To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

tyku - 08-03-2015, 14:47

mazin, Przeważnie producenci stosują system podwójnego oznaczenia, czyli olej należy wymienić po osiągnięciu danej liczby przejechanych kilometrów lub, gdy nie została ona osiągnięta, po upływie dwunastu miesięcy. Limity ustalane są na 10-20 tysięcy kilometrów, ale ja preferuję tę dolną granicę (której jak na razie nie jestem w stanie osiągnąć). :wink: W tym sezonie zmieniam olej na Eneos Sustina 5W30, postanowione (olej będzie prosto od prezesa JP Oils Sp. z o.o.).
:D

apg2312 - 08-03-2015, 14:47

Olej należy wymienić po osiągnięciu danej liczby przejechanych kilometrów lub, gdy nie została ona osiągnięta, po upływie dwunastu miesięcy.
Gong - 11-03-2015, 16:49

Panowie pomocy! Od niedawna mam Lancera i chciałem w nim wymienic olej oraz filtr. Niestety ni emoge nigdzie sie doszukać co było lane wcześniej, zakłdam ze syntetyk. Jaki najbezpieczniej olej wybrać kiedy nie wiadomo co jest teraz w silniku?
mjsystem - 11-03-2015, 18:08

Gong napisał/a:
Jaki najbezpieczniej olej wybrać kiedy nie wiadomo co jest teraz w silniku?
Na 100% masz syntetyk.
Uwex - 11-03-2015, 19:02

Gong- bez większego znaczenia jakiej marki olej wlejesz (przejrzyj temat ,to zobaczysz co najczęściej leją i polecają koledzy ), ważne żeby spełniał wymagania stawiane przez Mitsubishi.
Jalal_79 - 12-03-2015, 10:01

tyku napisał/a:
mazin, Przeważnie producenci stosują system podwójnego oznaczenia, czyli olej należy wymienić po osiągnięciu danej liczby przejechanych kilometrów lub, gdy nie została ona osiągnięta, po upływie dwunastu miesięcy. Limity ustalane są na 10-20 tysięcy kilometrów, ale ja preferuję tę dolną granicę (której jak na razie nie jestem w stanie osiągnąć). :wink: W tym sezonie zmieniam olej na Eneos Sustina 5W30, postanowione (olej będzie prosto od prezesa JP Oils Sp. z o.o.).
:D


I już nigdy nie wlejesz innego :) .
Ja 19.03 przegląd 40k km, wymiana po raz drugi na ten sam :)

Lipson-L1 - 16-03-2015, 16:24

tyku napisał/a:
W tym sezonie zmieniam olej na Eneos Sustina 5W30, postanowione (olej będzie prosto od prezesa JP Oils Sp. z o.o.).
:D

masz od prezesa jakąś mega dobrą cenę? Pytam bo sklepie producenta 4 litrowe opakowanie 442 zeta więc jest moc...na którą mnie nie stać :(

Ja 2 wymiany miałem Millersa Longlife XF C2 5w30 bo forum i konfigurator tak podpowiadały. Po dzisiejszej rozmowie z konsultantem technicznym Millersa biorę pod uwagę Millers Oils EE Longlife C3 5w30.
Zaproponował olej o obniżonym współczynniku tarcia (NANODRIVE – Low Friction Technology) oraz przejście z C2 na C3 bo lepiej zachowuje się przy wysokich prędkościach obrotowych silnika. Cena ok 220 zeta za 5 litrów jest dla mnie atrakcyjna, przy czym gdyby Sustina 5W30 była w okolicach 300 zł chyba bym się skusił...

tyku - 16-03-2015, 17:23

Lipson-L1 napisał/a:
masz od prezesa jakąś mega dobrą cenę?
Cena nie jest jakoś mega dobra(260zł 4L+1L z przesyłką), ale olej z pewnego źródła. :wink:
Znalazłem jeszcze w tym sklepie cenę przyzwoitą http://dobre-oleje.pl/pro...na-5w30-4l.html , do 300 zł się załapiesz.

dr2ke - 16-03-2015, 18:51

Tak przy okazji (nie widzę, aby gdzieś o tym pisano)

Ile oleju wlewacie przy wymianie ? Niedawno zmieniałem i 4l wystarczyło. Po sprawdzeniu poziomu miałem w połowie pomiędzy min a maks.

tyku, na stronie, którą podałeś ceny są w porządku. Motula kupiłem jakieś 50 zł taniej więc następnym razem pewnie te 50 zł dołożę :) z tym, że ja mam 5W40 więc nieco taniej niż 5W30 (w przypadku Eneos Sustina)

tyku - 16-03-2015, 18:59

dr2ke napisał/a:
Ile oleju wlewacie przy wymianie ? Niedawno zmieniałem i 4l wystarczyło.
Według instrukcji do 1.8L 4B10 wchodzi 4,3L i raczej tyle wchodzi, jak się dobrze olej spuści i filtr oleju wymieni. :wink:
Jalal_79 napisał/a:
I już nigdy nie wlejesz innego :) .
Zobaczymy. Ty mnie namówiłeś. :wink:
RalfPi - 16-03-2015, 19:23

Może nie ten dział.. ale Ojciec leje w Pandzie... co 40kkm :mrgreen: Castrola (wiem.. wiem.. też wymieniłem na Millersa i już 3 raz go zaleję :) ), ale Pandziocha 200kkm przjechała :)
jaca87 - 19-03-2015, 21:04

tyku napisał/a:
jaca87, Nikt z użytkowników lancera 1.8 L 4B10 nie stosuje oleju 10w60.
Vertigo80 napisał/a:
Castrol 10w60 taki lany był przez Her-Gum w Zabrzu.

Kupiłem od nich samochód i też był wlany Castrol 10w60 :P
Panowie wracamy do tematu rozrządu. Kto miał przygody z łańcuchem niech napisze na jakim oleju to się stało i jaki stosował, pozostali mają temat oleju tu : http://forum.mitsumaniaki...76078&start=480


Nie bardzo rozumiem piszesz że nikt nie stosuje oleju 10w60 a z drugiej strony że Her-Gum taki leje lub lał. Ja taki stosuje i nie narzekam :P

tyku - 19-03-2015, 21:46

jaca87, Żaden producent olejów nie zaleca stosowania do silnika 1.8 L 4B10 oleju 10w60.
"Czy można zastosować olej 10W-60 zamiast 5W-40? W większości przypadków tak, o ile spełnia on pozostałe wymagania silnika (normy jakości API, ACEA, normy producentów itp.). Efektem takiej zmiany jest lepsza ochrona jednostki napędowej w ekstremalnych warunkach (np. duże obciążenie, wysoka temperatura), ale też wzrost spalania oraz minimalne obniżenie osiągów. Pomimo to oleje tej lepkości stosuje się w samochodach sportowych lub w przypadku dużego wyeksploatowania silnika."
Dlatego zazwyczaj stosujemy w naszym klimacie 5w30 lub 5w40.

brylekVFR - 19-03-2015, 23:46

Dokładnie, producent zaleca 5W30, więc nie wiem dlaczego ASO leje inny. Jeżeli ma to zapobiec awarii łańcucha i ASO działa zapobiegawczo to coś jest na żeczy tylko Mitsubishi udaje ze nie widzi problemu
mkm - 20-03-2015, 00:33

Lipson-L1 napisał/a:
Pytam bo sklepie producenta 4 litrowe opakowanie 442 zeta więc jest moc...na którą mnie nie stać :(

Dobra marża... :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group