To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC

Owczar - 07-08-2013, 09:08

dahu napisał/a:
Vtec ?! Mivec (Vtec w hondach )


Tak, tak. Myślę o jednym a pisze drugie. Fakt, faktem, że to bardzo podobne rozwiązania. A pisząc o tym myślałem, jak kumplowi w type R vtec nie działał i zamulała. Okazało się, że zsunął się przewód z zaworu vtec.

Hugo - 07-08-2013, 10:20

Owczar napisał/a:
A pisząc o tym myślałem, jak kumplowi w type R vtec nie działał i zamulała. Okazało się, że zsunął się przewód z zaworu vtec
Bratu Accord 1,8 Vtec szarpał przy przyśpieszaniu. Okazało się, że w silniku poziom oleju był sporo poniżej minimum. Po dolewce idzie jak rakieta.
Owczar - 07-08-2013, 10:26

W końcu olejem są zmieniane wychylenia zaworów, pewnie nie był w stanie napompować oleju.
areksz121 - 12-08-2013, 00:51

Wykres z hamowni dołączę jak będzie czas, MIVEC wskakuje elegancko, ale coś chyba w ECU siedzi problem....reset nie pomaga i na Evoscanie Octan Level utrzymuje się na 38% a w Cari u brata 100%..... Fuel trim high (ltft) na -25%....spróbuję podmienić ECU... być może coś sterownik nie domaga... to nie problem z paliwem, a sterownik się wstrzymuje :( Moment obrotowy na PB dostępny 150Nm od 1500 i przy włączeniu MIVECa nie ma fajerwerków. Odpięcie wtyczki od skrzyni jedynie ściąga limit do 180 i goni na 4tym biegu do 200km/h. Maretzky podłączał też aparaturę w zeszłą niedzielę i właśnie Octan level i Fuel trim high siedzi w czarnej :butthead: Podmienimy ECU i podłączymy Evoscana i zobaczymy :roll:
Choć i tak ktokolwiek by nie jechał każdy podnieca się odcinką przy 8000rpm :P

Owczar - 12-08-2013, 01:08

A masz w nim czujnik spalania stukowego? W jakim zakresie wyprzedzenia kąta zapłonu?
abdul - 13-08-2013, 20:26

areksz121, chyba kolego widzialem dzisiaj Twojego Gala na E4 kolo Auchan w Krasnem :wink:
scoratir - 15-08-2013, 23:47

abdul, bardzo możliwe bo galant od jakiegoś tygodnia porusza się po Rzeszowie ;) .
Owczar, jest czujnik spalania stukowego ale on nic nie wyłapuje (przynajmniej według evoscana).
Wiem że czujnik spalania stukowego obniża octane level, ale on nic nie pokazuje. Wyprzedzenie kąta zapłonu na wolnych obrotach z tego co pamiętam wynosi +10 stopni (podobnie w cari).

Jutro/pojutrze będzie więcej informacji...

areksz121 - 16-08-2013, 17:01

Na razie myślę nad kupnem drugiego ECU, bo jakby były stuki, to i nawet 155KM byłoby problemem podejrzewam. Na chwilę obecną wymieniam magiel, tylną belkę i mimośrody z wahaczami (wkońcu).

On po prostu jedzie jak zdrowe 6A12, a przy włączeniu MIVECA podlewa tylko tyle, żeby było na bogato i po prostu jedzie...jeżeli drugie ECU pokaże na Evoscanie inaczej, to mamy winowajcę, jeżeli nie - to mamy kolejną zagadkę, choć Maretzky stwierdził, że soft może nie czytać akuratnie tych parametrów...Ale w Cari pokazuje octane level na 100%..... :roll:

Cierpliwości, a może akurat zacznie zwijać asfalt :wink:

abdul Tak to byłem ja :wink: Wjeżdżałeś na parking pod Auchan'em, a ja zasuwałem po "czwórce" Widziałem Twoją głowę wpatrzoną w Gala, nawet moja luba się uśmiechnęła, że każdy z daleka poznaje a inni co nie wiedzą, to oglądają się co to za wehikuł :mrgreen:

areksz121 - 20-08-2013, 01:05

I tak urlop minal i juz pierwszy dzien w pracy....


