To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Pajęcza sieć na Mitsu by SPIDER-ek

SPIDER-ek - 19-06-2012, 15:08

Owczar, widzisz opierasz się cały czas na teorii, a ja mówię o czystej praktyce.
Producenci też powiadają że samochody mało palą a w rzeczywistości jak jedzie Kowalski to dziwi się że 50% więcej pali.

To wszystko zalezy od stylu jazdy. Ciężaru, opon, rodzaju nawieżchni, pogody i wielu wielu czynników.
Zobacz co pisałem wczesniej. Bo widze że upierasz się jak uparciuch. Jak ktoś chce jeździć ECO to będzie jeździł, jak ktoś nie to nie będzie.
Ty mówisz że M/T jest oszczędniejszy niż A/T ale tak na papierze ok. W rzeczywistości już niekoniecznie.

Zauważ jak jest w mieście jak widzisz przed sobą auta i będziesz musiał hamować to popuszczasz gaz nawet gdy odległość jest duża i wtedy A/T przełączy bieg na wyższy, ale w M/T tego nie zrobi każdy. A benzynka się spala.

No nic nie będę się upierał, jak ktoś chce wierzyć to będzie wierzył a jak nie to nie. Przy silniku 1,4 z turbo też można spalić dużo, albo całe nic. Zależy jak nim pojedziesz.

Owczar - 19-06-2012, 15:58

SPIDER-ek napisał/a:
Owczar, widzisz opierasz się cały czas na teorii, a ja mówię o czystej praktyce.


Ja tłumaczę w teorii to dlaczego idzie w parze z praktyką :) Sam jeżdżę automatem i wiem jak pali, a co więcej wiem jak działa.
Spójrz na dane producentów i wskaż mi takie auto, w którym producent podaje niższe spalanie po mieście dla AT (wyjątek skrzynie manualne z automatyczną zmianą biegów np Citroen)- chociaż nowe skrzynie mają dużo większą sprawność...

SPIDER-ek napisał/a:
Zauważ jak jest w mieście jak widzisz przed sobą auta i będziesz musiał hamować to popuszczasz gaz nawet gdy odległość jest duża i wtedy A/T przełączy bieg na wyższy, ale w M/T tego nie zrobi każdy. A benzynka się spala.


Jak puszczam gaz to odcina paliwo. Automat przerzuca na wyższy bieg, wyrównuje obroty, a potem wrzuca na luz przy 2k. Im wyższy bieg, tym wyższa prędkość. Na 4 biegu od 50km/h będziesz jechał na luzie... Podczas każdego rozpędzania zmienia się przełożenie skrzyni, co powoduje duże straty na przepompowywaniu oleju (stąd potrzebne chłodzenie oleju). Największa sprawność AT, tak jak polaff napisał, jest osiągana gdy wyrówna się prędkość i przełożenie.
Dodatkowo AT ma tylko 4 biegi, dłuższe przełożenia itd.

SPIDER-ek - 19-06-2012, 16:15

Owczar napisał/a:
Ja tłumaczę w teorii to dlaczego idzie w parze z praktyką :) Sam jeżdżę automatem i wiem jak pali, a co więcej wiem jak działa. .


Zapomniałeś dodać że jeździsz na gazie i masz katy powycinane:) A to mały szczegół :finga: Już nie wspomne jak marudziłeś że coś za dużo Ci pali.

Owczar napisał/a:

Spójrz na dane producentów i wskaż mi takie auto, w którym producent podaje niższe spalanie po mieście dla AT (wyjątek skrzynie manualne z automatyczną zmianą biegów np Citroen)- chociaż nowe skrzynie mają dużo większą sprawność...


To właśnie jest teoria, podobnie jak z podawaniem przez producentów ilości spalania paliwa.
Bez uwzględniania jazdy Jana Kowalskiego.
Ja się Marcin z tobą całkowicie zgadzam że w teorii A/T spala więcej, jest po prostu gorszy. Jednakże w praktyce nie zawsze jest to uzasadnione. Bo czynnik ludzki ma tutaj bardzo dużo do powiedzenia.

Wiesz z tym paliwem to jest takie właśnie gadanie jak było w teście Prius vs BMW w Top Gear.

polaff - 19-06-2012, 16:16

ja raczej mam praktyczne podejście do tematu banalny przykład:
Ja mam mondeo 2,0TDCI z ASB kombi, szwagier ma identyczne tylko, 3 miesiące starsze i z gorszym wyposażeniem i M/T. W ubiegłym roku razem jechaliśmy do bułgarii 2250km w jedną stronę. Mi średnie spalanie z całej trasy wyszło 6,8/100 jemu w granicach 5,7-9/100 dodam tylko, że 90% jechaliśmy po obwodnicach i autostradach.
W codziennej eksploatacji moje mondeo pali około 7,5-9,5/100 jego rekord niskości ( ;) ) to 5,4 trasa Zielona góra włocławek tempo emeryckie, a normalnie na co dzień 6,5. Masa i gabaryty podobne rocznik ten sam.Jego auto ma około 80kkm większy przebieg na chwilę obecną.
jakieś pytania? :mrgreen:

m6riano - 19-06-2012, 16:40

polaff napisał/a:
W ubiegłym roku razem jechaliśmy do bułgarii 2250km w jedną stronę

Co wy przez Berlin jechaliście..?;-)

SPIDER-ek - 19-06-2012, 16:47

polaff, i to pokazuje że macie różne samochody:)
Tak jak u nas jeden Galant pali 17 a drugi 11:). Jeden jeździ na "smole" a drugi na oleju syntetycznym. Inny ma kombi a inny sedana. Jeden wozi 30kg w bagażniku a innych nie wozi nic, albo tylko teściową do kościoła. Jeden wącha gaz a inny klej. Jeden tankuje po 50zł, a inny pełny bak.
Nie da się porównać idealnie samochodów. Przecież nie od wczoraj wiadomo że dziadkowozy są zamulone i z spalaniem też nie wiadomo jak jest w takich samochodach.

itd.

