To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

michaello - 01-12-2014, 20:43

mmachaj napisał/a:
Gdzie w Warszawie można kupić w dobrej cenie dobry olej tak żeby nie naciąć się na "okazje" z aukcji internetowej. Chyba że aukcje są okej w tym temacie a w sklepach się przepłaca??

Zamawiałem często tu, http://www.iparts.pl/czes...tra-323019.html 4+1 litr
Uwaga: Shell zmienil nazewnictwo niektórych olejów, tu masz ulotkę: http://s05.static-shell.c...-produktowa.pdf np. SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-30 to teraz chyba SHELL HELIX ULTRA ECT 5W-30 m.in. po tym poznasz czy olej jest "stary" czy nowy.
Oczywiście to jedna z propozycji, wybór należy do Ciebie :D

Beny_s - 02-12-2014, 09:13

Allegro raczej nikt nie poleci, korzystaj z oficjalnych dystrybutorów http://www.shellhelix.pl/dystrybutorzy/

Osobiscie mogę polecić http://e-katalog.intercars.com.pl, dużo punktów odbioru. Możesz porównac cenę z http://www.motointegrator.pl odbiór tez w pkt. Intercars, a ceny czasem różne.

mmachaj - 02-12-2014, 17:45

No i to są konkretne odpowiedzi :)
Dzięki chłopaki

Uwex - 03-12-2014, 08:46

mmachaj - zostań MM, to sobie kartę wyrobisz i spore zniżki w Inter Cars. Ja oleje i filtry tam kupuję. Przy okazji ( żeby się trzymać tematu ) Shell 5W-30.
mmachaj - 03-12-2014, 17:19

Nie bardzo rozumiem o jaką karte chodzi. Ale jak mowa o zniżkach to bardzo chętnie. Możesz przybliżyć temat??
Uwex - 03-12-2014, 17:32

mmachaj- tutaj masz wszystko wyjaśnione :
krok 1
krok 2
krok 3 - to już po otrzymaniu karty.

aequitas - 25-02-2015, 22:11

Co sądzicie o Mobil1 5W30?
lobuzek - 28-02-2015, 21:11

Panowie, każdy olej spełniający normy producenta (czyli tu API SL/CF o ile się nie mylę) i odpowiednio często zmieniany będzie ok. Ja zalewam Ford Formula F 5W30 i zmieniam co 10 kkm i problemów nie mam. Dodam, że jeździłem wcześniej Fordami i miałem dobre doświadczenia z tym olejem, do tego kupuję go przez zaprzyjaźnionego mechanika, więc wychodzi naprawdę tanio i problemów żadnych nie ma.
Reasumując - proponowany Mobil krzywdy nie zrobi.

mac.x - 01-03-2015, 18:38

Witam jestem tutaj nowy.Wlasnie skonczyla mi sie gwarancja i nadszedl czas wymiany oleju.
W serwisie zawsze mi lali Castrol edge 5w30.
Troche poczytalem jaki olej wlac ale teraz juz nie mam bladego pojecia.Kupilem znowu castrola takiego samego jak mi lali i na odwrocie sprawdzilem klasyfikacje ACEA jest C3
Otworzylem ksiazke z instrukcja i sprawdzilem jakie powinny byc klasyfikacje:

Klasa API: SM (na castrolu brak takiego info)
Olej z certyfikacja ILSAC (tez brak info)
Klasyfikacja ACEA: A1/B1, A3/B3, A3/B4 lub A5/B5 (a na castrolu jest C3 co raczej charakteryzuje go do diesla i tez tak jest w ksiazce podane ze taka powinna byc do diesla)

Bardzo prosze o konkretna odpowiedz czy moge go dalej lac bez obaw??czy jednak zmienic na jakis inny z taka klasyfikacja ACEA jak producent zaleca??

brylekVFR - 01-03-2015, 18:58

mac.x napisał/a:
W serwisie zawsze mi lali Castrol edge 5w30.

mac.x napisał/a:
Kupilem znowu castrola takiego samego jak mi lali

Czyli w sumie decyzje już podjąłeś, jak taki lali to już go zalej.
Przy następnej wymianie poszukasz czegoś innego.
Ja zalałem Motula 8100 X-Clean 5W40 C3,

dr2ke - 01-03-2015, 22:09

mac.x, do mojego Lancera od nowości w serwisie lano Castrola 5W40. Za 2 tyś km kolejna wymiana i zmieniam na to co kolega brylekVFR czyli Motul 8100 X-Clean 5W40
apg2312 - 01-03-2015, 22:32