Gal objechal PL elegancko, spalil srednio 11,5l/100km LPG. Bez przygod i awarii - jak zawsze z reszta :P

Wymieniony magiel na ten ze srebrnego, nowe koncowki i oslony, geometria, oliwa Mobil 5W50 Peak life +filtr, przy okazji ze jedna nakretka kontrujaca zawor wpadla do miski, to i miska oprozniona do suchego ze starego oleju :wink: Tajemnicze stukanie dalej ujawnia sie od czasu do czasu i za diabla nie moge znalezc co to jest.
Przebieg 418000km przy wymianach, teraz juz lekko ponad 420000.

Dodatkowo ze Slawkiem nalozylismy na siebie dwa wykresy z hamowni, tzn wykres MIVECa i wykres z przed roku ze starego silnika. Wychodzi na to ze silniki dzialaja podobnie w petli zamknietej tj do ok 4200rpm... potem krzywa MIVECa narasta wolniej, ponizej 6A12 N/A i w momencie zmiany faz wystepuje lekki dolek, gdzie powinno byc znaczniejsze wzniesienie...wnioskuje wiec, ze Fuel trim high odpowiada za prace silnika w petli otwartej. Ale dalej nie wiemy, co jest powodem tak nieprawidlowych parametrow.

scoratir - 21-08-2013, 14:36

Wstawiam wykresy z hamowni. Połączyłem oba w jeden obraz, jeden to 6A12 mivec a drugi zwykły. Tutaj parametry obu:

6A12 MIVEC: 156KM/7520, 153Nm/6703 (zielony/zielony)
6A12 N/A : 152KM/7407, 167Nm/5693 (niebieski/czarny)


areksz121 - 22-08-2013, 00:20

Mamy jakies postepy... :wink: Wczoraj znalazlem FTO, a nawet dwa w Rotterdamie u jednego wlasciciela. Z Dordrechtu rzut beretem, wiec umowilem sie z gosciem na spotkanie w czwartek (dzis) i zobaczymy co pokaze Evoscan. Jestem pelen nadzieji ze bedzie tylko lepiej :wink:
Facet ma jedno jezdzace biale FTO do sprzedania i drugie czarne w czesci, jest silnik z automatem itd jakby co. Jak ogladne, to moze zrobie fotki, moze cos ktos bedzie potrzebowal.

areksz121 - 29-08-2013, 01:07

Niestety, w zeszlym tygodniu koles sprzedal FTO, zanim pojechalem... ale kupilismy drugie ECU i moze do konca tygodnia bedzie wiadomo, czy jest moc czy tez nie :wink:

Za tydzien dojedzie do mnie wypiaskowana i pomalowana tylna belka, wiec bedzie sie cos dzialo z tylnym zawiasem (uff malymi kroczkami naprzod). Wykopalem dwie malutkie dziurki w nadkolu po stronie kierowcy, wiec i nadkolami najwyzszy czas sie zaopiekowac :wink:


Troche luzu w pracy to i zegary wyciagalem, bo cos mechanizm liczydla sie zablokowal, zerwalem tarcze, ruszylem palcem i jazda probna...dziala :wink: Poskladane i git. W miedzy czasie kierownik podszedl co ja w aucie grzebie i jak ustawialem wskazowke licznika na drodze to wcisnalem gaz lepiej...a ten :shock: 50km/h i na jedynce?! Mowie ze norma i ze dopiero jest nadzieja na lepsze :twisted:

Trzymajcie kciuki, zeby bylo tylko ECU, ze na jakies trefne wpadlem. Jak korekty beda w normie i na drodze do 3 gumsko zapiszczy, to na koniec wrzesnia hamownia i bez opowiadania jak to jedzie...no moze jakis maly filmik :wink:

areksz121 - 07-09-2013, 01:44

Przydalaby sie mala aktualizacja....

