To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Outlander PHEV

Myjk - 12-11-2019, 08:48

Ponieważ my w elektromobilności jesteśmy 50 lat za murzynami (zresztą nie tylko w tej kwestii). Nie zmienia to jednak faktu, że ładowanie 300km w 15 minut jest możliwe JUŻ DZISIAJ. Pomijam oczywiście, że przeznaczeniem samochodu elektrycznego jest głównie kręcenie się wokół komina a nie trasy z Zakopanego do Gdyni.
Rander - 14-11-2019, 11:44

marekp napisał/a:
(...) bo jeszcze nie sprzedalem Outlandera. Jutro sie tym zajme :D
(...)


Się zastanawiam nad kupnem.
Masz go jeszcze?

marekp - 14-11-2019, 15:33

Mialem dzis go sprzedac ale nie mialem kiedy pojechac. Mam. Napisalem PW i podalem Ci telefon jakby co.

MarekP

PS. Zlosc mi na niego nieco przeszla to dzis tak nie tylko brak czasu ale tak jakby troche szkoda..... Ale takie zycie. Bede sprzedawal.

Myjk - 14-11-2019, 16:09

Rander napisał/a:
Się zastanawiam nad kupnem.
Masz go jeszcze?

Trzeba było krzyczeć wcześniej, był do wzięcia mój, ew. perełka 3-letnia rocznik 2016, model 2017 z przelotem 21 tys. za 125 kzł. Ale się niestety sprzedał na pniu. :(

jacekk - 14-11-2019, 19:42

Myjk napisał/a:
Blazer, T3 się ładuje w 15 min. do 80%, więc już dzisiaj jest to realne. Gdyby nie 100lat dominacji smrodów spalinowych, by w zamian pracowali nad bateriami, pewnie dzisiaj już byśmy osiągnęli taki poziom. Albo i lepszy.

Należy pamiętać o prawach fizyki. Wartość energetyczna ON to 36MJ/l. No ale sprawność silnia Diesla to 0.4-0.45 więc energii wprawiającej pojazd w ruch mamy gdzieś 14-15MJ/l.
Tankując do pełna magazynuję w zbiorniku około 900 MJ (po uwzględnieniu spawności silnika).
Standardowe baterie w Tesli 3 to 50 kWh czyli tylko 180 MJ. PHEV to tylko 12 czy też 14 kWh czyli 43 MJ. Sprawność silnika elektrycznego też nie osiąga 100%, ale jest odzysk energii więc niech będzie 100%. No więc skoro energia efektywna w bateriach PHEV jest 20 razy mniejsza niż pełen zbiornik paliwa to dlaczego PHEV na bateriach ma przejechać więcej niż powiedzmy 30-40 km. (skoro na zbiorniku paliwa robię 600-700 km). Stosunkowo mała Tesla 3 wg. producenta ma zasięg 350 km. Jak to zwykle jeśli idzie o to co podaje producent - powodzenia w realnym świecie.
Ładowanie baterii też jest niekorzystne. Te supercharge'ry mają maksymalną moc 150 kW lub ostatnio 250 kW. Z napięciem 400V. W tej mocniejszej wersji kable sa chłodzone cieczą bo płynący prąd to ponad 600A! Dalsze zwiększanie zarówno napięcia jak i prądu jest problematyczne, a sama taka stacja wymaga doprowadzania dedykowanej linii zasilającej 15kV. No to teraz wyobraźmy sobie autostradę w sezonie urlopowym gdzie przejżdża nią 100 tys. pojazdów w ciągu dnia i wszystkie są elektryczne. Na odcinku 300 km musimy te 100 tys. naładować. Wychodzi mi około 2000 stacji ładowania (6 tys. pojazdów na godzinę w największym szczycie i każdy spędzi 20 minut na stacji ładowania). Jeśli teraz mamy MOPy ze stacją benzynową co 50 km to potrzebne byloby 300 ładowarek na każdym z nich. Jeśli zrobimy to na każdym parkingu co 20 km to tak jest 130 ładowarek/parking, 250kW każda czyli 32.5MW mocy. Gdy się podliczy z całej sieci autostrad/dróg ekspresowych okaże się, że trzeba kilku dodatkowych elektrowni by to zasilić w czasie letniego weekendu.
Moim zdaniem póki EV jest niszą na rynku to jakoś to działa, ale w życiu się to skaluje by być pojazdem powszechnego użytku.

Myjk - 14-11-2019, 20:10

Na czasie ;)

https://youtu.be/RaGVoB4Zn-Y

marekp - 15-11-2019, 11:17

Zapomnialem o jednym. Jesli przed uplywam 6 miesiecy sprzedam samochod to musze sie rozliczyc z podatkiem. PIT-36. Ewentualny dochod ze sprzedazy. Ewentualny! Kto ocenia ile on jest wart w momencie sprzedazy? Urzad Skarbowy. Tak czy inaczej musze zawrzec w PIT-36 informacje o sprzedazy. Byc moze tam bedzie strata. Ale moje doswiadczenie mi mowi ze lepiej zeby nie bylo tego wszystkiego w zeznaniu podatkowym. Mam rozne doswiadczenie z Urzadem Skarbowym. Tutaj jest problem w sumie ocennosci. No moze jesli sprzedam ze strata do jakiegos komisu (faktura VAT czyli moze byc handlarz samochodami) to bedzie to do opanowania. Ale jesli na umowe to zawsze moze sie zdarzyc ze US wyceni inaczej i wyjdzie ze nie zaplacilem naleznego podatku. Lepiej przed uplywem pol roku nie sprzedawac. I ciekawe jest liczenie tego pol roku. Od pierwszego dnia nastenego miesiaca. Czyli jak kupie w maju na poczatku to byc moze dopiero w grudniu bede mogl sprzedac bez uwzgledniania tego w zeznaniu podatkowym. A ja kupilem pod koniec sierpnia..... To nic nie ma niby wsplnego z PHEV Outlander ale o tyle ze ja sie chce pozbyc i nagle wyskoczyla przeszkoda. Mam nim jezdzic pol roku. Wiedzialem jak kupowalem ze cos robie kompletnie zle. Takie cos w srodku mi mowilo.

