Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś
Owczar - 14-11-2012, 09:35
MKV napisał/a: | P0173 - Układ napędowy - Fuel Trim Malfunction (Bank 2) |
To bank od strony pasa przedniego. A cylinder 3 jest chyba od strony grodzi. 1 na pewno jest od strony grodzi, więc 3 też
MKV - 14-11-2012, 09:48
Owczar napisał/a: | MKV napisał/a: | P0173 - Układ napędowy - Fuel Trim Malfunction (Bank 2) |
To bank od strony pasa przedniego. A cylinder 3 jest chyba od strony grodzi. 1 na pewno jest od strony grodzi, więc 3 też |
Myślisz, że świece po takim przebiegu i kable mogą takie błędy powodować czy to może byc coś innego?
Co do samych świec to fabrycznie z tego co wiem były platynowe, dedykowane NGK w katalogach są platynowe i irydowe, ale maretzky sugerował mi włożenie zwykłych - z tego co wiem jest nawet specjalna linia Denso TT (czy jakoś tak) do LPG. Które wybrać?
Owczar - 14-11-2012, 09:55
Mogą. Ja bym wziął denso. Kupowałem właśnie te IK22 do gazu
MKV - 14-11-2012, 10:24
Owczar napisał/a: | Mogą. Ja bym wziął denso. Kupowałem właśnie te IK22 do gazu |
I jak się sprawdzają??
Katalog intercarsu Irydowe sugeruje tutaj Denso VK20 - jakiś błąd??
Poza tym są już jakieś opinie w przypadku używania świec zwykłych w Galantach (nie platynowych i nie irydowych) które są duuuużo tańsze (16zł sztuka a nie 50zł na stronie Denso).
Interesują mnie własnie te Denso TT specjalnie do LPG - ma ktoś już z nimi doświadczenie ?
Tomek - 14-11-2012, 10:29
MKV napisał/a: | Katalog intercarsu Irydowe sugeruje tutaj Denso VK20 - jakiś błąd?? |
VK, to lepsza seria niż IK
do Gala podchodzi IK20 i VK20, te mają szczelinę 1,1 mm
jednak do LPG lepsze są IK22 lub VK22, bo mają zmniejszoną szczelinę do 0.8
ja mam IK22, przelatane na nich, na LPG 40 tys
to są świece irydowe, rzekomo do 90 tyś km
kabli nie zmieniaj, nie zuzywają się tak jak świece
MKV napisał/a: |
Interesują mnie własnie te Denso TT specjalnie do LPG - ma ktoś już z nimi doświadczenie ? |
jedyne opinie jakie czytałem po necie, to kiepskie opinie
OT zwykła świeca, trochę lepsza niż taka za 8-10 zł
generalnie możesz pchać do Gala tanie świece na 10-20 tyś km
i też będzie robiło dobrze, ale pamiętaj, że wymiana świec w tylnym banku to zrzutka kolektora, głównie z tego powodu się to nie opłaca
Owczar - 14-11-2012, 10:41
Póki co nie mam zastrzeżeń. Zresztą to sprawdzone świece A różnią się od świec do PB tylko przerwą.
Ale to są świece irydowe.
Oryginalnie były platyny, ale wtedy nie robili jeszcze irydowych.
W oryginale były NGK i denso:
PFR6G-11
PK20PR11
Innych niż irydowe i platynowe bym nie kupował. Bo za chwilę będziesz zmieniał...
MKV - 14-11-2012, 10:46
Owczar napisał/a: |
Innych niż irydowe i platynowe bym nie kupował. Bo za chwilę będziesz zmieniał... |
Dzięki za szybką pomoc panowie
Zamówiłem własnie:
- Denso IK22 x6 po 39zł sztuka (VK22 były po 54zł albo 59zł - nie pamiętam)
- Kable NGK 142zł (jak już wymieniać to wymieniać - nie jest to kolosalny wydatek a na pewno nie zaszkodzi)
- uszczelka między komin a kolektor dolotowy AJUSA - 38zł
Owczar - 14-11-2012, 10:48
Jest uszczelka łącząca kolektor dolotowy i to właśnie te musisz zamówić. Tamtych dolnych elementów nie będziesz odkręcał. Ale ona występuje tylko w oryginale. Bynajmniej tak było rok temu.
MKV - 14-11-2012, 10:55
Owczar napisał/a: | Jest uszczelka łącząca kolektor dolotowy i to właśnie te musisz zamówić. Tamtych dolnych elementów nie będziesz odkręcał. Ale ona występuje tylko w oryginale. Bynajmniej tak było rok temu. |
Ale uszczelkę łącząca kolektor dolotowy z czym trzeba wymienić teraz?
Tzn mam kupić nie te uszczelki co są między kolektorem a głowicami tylko jakieś inne? Nie widziałem tego kolektora jeszcze na oczy bo pokrywa wszystko zasłania więc narazie to tylko oczami wyobraźni widzę
Według Cermotoru te dolne uszczelki przy głowicach sa własnie w zamienniku AJUSY za 40zł za dwie sztuki.
W Katalogu Intercars jest tylko AJUSA 13135600 i piszą, że trzeba wymienić dwie - to chyba te zamówiłem...
http://www.moto1000.pl/AJ...SHI-242175.html
Owczar - 14-11-2012, 11:04
Kolektor główny jest przykręcany do takiego kominka. A kominek jest przykręcany do głowic. Do wymiany świec nie trzeba demontować kominka.
Tomek - 14-11-2012, 11:04
MKV napisał/a: |
Ale uszczelkę łącząca kolektor dolotowy z czym trzeba wymienić teraz?
Tzn mam kupić nie te uszczelki co są między kolektorem a głowicami tylko jakieś inne? Nie widziałem tego kolektora jeszcze na oczy bo pokrywa wszystko zasłania więc narazie to tylko oczami wyobraźni widzę |
na głowicach masz tzw. kominek (pod nim są 2 osobne uszczelki - tych nie ruszasz)
na kominku stoi kolektor - jego zdejmujesz, pod nim jest uszczelka, która to wytrzymuje ponoć ze 3-4 ściągnięcia
nie zaszkodzi wymienić
Owczar - 14-11-2012, 11:04
Element 11308:
http://old.japancars.ru/c...L6&mg=15&bg=210
MKV - 14-11-2012, 11:08
No i teraz wszystko już rozumiem - ogromne dzięki
Zamówienie poprawione - zaoszczędzę 2zł
No ale przynajmniej już wiadomo, że jakby co te dwie uszczelki między komin a głowice też sa dostępne w zamienniku
Tomek - 14-11-2012, 11:13
MKV napisał/a: |
No i teraz wszystko już rozumiem - ogromne dzięki |
a te dwie uszczelki ktore znalazłeś to zapewne 11410
Matejko - 14-11-2012, 11:16
ta ajusa co podales to nie od tego silnika, raczej nawet jak polaczysz to nie bedzie to
|
|
|