[97-04]Galant EAxA/W - Problem ze skrzynią automatyczną
Krzyzak - 03-01-2017, 21:28
Jak szarpie na P lub N to wina silnika nie skrzyni. Zasprzęglenie tarczek następuje tylko na R lub na D (i jego pochodnych: 4, 3, 2, L - jeśli są)
Bartekkita - 04-01-2017, 20:32
Mi bujało budą przy zmianie z P,R,D dowolne kombinacje przy uszkodzonej poduszce silnika przedniej.
ViBeZ - 03-02-2017, 20:57
Galant 2,5 V6 automat
Wydaje mi się że moja skrzynia automatyczna wydaje niepokojące dzwięki. Coś huczy. Dzwięk najbardziej jest słyszalny między 60-90km/h. Nic nie szarpie, biegi zmienia równo i raczej płynnie. Olej jest. Wstępnie sprawdziłem łożyska piast. Auto było na podnośniku i nie są wyczuwalne według nas żadne luzy. Dzwięk bardzo przypomina łożysko ale jest delikatniejszy i bardziej... kosmiczny Jak ktoś jezdził komunikacją miejską to przypomina to dzwięk w jakimś Neoplanie które właśnie są w automacie Co jeszcze sprawdzić?
Pomocy. Modle się aby to nie była skrzynia może jednak łożyska
Namówili mnie na automata no i mam
Edit
/// Wszystko sprawdzone bardzo dogłębnie. Okazało się że za huczenie odpowiedzialne były... uwaga.... tylne opony zimowe. Jest to jakaś chińszczyzna kupiona przez poprzedniego właściciela no i wydaje takie dziwne dzwięki Cóż. Trzeba z tym żyć do wiosny
larelijux - 03-02-2017, 21:11
ViBeZ, z automatami w Galantach podobno mniej problemów niż z manualami akurat, więc dobrze, że Cię namówili
MasterGruzin - 19-05-2017, 12:43
I mnie dopadła sytuacja "jedziesz - pyk - nie jedziesz"... Silnik pali, obroty idą w górę ale z okolic automatu tylko gwizd i żadnej reakcji na wszystkich przełożeniach. Auto zlawetowane i czeka dalsze działania. Ze względu na wiek i stan podłużnic, kielichów itd nie wiem czy jest sens pakowania większych pieniędzy. Znalazłem takie coś ale nie wiem czy podejdzie bo nie ma żadnych szczegółów:
http://midparts.com.pl/pl...TER-Galant/2613
W gda w sosnowskim regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego 900zł jeśli zostanie dostarczone jako sama część, diagnostyka auta przyprowadzonego i naprawa około 2000zł...
Są aukcje regeneracji na allegro za 500zł ale ile to warte?
Ma ktoś może namiar na używkę już po regeneracji albo jakąś poradę czy jest sens się w to bawić?
Galant 2.5 163KM z 1997r 230kkm
Krzyzak - 19-05-2017, 12:58
Trzeba zmienić konwerter i olej. Bartek ci więcej powie. Generalnie tyle kosztuje regenerowany (500zł). Olej z wymianą drugie tyle i skrzynia pyka.
MasterGruzin - 19-05-2017, 13:17
Póki co najtańsza opcja regeneracji jaką znalazłem to 600 z transportem ale bardziej będę się raczej kierunkował (jeśli wgl się za to wezmę) na Midparts - 800 z wysyłką plus 3 lata gwarancji bez limitu km oraz kilka dobrych opinii forumowiczów. Nawet jeśli coś innego unieruchomi auto w późniejszym czasie łatwiej będzie taką skrzynię sprzedać (czarny scenariusz). Rozumiem, że olej cały zejdzie i po prostu trzeba będzie później zalać nominalną ilość czy to też jakaś grubsza operacja będzie? Nie wiem czy mój mechanik podoła dlatego tyle wydawało by się się prostych pytań
Ogólnie po zdjęciu skrzyni od razu widać ten prawdopodobnie zerwany wieloklin czy trzeba to sprzęgło rozbierać? Czy wgl można to rozebrać czy lepiej od razu słać w ciemno na regenerację?
