To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

RalfPi - 06-09-2012, 08:53

krzychu napisał/a:
RalfPi napisał/a:

A można samemu przetoczyć ? :)


A masz tokarkę? Swoją drogą opłacalność toczenia mocno zależy od ceny jaką sobie tokarz zażyczy. Moim zdaniem więcej jak 20-30zł za tarczę nie opłaca się płacić lepiej kupić komplet nowych tarcz.

Sam możesz spróbować ściągnąć koło i przetrzeć tarczę naokoło papierem ściernym i szczotką drucianą (nie po tym co trze klocek tylko po obrzeżu).

Oczywiście rant to możliwy powód. A do tego klocek może taki po prostu być (że sobie piszczy) lub mogłeś go przypalić na początku zanim się ułożył.

Własnej jeszcze nie mam, ale mam dostęp ( i toczyć, czy frezować też umiem, także da radę :) ) Wolę sam wykonać taką pracę niż dawać komuś do roboty - tylko muszę ściągnąć te tarcze - poszukam na Forum i w Necie jak to zrobić - dzięki za rady krzuchu. Pozdrowienia!

jarekjk - 06-09-2012, 10:26

Czy ktoś ma zamontowane klocki EBC green stuff albo tarcze DBA ( z jakimiś innymi klockami ) i mógłby się o nich wypowiedzieć ? Chodzi o głośność pracy , piszczenie , etc. A może jednak warto zostać przy seryjnych klockach ?

[ Dodano: 06-09-2012, 18:53 ]
A może jest ktoś kto użytkuje klocki Hawk Performance w Lancerze i mógłby się wypowiedzieć w temacie ich zalet, głośności . Może jakieś porównanie do seryjnych klocków ( no i oczywiście z jakimi klockami je użytkuje .....

qba_2 - 07-09-2012, 13:18

RalfPi napisał/a:
Damn it - po wymianie klocków - jakieś 4kkm temu (tylko z przodu - te z tyłu były jeszcze spoko) - na Akebono (jeżeli dobrze) pamiętam.. piszczą mi klocki... I to dość mocno - pisk jest przy hamowaniu - delikatnym/normalnym. Przy dociśnięciu "do gleby" pisku chyba nie ma.


Mam/miałem podobnie, wizyt w serwisie u Filipowicza x5, wymiana klocków na oryginały i dalej to samo. Wczoraj byłem za namową forumowiczów w Auto Krak, robili godzinę, Pan przyszedł i powiedział, że zrobili sztuczkę ale nie powie jaką :) Ma zadzwonić za kilka dni i jak nie będzie piszczeć to mi powie co zrobili. Narazie nic nie piszczy, zobaczymy za kilka dni. Ale ogólnie bardzo przyjemnie w porównaniu do RMF (nawet mi autko umyli ot tak).

Mikuc - 07-09-2012, 13:53

Wydaje mi się że to może zależeć od klocków.
Miałem TRW i zmieniłem na Boscha i zaczeło piszczeć

Trik - 07-09-2012, 16:55

qba_2 napisał/a:
że zrobili sztuczkę ale nie powie jaką

Zamienił klocki stronami (wewn na zewn,) :mrgreen: Już wiesz.

RalfPi - 08-09-2012, 08:40

qba_2 napisał/a:
RalfPi napisał/a:
Damn it - po wymianie klocków - jakieś 4kkm temu (tylko z przodu - te z tyłu były jeszcze spoko) - na Akebono (jeżeli dobrze) pamiętam.. piszczą mi klocki... I to dość mocno - pisk jest przy hamowaniu - delikatnym/normalnym. Przy dociśnięciu "do gleby" pisku chyba nie ma.


Mam/miałem podobnie, wizyt w serwisie u Filipowicza x5, wymiana klocków na oryginały i dalej to samo. Wczoraj byłem za namową forumowiczów w Auto Krak, robili godzinę, Pan przyszedł i powiedział, że zrobili sztuczkę ale nie powie jaką :)

Buliłeś coś za to qba_2? Czy "za free" to zrobili. Mi to trochę przeszkadza i chcę coś z tym zrobić - idę zerknąć na tarcze... :D

[ Dodano: 08-09-2012, 08:54 ]
krzychu napisał/a:
Sam możesz spróbować ściągnąć koło i przetrzeć tarczę naokoło papierem ściernym i szczotką drucianą (nie po tym co trze klocek tylko po obrzeżu).