Owczar - 19-06-2012, 17:00

SPIDER-ek napisał/a:
Zapomniałeś dodać że jeździsz na gazie i masz katy powycinane:) A to mały szczegół :finga: Już nie wspomne jak marudziłeś że coś za dużo Ci pali.


No tak, katy mam powycinane, ale jak się okazuje to analiza spalin pokazuje prawidłową mieszankę i jak wykazały testy, sondy za katem nie zmieniają zauważalnie korekt. Poza tym w trasie potrafi zejść do 10l/100, tylko w mieście spala duuużo więcej. Poza tym gazu może spalać około 15% więcej, a to różnice są jednak dużo większe (moje i Twoje). Inna sprawa, że producent deklaruje spalanie 13l PB po mieście (zakłada przepisową jazdę). A jak wszyscy wiemy, producent raczej zaniża niż zawyża.
Przykładów, że AT pali więcej nie trzeba szukać daleko. Zhan-owi pali około 16-17l LPG czyli odpowiada to 13,9-14,8 PB. Inne zeznania potwierdzają ten wynik. Bierzmy pod uwagę spalanie po Warszawie.

SPIDER-ek napisał/a:
Ja się Marcin z tobą całkowicie zgadzam że w teorii A/T spala więcej, jest po prostu gorszy. Jednakże w praktyce nie zawsze jest to uzasadnione. Bo czynnik ludzki ma tutaj bardzo dużo do powiedzenia.


Ale praktyka potwierdza to jeszcze bardziej dobitnie :) Poczytaj na forum lub popytaj na spocie. Chciałem zrobić test i dać auto mojej narzeczonej na jakiś czas żeby potestowała i założę się, że spalanie bym miał na normalnym poziomie ;) Ale na pewno nie mniejsze niż 16 l LPG po mieście. To auto musi spalić.

A tak w ogólę to nie ma się co spierać :) Mnie po prostu dziwią te wartości dla cyklu miejskiego. Ostatnio na elektrodzie założyłem temat w celu analizy mieszanki i logów, bo uważam, że trochę dużo pali po mieście. Dostałem odpowiedź, dlaczego uważam, że pali dużo. Powołałem się na zeznania innych użytkowników... Pierwsze o co zapytali czy mam ciężką nogę, a potem napisali żebym się zamienił z kimś na auta i zobaczę jak będą paliły przy moim stylu jazdy :)
Swoją drogą to jeden z najoszczędniejszych w swojej klasie, Golf VI 1,6TDi wyszedł mi średnio w cyklu mieszanym 50/50 ponad 8,5l ON. Fabryczny, nie modyfikowany 13kkm przebiegu :) A jak wiadomo 6 litrów w cyklu mieszanym to dla niego żaden problem. Myślę, że to kwestia wciskania pedału gazu ;)

polaff - 19-06-2012, 17:05

m6riano, Policz sobie przez źilinę, budapeszt gior, belgrad, Ńiś, sofie, starą zagorę i burgas... oczywiście z pl centralnej a nie z wa-wy
m6riano - 19-06-2012, 17:46

liczyłem z Włocławka przez Słowacje i Węgry prosto do złotych piasków, wyszło ok 1700-1800
Licząc przez Wawe, Lwów wychodzi nawet 1500..;-)ale wiadomo że tamtędy sie nie jeździ..(granica i kijowe drogi)

polaff - 19-06-2012, 20:18

m6riano, nie wiem może teraz jakieś nowe drogi pootwierali ja ostatnio mierzyłem dwa lata temu i wyszło 2200 albo 2250 nie pamiętam.
my co roku jeździmy tak:
https://maps.google.pl/maps?saddr=w%C5%82oc%C5%82awek&daddr=Graniczna+to:E-75+to:Sunny+Beach,+Nesebar,+Bulgaria&hl=pl&ie=UTF8&ll=46.619261,23.994141&spn=15.847379,43.286133&sll=45.309666,19.668274&sspn=0.507041,1.352692&geocode=FYpZIwMdWPMiASlboHmQdJkcRzHB9_cy-5a_1Q%3BFTRg9wIduDscAQ%3BFQ4JtAIdnnktAQ%3BFUd6iwIdB9SmASnZkcvPrp-mQDEQiQ_NFKAACg&t=h&mra=ps&z=5

deejay - 19-06-2012, 20:21

V6 jazda nocą 90-100km/h trasa 420 km 6,28l/100km i tez TIP :P

Ps: Spotkamy sie na zlocie i podyskutujemy na ten temat :wink:

polaff - 19-06-2012, 20:37

deejay, ale ty masz skrzynie z wrodzoną awarią synchronizatorów czy konwertera :P ?
fj_mike - 19-06-2012, 21:42

polaff napisał/a:

deejay, ale ty masz skrzynie z wrodzoną awarią synchronizatorów czy konwertera :P ?

Zejście poniżej 7 litrów w manualu to nie problem. Trzeba mieć tylko cierpliwość (nie deptać gazu) albo być świadomym konsekwencji finansowych przekraczani dopuszczalnej prędkości - w moim przypadku zszedłem poniżej 7l w trasie z Norge do PL przez Szwecję.

polaff - 19-06-2012, 21:48

fj_mike, tak, jednak ja lubie bawić się autem a jakmam oszczędzić litr kosztem dobrej zabawy to wolę sobie rower kupić
Owczar - 19-06-2012, 23:04

Nie róbmy już Sebastianowi OT :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group