To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

Marcino - 18-09-2014, 09:39

malina_drizzt napisał/a:
W normalnym galu z tarczami 276mm przód podczas ostrego hamowania nurkuje i abs włącza się wcześniej niż powinien,


Ale czy ABS załancza się bo przód się blokuję czy tył? Jęśli przód to nażelezy wywalić ten zawór proporcjonalny i zwiększy się siła hamowania na tył..

Moj nie jest normalny, 97 z tarczami 276/26mm jeden tłoczek II lift. Abs słyszę ale tyko kiedy nagle niespodziewanie depnę. Ze starymi zwalniaczami to ABS był tylko na sliskim

malina_drizzt - 18-09-2014, 14:06

Marcino napisał/a:
malina_drizzt napisał/a:
W normalnym galu z tarczami 276mm przód podczas ostrego hamowania nurkuje i abs włącza się wcześniej niż powinien,


Ale czy ABS załancza się bo przód się blokuję czy tył? Jęśli przód to nażelezy wywalić ten zawór proporcjonalny i zwiększy się siła hamowania na tył..

Moj nie jest normalny, 97 z tarczami 276/26mm jeden tłoczek II lift. Abs słyszę ale tyko kiedy nagle niespodziewanie depnę. Ze starymi zwalniaczami to ABS był tylko na sliskim

No właśnie napisałem "podczas ostrego hamowania".
Abs reaguje zbyt szybko na przedniej osi i nie jest uszkodzony, zawór mam usunięty.
Na badaniu przód wychodzi coś powyżej 3 kN a tył około 2 kN.
W lepiej wyważonych autach abs reaguje później z racji tego, że przód ma mniejsze tendencje do nurkowania i siła hamowania jest lepiej rozłożona pomiędzy osie.
Dlatego pisałem, że moim zdaniem większa tarcza z przodu w galantach wydłuży drogę hamowania.
Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Witek vel Mysza - 21-09-2014, 12:12

Nie wydłuży. Oryginalna opona może nie wyrobić najwyżej, i wtedy ABS się włączy. Tak czy siak nura obserwuję u siebie, a skuteczność hamulców drastycznie spada gdy tył bierze dużo słabiej. Tak więc przymierzam się do zmiany zaworu lub jego parametrów. Są zawory bezwładnościowe, pod kątem ustawiona tuleja z kulką przepływ płynu hamulcowego na tył. Może z takim aktywnym pokombinuję.
Fragu - 21-09-2014, 14:34

arsiser, tak, dobrze :wink:
tpodsiadlo - 21-09-2014, 14:40

malina ma racje. jesli mamy lepszy hamulec na przodzie czyli rozklad sil przesuwa sie do przodu droga hamowania sie wydluzy.
a wynika to z tego, ze jaki hamulec nie zastosujemy, przyczepnosc opony pozostaje ta sama, z tym ze w przypadku oryginalnego hamulca mamy 4 kola hamujace z optymalna sila a w przypadku gdy zmienimy przod podczas dzialania absu tyl ma niedobor sily.

najlepiej zalozyc rozdzielacz z wersji takiej z jakiej pochodzi przedni zestaw, o ile w tym aucie tyl byl taki sam...

Marcino - 22-09-2014, 09:16

Podobno po II lifcie jest wszytko w rodzielaczu wybebeszone czyli żadnego zaworu tam nie ma.
tpodsiadlo - 22-09-2014, 15:08

No tak jest, ale po drugim lifcie jest jeden tloczek wiekszy i byc moze bez rozdzielacza juz hamuje optymalnie, wiec jesli sa hamulce z takim samym zestawem przod i tyl to rozdzielacza nie potrzeba...
Fragu - 23-09-2014, 12:02

Dziwne rzeczy piszecie. Ja założyłem hamulce z outka i jakoś bardziej mi gal nie nurkuje...w ogole za bardzo nie nurkuje, jedynie przed wymiana amorkow z przodu bylo to odczuwalne. :roll:
malina_drizzt - 23-09-2014, 14:38

Fragu napisał/a:
Dziwne rzeczy piszecie. Ja założyłem hamulce z outka i jakoś bardziej mi gal nie nurkuje...w ogole za bardzo nie nurkuje, jedynie przed wymiana amorkow z przodu bylo to odczuwalne. :roll:

Nie o samo nurkowanie chodzi bo to jest tylko efekt pogłębiający problem z kiepskim układem hamulcowym.
Najważniejsze dla skuteczności hamowania jest prawidłowe rozdzielenie siły hamowania między obie osie i sama opona.
Moim zdaniem najskuteczniejsze hamulce są po ostatnim lifcie.
Brak redukcji siły hamowania na tył i jeden tłoczek na przód.
Średnica tłoczków w zacisku dwutłoczkowym to w sumie 86mm, tarcza 276mm, tył ma 35mm.
Po ostatnim lifcie jest 60mm, tarcza 276mm i 35mm.
Reakcja hamulców jest gorsza, ale za to skuteczność jest największa bo w większym stopniu hamuje tylna oś.
W nowych lancerach jest chyba 60mm z przodu tarcza 276mm i 38mm z tyłu tarcza taka sama jak w galancie.

Fragu - 23-09-2014, 19:53

Ja mogę napisać tyle, że po swapie hamulce wydają się być mocniejsze, przy gwałtowniejszym wciśnięciu hamulca na autostradzie wyraźnie czuć ich siłę. Na seryjnym zestawie z II liftu efekt był mniejszy.

Wydaje mi się, że ktoś chciał zakładać kpl hamulce przednie z carismy po lifcie...jestem ciekaw jak one się sprawdzają.

Dread87 - 24-09-2014, 06:17

Drodzy koledzy;) tak czytam te posty i właściwie burdel w głowie mam teraz;)
Jak pewnie wiecie jestem po swapie z Diesla na 2,5V6, wszystkie prawne sprawy związane z przeglądem i rejestracją samochodu po zmianach konstrukcyjnych przeszliśmy z Galem bez problemu, obecnie mamy nowy dowód rejestracyjny, zatwierdzony przegląd i wpis w kartę pojazdu, że Gal już nie jest maszyna rolniczą typu traktor;) Oczywiście diagnosta widząc jaki ogrom pracy włożyliśmy w swapa, przymknął oko na układ hamulcowy, wierząc (oczywiście słusznie), że wymienię hamulce na mocniejsze. Co więcej - na tylnej osi dalej mam bębny:/
W tej oto sytuacji proszę o sensowne rady jakie zwrotnice, tarcze, zaciski itp założyć. Zacznę może od przekładki na tylnej osi.
Moj Gal to sedan.
Parę pytań:
- w kombi były montowane nivomaty, czy w sedanach też?
- czy warto przy wymianie zastanowić się nad montażem zawieszenia z nivo?
- jeżeli tak, to czy zwrotnice można zakładać zamiennie (sedan->kombi->sedan)?
- jakie zaciski, tarcze itp?
- co będzie mi potrzebne oprócz zwrotnic, tarcz, klocków, prowadnic itp? Jakieś przewody hamulcowe? Linki do hamulca ręcznego?
Tak, wiem że to dyskusja o przednich hamulcach, ale nie znalazłem postów rozwiązujących mój problem - proszę o wyrozumiałość :roll:

KsiadzRobak - 24-09-2014, 08:29

Nivo było tylko w kombi i to też nie wszystkich - w końcówce produkcji z niego zrezygnowano. Wg mnie nie warto zakładać nivo - ciężko znaleźć sprawne a nowe kosztują tyle co auto.
Zwrotnice są zamienne. Klocki i tarcze proponuję TRW lub TOKO. Zwrotnice, zaciski i jarzma poprostu kup od takiego Galanta, który miał tarcze. Przewody elastyczne też pasują.

Tomek - 24-09-2014, 08:38

KsiadzRobak napisał/a:
Nivo było tylko w kombi i to też nie wszystkich -


w sedanach też było i też w nie wszystkich

robertdg - 24-09-2014, 08:39

Dread87 napisał/a:
ale nie znalazłem postów rozwiązujących mój problem
Słabo szukałeś, wszystko było opisane, nawet jest temat SWAPu bębny-->tarczobębny
Wszystko z tyłu jest niemalże P&P poza linkami a z przodu róznica w zwrotnicach i zaciskach po pierwszym lifcie
KsiadzRobak napisał/a:
Nivo było tylko w kombi
Nie tylko, zresztą tez to było już opisane
KsiadzRobak - 24-09-2014, 08:48

OK, nie spotkałem się. Przepraszam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group