MarekP

W sumie to niby niewiele. Bo 18 albo 33 % od tego domniemanego zysku ale to moze byc ta kropla pod ktora upadl wielblad. Czyli przejscie progu z 18 na 33. Poza tym nie lubie miec nic wspolnego z naszym panstwem w tym przypadku reprezentowanym prze US. Zawsze mam wrazenie ze mnie wyroluja. Nie powiem inaczej bo juz kiedys mod mi zwrocil uwage ze nawet jak kropki napisze to tez nie jest dobrze :D

W sumie to moze i dobrze bo mam udokumentowane poniesione wydatki. To moge to wpisac do tego zeznania. Co prawda nigdzie nie pisza co bedzie jesli to jest strata a nie zysk. Zdaje sie ze to wizyta w Urzedzie Skarbowym bo to oni wtedy placa nie ja. A tak bedzie ze sprzedam taniej niz kupilem. Samochody sie szybko starzeja.

I tak oto znow zrobilem OT. Ale moze warto o tym pamietac. Kara ze nie umieszenie w PIT-36 tej sprzedazy to moze byc ponad 33 tys zl.

To dotyczy tylko 6 miesiecy - potem juz nie ma znaczenia.

Myjk - 23-11-2019, 10:32

Przedwczoraj zapomniałem podłączyć auto pod prąd i rano ruszyłem w trasę 60km po Wawie na samej benzynie. Wyszło mi 7L. Spaliniak zwykły pewnie by zjarał w tych warunkach z 10. Więc nie wiem skąd była teoria o 15L w PHEV.
Blazer - 23-11-2019, 17:03

Ja miałem tak samo - u mnie po Warszawie średnie spalanie ~7-7,5l oczywiście baterii przy wyjeździe brak (w sensie że wskaźnik pokazywał "0").
Sprawdzone na odcinku ~120km (całość po Warszawie i okolichach-Otwock) w piątkowym szczycie (godzina 15-18).
Dlatego też uważam, że jak na tak duże auto spalanie jest bardzo dobre. Na pewno dużo daje gaszenie silnika w korku i częściowa jazda na akumulatorach- nawet jeżeli jest to tylko dojazd do świateł.

Marcino - 24-11-2019, 23:12

7-7.5 lita PB to świetny wynik jak na takiego klocka. Jednak
Coś ten układ hybrydowy w mieście odzyskuje

darek44 - 25-11-2019, 10:44

W moim przypadku trasa z Holandii do domu , dystans 1200 km. prędkość pomiędzy 120-130 km/h dwie osoby bez bagażu ,cała trasa na PB ,spalanie 7,2 jak na dwu tonowe auto super :D
Marcino - 25-11-2019, 11:17

darek44 napisał/a:
W moim przypadku trasa z Holandii do domu , dystans 1200 km. prędkość pomiędzy 120-130 km/h dwie osoby bez bagażu ,cała trasa na PB ,spalanie 7,2 jak na dwu tonowe auto super :D

To chyba zwykłe 2.0 CVT cięzko o takie wyniki w trasie.

mkm - 26-11-2019, 00:09

marekp napisał/a:
Zapomnialem o jednym. Jesli przed uplywam 6 miesiecy sprzedam samochod to musze sie rozliczyc z podatkiem. PIT-36. Ewentualny dochod ze sprzedazy.

Przecież Ty będziesz miał stratę, a nie dochód, więc w czym problem?
No chyba, że kupiłeś wydzwonionego topielca to faktycznie... lub masz na fakturze 1000euro to owszem, będziesz musiał podzielić się zarobkiem. :biggrin:

Pytasz kto ocenia wartość?
Są tabele - choćby Eurotax.
Jak masz AC to wystarczy spojrzeć na wartość na polisie.
Skarbówka Ci sie czepi jak wartość rynkowa to np. 100tys, a Ty wyskoczysz z okazją za dychę :mrgreen:

marekp - 26-11-2019, 12:04

Na AC jest 70 tys zl. EUROTAX dziala jakby w dwie strony. Jak np. maja mi wyplacic odszkodowanie to jest niska cena. Jesli ja mam placic podatek to jest wysoka. Masz racje - to bedzie strata. Nie lubie z US sie kontaktowac a jesli wykazuje strate to czesto tak jest. Mniejsza o to. Masz racje. Tyle ze musze uwzglednic w PIT. Jeszcze nie sprzedalem. Troche mi szkoda bo moze by sie nadal w koncu.

MarekP

julmar - 01-12-2019, 18:56

Cześć, właśnie sprowadzam Phev z Holandii. Człowiek, który go kupował poinformował mnie o dwóch rzeczach. Pierwsza to brak karty SD "z systemem" oraz brak drugiego kabla do ładowania samochodu. Nie wiem o co chodzi. Czy wiecie o jaką kartę chodzi, czy mogę ją dokupić, dorobić? Czy drugi kabel do ładowania pewnie szybkiego jest wykorzystywany? Dziękuję za informacje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group