To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wymiana rozrządu

SHARK1979 - 09-07-2010, 23:56

robertdg, hahhaha podziękował :wink:
wazu - 31-07-2010, 00:09

Właśnie dzisiaj dotarł do mnie zestaw rozrządu zakupiony na alledrogo:
- pasek rozrządu MITSUBOSHI - cena 90 zł;(made in Singapur)
- rolka prowadząca KOYO - cena 47 zł;
- rolka prowadząca II KOYO - cena 48 zł;
- napinacz hydrauliczny MITSUBISHI - cena 330 zł. RAZEM wyszło 515 zł.
Teraz tylko muszę podjechać do jakiegoś mechesa coby mi to powymieniał. Sam nie podejmuję się tej roboty, bo jak spojrzałem na silnik od strony rozrządu to za głowę się złapałem, tyle tego ustrojstwa przeszkadzającego (rurki klimy, paski osprzętu, rurki wspomagania, itd). Poza tym trzeba chyba podnieść silnik z "łapy", a tego sam w garażu nie zrobię.
Zastanawiam się nad wymianą pompy wody, ale ostatnio rozrząd był robiony w ASO przy 195 tyś. to zapewne była wymieniona, przynajmniej tak poinformował mnie poprzedni właściciel. No właśnie wymiana była robiona w ASO, zajrzałem pod pokrywę paska i zobaczyłem oryginalny pasek Mitsubishi, teraz mam zagwozdkę, czy wymieniać teraz (mam na liczniku 255 tyś.km), czy jeszcze poczekać z wymianą do przebiegu powiedzmy 275 tyś. byłoby na tym pasku wtedy zrobione 80 tyś.? Co o tym myślicie?.

xerch - 05-08-2010, 16:44

Witam
Robiłem niedawno rozrząd. Kupiłem cały polecany tu zestaw, ale okazało się, że nie wymagał wymiany napinacz hydrauliczny.
Jeśli ktoś poszukuje orginalnego napinacza hydraulicznego do GDI proszę o PW info. Koszt ok. 300 zł z przesyłką.

hermeth - 05-08-2010, 21:05

xerch -> jest na to dział "sprzedam"
wazu - 08-08-2010, 15:27

No i po wymianie. Nie obyło się bez problemów. Po założeniu nowego rozrządu, okazało się że coś piszczy w trakcie jazdy próbnej. Po rozebraniu jeszcze raz obudowy okazało się, że rolka napinająca, ta z mimośrodem się nie obraca. Prawdopodobnie za słabo była dokręcona i pasek pod wpływem obciążenia w trakcie jazdy, obrócił rolkę powodując jej zakleszczenie. Mechanik jeszcze raz musiał robić wszystko od nowa. Teraz wszystko jest OK.
PS. Po rozebraniu starego rozrządu okazało się, że napinacz jeszcze OK, żadnych wycieków. Pasek "Mitsubishi" wizualnie prawie jak nowy, żadnych pęknięć, elastyczny, przejechał 60000 km. Teraz mam założony Mitsuboshi. Powiem szczerze, że ten stary wizualnie lepiej wyglądał niż ten nowy :shock: .

SHARK1979 - 09-08-2010, 20:32

wazu napisał/a:
Po rozebraniu starego rozrządu okazało się, że napinacz jeszcze OK, żadnych wycieków. Pasek "Mitsubishi" wizualnie prawie jak nowy, żadnych pęknięć,

Powiem że miałem identycznie, wszystko było robione przy 130000 tyś a teraz wymieniałem przy 180000 bo myślałem że tamten już ma dosyć a tu po zdjęciu starego wsio lala :mrgreen: więc troszku szkoda kasy było na cały nowy :P

marcin007 - 30-08-2010, 13:51

Panowie proszę o podradzenie. Za pare minut chce jechać zakupić kompletny rozrząd do 1,8 GDI.

Pasek rozrządu - Mitsuboshi
Rolka paska rozrządu - Koyo
Druga rolka - moze być GMB?
Pompa wody GMB
Wszelkie inne paski wspomag. , alternator - Mitsuboshi
Uszczelniacze walka rozrzadu - ? jakiej firmy? (moze byc corteco?)
Uszczelniacz zaworowy erling?
Jesli w poprzednim wymianie rozrzadu byl wymieniany napinacz hydrauliczny warto zmieniac go podownie?
Świece NGK IZF...
Filtr powietrza jakiej firmy najlepiej?
Filtr oleju to samo pytanko?
Filtr kabiny???

Warto wymieniac uszczelniacze zaworowe i zlecic czyszczenie hydraulike kasowania luzu zaworowego?

Moomin - 30-08-2010, 15:27

Cytat:
[quote="marcin007"]
Uszczelniacze walka rozrzadu - ? jakiej firmy? (moze byc corteco?)

Z tego co słyszałem wszelkie zamienniki ciekną, mechanik klubowy założył mi oryginały.
Cytat:
Jesli w poprzednim wymianie rozrzadu byl wymieniany napinacz hydrauliczny warto zmieniac go podownie?

Jeśli wszystko z nim w porządku to zazwyczaj wymienia się co drugą zmianę rorządu.