Drugie ECU przyszlo z UK juz dawno temu...podlaczone, odpalil jak zawsze, jazda probna i nic...Przez caly rok jezdzilem na MD305412 (rzadko spotykane) a drugie ECU, na ktorym drugi tydzien tluczemy jest MD305411... Nikt nie dal mi odpowiedzi, przesiedzialem caly tydzien, ogladalem i jezdzilem dwoma FTO GPX, ktore byly w poblizu (promien 30km). Faktycznie, z moim serduchem cos jest nie tak :roll: Zaczalem ogladac zdjecia i filmiki, ktore zbieralem od poczatku projektu, analizowalem wszystko po kolei...I ZASTANOWILA MNIE JEDNA RZECZ:

https://plus.google.com/photos/106522184810808245518/albums/5786335449120174017/5786341785470816882#photos/106522184810808245518/albums/5786335449120174017/5786346431929759346?pid=5786346431929759346&oid=106522184810808245518

On przeciez dzialal normalnie zaraz po odpaleniu, i w czasie testow :roll: Bynajmniej sprawdzilem w tych dwoch ogladanych FTO reakcje na pedal gazu, chociazby na biegu jalowym. W obecnej sytuacji jest totalnym mulem z momentem obrotowym Cari 1.6. Na powyzszym filmiku zauwazylem, ze praktycznie roznicy nie ma miedzy prawdziwym FTO, ktore testowalem, a moim wynalazkiem. Czytalem co popadnie i jak zbyt wiele na tej stronie nie znalazlem, to jeden artykul przykul moja uwage:
http://ftowa.com/html/wor...beltTiming.html


Cytat:
The amazing thing about all this is that because the FTO's computer deals with the timing problems, the car runs like a dream, as if it was a normal car. No misfiring, no audible problems. The car just seems low on power, no bite, a lack of throttle response.


Dla tych co wola po naszemu:
"Zadziwiajaca rzecza jest to, ze ECU niweluje problem przestawionego paska do granic mozliwosci, co powoduje, ze silnik dalej pracuje rowno jak marzenie, jak zwykl normalnie to robic. Bez wypadania zaplonow, bez dziwnych dzwiekow. Objawia sie jedynie nizsza moca, nie ma jadu i leniwie reaguje na pedal gazu."

POMYSLALEM 3 RAZY I MYSLE - MAM CIE!

Dalem dupy w tym momencie (chyba):


Mianowicie nie widzialo mi sie napiecie paska, chcialem podciagnac i zakladalem wtedy od nowa. Na walku ssacym na tylnej glowicy jest czujnik...idziemy dalej...na pdfie widac, ze znaki musza byc na rancie pokrywy, a ja na tym walku nie znalazlem na rancie, wiec w pokrywie byla kreseczka i do niej ustawilem... Jak mniemam mamy 1-2 zeby przesuniecia w tyl (opoznienie) wzgledem znaku na pokrywie ze starego silnika (zwykle dohc).

Jak wypatrosze rozrzad, to sie przekonamy, beda dokladne foto i filmiki....oby :roll:
Trzymac kciuki!!!

Wszyc - 07-09-2013, 07:41

No ja czekam i czekam na wieści z pola walki :P i się doczekać nie moge już kilka dni ;p obijasz się
robertdg - 07-09-2013, 07:55

areksz121 napisał/a:
Mianowicie nie widzialo mi sie napiecie paska, chcialem podciagnac i zakladalem wtedy od nowa. Na walku ssacym na tylnej glowicy jest czujnik...idziemy dalej...na pdfie widac, ze znaki musza byc na rancie pokrywy, a ja na tym walku nie znalazlem na rancie, wiec w pokrywie byla kreseczka i do niej ustawilem... Jak mniemam mamy 1-2 zeby przesuniecia w tyl (opoznienie) wzgledem znaku na pokrywie ze starego silnika (zwykle dohc).


Sprawdź ten rozrząd dla spokoju ducha, jednakże gdyby tak było jak napisałeś:
areksz121 napisał/a:
On przeciez dzialal normalnie zaraz po odpaleniu, i w czasie testow

to od samego początku byłoby:
areksz121 napisał/a:
W obecnej sytuacji jest totalnym mulem z momentem obrotowym Cari 1.6



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group