochę młodszej działa ok.


Dokładnie tak robiłem jak piszesz. 1 i 4 mam zwarty, mruga mi check engine i abs jak podłączę kabel, ale nie da się nawiązać połączenia. Spróbuję jeszcze na XPku 32bitowym, wcześniej próbowałem na siódemce 64bit...

Bizi78 - 24-06-2012, 00:50

malysz86 napisał/a:
P1221

P1221 throttle valve position feedback system

ahael - 24-06-2012, 14:56

[ Dodano: 24-06-2012, 15:04 ]



Pierwsze spotkanie z EVOscanem.

Jak to wygląda ??

Cari 99r po lifcie - 16V GDI engine

Pozdrawiam
Michał

http://youtu.be/yYXEutg1NU4

MPR - 25-06-2012, 23:40

Witam
Jestem nowym użytkownikiem na forum i z uwagą przeglądałem wątki diagnostyki i naprawy. Mój misiek to Pinin z silnikiem 1.8MPI, ale w dziale Pajero nie znalazłem takiego wątku. Więc tutaj zwracam się o pomoc.
Odczytałem programem EvoScan 2.6 (kabel KKL Line) informacje z komputera i otrzymałem dwa błędy:
1. Iniector circuit
2. EGR Sensor
W pierwszym przypadku jest to prawdopodobnie błąd pierwszego czujnika poziomu paliwa (mam uszkodzony ten czujnik) Ale nie wiem co znaczy ten drugi błąd.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc

korwet - 25-06-2012, 23:58

MPR napisał/a:
1. Iniector circuit

MPR napisał/a:
W pierwszym przypadku jest to prawdopodobnie błąd pierwszego czujnika poziomu paliwa


Skąd taki pomysł :?:
w wolnym tłumaczeniu jest to obwód wtryskiwacza...
zaznaczam że mogę się nie znać...ale zaintrygowała mnie ta diagnoza...a właściwie interpretacja

MPR - 26-06-2012, 16:20

Pytanie nieaktualne. Poszukałem w serwisówce i trochę w internecie. Mam problemy z cewką i prawdopodobnie z sondą lambda
savior - 26-06-2012, 19:47

Witam
Poradzi mi ktoś co muszę zrobić, aby połączyć się z carismą kablem FT232RL ??
Wgrałem sterowniki ze strony i nie trybi. Czytałem w tym temacie, że trzeba zrobić jakiś update ustawień kabla ale nie wiem skąd pobrać te ustawienia.

A może problemem jest Windows 7 x64 ??
Pozdrawiam

wichura1 - 26-06-2012, 21:09

Ściągnij te sterowniki: www.e-elektron.pl/work/ca...wniki_kabla.zip Mi dołączone do kabla nie działały. :wink:
savior - 27-06-2012, 07:53

A posiadasz może plik .ept (z Mprog) lub .xml (z FTProg) do skonfigurowania kabelka ??
Jeśli ktoś byłby tak miły i mi go podesłał byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam

edit:
Dzięki @wichura1 i @aren195612
udało mi się podłączyć do komputera.
wymienię przewody hamulcowe i wrzucę logi takie jak potrzeba to byście zobaczyli czy coś trzeba poprawić.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group