[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja
robertdg - 23-06-2011, 15:11
Klimatyzacja to nie żarówka, że jak podasz jej napięcie to odrazu masz mróz w aucie, czynnik potrzebuje sie sprezyc i to chwile trwa, no chyba ze u Ciebie jest malo tego czynnika
komarsnk - 23-06-2011, 20:14
Ale u mnie też tak jest. Po prostu klima załącza się (chyba) po osiągnięciu jakiejś temp. silnika. Chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi...
Kamil_Ziomek - 23-06-2011, 20:36
Czynnik musi się sprężyć i rozprężyć i dopiero chłodzi. A w galu te 650-700 gram to żadna rewelka na tak duże auto wiem że w nowych jest mniej ale i układy żyją tyle co żyją (z 5 lat).
Jeśli auto stoi w słońcu a galant chyba nie ma szyb a-termicznych to w środku jest około 45 st a deska rozgrzana jest do około 65 st to samo nagrzewnica więc aby schłodzić deskę i nagrzewnice oraz szybę przednią potrzeba dużo mocy i czasu więc od razu nie zrobi się 17 st.
milo - 23-06-2011, 21:02
Odkręciłem schowek i zobaczyłem wtyczkę myślę że to jest czujnik oszronienia zaklejony tak jak by plasteliną -miękka jeśli nie to mnie poprawcie .
Uploaded with ImageShack.us
Kamil_Ziomek - 23-06-2011, 21:08
To dokładnie to. ale to są chyba tylko kable od termika (nie na 100% ).
milo - 23-06-2011, 21:14
Kamil_Ziomek napisał/a: | To dokładnie to. ale to są chyba tylko kable od termika (nie na 100% ). | Co by sie stało jak bym odłączył wtyczkę na chwilę przy włączonej klimatyzacji bardziej by chłodziła czy parownik by zamarzł
Kamil_Ziomek - 24-06-2011, 19:50
Raczej przestało by to działać.
milo - 26-06-2011, 18:53
Zobaczyłem że w chłodnicy klimatyzacji za zderzakiem brak częściowo jest charmonijki może być przyczyną słabszej wydajności i częste załączanie klimy ,zimą włączałem klimę i nie było tak częstego wł i wył
Owczar - 27-06-2011, 09:34
milo, to raczej mało prawdopodobne. Najpierw ustal który czujnik wyłącza klimę bo inaczej to możemy pytać wróżki. Dopóki nie ustalisz czy to oszronianie parownika, czy czujnik ciśnienie, czy może czujnik temp sprężarki, to nie znajdziesz przyczyny problemu.
milo - 27-06-2011, 10:54
Własnie okazało się czujnik w osuszaczu zdjąłem wtyczkę podłączyłem przez żarówkę i klima się nie wyłączała czyli czujnik do wymiany ,tylko czy można taki czujnik nowy dostać ?
Owczar - 27-06-2011, 10:57
milo, ale może być tak, że czujnik jest dobry, tylko z jakiegoś powodu ciśnienie wybiega poza dopuszczalne zakresy. Zanim spuścisz czynnik i weźmiesz się za wymianę czujnika, musisz podjechać do warsztatu żeby sprawdzili wysokie i niskie ciśnienie w chwili gdy sprężarka się wyłącza.
[ Dodano: 27-06-2011, 11:02 ]
On się powinien wyłączać gdy wysokie ciśnienie przekroczy 2942kPa lub niskie spadnie poniżej 198kPa.
Załącza gdy niskie będzie większe niż 221kPa, a wysokie niższe niż 2353kPa.
Kamil_Ziomek - 27-06-2011, 23:34
A jeśli czujnik jest sprawny a ciśnienie przekracza to w którym czujnik załącza sprężarkę to mogą być niemiłe skutki i duże koszta (2 tyś) jeśli sprężarka się zatrze. Brak lamelek w chłodnicy skutkuje mniejszym odbieraniem ciepła czyli wzrostem ciśnienia w układzie a co z kolei uszkodzeniami i spadkiem wydajności.
A te czujniki to jak się psują to albo w ogóle nie załączają albo są nieszczelne.
milo - 02-07-2011, 15:21
Szukałem chłodnicy klimatyzacji i są do 2.0 2.4 2.5 tylko benzyna czy do diesla jest taka sama bo nie ma ani słowa o dieslu
Owczar - 02-07-2011, 23:52
Zwróć tylko uwagę na rurki wychodzące z chłodnicy, czy są takie same, bo widziałem, że bywają różne. Cała reszta identyczna. Nawet sprężarki są takie same.
milo - 07-07-2011, 17:27
Własnie chłodnica klimatyzacji do diesla ta nie pasuje
Uploaded with ImageShack.us zaznaczona litera A wyjście powinno być pionowe a nie pod kątem
|
|
|