Zajrzałem właśnie na tarczę - jest tam taki.. rant rdzawy, który wystaje z tarczy (w kierunku osiowym) na długość 1 może 2 mm - przy zmianie oponek - a to już nie długo (zimówki też muszą się eksploatować :) ) poproszę mechanika o starcie tego rdzawego nalotu :)
Dzięki krzychu!

qba_2 - 10-09-2012, 09:28

Nic nie płaciłem, pokazałem tylko fakturę od RMF za zakup oryginalnych klocków.
April77 - 18-09-2012, 21:23

A miał ktoś z Was do czynienia z tarczami i klockami ASHIKA?
Polecają w ASO AUTO KRAK około 550 zł brutto.
Badziew czy dobra firma?

apikus - 18-09-2012, 22:07

April77 napisał/a:
A miał ktoś z Was do czynienia z tarczami i klockami ASHIKA?


Ja mam z tyłu tarcze ale klocki ATE. Nie widzę problemów.
Tylko, że ja płaciłem trochę mniej.

April77 - 23-09-2012, 10:01

Wymieniłem tarcze i klocki (o wrażeniach napiszę innym razem :p ) ale mam jedno pytanko - ile docierają się klocki i tarcze? Jedni piszą 5-10 hamowań inni 100-500km.
Przejechałem jakieś 100 km (40km peryferie miasta, 60km autostrada). Bardzo łagodne hamowania-wszystko zgodnie z zaleceniami ( speców od hamulców, producenta itd) a klocek dalej bardzo delikatnie trze o tarczę mimo nie naciskania hamulca. Na różnych forach wyczytałem że to normalne a ustąpi jak się dotrze. TYLKO NIGDZIE NIE NAPISANE JAK DŁUGO MOŻE OCIERAĆ KLOCEK PODCZAS JAZDY. Wybieram się w dłuższą podróż i nie chcę utknąć gdzieś na środku drogi.

krzychu - 24-09-2012, 07:12

April77 - e tam hamuj teraz normalnie, tylko daj im po jednym hamowaniu odpocząć dość długo. To tak narastająco się dociera...

A co do ocieranie to pytanie czy Ty to słyszysz czy on przegrzewa tarcze? Jeśli to tylko odgłos to się nie przejmuj, jak nagrzewa mocno tarcze (jedna strona gorętsza od drugiej) to może zwiastować jakiś problem z prowadniczkami, tłoczkiem, przewodami hamulcowymi lub niefachowym montażem.

Beny_s - 29-09-2012, 22:11

jarekjk napisał/a:
Czy ktoś ma zamontowane klocki EBC green stuff albo tarcze DBA ( z jakimiś innymi klockami ) i mógłby się o nich wypowiedzieć ? Chodzi o głośność pracy , piszczenie , etc. A może jednak warto zostać przy seryjnych klockach ?

[ Dodano: 06-09-2012, 18:53 ]
A może jest ktoś kto użytkuje klocki Hawk Performance w Lancerze i mógłby się wypowiedzieć w temacie ich zalet, głośności . Może jakieś porównanie do seryjnych klocków ( no i oczywiście z jakimi klockami je użytkuje .....


Klocki HP są twarde także mogą powodować przegrzewanie się oryginalnej tarczy. Z pozytywnych aspektów mniej pylą od oryginałów.
Co do odgłosów ciężko się wypowiedzieć jednoznacznie nie używałem ich na gładkiej tarczy, a jedynie na nawiercanej SP Performance i są słyszalne.. taka mucząca krowa :) - szczególnie przy prędkościach < 80-60

A tu pytanko, ile taki twardszy zestaw może się docierać? - tracza po zewnętrznej chwyciła bardzo szybko < 50km i zostało ~10mm po jej wewnętrznej, które jakby się systematycznie docierały. Na dodatek trochę asymetrycznie, tzn. po lewej idzie to szybciej niż po prawej. Czy nie jest to nic niezwykłego, ewentualnie na co zwrócić uwagę.

Anonymous - 04-10-2012, 13:52

TRW jest ok, po 40 tys wymieniłem ori klocki właśnie na TRW, jest super:) tarcze jeszcze są zaskakująco dobre:)
pitloju - 02-11-2012, 14:58

mam pytanko, czy seryjne klocki mają jakieś blaszki - sygnalizujące, że klocki się już kończą?
bo zmieniałem właśnie koła na zimowe, tak zerknąłem ile klocka jeszcze zostało a tu - szczerze mówiąc w ogóle nie udało mi się go zobaczyć?
czy jest on aż tak głęboko schowany?
z tyłu klocki widać nawet bez zdejmowania kół a z przodu nie?

w tej chwili mam 39000 tyś przebiegu, jazda raczej spokojna, pół miasto, pół trasa

tomaszekk7 - 02-11-2012, 17:06

Są blaszki jak okładzina Ci się zetrze i dojdzie do blaszek będzie piszczało. Ja na fabrycznych klockach mam już zrobione 70 tyś.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group