Mimo wszystko polecę w tym wypadku Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1307
http://liquimoly.pl/produ...-40-1307-detail
LM jest droższy od tego Motula o około 30-50 zł (bańka 5 l, zależy od sklepu), ale to pełny syntetyk. A Motule 8100 X-cess i X-clean to jednak tylko oleje HC (hydrokrakowane).

mac.x - 02-03-2015, 22:48

Dzieki za zainteresowanie.Decyzji jeszcze nie podjalem bo olej moge odsprzedac szwagrowi bo leje taki do diesla.
Ale w sumie dalej nie dostalem odpowiedzi odnosnie tej klasyfikacji.
Gdzies na jakiejs stronie o olejach czytalem ze ten castrol spelnia te A1 itd ale na stronie producenta nic o tym nie bylo a dalo mi do myslenia ze w instrukcji klasyfikacja C3 jest do lancerow z silnikiem diesla.

A taki maly off topic a kiedy powinien byc wymieniony rozrzad??

apg2312 - 03-03-2015, 00:16

Powoli, powoli, bo na razie wiesz że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele.
Olej można klasyfikować wg kilku norm.
Klasyfikacja jakościowa wg ACEA
http://www.adwa.pl/index....kociowe-wg-acea
Klasyfikacja jakościowa wg API
http://www.adwa.pl/index....akociowe-wg-api
Klasyfikacja lepkościowa SAE
http://www.adwa.pl/index....pkociowa-wg-sae
I zazwyczaj we wszelakich instrukcjach podawane jest, że olej ma spełniać normy API. Czyli (wezmę przykład mojej Cari) ja mogę lać olej klasy nie niższej, niż o ile pamiętam SG. Olej klasy wyższej mogę spokojnie lać - i mam wlany syntetyk Liqui Moly mający klasę SM. Wszystko gra i buczy :)
Teraz patrzymy, w jakich warunkach klimatycznych auto będzie jeździć. Ponieważ na Syberię czy gdzieś w okolice koła podbiegunowego się nie wybieram, a jeżdżę po Polsce i Europie to spokojnie starcza mi olej 5W, 0W to już by była IMHO lekka przesada. Sahary czy innej jakiejś pustyni też nie zaliczę raczej, ani nie żyłuję skrajnie silnika, więc olej z cyframi 50 czy 60 są też przesadą. 40 jest w sam raz, bo jednak temperatury w lecie czasami bywają wysokie. Więc wg mnie idealnym olejem wielosezonowym jest 5W40
Co do normy ACEA - ja na nią nie zwracam uwagi. Praktycznie wszystkie oleje syntetyczne (pełne i HC) spełniają normę A3/B4, a semisyntetyków i mineralnych nie używam.

mazin - 08-03-2015, 14:11

Ja od dwóch sezonów leję millersa, dokładnie tego millers
Chwalę, bo silnik pracuje ciszej, różnicę słychać zwłaszcza przy rozruchu przy niskich temperaturach.

Ale mam pytanie do znawców tematu - po jakim czasie należy wymienić taki olej? Przez rok, z powodu choroby, jeździłem bardzo mało - od marca ub. roku, to jest od wymiany, przejechałem ok. 2300 km. (do tej pory ok. 10-15 tys, a bywało, że i 80 i wtedy olej wymieniałem kilka razy w roku). Cały rok lancer jeździł dość regularnie, ale od listopada samochód stoi i jeszcze z miesiąc postoi (akku podłączyłem do ładowarki) - i w tym okresie poza dwoma wyjazdami do ASO w ramach akcji serwisowej nie był uruchamiany.

Pytanie: czy przejmować się wymianą oleju, czy dać sobie spokój przy takim przebiegu? Przez kolejny rok zrobię pewnie z 10-12 tys., ale to będzie już dwuletni olej. Czy taki syntetyk starzeje się, tj. traci własności? Wiem, że są tacy, co nigdy nie wymieniają i jeżdżą, ale ja do nich nie należę ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group