To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Misiek został napadnięty :( (czyli moje z Miśkami przygody)

wichura1 - 22-07-2014, 09:40

Filtr paliwa w końcu wymieniony. Kupiłem wąż paliwowy z opaskami zaciskowymi od Carismy DID przeciąłem rurkę paliwową (ucinakiem do rurek miedzianych) około 10cm od filtra. Rurkę odkręciłem od filtra paliwa wkręcając go w imadło, następnie przykręciłem ją do nowego filtra. Połączyłem rurkę paliwową odpowiednio długim kawałkiem węża paliwowego i zacisnąłem opaskami w 4 punktach. Swoją drogą zastanawiam się dlaczego w dieslu mogli dać wąż elastyczny, a w benzynie nie.









Będąc na wakacjach miałem w drodze powrotnej problem z cewkami zapłonowymi (wypadały zapłony w zakresie 1000-2000 obrotów jak się bardzo nagrzały). ECU nie odnotował błędów, świece były OK, więc kupiłem na Allegro dwie cewki (Diamond FL0056) z przewodami za 110PLN i problem zniknął.

Spalanie na trasie przy temperaturze 36 stopni Celsjusza w cieniu i ustawieniu klimatyzacji automatycznej na 23stopnie Celsjusza 6.2l/100km. 805km na 50litrach paliwa.















tresorex - 22-07-2014, 14:54

Ładne spalanie :)

Widziałem Cię ostatnio 2x w rejonie przejazdu kolejowego w SL :)

wichura1 - 22-07-2014, 22:16

A od jutra będziesz mógł zobaczyć mnie 2x dziennie, bo młodego będę woził do dziadków.

Podczas przygotowań do wymiany paska rozrządu kupiłem też simmerringi wału i wałka rozrządu. Okazało się, że kolejny raz CORTECO do kartoników spakowało simmerringi NOK, czyli takie jak montowane fabrycznie. :mrgreen:






wichura1 - 02-08-2014, 22:16

Przedwczoraj przypadkowo zmierzyłem grubość taczy hamulcowych i mnie aż zmroziło. Dopuszczalna minimalna grubość tarczy 16,4mm, u mnie było 14mm. Zacząłem szukać tarczy, znalazłem w miarę tanie odpowiedniki MB950922: BREMBO 09.7056.10 za 114PLN sztuka, a potem znalazłem w Intercars-ie nacinane BREMBO MAX 09.7056.75 za 99PLN sztuka. Kupiłem je i zamontowałem, hamulce świetne może troszkę głośniejsze ale niewiele.
Tarcze mają rozmiar 236 mm, otwór centrujący 64 mm, grubość 18 mm, rozstaw śrub 4x 100 wentylowane, nacinane.








mkm - 03-08-2014, 06:57

Ładne tarcze... :D
Jak dotrzesz to hamulec się jeszcze poprawi.
Płyn hamulcowy wymieniony?

wichura1 napisał/a:
Swoją drogą zastanawiam się dlaczego w dieslu mogli dać wąż elastyczny, a w benzynie nie.

Bo dieslem miota na wszystkie strony, więc urwałby sztywne połączenie w "moment"? :badgrin:

wichura1 - 03-08-2014, 09:30

Robię to na raty, płyn hamulcowy wymieniłem podczas wymiany samo-regulatorów ręcznego. Wymieniłem go na ATE.
wichura1 - 09-08-2014, 23:32

Dzisiaj nadszedł dzień wymiany rozrządu przebieg 227.000km.

Wymieniłem:

- pasek rozrządu DAYCO ISORAN
- napinacz paska rozrządu SKF
- pompa wody GMB
- simmerringi wału i wałka rozrządu CORTECO (NOK)
- świece NGK
- filtr oleju KNECHT
- filtr powietrza KNECHT
- olej półsyntetyczny MOBIL SUPER 2000 10W40
- olej do wspomagania MOBIL ATF 220
- płyn chłodzący koncentrat GLYCO SHELL + woda demineralizowana ORLEN

Trochę roboty było, simmerringi puszczały, więc wnętrze pod osłoną paska rozrządu było zawalone olejem czyścić musiałem nawet czujnik położenia wału. Simmerringi w kartoniku CORTECO (NOK) były identyczne z fabrycznymi. Na ostatnim zdjęciu zaznaczyłem strzałką właściwy montaż kabla czujnika położenia wału w osłonie. Najczęstszym błędem podczas wymiany paska rozrządu, jest niewłożenie widocznej na zdjęciu tulejki z przewodem w szczelinę, co skutkuje przetarciem kabla czujnika położenia wału przez pasek rozrządu i unieruchomienie pojazdu. Problem nie dotyczy Carism po lifcie, one mają czujnik zintegrowany z osłoną paska rozrządu.










Matejko - 10-08-2014, 20:37

pamietam ten czujnik, poltora dnia przed wyjazdem na urlop - chyba z 8 lat temu :P
wichura1 - 26-09-2014, 23:11

Dzisiaj zamontowałem alternator:

- BOSCH 90A MD327551 (0 123 315 018) 14V 95A ( to drugi pasujący wymieniony w CAPS-ie )

zamiennik modelu ( który miałem u siebie):

- BOSCH 90A MD353869 (0 124 325 010) 14V 90A

Padł regulator, a że był droższy niż używany alternator z przesyłką, więc się nie bawiłem z naprawą.
Teraz układ zachowuje się poprawnie. Po podłączeniu akumulatora natężenie prądu rośnie do 0,121A, po chwili wszystkie odbiorniki przechodzą w tryb standby, a pobór prądu spada do 0,008A. Napięcie ładowania 14,36V.

Nowy alternator:





stary alternator:







eremita - 27-09-2014, 12:22

Najczęściej spotykany przeze mnie Mitsumaniakowóz :mrgreen:
wichura1 - 27-09-2014, 23:05

Ostatnio mniej bo dużo jeżdżę rowerem. :mrgreen:
tresorex - 27-09-2014, 23:10

Nie dziwota jak się tak co chwilę coś psuje :P ;)
wichura1 - 29-09-2014, 18:23

Jakbym słyszał teściową: "kiedy zmienisz ten samochód, bo ciągle się psuje". :D Mi się podoba, a poza tym nie opłaca mi się go zmieniać.
eremita - 29-09-2014, 18:44

wichura1 napisał/a:
Jakbym słyszał teściową: "kiedy zmienisz ten samochód, bo ciągle się psuje". :D Mi się podoba, a poza tym nie opłaca mi się go zmieniać.


Zawsze można zmienić teściową :P :wink:

wichura1 - 26-10-2014, 22:38

W zeszłym tygodniu, zakupiłem letnie opony Fulda Carat Progresso 195/60/R15.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group