Cytat:
Warto wymieniac uszczelniacze zaworowe

Jak nie bierze oleju i nie kopci to chyba nie ma co zaczepiać.
Cytat:
i zlecic czyszczenie hydraulike kasowania luzu zaworowego?

A hałasuje? Jak hałasuje to pewnie warto, ale jak jest okej to "lepsze wrogiem dobrego". :)

marcin007 - 30-08-2010, 17:50

Panowie :)
Na jutro mam zamówione nastepujące części:

Proszę o doradzenie czy brać czy coś jeszcze dokupić:

-Pasek rozrządu Mitsuboshi
-Rolka paska rozrządu facet powiedział, że firma Ruville jest zdecydowanie lepsza niż Koyo i Ruville zamówiliśmy.
-Rolka zwrotna paska rozrządu także firmy Ruville
-Napinacz rozrządu oryginał
-Pompa wody Hepu lub GMB (do wyboru, jadą oba)
-Simmeringi, nie wiem czy kupować w ASO czy brać jakie są (firmy nie znam)
-Pasek wielorowkowy Contitech (może być?)
-Filtry oleju, powietrza, kabiny firmy Knecht
-Świece zapłonowe NGK
-płyn do układu chłodzenia (ile wchodzi litrów do instalacji?)
-olej wiadomo

Tyle, chyba że o czymś zapomniałem :?:
bardzo Was proszę o pomoc, bo jak nie Wasza wiedza i pomoc to utknę gdzieś :(
Suma wszystkiego to lekko ponad 2000zł, wiecej niż się spodziewałem...

robertdg - 30-08-2010, 17:58

Dobry zestaw, pompe wody, jaka wezmiesz taka bedzie, obie sa dobre,
marcin007 napisał/a:
facet powiedział, że firma Ruville jest zdecydowanie lepsza niż Koyo i Ruville zamówiliśmy.
:D :D :D nie zdziw sie jak w opakowaniu bedzie lozysko Koyo
marcin007 - 30-08-2010, 18:09

robertdg napisał/a:
nie zdziw sie jak w opakowaniu bedzie lozysko Koyo

aha, czyli Ruville ujdzie jakoś :) (jest droższe od koyo i ma jej podzespoły :shock: )
marcin007 napisał/a:
Simmeringi, nie wiem czy kupować w ASO czy brać jakie są (firmy nie znam)

odnośnie uszczelniaczy? jakie brać? Na zawory,wałka rozrządu i wału korbowego firmy jaka będzie czy cisnąć do ASO i tam dołóżyć i kupić?
marcin007 napisał/a:
-Pasek wielorowkowy Contitech (może być?)

ujdzie ta firma? czy też szukać czego innego? Slyszałem że się śłizgają czy coś tam :?

Dzięki Robert za zainteresowanie :!: :partyman:

robertdg - 30-08-2010, 19:01

Rouville jest dobry, Koyo także - wkońcu nie tylko w Mitsubishi jest stosowane na pierwszy montaż ;-)
Simmeringi kup w sklepie - moga być Corteco, ewentualnie Victor Reinz
Pasek wielorowkowy Contitech nie jest zły, jeszcze nie spotkalem się z negatywnymi opiniami co do tej firmy

marcin007 - 30-08-2010, 20:12

robertdg napisał/a:
Rouville jest dobry

robertdg napisał/a:
wkońcu nie tylko w Mitsubishi jest stosowane na pierwszy montaż

ahaaa... nie mam pytań :D
robertdg napisał/a:
Pasek wielorowkowy Contitech nie jest zły, jeszcze nie spotkalem się z negatywnymi opiniami co do tej firmy

no to już prawie wszystko wiem :)
robertdg napisał/a:
Simmeringi kup w sklepie - moga być Corteco

ok postaram się :)
marcin007 napisał/a:
Filtry oleju, powietrza, kabiny firmy Knecht

filtry tej firmy chyba też są w miarę. Może głupie pytania ale jestem laikiem w tej kwestii :)
marcin007 napisał/a:
-płyn do układu chłodzenia (ile wchodzi litrów do instalacji?)

Z tego co wyczytałem w książce to wchodzi do układu 6,5 litra...

robertdg - 30-08-2010, 20:51

Knecht to bardzo dobre filtry, wg mnie jedne z lepszych, do układu chłodzenia manual pokazuje około 6l ;-) wszystko zależy od tego jak dużo uda Ci się spuścić tego płynu ;-)
Krzyzak - 31-08-2010, 22:29

robertdg napisał/a:
Pasek wielorowkowy Contitech nie jest zły, jeszcze nie spotkalem się z negatywnymi opiniami co do tej firmy

to ja będę pierwszy - nowy pasek skrzypi w gorące dni... po zdjęciu i skręcaniu na boki pasek skrzypi...
używany pasek zębaty conti - ale jako pasek rozrządu - podczas skręcania na boki kruszyły się zęby :shock: - pierwszy raz taką tandetę widziałem...
edit - polecam Bando - tanie paski i japońskie; lepsze i droższe to Mitsuboshi oczywiście



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group