misza116 - 19-05-2017, 18:00
Krzyzak napisał/a: | Trzeba zmienić konwerter i olej. Bartek ci więcej powie. Generalnie tyle kosztuje regenerowany (500zł). Olej z wymianą drugie tyle i skrzynia pyka. |
Nie spodziewałem się, że można to w 1000 zł ogarnąć. Ale skoro tak mówisz...to mnie bardzo pocieszyłeś )
Moja jeszcze śmiga, ale wciskam gaz - i dźwięk jak mielenie młynka.. puszczam - ledwie słyszallny gwizd i cisza. Brzmi jak zbliżające się kłopoty, chociaż póki co zmienia ładnie. Zastanawiam się, czy wymiana oleju odłoży jakoś w czasie ewentualną lawetę? Może jak zainwestuję w dynamiczną, to jakoś ją podratuję?
Krzyzak - 19-05-2017, 20:09
MasterGruzin napisał/a: | olej cały zejdzie i po prostu trzeba będzie później zalać nominalną ilość czy to też jakaś grubsza operacja będzie? | chodzi o opiłki - stary olej nie nadaje się do użytku, choćby był zmieniony tuż przed awarią
nic nie rozkładasz, wysyłasz w całości
MasterGruzin - 20-05-2017, 10:01
Oleju szkoda bo zmieniony 15kkm temu ale jak mus to mus. Polecacie jeszcze może jakiś środek konkretny do przepłukania skrzyni przed zalaniem nowego? Ostatnio przy wymianie coś zalewali ale na fakturze widnieje tylko "środek do ATM".
misza116 napisał/a: |
Nie spodziewałem się, że można to w 1000 zł ogarnąć. Ale skoro tak mówisz...to mnie bardzo pocieszyłeś ) |
Na tyle co obdzwoniłem aukcji i warsztatów to nie zamkniesz się w 1000 chyba, że sam zdemontujesz skrzynię itd... Ja mam nadzieję, że nie wyjdzie więcej niż 1400.
Mushkin - 20-05-2017, 11:27
misza116 napisał/a: | Zastanawiam się, czy wymiana oleju odłoży jakoś w czasie ewentualną lawetę? Może jak zainwestuję w dynamiczną, to jakoś ją podratuję? |
zmiana oleju może to teraz przyspieszyć, dodatkowo jak już siądzie skrzynia to olej trzeba będzie zmienić raz jeszcze - nie opłaca się..
Krzyzak - 20-05-2017, 21:26
MasterGruzin napisał/a: | chyba, że sam zdemontujesz skrzynię | fakt, zawsze zakładam cenę w ten sposób - czyli co zrobię sam to nie liczę
marine88f - 22-04-2018, 20:21
Witam wszystkich,
No i coś dopadło mojego Galanta. Na rozgrzanym silniku (po przejechaniu ok. 20 km. skrzynia lekko szarpnie i przechodzi w tryb awaryjny. Po ponownym uruchomieniu auta jest ok, ale po przejechaniu kilkuset metrów znowu wywala tryb awaryjny.
Wymrugałem błędy i z zielonej kontrolki (N) wyszło- 36, kontrolka ABS wymrugała 21,22,23,24,33 i 52.
Olej był wymieniany co prawda dosyć dawno koniec 2013 r. - jedyna rzecz jaką zrobiłem w ASO. Od tamtego czasu przejechałem na nim 45 tys. km. Sprawdziłem stan i przy rozgrzanym silniku w pozycji N pokazuje idealnie poziom max. Kolor też ok (mimo kilku lat wygląda jak nowy).
Znajomy mechanik przeczyścił wszystkie wtyczki od skrzyni. Niestety nie pomogło.
Po przeczytaniu całego wątku nie obstawiałbym konwertera. Skrzynia płynnie zmienia biegi, nie szarpie.
Czy macie jakiś pomysł, co to może być? Coś z ciśnieniem w skrzyni? Wymieniłbym olej, ale boję się, że to nie pomoże a przy ewentualnej naprawie, trzeba będzie wymienić go jeszcze raz.
robertdg - 22-04-2018, 20:31
36 to bład elektrozaworu
Krzyzak - 22-04-2018, 20:58
Elektrozawory są dostępne pod przednią miską - tą od od strony chłodnicy.
|
|
|