To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Misiek został napadnięty :( (czyli moje z Miśkami przygody)

wichura1 - 21-10-2013, 08:48

Uszkodzony grill, który przypadkowo został ponownie zamontowany, zmieniony. Swoją drogą trochę nie pomyśleli, trzeba zrzucić cały zderzak i odkręcić od niego wspornik, żeby zdemontować grill.
Matejko - 21-10-2013, 10:23

da sie bez, ale mniej szkodowe jest zdjac zderzak :p
wichura1 - 23-10-2013, 08:39

W EXE nie da zdjąć starego grilla bez demontażu zderzaka, nie rozwalając go. Jest założony na zderzak, a na niego jest założony i dokręcony wspornik zderzaka. Nawet jeżeli odkręcisz 3 śruby od blachy wspornika nie masz jak wysunąć grilla, gdyż wspornik go dociska, ma luzy i się rusza, ale nie wyjdzie.
Matejko - 23-10-2013, 09:51

zwykly jest tak samo, a mimo to da sie :) ten co mialem w sedanie grafitowy juz sie wsuwa normalnie bez kombinacji
wichura1 - 05-12-2013, 13:22

Właśnie zakupiłem i zamontowałem podłokietnik, ten z katalogu dodatków do Carismy. :D












tresorex - 05-12-2013, 15:04

To taki biały kruk jak do cola CA/ lancer CB?
wichura1 - 06-12-2013, 22:27

Tak, bo to nie wyrób Mitsubishi, pomimo, że był oferowany w katalogu dodatków. Montaż jest śmiesznie łatwy. Odkręca się fabryczną pokrywę schowka, przykręca wspornik podłokietnika (dłuższymi wkrętami), nakłada się podłokietnik przykręca 3 wkrętami do wspornika, z przodu śrubą do rowka pod zamek i już jest. Muszę nadmienić, że jest wykonany z takiego samego plastiku jak tunel i i idealnie spasowany. Polowałem na niego od kilku lat, widziałem taki co prawda wcześniej na Allegro, ale cena była nie do przyjęcia.
docencik87 - 07-12-2013, 19:03

Ja kupiłem takie na Allegro za 80zł rok temu i potwierdzam bardzo dobre wykonanie i komfort. Ogólnie biały kruk.
wichura1 - 29-03-2014, 21:52

Dzisiaj zmieniałem koła na letnie, a przy okazji wymieniłem samoregulatory hamulca ręcznego (bębny). System Akebono w Lancerze działał bez problemu, system Boscha w Carismach jest tak przekombinowany, że zaciął się i przestał działać. Dodatkowo ostatnio zacięła się prawa linka i ręczny był iluzoryczny. Niestety w internecie nie ma żadnych porządnych fotek i opisów dotyczących samoregulatorów z Carismy, więc ja coś wrzucam. Do niedawna nie szło kupić innych niż używane. Teraz dostępne są w Intercarsie firmy Quick Brake nr katalogowy: 101 53 004, 140PLN. Dobrze dokupić do tego zestaw montażowy Quick Brake nr katalogowy: 105-0784, 35PLN (sprężynki talerzyków w zestawie są za długie i mają za dużo zwojów, montaż jest wręcz niemożliwy, więc zastosowałem stare). Trzeba wszystko przedmuchać wyczyścić, przed zmontowaniem rozkręcić samoregulatory tak samo jak były ustawione stare. Jeżeli rozkręci się zbyt mocno bęben nie wejdzie i trzeba będzie demontować jeszcze raz, bo da się je kręcić tylko w jedną stronę. Poniżej fotki starych i nowych, zamontowanych i zdemontowanych.








Krzyzak - 30-03-2014, 22:28

wichura1 napisał/a:
Jeżeli rozkręci się zbyt mocno bęben nie wejdzie i trzeba będzie demontować jeszcze raz
bęben nie ma otworu (zakrywanego gumką) do regulacji po założeniu?
wichura1 - 31-03-2014, 23:04

Nie ma, bo to system hamulcowy (Bosch-a), Chyba zapomnieli, czy jak :D . Po dwóch dniach pompowania mam już ręczny w połowie. Bo nie chciało mi się 3 raz zdejmować, żeby ustawiać, więc się samoreguluje. :mrgreen:
wichura1 - 02-06-2014, 09:59

Ostatnio coś mi zaczęło warczeć pod samochodem, spojrzałem a tam zero tłumika końcowego. Z powodu permanentnego braku gotówki nabyłem za 60PLN dwuletniego, używanego BOSAL-a, oraz uszczelkę za 5PLN w Intercars. Dzisiaj montaż. Przy okazji wymiana wężyka hamulcowego. W sobotę pękł mi jeden, jak mi nierozsądny (to tylko synonim słowa, żeby nie być wulgarnym) pan zajechał drogę. Wymieniając wężyk, od razu zabrałem się za wymianę klocków hamulcowych, jakie było moje zdziwienie, gdy się okazało, że po drugiej stronie wężyk, który wymieniałem rok temu jest cały spękany i nadaje się jedynie na złom. Dodatkowo dzisiaj jeszcze wymiana filtra paliwa.

Poniżej tłumiki stary i ten, który nabyłem:




tresorex - 02-06-2014, 10:28

Nie widać fotek :(
wichura1 - 04-06-2014, 08:09

Co za badziewie, wydechu w zasadzie nie ma, połatałem go tymczasowo i muszę czekać na dopływ gotówki. Cholernego filtra paliwa nie dałem rady odkręcić. jestem załamany. Przynajmniej hamulce działają, a po wymianie tłumika końcowego jakby kilka koni przybyło (w środku się coś przesypywało)


wichura1 - 16-06-2014, 22:37

Dzisiaj miałem urlop, więc wymieniłem tłumiki środkowe. 3 godziny zajęło mi demontowanie, tak żeby nie uszkodzić szpilek wychodzących z katalizatora. Dodatkowo kołnierz do mocowania od strony katalizatora był za duży i miał zły rozstaw śrub. Udało mi się go dopasować i jak widać na fotce jest OK. Przedmuchów nie ma w kabinie zrobiło się cichutko. :mrgreen:









Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group